לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד

חוויתם תאונת עבודה אשר פגעה בכף היד שלכם? חשוב שתדעו, המוסד לביטוח לאומי מכסה אתכם מפני פגיעות המתרחשות בעבודה אך אתם נדרשים להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד כדי לקבל סיוע זה. על מנת להגיש את התביעה בצורה האיכותית והמקצועית ביותר כדאי מאוד שתשקלו לשלב יעוץ משפטי מעורכי דין אשר מתמחים בתאונות עבודה ואנחנו בפייפר כהן מוכנים למשימה!

 

תהליך לקבלת סיוע מביטוח לאומי

כאמור אם אתם עובדים כחוק בישראל אתם מכוסים מפני תאונות עבודה אך יתרה מכך, אתם מכוסים מפני מקרה שבו תהיו נכים ולא תוכלו להמשיך להשתכר כראוי בכוחות עצמכם. לאחר שחוויתם תאונת עבודה תצטרכו להתחיל הליך בירוקרטי מול המוסד לביטוח לאומי – הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד אשר בסופו תקבלו פיצויים ואף אולי תגמולים חודשיים להתמודדות עם השלכות התאונה.

שלב ראשון – תובעים לקבלת דמי פגיעה

דמי הפגיעה הם פיצוי אשר מטרתו לכסות בעבור הימים בהם נעדרתם מהעבודה בעקבות הפגיעה אך גם על מנת לכסות הוצאות רפואיות שנאלצתם לשלם מכיסכם לאחר התאונה. מתוך הנחה כי התאונה תחת אחריות העבודה שלכם ולכן תחת הביטוח הלאומי, במסגרת הליך תביעת תאונת עבודה תדרשו לקבל סיוע בכיסוי הנזקים הכלכליים שהתאונה גרמה להם בטווח המידי.

 

מועד בקשת דמי פגיעה

בגלל שמטרת דמי הפגיעה לסייע בטווח המידי ולכסות את ההפסדים וההוצאות לאחר התאונה (כדוגמת פספוס ימי עבודה לאור מנוחה או אשפוז), ניתן להגיש את התביעה לקבלת דמי פגיעה עד שנה מיום הפגיעה. אם כבר עברה שנה ולא הגשתם, אתם עדיין זכאים להגיש אך תפספסו את התשלום הרטרואקטיבי של דמי הפגיעה ובכך תפגעו בגובה התשלום שתקבלו לפיצוי.

 

תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד

בשלב הראשון התביעה צריכה לפרט אודות נסיבות התאונה ובעצם לתאר את התאונה ואת המצב הרפואי שהיא הובילה אליו, אך גם תהיה בטופס התייחסות לימי ההיעדרות מהעבודה בעקבות הפגיעה. על מנת לקבל את דמי הפגיעה צריך התובע להוכיח שאכן מדובר בתאונת עבודה ולכן לא מספיק לפרט אודות המצב הרפואי אלא נדרש גם לפרט אודות נסיבות התאונה ולתאר אותה בפירוט האפשרי.

 

היעדר רשלנות התובע

למרות שאתם מכוסים בביטוח מפני תאונות עבודה הביטוח הלאומי מוודא כי התאונה אינה נגרמה מרשלנות של העובד. רשלנות תהיה כאשר העובד אינו נקט בזהירות המספקת ואינו נתן תשומת לב מספקת כך שהיה ניתן למנוע את התאונה באותן הנסיבות תחת מתן שני אלו כמו שצריך. במידה והמוסד לביטוח לאומי ימצא שהתובע נהג ברשלנות וגרם לתאונה יתכן כי דמי הפגיעה לא יינתנו לו והוא אינו יוכר כנפגע עבודה.

 

שלב שני – תובעים לקצבת נכות

גם אם הנסיבות הן תאונת עבודה אשר בגינן הוגשה תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד, וגם אם הנסיבות אינן קשורות לעבודה, המוסד לביטוח לאומי מבטח מפני נכות מבוטחיו ולכן לאחר שקיבלתם את דמי הפגיעה עליכם להתקדם לשלב הבא ולתבוע לקבלת הכרה בנכות וכן קצבת נכות. בשלב זה גם תוכלו לקבל יצוג משפטי ואנו ממליצים בחום לבחור לשלב עורך דין בתהליך על מנת לוודא שאתם מממשים את כל הזכויות שלכם.

 

הגשת תביעה

כל ההליכים מול הביטוח הלאומי מתנהלים בתביעות וכן על מנת לקבל הכרה בנכות תצטרכו להגיש תביעה נוספת לקבלת הכרה בנכות. כאן המטרה היא לפרט אודות מצבכם הרפואי ועל הפגיעה בתפקוד שלכם. שימו לב ששלב זה רלוונטי רק לאנשים שנותרו עם נכות מהתאונה ולכן לא כולם זכאים לקבל קצבת נכות לדוגמא אלו אשר השתקמו לגמרי. גם תביעה זאת צריכה להיות מוגשת עד שנה ממועד קבלת ההכרה בתאונת העבודה והתשלו

ם יהיה רטרואקטיבי מיום התאונה.

 

זימון לוועדה רפואית

כאשר המוסד לביטוח לאומי מקבל את התביעה שלכם הוא יזמן אתכם לוועדה רפואית אשר תפקידה לבחון את המצב הרפואי שלכם בעקבות תביעת תאונת העבודה בעקבות נזק בכף היד שהגשתם ולהחליט האם מגיעים לכם אחוזי נכות ואם כן באיזה שיעור. לוועדה הרפואית יש תפקיד מאוד חשוב ועל מנת להימנע מהליך ערעור או אכזבה, כדאי שתיצרו בשלב זה קשר עם איש מקצוע, אנחנו בפייפר כהן נשמח לסייע לכם להתמודד ולהתכונן לכל הליכי התביעה.

 

קבלת שיעור אחוזי נכות

לבסוף הועדה תקבע לכם את דרגת הנכות והיא שיעור אחוזי נכות. דרגת הנכות מותאמת למצב הרפואי שלכם והיא משתנה מאוד בין אדם אחד למשנהו. הועדה נצמדת לתקנות המוסד לביטוח לאומי אשר מפרטות כמה אחוזי נכות להעניק לכל נכות מתוך רצון לסייע ככל שהפגיעה בתפקוד חמורה יותר וממושכת יותר. על פי התקנות ניתן להעריך את השיעור שתקבלו.

 

התאמת דרגת הנכות לפגיעה בכף היד

על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי במקרים של פגיעה בכף היד יש לבחון את מידת הפגיעה והגבלת התנועה אשר גורמת לפגיעה בתפקוד של התובע. כמו כן, ישנה התייחסות האם הנכות היא ביד החזקה של התובע או דווקא ביד החלשה כך שתיחשב הפגיעה חמורה פחות.

  1. הגבלות תנועה ביד החזקה – שיעור אחוזי הנכות הצפוי נע בין 10 אחוזים ל-30 אחוזים על פי חומרת המגבלה
  2. הגבלת תנועה ביד החלשה – שיעור אחוזי הנכות הצפוי נע בין 5 אחוזים ל-20 אחוזים על פי חומרת המגבלה
  3. קשיון נוח – כאשר היד נמצאת במצב קבוע של כיפוף אחוזי הנכות יקבעו בין 15 ל-25 אחוזי נכות
  4. קשיון לא נוח – אחוזי הנכות יקבעו בין 30 ל-40 אחוזים

לסיכום, הדבר הראשון שכדאי לך לעשות אם חווית תאונת עבודה, עוד טרם הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד הוא לפנות לאיש מקצוע לקבל יעוץ על המקרה הספציפי שלך. אנחנו בפייפר כהן בעלי ניסיון ארוך שנים בתביעות מול הביטוח הלאומי ולכן מסוגלים להעניק לך ליווי מקצועי ואמין לאורך כל ההליך וכן את הפיצוי הגבוה ביותר שניתן להשיג בהתאם למקרה שלך. צור איתנו קשר עוד היום!

תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד
תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד

דמי הפגיעה מחושבים על פי המשכורת שלך, על פי מספר ימי ההיעדרויות וכן על פי גובה ההוצאות הרפואיות שנדרשת אליהם בעקבות תאונת העבודה. כמו כן, ישנה תלות במועד הגשת הבקשה ולכן כדאי להזדרז ולהגיש אותה בהקדם.

אחוזי הנכות נעים בין 5 אחוזים ל-40 אחוזים בהתאם לחומרת המצב. שימו לב שישנה התייחסות באם מדובר ביד החזקה או ביד החלשה אך יתרה מכך, לחומרת המצב יש השפעה מכרעת ואם לדוגמא אינכם נותרתם עם פגיעה לזמן ארוך יכול להיות גם שלא תקבלו אחוזי נכות, פנו לאיש מקצוע לבירור.

את התביעה עליכם להגיש למוסד לביטוח לאומי.

כמובן! אך כדאי מאוד שילווה אתכם איש מקצוע על מנת לנסות עדיין לקבל את מלוא הזכויות למרות האיחור.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!