לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית

גם אם אתם עובדים בעבודה אשר מסכנת אתכם בצורה ישירה כדוגמת עבודה פיזית בבניין או העברת משלוחים במשאית, וגם אם אתם עובדים בעבודה שאינה מסכנת אתכם באופן ישיר כדוגמת עבודה משרדית, אתם מבוטחים מפני תאונות עבודה. בכל מקרה בו נפגעתם בצורה חמורה במסגרת עבודתכם כדאי שתשקלו להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית על מנת לקבל פיצוי ותגמולים להתמודדות עם השלכותיה.

 

ביטוח מפני תאונות עבודה

במדינת ישראל כל אדם מבוטח במסגרת הביטוח הלאומי מפני כל מיני סכנות אפשריות שיפגעו בתפקוד שלו וביכולת שלו להשתכר בצורה מספקת באופן עצמאי. בין הביטוחים הללו ישנו גם ביטוח מפני תאונות עבודה אשר מבטיח פיצויים ותגמולים לעובד שנפגע במסגרת עבודתו ועומד בכל התנאים הנדרשים על פי התקנות. במידה והייתם מעורבים בתאונת עבודה אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לבדיקת היתכנות להגשת תביעת תאונת עבודה.

 

שלבים בהליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית

במידה ואכן התאונה שלכם נכנסת תחת ההגדרה של תאונת עבודה הגיע הזמן לעבור לשלב הגשת תביעה עקב פגיעה רב מערכתית בתור תאונת עבודה. את התביעה מגישים לביטוח הלאומי כך שמטרתו של התובע היא גם לקבל הכרה כנפגע תאונת עבודה ולאחר מכן לקבל הכרה כנכה. הכותרת נפגע עבודה מזכה בפיצויים מותאמים, והכותרת נכות מזכה באחוזי נכות.

 

שלב ראשון – הכרה בתאונת עבודה

מהשלב השני ההליך אשר תעברו יהיה זהה להליך תביעה בכל נכות, אך בגלל שלעבודה שלכם, ולאור כך גם לביטוח הלאומי, יש אחריות עליכם ועל גופכם כאשר אתם עובדים שלהם, מגיעה לכם גם ההתייחסות לנסיבות העבודה ולכך שעל פניו היה ניתן למנוע אותה אם לא הייתם עובדים בעבודה זאת או הולכים לעבודה באותו היום. לכן חשוב לא לדלג על שלב זה ולפנות לאנשי מקצוע שמתמחים לא רק בתביעות מול ביטוח לאומי, אלא בתביעות תאונות עבודה בפרט.

 

הכרה בתובע כנפגע בתאונת עבודה

עוד טרם ניגש המוסד לביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות ותגמולים המתאימים לשיעור הנקבע נדרש המוסד לקבוע האם אכן הפגיעה אשר עליה מדווח התובע צריכה להיות מוכרת כתאונת עבודה. חשוב לדעת כי תאונה תחשב כתאונת עבודה במקרה בו היא התרחשה במסגרת עבודת התובע, אך גם אם היא התרחשה בדרך לעבודה ואפילו בדרך חזרה. כלומר אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונוכל להוכיח שאכן הנסיעה הייתה בדרך (או בדרך חזור) לעבודה, בהחלט יש לכם עילה לתביעה.

 

הגשת תביעה לדמי פגיעה

על מנת להגיע לכל השלבים לעיל תדרשו להתחיל בשלב הראשון והוא הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית או כל פגיעה אחרת שבגינה אתם מגיעים לתבוע. ההגשה היא בעצם מילוי טופס המפרט אודות התאונה וצירוף מסמכים השופכים אור על מצבו של הנפגע לאחר התאונה ובעקבותיה. התביעה צריכה להראות שאכן התאונה עומדת בתנאים להיות תאונת עבודה ולכן חשוב לשים דגש על כך כאשר מכינים את התביעה עוד טרם הגשתה.

 

שלב שני – הכרה בנכות

שלב זה מתייחס כבר לכל אדם אשר חווה נכות שמשפיעה על תפקודו היומיומי ובפרט על יכולת ההשתכרות שלו. הפנייה לביטוח הלאומי כאן מטרתה היא לקבל תשלומים שיהוו שכר חודשי לאור העובדה שאינכם יכולים להמשיך לעבוד, לפחות לא כמו שהשתכרתם בעבר. קבלת ההכרה בנכות היא שלב חשוב אך היא השלב המקדים וההכרחי לקבלת אחוזי הנכות אשר באמת נותנים את ההטבות והזכויות המלאות שמגיעות לכם, לכן אל תוותרו על אף שלב.

 

הכרה בנכות

בנוסף להכרה כתובע כנפגע עבודה, על מנת להיות זכאי לאחוזי נכות ולפיצויים עקב מצבו הרפואי הוא נדרש גם לקבל הכרה בנכות. במסגרת תביעת תאונת עבודה בעקבות פגיעה רב מערכתית נדרש התובע לספק מידע רפואי מקיף על מצבו ועל תפקודו על מנת לשקף למוסד לביטוח הלאומי שהוא אכן נותר בעקבות התאונה עם נכות אשר מונעת ממנו תפקוד יומיומי תקין והשתכרות מספקת.

 

וידוא ההגדרות המתאימות

פגיעה רב מערכתית מביאה עמה הרבה דברים שצריכים לקבל יחס בהגדרה שתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי. שימו לב שלעיתים אחוז אחד הוא זה שעושה את ההבדל והוא נקבע על פי הנכויות המדוברות במוסד לביטוח הלאומי ביחס אליכם. אנחנו בפייפר כהן מתמחים בתביעות תאונת עבודה ונעזור לכם לוודא שאתם מקבלים התייחסות לכל המכאובים שלכם גם על מנת להכין אתכם לשלב הבא.

 

שלב שלישי – קבלת שיעור אחוזי נכות

אחוזי הנכות בישראל הם אלו שקובעים כמה תקבלו. על מנת לקבל אותם תדרשו להגיע לועדה רפואית שבה אנשי מקצוע ותפקידם הוא לקבוע מה שיעור הפגיעה בתפקוד שלכם ובמסגרת כך כמה אחוזי נכות להעניק לכם. שלב זה הוא קריטי בהליך ולכן מומלץ מאוד לשלב יצוג משפטי עוד בשלב ההכנה לוועדה וגם במהלכה.

 

קבלת אחוזי נכות

מנגנון הפיצויים והסיוע של המוסד לביטוח לאומי לאנשים המוכרים כנכים נשען ומתבסס על אחוזי נכות. גובה התגמולים, הפיצוי וההטבות הנוספות מותאמים לשיעורי אחוזי נכות. לדוגמא ישנן הטבות המגיעות רק לאנשים המוכרים עם למעלה מ-20 אחוזי נכות. שיעור אחוזי הנכות חשוב מאוד ולכן נדרשת השקעה מרבית בתביעה על מנת להטיב את תוצאות התביעה ולקבל שיעור אחוזי נכות שיהיה גבוה ככל שניתן בהתאם לפגיעה.

 

ערעור על קביעת הועדה

כפי שצוין לעיל שיעור אחוזי הנכות הוא הגורם המכריע בדבר הפיצויים והתגמולים שתקבלו ולכן אתם חייבים לא להתפשר על שלב זה. במידה וקיבלתם תשובה ועוד לא שילבתם איש מקצוע בהליך, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר על מנת לקבל תמונת מצב האם אכן השיעור שקיבלתם הוא המיטבי שתוכלו לקבל ובמידה ולא, לפתוח בהליך ערעור (אשר זכותכם לבצע) כדי לנסות לשנות את קביעת הועדה.

אם נפגעתם במסגרת עבודתכם אל תהססו פעמיים ופנו להליך תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית. על ממנת לקבל את הסיוע המיטבי ולנצל את כל הזכויות שמגיעות לכם, פנו לקבלת סיוע משפטי. אנחנו בפייפר כהן מתמחים בתביעות מסוג זה ונהיה איתך לאורך כל הדרך החל משלב בדיקת ההיתכנות ועד לקבלת שיעור אחוזי נכות מתאים ומספק – צור איתנו קשר עוד היום!

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית

 

הגשת תביעת תאונת עבודה מתבצעת על ידי מילוי טופס תביעה וצירוף מסמכים רלוונטיים.

התביעה מוגשת למוסד לביטוח הלאומי אשר מבטח כל עובד במדינת ישראל מפני תאונות עבודה וגם נותן מענה כלכלי לאנשים אשר חווים נכות שפוגעת להם בתפקוד ולכן מונעת מהם להשתכר בצורה מספקת למחיה.

אחוזי הנכות ניתנים לכל נכה מבלי לסקור את הסיבות שהובילו לתאונה, באם חוויתם תאונת עבודה אשר הותירה אתכם עם נכות בהחלט מגיע לכם לקבל הכרה באחוזי נכות.

מנגנון התגמולים של המוסד לביטוח לאומי מתבסס על שיעור אחוזי הנכות שמקבל כל תובע, הם אלו שקובעים כמה כסף תקבלו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!