לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

כמה עולה טיפול בחולה סיעודי

אחת הבשורות הקשות שאפשר לשמוע היא שאחד מבני המשפחה שלכם חלילה לחולה סיעודי. בין אם מדובר בהורה, בן או בת זוג, זוהי מכה קשה שמשנה את החיים לא רק מבחינה רגשית, אלא גם מבחינה כלכלית. אנשים שואלים את עצמם כמה עולה טיפול בחולה סיעודי ונחרדים לגלות כי העלויות הן גבוהות במיוחד. לכן, קבלת קצבאות מתאימות היא כל כך חשובה וקריטית, ועל התהליך להשגתן נרחיב בשורות הבאות של מאמר זה.

 

כמה עולה טיפול בחולה סיעודי זו לא רק שאלה של עלות כספית

במדינת ישראל יש מאות אלפים חולים סיעודיים שנזקקים לעזרה בפעולות בסיסיות על בסיס יום יומי. ההתמודדות עם חולים סיעודיים היא קשה וכזו שמשנה את חייהם של האנשים הסובבים את החולה, מקצה לקצה. לאדם במצב סיעודי, יש צורך בעזרה סביב השעון מצד גורמי מקצוע, וגם הקרבה אישית גדולה מצד יקיריו.

מעבר לקושי הנפשי הכרוך בכך, יש גם קושי כלכלי גדול, שכן אנשים רבים ששואלים את עצמם כמה עולה טיפול בחולה סיעודי, מגלים להפתעתם הרבה כי לא מדובר בסכומים שהם היו מעלים על דעתם. לרוב, רק מרגע שאנשים נקלעים למצב המחייב התמודדות עם בן משפחה סיעודי בפועל, הם מבינים שהקצבאות השונות מסייעות בצורה מאוד משמעותית ולכן קריטי לקדם את קבלתן.

 

אילו עלויות נלוות לטיפול בחולה סיעודי?

עלות הטיפול בחולה סיעודי יכולה להיות משמעותית, בהתאם לצרכי המטופל ורמת הטיפול הנדרשת. ככלל, ניתן לחלק את העלויות הכרוכות בטיפול בחולה סיעודי לשתי קטגוריות: עלויות ישירות ועלויות עקיפות. עלויות ישירות הן העלויות הקשורות ישירות לטיפול במטופל, כגון עלות הצוות הסיעודי, תרופות, אספקה ​​וציוד.

עלויות עקיפות הן העלויות שאינן קשורות ישירות לטיפול בחולה, אלא נוצרות כתוצאה ממחלתו או פציעתו של החולה, כגון אובדן תפוקה, הוצאות נסיעה וכאב וסבל.

 

מה חשוב לדעת כאשר מתחילים לטפל בחולה סיעודי?

מורכבות הטיפול באדם סיעודי, חורגת בהרבה מעבר לסוגיית העלויות הנלוות לעניין והיכולת לכסות אותן. הבירוקרטיה הנוגעת לקבלת שירותי סיעוד עבור החולה והשגת המימון הנדרש לכך, היא אחד האלמנטים המורכבים והקשים ביותר להתמודדות.

אף על פי שעל פניו החולה הסיעודי זוכה לשלוש מסגרות סיוע – פוליסת ביטוח של חברת ביטוח או קופת חולים, ביטוח לאומי ואשפוז במוסד (דרך משרד הבריאות) – יש להגיש המון טפסים וחוות דעת רפואיות והלוגיסטיקה היא מאוד מורכבת. אלו עלויות ראשוניות שיכולות להיות גדולות מאוד. גם האבחון עצמו הוא מורכב, שכן חוות דעת רפואיות עולות הרבה מאוד כסף בשוק הפרטי.

 

מה עושים לאחר האשפוז הראשוני ומה המשמעות של טיפול שגרתי?

השחרור מבית החולים לאחר האשפוז הראשוני הוא מורכב, מפני שהוא מביא שאלות לגבי עלויות הנוגעות לטיפול בשגרה. האם להביא מטפלת הביתה? איך מכינים את הבית? האם ללכת על מוסד שיקום ועוד… גם השיקום עצמו, אם בכלל ניתן לבצע אותו, הוא יקר ודורש טיפולים לא פשוטים.

אלו עלויות גבוהות במיוחד, אם כי גובה העלויות תלויות גם ברמת ההצלחה של הטיפול. בנוסף, מרכזי היום נועדו לסייע לאנשים להתמודד עם הקשיים הפיזיים והנפשיים בצורה הטובה ביותר. הם מסובסדים בחלקם, אך גם להם יש עלויות שהן זניחות יחסית, אך יכולות להגיע לכמה מאות שקלים בחודש.

 

ממה מורכבות העלויות השוטפות?

עד כה עסקנו בעיקר בעלויות הראשוניות, אך חשוב לזכור את העלויות השוטפות שנוגעות למטפלים, אביזרים נוספים (חיתולים לדוגמה), אוכל מתאים, ציוד ותרופות. אנשים צריכים לחיות לעיתים במצב סיעודי למשך תקופה ארוכה, ולכן, חייבים לבצע התאמות. קשה מאוד לבצע חישוב מדויק של העלויות, אך מדובר בכמה אלפים לחודש, כולל המחיה של המטפלת בבית, אם מגיעים למצב הזה. כמובן שיש הבדל בין טיפול ביתי לבין טיפול במוסד מתאים.

 

כמה עולה טיפול בחולה סיעודי בבית?

אם הולכים על טיפול ביתי, יש לציין שמטפלת זרה (6 ימי עבודה שבועיים) עולה סביב 5,000 שקלים לחודש ומטפלת מחליפה (שמועסקת למשך יום בשבוע) תעלה קצת יותר מאלף שקלים. יש להוסיף תשלומי זכויות סוציאליות עבור המטפלת, מחייה בבית המטופל, מיסים ועמלות במה שמצטבר לעוד כמה אלפים.

תרופות, ציוד רפוא, והטיפולים הרפואיים בבית, עולים כשלעצמם כמה מאות שקלים בחודש לצד סכום דומה על שירותי הסעים, מזון ומוצרי ספיגה. בסך הכל, אפשר להגיע לסכום של 5 ספרות, ממנו ניתן לנכות כחמישית בזכות הקצבאות השונות.

 

כמה עולה מוסד טיפולי לחולים סיעודיים?

אם בוחרים במסגרת במוסד סיעודי, אפשר לשקלל את הסכום שנע בין ‭15 -ל 10‬ אלף ש"ח לחודש ברוב המוסדות הציבוריים. העלות של המוסדות הפרטיים מתחילה מ- 20 אלף שקלים ויכולה להגיע עד 30 אלף ומעלה באיכותיים מביניהם, בחדר פרטי. מעבר לעלות הבסיסית, במוסדות הפרטיים צריך לעיתים להוסיף עוד ‭800-כ‬ ש"ח לחודש עבור החיתולים התרופות ושירותי אמבולנס בהתאם לצורך.

ההוצאה השנתית יכולה להגיע בין 130 לכ- 400 אלף שקלים.

 

לסיכום

עורך דין טוב יכול לעשות את ההבדל בין קצבה מינימלית לבין קבלת כל הזכויות שלכם באופן מלא, כדי שתוכלו להתמודד עם העלויות הגבוהות הכרוכות בטיפול בחולה סיעודי. משרדנו מלווה הגשת תביעות סיעוד, מזה שנים רבות. הודות לנסיוננו הרב בהתנהלות מול חברות הביטוח וגורמים ממשלתיים בישראל, אנו מוסמכים להעניק ללקוחותינו את התוצאות הטובות ביותר בתביעתם ואת מירב הפיצוי שניתן להשיג במקרים סיעודיים.

נשמח לסייע בכך גם לכם ולבני משפחתכם בקבלת הטיפול הטוב ביותר והתמיכה הכספית לה אתם זקוקים כדי לכסותו. לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות – צרו עמנו קשר כעת.

כמה עולה טיפול בחולה סיעודי
כמה עולה טיפול בחולה סיעודי

בשלב הראשון, יש לפנות לגורמים המוסמכים כדי לקבל את הקצבאות הנדרשות. יש לפדות פוליסות ובמקביל, להתייעץ עם עורך דין על דרכי פעולה. ככל שדרך הטיפול תהיה טובה יותר, הקצבאות יהיו מקסימליות ויסייעו בעלויות הגבוהות במיוחד שמביא איתו חולה סיעודי.

בישראל ישנן שלוש מסגרות עזרה – פוליסת ביטוח של חברת ביטוח או קופת חולים, ביטוח לאומי ואשפוז במוסד (דרך משרד הבריאות). ביטוח לאומי יקבל כל אדם לפי הזכאות שלו, פוליסת הביטוח תבוא לידי ביטוי רק אם רכשתם אותה באופן יזום, ואשפוז במוסד הוא רלוונטי רק אם זה נדרש.

העלויות של טיפול בחולה סיעודי הן כאמור גבוהות במיוחד, ולכן, חשוב להילחם על הקצבאות ולעשות הכל כדי לקבל את המקסימום גם מהמדינה וגם מהגופים הציבוריים והפרטיים. לכן, יש חשיבות לסיוע של עורך דין איכותי המתמחה בתחום, כדי שיספק ליווי ברמה גבוהה, עד להשגת כל המטרות.

בהרבה מקרים, גם בביטוח הלאומי וגם בחברות הביטוח לא מקבלים את התביעה הראשונית של המטופל. יש צורך בהגשת הרבה טפסים, ויש הרבה מרווח לטעויות. אם נקלעתם למצב כזה, חשוב מאוד לפנות לעורך דין תביעות סיעוד מנוסה המתמחה בהגשת עררים. חיוני לקבל ייעוץ, הכוונה וליווי משפטי בתביעות אלו, עד להשגת המטרה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!