לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת

תלות בזולת היא מצב שבו אדם איננו יכול לתפקד באופן עצמאי. בישראל קיימת שיטת ניקוד ייחודית להערכת מידת התלות של ילד בזולת. השיטה מביאה בחשבון דרגות שונות של תלות, עד למצב של תלות מוחלטת בזולת. בשורות להלן נסביר כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת בפועל.

 

כך עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת?

הבקשה לוועדה רפואית להערכת התלות בזולת ניתנת להגשה כאשר נשוא הבקשה מגיע לגיל שנתיים ועשרה חודשים. הבקשה מוגשת אם וכאשר הילד תלוי בזולתו בעקבות המגבלות הבאות:

  1. מגבלות תנועה: אם האדם עבורו מוגשת הבקשה מוגבל בניידות, החל ממגבלה קלה ועד למגבלה מוחלטת המחייבת נוכחות מתמדת וטיפול בילד, כולל נשיאה על כפיים ממקום למקום.
  2. מוגבלות בביצוע פעולות: הערכת התלות נוגעת גם למוגבלות בביצוע פעולות שונות, כגול לבישת בגדים או הסרה שלהם.
  3. מוגבלות ברחצה: אם נשוא הבקשה איננו יכול להתרחץ בכוחות עצמו, או שהיכולות שלו מוגבלות.

 

הבקשה מוגשת למוסד לביטוח לאומי, אשר מפנה את נשוא הבקשה לוועדה. התשובה לשאלה כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת היא שהוועדה בוחנת את הנושא ביסודיות, ומחליטה אחרי ביצוע מבחן מורכב של רמת התפקוד.

 

מי מגיש את הבקשה לבדיקה בוועדה הרפואית?

הגשת הבקשה לוועדה רפואית עבור אדם, יכולה לכאורה להתבצע באופן עצמאי. עם זאת, בגלל המורכבות של הגשת הבקשה מצד אחד, ושל המבחנים השונים שבסיומם נקבעת מידת התלות, כדאי ואפילו מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות או בסיוע של איש מקצוע מיומן.

איש המקצוע יודע כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת ויכול להתאים את הבקשה ולמלא את המסמכים השונים, באופן שיציג בצורה הטובה ביותר את הבעייתיות ככל שהבקשה תוגש בצורה נכונה, כך התוצאות תהיינה מהירות יחסית. מנגד, בקשה שהוגשה בצורה בלתי מקצועית, עלולה לעכב מאד את התוצאות ולגרום עגמת נפש והוצאות כספיות מיותרות להורים.

 

לסיכום

במרוצת השנים, משרדנו סייע בהגשת אינספור תביעות ביטוח וסיעוד לשביעות רצונם של מאות לקוחות. ניסיוננו העשיר בתביעות ביטוח פרטיות, תביעות ביטוח לאומי ותביעות סיעוד מאפשר לנו להכין את מיוצגינו להופעה בפני הוועדות הרפואיות ולהצלחה במימוש אופטימלי של זכויותיהם. נשמח ללוות גם אתכם בתהליך להשגת הפיצויים וההטבות המגיעות לכם.

לייצוג משפטי ממשרד עו"ד מוביל עם התמחות במימוש זכויות ביטוחיות, רפואיות וסיעודיות, חייגו: 077-804-4220.

כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת
כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת

כאמור לעיל, ניתן להגיש את הבקשה כאשר נשוא הבקשה מגיה לגיל שנתיים ועשרה חודשים – קרי 34 חודשים. בגיל הזה אפשר לאבחן בצורה וודאית למדיי הן את עצם התלות והן את מידת התלות. מאליו מובן שאם מתברר שהערכת התלות הייתה מקלה ומידת התלות גבוהה ממה שנקבע, ניתן להגיש בקשה נוספת למוסד לביטוח לאומי.

כשנכנסים לעומק הסוגייה כיצד עובדת שיטת הניקוד בוועדות הרפואיות בבדיקות תלות בזולת, מתברר ששיטת הניקוד מכוונת לשני נושאים: הנושא הראשון הוא סוג התלות – באילו פעולות נשוא הבקשה תלוי בזולת. הנושא השני הוא מידת התלות, והאם מגיש הבקשה יכול להסתדר בעצמו. מידת התלות משפיעה באופן ישיר על גובה הקצבה שיקבל הילד.

מי שבוחן את מידת התלות של נשוא הבקשה, מגיע עם טפסים מפורטים ועם מבחנים ברורים. ככל שהילד מבוגר יותר ותלוי יותר בזולת, כך הניקוד שהוא מקבל לצורך העניין יהיה גבוה יותר. וככל שהניקוד גבוה, כך מידת התלות גבוהה, ומידת המאמץ הנדרש מההורים ובני המשפחה המלווים את הילד תהיה משמעותית יותר.

לכאורה, כל אחד יכול להגיש בקשה לקביעת מידת התלות של הילד בזולת. יחד עם זאת, בדלל האופי הייחודי של הבקשה, חשוב למלא את כל הטפסים ולצרף את כל המסמכים הרלבנטיים. מילוי שגוי של הטפסים, כמו גם העדר מסמך שנחשב חיוני לצורך העניין, עלולים להביא לדחייה מיידית של הבקשה. דחייה כזאת אמנם איננה מוחלטת, אבל היא מעכבת את קבלת הקצבה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!