לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

המדריך לנפגעי עבודה – אילו קצבאות והטבות מגיעות לכם

חליתם או נפגעתם בעבודתכם? אתם לא לבד במאבק. המוסד לביטוח לאומי מעניק שלל הטבות וקצבאות לזכאים בהתאם לחומרת המצב הבריאותי שלכם עקב התאונה. חשוב מאד להכיר את זכויותיכם כדי שתוכלו למצות אותן, ובזמן שאתם מקדישים את כל מאמציכם כדי להשתקם ולהחלים, לא תיפגע הכנסתכם. משרד עורכי דין פייפר כהן טיפלו עד כה במאות לקוחות מרוצים אשר נפגעו במקום עבודתם, זכו למצות את הזכויות שלהם ולמקסם את גובה הפיצוי המגיע להם. כאן תוכלו למצוא את המדריך לנפגעי עבודה – אילו קצבאות והטבות מגיעות לכם, ומי מוגדר כנפגע עבודה.

 

זהירות! תאונת עבודה

בישראל נפגעים מדי יום ביומו עשרות עובדים בתאונות שונות, ואף על פי שגופים ציבוריים רבים, התאחדויות של ענפים מקצועיים וועדי עובדים פועלים כל העת להעלאת המודעות בקרב העובדים והמעסיקים, התקנת תקנות שונות למניעת תאונות על ידי ציוד מגן, כללי זהירות ברורים והפיכת איזור העבודה למקום בטוח יותר, עדיין מתרחשות פציעות, נפילות, מחלות ונזקי גוף קשים שהופכות ברגע אחד אדם שהיה בריא ויצרני לאדם חולה ותלותי באחרים. חשוב מאד שתכירו את הזכויות שלכם כנפגעי עבודה על מנת שתוכלו להשתקם ולהחלים בראש שקט ולדעת שהכנסתכם אינה נפגעת עקב כך, שתוכלו לדאוג לעצמכם לטיפול מיטבי ולחזור ככל הניתן לחיים שגרתיים ומלאים.

 

מי יוגדר כנפגע תאונת עבודה?

נפגע תאונת עבודה יהיה כל אדם אשר נפצע במהלך יום העבודה, בדרך אל העבודה או בדרך חזרה הביתה, כאשר בכך נכלל גם המסלול הקבוע והיומיומי של אדם כולל עצירה בבית תפילה או במוסד חינוכי לאיסוף / הורדת ילדים, וכולל גם שליחויות מסויימת עבור בית העסק כדוגמת הליכה לבנק או לדואר. כמו כן, גם פגיעה במהלך יום עיון או כנס מקצועי מטעם העבודה, יום גיבוש, פעילות חברתית מטעם המשרד וכדומה, ייחשבו לתאונות עבודה. ישנן שלושה מקרים אשר נחשבים לתאונת עבודה בעיני הרשויות השונות:

  • מיקרוטראומה ישנם מקצועות רבים שבהם נדרשת חזרתיות של פעולות. לדוגמא, קופאית במכולת מניעה את ידה בדיוק באותו האופן שוב ושוב כשהיא סורקת את המצרכים על גבי הקופה הרושמת. פגיעה הנגרמת בשל פעולה חזרתית ושגרתית כחלק מן העבודה נקראת מיקרוטראומה והיא נחשבת לתאונת עבודה.
  • מחלת עבודה – ישנה רשימה ובה מספר מחלות אשר נבדק ונמצא קשר ישיר בינן ובין מקצוע מסויים, וביניהן מחלות ריאה, עור, עיניים, סוגי סרטן מסויימים ועוד. במידה וחליתם כתוצאה מחשיפה לחומרים רעילים ומסוכנים, לרדיואקטיביות, לקרינה, לחלקיקים נשאפים ועוד, חשוב לבדוק האם מחלתכם נחשבת למחלת עבודה כיוון שמאותו הרגע ואילך יהיה קל יותר להתנהל מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי בכל הנוגע להכרה.

 

אילו קצבאות והטבות מגיעות לכם?

לפני שנדבר על קצבאות והטבות, חשוב להבין את המסלול שעובר העובד כאשר הוא תובע תביעת פגיעת עבודה. השלב הראשון יהיה לקבל הכרה כנפגע תאונת עבודה, אשר לאחריה יוצעו לעובד האפשרויות הבאות:

טיפול רפואי חינם

אדם אשר הוכר כנפגע עבודה יקבל טיפול רפואי בחינם, בין אם מדובר על טיפול ראשוני במקום התאונה ובין אם מדובר בטיפולים שמטרתם שיקום.

דמי פגיעה

דמי פגיעה הם השלב הראשון במיצוי הזכויות שלכם כנפגעי עבודה. מדובר על פיצוי לאורך של עד 13 שבועות מיום הפגיעה ובמקסימום של 1,241 ש"ח ליום עבודה. זוהי מעין 'עזרה ראשונה' לפצוע כדי לענות על צרכיו המיידיים בזמן שהוא מתאושש מן הפגיעה.

קביעת דרגת נכות

במידה ולאחר שחלפו שלושה עשר חודשים ועדיין מצבכם מוסיף להיות קשה, והרופא המטפל בכם סבור כי יש לקצוב לכם דרגת נכות, תוכלו לעלות לועדה רפואית ולקבל דרגה. בועדה הרפואית יבחנו את הנזק שנגרם לכם, כיצד הוא משפיע על יכולת ההשתכרות שלכם, ועל התפקוד היומיומי שלכם. לאחר קביעת דרגת הנכות ייגזרו ממנה גובה קצבת הנכות וסל ההטבות המגיע לכם. שימו לב שגם אם אחוזי הנכות שלכם לא מספיקים כדי לקבל קצבת נכות, עדיין תהיו זכאים לסל הטבות מסויים שיכול להקל מאד על החיים. בדרך כלל מדובר על הקלה במיסים, הנחה בתחבורה ציבורית, הצטרפות לקהילה תומכת, סיוע והכוון תעסוקתי ועוד. ניתן לקבוע נכות זמנית וניתן לקבוע נכות קבועה.

מצב שבו נפטר העובד עקב התאונה

במידה ואדם נפטר עקב תאונת העבודה, משפחתו תהיה זכאית לקצבה או מענק בהתאם לקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי.

האם פגיעה מינית היא תאונת עבודה?

איש או אישה אשר נפלו קורבן לתקיפה מינית במקום העבודה ונחבלו עקב כך, או שבעקבות הטרדה מינית לקו בחרדה או בכל קושי נפשי אחר, רשאים לתבוע תביעת תאונת עבודה על כל המשתמע מכך. נזקים נפשיים ונזקים גופניים עקב תקיפה מינית או הטרדה מינית מקבלים בדיוק את אותו המשקל כמו פגיעה מתאונה רגילה אחרת.

 

מדוע לפנות לעורך דין לפני הגשת תביעת תאונת עבודה?

משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו מומחה לתביעות תאונת עבודה, ילווה, ידריך וייעץ לכם כבר החל משלב הגשת התביעה, ולאחר מכן ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות וידאג כי תקבלו את כל המגיע לכם על פי זכויותיכם. קשה לעבור את התהליך הזה לבד, לכן אנו נדאג לכם בכל שלב ושלב,  כולל תכנון אסטרגי, הגשת מסמכים ובניית תיק רפואי, ומאבק על מיצוי הזכויות שלכם, למענכם.

המדריך לנפגעי עבודה - אילו קצבאות והטבות מגיעות לכם

מרגע שהוגדרתם כנפגעי תאונת עבודה תוכלו לקבל החזר על כל טיפול רפואי שנזקקתם לו, מאחר וחלק מזכאותכם היא לטיפול רפואי חינם. לאחר מכן תוכלו לקבל דמי פגיעה, שהם תשלומים למשך עד 13 שבועות למתן סיוע ראשוני להתאוששות לאחר הפגיעה. במידה ולאחר 13 שבועות עדיין תזדקקו לזמן התאוששות או שיתברר כי נותרתם עם נכות, תוכלו לעלות לועדה רפואית שתקצוב את אחוזי הנכות שלכם, ותקבע לכם קצבה וסלי הטבות, בהתאם לגובה אחוזי הנכות.

עורך דין הבקיא בתחום נזקי גוף ותאונות עבודה יכול ללוות אתכם מרגע הפגיעה ועד למיצוי הזכויות שלכם מול חברות הביטוח השונות והמוסד לביטוח לאומי. בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים, עורך הדין יבנה עבורכם את התיק הרפואי ויגיש תביעות בשמכם, יאבק על מיצוי הזכויות שלכם, ואם התבצעה רשלנות במקום העבודה שגרמה לפציעתכם, יפעל גם במישור הזה.

תאונת עבודה כוללת בתוכה שלושה מאפיינים עיקריים: תאונה קלאסית של נפילה, חבלה, פציעה או תאונת דרכים, מיקרוטראומה שהיא פגיעה כתוצאה מתנועות חוזרות ונשנות בשל אופי העבודה, ומחלת מקצוע שהיא רשימה סגורה של מחלות שהוכרו כנובעות מן המקצוע של האדם עקב חשיפה לחומרים מסוכנים, רעלים, אדים, חלקיקים ועוד.

המוסד לביטוח לאומי מטפל בנפגעי העבודה, ואם מסתבר שהם נותרו נכים או חלילה סיעודיים לאחר הפגיעה, הוא מעניק לכם אחוזי נכות ובשל כך גם קצבאות וסלי הטבות שונים בהתאם לרמת הפגיעה. עובד שנפטר מן הפגיעה, משפחתו תקבל פיצויים והטבות שונות. במקרה של אובדן כושר עבודה, ניתן גם לפנות אל קרן הפנסיה ולבדוק את זכאותכם לפיצוי, אבל לא תקבלו כפל פיצויים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!