לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

טיפים למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעות תאונות עבודה

תאונות עבודה מתרחשות מדי יום ואנשים רבים מוצאים עצמם לא רק נכנסים לתהליכי החלמה פיזיים ונפשיים, אלא גם לתסבוכות בירוקרטיות וכלכליות. כחלק מכך, החלטה על הגשת תביעה יכולה להיגמר דווקא בהליכי משא ומתן להגיע לפשרה עוד טרם ההגעה לבית המשפט. אם אתם נמצאים בהליך החלטה על פשרה מול המעסיק שלכם או מול חברת הביטוח שלכם, הנה טיפים למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעות תאונות עבודה.

 

תאונות עבודה

כאמור תאונות עבודה הן נפוצות מאוד, אך בשונה ממה שבדרך כלל חושבים על תאונת עבודה כדוגמת תאונה באתר בנייה, הסיווג של תאונות עבודה רחב הרבה יותר. תאונה תיחשב כתאונת עבודה כל עוד היא התרחשה במהלך העבודה או בעקבות העבודה. כחלק מכך, יחשבו גם תאונות דרכים שהיה מעורב בהן העובד בדרך לעבודתו ואפילו בדרך חזרה מהעבודה לביתו.

תביעות תאונות עבודה

אנחנו נמצאים בעולם שבו פעמים רבות על מנת לקבל דברים שמגיעים לנו יש לדרוש אותם בבית המשפט תוך הגשת תביעה וזה נכון גם בהקשר של תביעת חברת הביטוח שלכם. כאשר מדברים על תביעה בגין תאונת עבודה מדובר בשלושה סוגי תביעות שדורשים הליכים שונים, אך לרובם יהיו רלוונטיים טיפים למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעות תאונות עבודה.

  1. תביעת חברת הביטוח – ההליך מול חברת הביטוח נקבע תביעה והוא בעצם הגשת טופס שאינו מערב את בית המשפט. הבעיה כאשר הליך התביעה לא הולך כראוי ויש צורך להגיע לבית משפט ולדרוש שם את הפיצוי ההוגן מחברת הביטוח לנפגע בתאונת העבודה.
  2. תביעת המעסיק – אמנם את הפיצויים על הנכות ועל התאונה יקבל הנפגע מביטוח לאומי ומחברת הביטוח שלו,  אך לעיתים ברור כי למעסיק הייתה גם אחריות במה שקרה ולכן הוא גם צריך לשאת בנזק ולפצות את העובד באופן פרטי.
  3. תביעת ביטוח לאומי – תביעה שלא מתבצעת בבית המשפט (אלא אם כן מגיעים לערעור על החלטת הועדה הרפואית), נפרט על הליך זה בקצרה בהמשך.

הוכחת עילה לתביעה בגין תאונת עבודה

התביעות שפורטו לעיל הן לא סתם תביעות על עוגמת נפש או על נזק, מדובר על תביעות בגין תאונת עבודה. כאשר רוצים להגיע למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעות תאונות עבודה, יש תחילה להוכיח שאכן אפשר לקרוא לתאונה תאונת עבודה. במקרה זה יהיה צריך התובע להוכיח שאכן יש קשר סיבתי על פי חוק בין התאונה לבין מקום העבודה. כמובן שאתם לא אמורים לדעת לעשות זאת לבד, אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחים בתביעות מסוג זה ונשמח לייצג אתכם משפטית בהליך.

טיפים למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעות תאונות עבודה

גם לאחר שמחליטים ללכת לתביעה לעיתים יותר משתלם, או יותר נכון פרקטית, להגיע לפשרה בין שני הצדדים – בין אם מדובר בפשרה מול המעסיק ובין אם בפשרה מול חברת הביטוח. ישנן כמה סיבות לעבור למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעות תאונות עבודה על פני להמשיך כרגיל בתביעה וחלק מהן הוא חיסכון בכוח עבודה, בבירוקרטיה, חיסכון בזמן ואפילו כדאיות כלכלית או רווחית עבור התובע. בכל מקרה, כדאי לשים לב לכמה טיפים למשא ומתן.

המתנה לקבלת התמונה המלאה

ברור כי לאחר שעוברים תאונת עבודה ומשלמים על כך לא רק בפגיעות פיזיות ונפשיות אלא גם בפגיעה כלכלית, רוצים לזרז את ההליך ולקבל את הכסף מהתביעה כמה שיותר מהר. אך לעיתים דווקא ההמתנה לקבלת התמונה המלאה היא זאת שמשפרת את איכות המשא ומתן. רק לאחר זמן מה אפשר באמת להבין את ההשלכות של תאונת העבודה ולהגיע עם קייס חזק יותר למשא ומתן על פשרה הוגנת בתביעת תאונת עבודה. דוגמאות לעובדות שאפשר לקבל לאחר זמן המתנה:

  1. היקף הפגיעה בכושר העבודה
  2. היקף הפגיעה בתפקוד היום יומי
  3. נזק כלכלי בעקבות הפגיעה

שילוב איש מקצוע בהליך

כנראה שטיפ זה מאגד בתוכו כמה טיפים אחרים שכן כאשר משלבים איש מקצוע בהליך משא ומתן לפשרה הוגנת בתביעת תאונת עבודה מקבלים מישהו שכבר יודע את כל הטיפים. בגלל שיש לכם בערך הזדמנות אחת להשיג את שמגיע לכם, אתם רוצים שיהיה לצדכם מישהו מאיתנו, עם ניסיון של שנים בתחום וידע מקצועי רחב על מנת שנוכל לנהל ביחד משא ומתן יעיל ומהיר שבסופו תקבלו פיצוי הולם לתאונה.

טיעונים רפואיים ומקצועיים

בסופו של דבר הליך התביעה, וכן הליך המשא ומתן, מבוצעים על רקע העובדה שנפגעתם בתאונת העבודה ונגרם לכם נזק שעליכם להתמודד איתו. לאור זאת, המשא ומתן לפשרה הוגנת בתביעת תאונות עבודה חייב להיצמד לעובדות רפואיות ולרשמים של אנשי מקצוע בתחום הרלוונטי לנזקים הגופניים שיוכלו לתת מידע מהימן על הנזק ועל חומרת מצבו של הנפגע לאור התאונה. לא מספיק שתביאו את הסיפור ואת הכאבים שלכם, נדרש לבסס אותם רפואית על ידי איש מקצוע.

תביעת תאונת עבודה פעמים רבות תנותב מחוץ לכותלי בית המשפט להליך משא ומתן על פשרה הוגנת. בהליך זה נרצה יחד אתכם לוודא שתקבלו את הפיצוי המירבי בהתאם לנסיבות התאונה שלכם הן מחברת הביטוח שבה אתם מבוטחים, והן מהמעסיק אם תחליטו להגיש תביעה גם מולו. בכל מקרה אנחנו במשרד עו"ד פייפר כהן כאן לשירותכם אז זכרו שאתם לא לבד, ושאנחנו יכולים ביחד להילחם על מה שמגיע לכם.

בגלל שאתם ניגשים למשא ומתן על פשרה הוגנת, אתם רוצים להציג את התמונה המלאה של כל הנזקים שנגרמו לכם מהתאונה והפגיעה בתפקוד היום יומי שהם גורמים. לאור זאת, טיפ חשוב הוא להמתין עם ההליך כדי לאסוף כמה שיותר מידע מקיף על השלכות התאונה. 

על פי החוק בישראל על מקרים כמו תאונת עבודה חלה התיישנות, ולכן לאחר כמה שנים כבר לא תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח או לתבוע את המעסיק שלכם. לכן, שימו לב לפנות לאיש מקצוע מוקדם ככל האפשר, גם אם תתקבל החלטה לחכות עם התביעה או עם ניהול המשא ומתן, עדיין כדאי להתחיל לאסוף ראיות ולהתקדם בתכנון ההליך.

תביעה בגין תאונת עבודה לקבלת פיצויים או סיוע אפשר להגיש לשלושה גופים עיקריים – חברת הביטוח שמבטחת מפני תאונות עבודה, המוסד לביטוח לאומי שמבטח את כל אזרחי ישראל מפני נכות וגם מפני תאונות עבודה והן ניתן להגיש תביעה כנגד המעסיק אשר תחת אחריותו התרחשה התאונה.

משא ומתן על פשרה הוגנת בתביעת תאונת עבודה, ובאופן כללי הליכי תאונת עבודה, הם מומחיות של עורכי דין שזה הוא התחום שלהם. כדאי שיהיה לכם יצוג משפטי של אנשי מקצוע שבאמת מבינים ומתמחים בתחום והם גם יוכלו לסייע לכם להבין את כל מה שאתם צריכים ולהשתמש בכל הטיפים שסייעו לנהל הליך יעיל ומיטבי עבורכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!