לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית

כנראה שסרטן הערמונית לא מספיק מוכר או מדובר בקרב הציבור שכן מדובר בסרטן נפוץ מאוד אשר פוגש בממוצע אחד מכל 10 גברים. בגלל שמדובר בסרטן אלים ישנן זכויות רבות מול ביטוח לאומי ומול רשות המסים אשר מגיעות לגברים שחולים בסרטן זה, בין היתר כאשר מדובר במקרה חמור ניתן פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית אשר יכול להיות זמני אך לעיתים אפילו ניתן לצמיתות. איך מקבלים את הפטור ולמה באופן כללי זכאים חולים בסרטן הערמונית? 

 

סרטן הערמונית

בעוד נראה כי סרטן השד מוכר יותר בקרב הציבור, סרטן הערמונית אלים לא פחות וכאמור פוגש גברים רבים בסביבות גיל 50.סרטן הערמונית הוא הנפוץ ביותר בקרב גברים וככל שהגיל עולה הסרטן שכיח יותר. קצב ההתפתחות שלו (גדילת התאים הסרטניים) יחסית איטי ולכן אחוזי התמותה מהסרטן לא גבוהים אך בדומה לשאר הגידולים הסרטניים אכן יכול להתפתח לתאים ולאיזורים אחרים ובסופו של דבר גם כן להוביל למוות.

טיפול בסרטן הערמונית

ההתקדמות של סרטן הערמונית עשויה להיות איטית מאוד עד כדי אבחון מאוד מאוחר של הגידול. הטיפול משתנה בין מצב הסרטן ולכן חלק מהגברים יצטרכו לעבור ניתוח ולעבור טיפולים כימיים, וחלק יוכלו להסתפק בטיפולים פחות אגרסיביים. בכל מקרה, הטיפול גובה גם מחיר נפשי בנוסף למחיר הפיזי ולכן חולים רבים לא בהכרח ממשיכים את שגרת היום יום שלהם כפי שהייתה, וגם אם כן, עושים זאת במאמצים גדולים יותר מבעבר, לאור סיבות אלו, סרטן הערמונית עשוי להיות מוכר כנכות ובהמשך לזכות בפטור ממס.

נכות עקב סרטן הערמונית

בגלל שמחלת הסרטן מאוד נפוצה ויחסית מוכרת ביחס למחלות או למקרים רפואיים אחרים, קבלת הכרה בנכות כתוצאה ממחלה בסרטן כרוכה לעיתים בתהליך פשטו יותר ובהמשך גם קבלת פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית עשוי להיות פשוט יותר. לכן אל תוותרו על הזכויות שלכם בגלל שהבירוקרטיה נראית מפחידה, אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן סייענו כבר למאות לקוחות לממש את הזכויות שלכם, ונשמח לסייע גם לכם.

 

פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית

מדינת ישראל מסייעת לאנשים המוכרים עם נכות ושיעורי אחוזי נכות בפרט בכל מיני דרכים. מי שבעיקר אמון על הסיוע הוא המוסד לביטוח לאומי, אך גופים נוספים השייכים למדינה מזכים אנשים עם נכות בהטבות שנועדו להקל עליהם ולעודד את המשך עבודתם. כחלק מכך, רשות המסים מעניקה פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית אשר עומדים בדרישות ובקריטריונים הרלוונטיים.

זכאות לפטור ממס עקב סרטן הערמונית

בסופו של דבר פטור ממס ניתן לאנשים שמצד אחד ממשיכים לעבוד אך מצד שני זקוקים למלוא הכסף אשר הם מרוויחים, הפטור מצד אחד מעודד את האנשים עם הנכות להמשיך לעבוד, ומצד שני מקלים עליהם בקבלת השכר. לאור זאת, ישנם תנאים לזכאות לפטור מלא ממס, מי שאינו עומד בתנאים עשוי להיות זכאי להטבות מס קלות יותר מאשר פטור אך עדיין הטבות שחשוב לדרוש ולקבל.

קריטריונים לזכאות

כאשר בוחנים האם אדם זכאי לקבל פטור ממס מסתכלים תחילה על שיעור אחוזי הנכות שלו ועל התוקף שלהם. שיעור אחוזי הנכות המזכה בפטור הוא החל מ-90 אחוזים וכן תקופת הזכאות ניתנת בעבור למעלה מ-185 ימים. כמו כן, הפטור ניתן כל עוד שיעור אחוזי הנכות עדיין רלוונטיים ובמקרים רפואיים חמורים פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית גם עשוי להינתן לצמיתות.

תקרת ההכנסה הפטורה ממס

קבלת פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית אשר אכן עומדים בכל התנאים ניתנת רק בעבור הכנסה שאינה עוברת את תקרת ההכנסה הקבועה בחוק. מעבר לתקרה זאת נדרש העובד לשלם מס הכנסה כפי החוק הרגיל (אלא אם כן יש לו הטבות נוספות). התקרה משתנה בכל שנה על מנת להתאים לפי החלטת המדינה והיא גם משתנה במעבר מתוקף נכות הנמוך מ-365 ימים ומתוקף הגבוה מ-365 ימים.

 

הטבות נוספות לחולים בסרטן הערמונית

למעט פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית ניתנות הטבות רבות נוספות, גם עבור אלו שאינם עומדים בקריטריונים לקבלת הפטור. באופן כללי הכרה בנכות ושיעור אחוזי נכות מזכה בקצבת נכות ולעיתים בתגמולים ומענקים נוספים. כמו כן, ישנן הטבות מס נוספות מעבר מס הכנסה וכן זכויות נוספות כדוגמת הקלות בארנונה, הקלות בתשלומים ממשלתיים והטבות מול גופים נוספים. לאחר שקיבלתם את ההכרה בנכות חשוב לבדוק מה מגיע לכם כעת ואיך לנצל זאת.

 

פטור ממס למחלימים מסרטן הערמונית

לא רק אנשים שחולים במעמד הבקשה בסרטן הערמונית זכאים לפטור ממס, גם מחלימים עשויים להיות זכאים לפטור ממס לחולים בסרטן הערמונית. זאת בתנאי שבתקופה שבה היו חולים עמדו בתנאים לקבלת הפטור ובעצם הם רק "פספסו את המועד" להגשת הבקשה. חשוב לדעת כי ניתן להגיש את הבקשה לפטור גם ברטרו עבור ששת השנים שקודמות לשנת המס הנוכחית. כלומר גם אם כבר החלמתם מהסרטן, במידה ובעבר היחסית קרוב עמדתם בתנאים, אתם יכולים לבקש את המס ששילמתם בחזרה.

משרד עורכי הדין פייפר כהן ייצג כבר מאות לקוחות מרוצים בתיקים כדוגמת קבלת פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית. המטרה שלנו לסייע ללקוחות לקבל את כל הזכויות שמגיעות להם בצורה יעילה ומהירה על מנת שיוכלו להתמקד בהתמודדות היום יומית עם הנכות שלהם. אם אתם לא בטוחים איפה להתחיל וגם אם אתם כבר במהלך התהליך לקבלת פטור ממס, או כל זכות אחרת, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע עם הידע והניסיון שלנו!

לא כל מי שחולה בסרטן הערמונית זכאי לפטור מלא ממס הכנסה אך כן כל מי שחולה כנראה יהיה זכאי להטבות כלשהן גם מול רשות המסים וגם מול גופים אחרים. לפטור ממס זכאים אנשים אשר שיעור אחוזי הנכות שלהם גבוהים מ-90 אחוזים וכן שתקופת שיעור אחוזי הנכות ארוכה מ-185 ימים.

מימוש הזכויות שאליהן זכאי אדם שהיה או עודנו חולה בסרטן הערמונית משתנה לפי סוג הזכות. ישנן זכויות אשר דורשות הגשת תביעה או בקשה לרשות המסים או לביטוח הלאומי, וכאלה אשר דורשות מכתב לעירייה או מילוי טופס. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדי להבין מה הם הדברים שעליכם לעשות.

במקרה שהמס כבר שולם ביתר ולא עברו 6 שנים משנת המס הנוכחית, עדיין אפשר לבקש את הכסף בחזרה ואם תהיו זכאים לו, גם תקבלו אותו. רשות המסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס אשר בה פירוט אודות הסיבות להורדת המס ביתר ואם אכן מגיע לכם ההחזר, תקבלו אותו למרות שלא מדובר בשנה החולפת.

פטור ממס לחולים בסרטן הערמונית שנמצאים זכאים לכך ניתן על מס הכנסה עד לתקרה הרלוונטית לעובד. מדובר הן בהכנסה מיגיעה אישית והן בהכנסה שאיננה מיגיעה אישית אך לכל אחת מהן תקרה שונה. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!