לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

ישנן תאונות דרכים בהן לא ניתן לקבוע מי אשם או אפילו לא יודעים מי אשם כדוגמת תאונות פגע וברח. תאונות מסוגים אלו מותירות את הנפגע במצב בעייתי שכן הוא נותר עם נזקי גוף שבגינם יצטרך לשלם על טיפולים רפואיים לדוגמא או הליך שיקום אך בפועל אין לו את מי לתבוע שכן זהות הפוגע לא ידועה או לעיתים גם לא קיימת. לתאונות מסוג זה ישנה כתובת והיא קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

דוגמאות לתאונות עם מורכבות בתביעה

על פניו, ברור לכול כי לאחר כול תאונה שתהיו מעורבים בה תוכלו לתבוע את האשמים בתאונה ולקבל פיצויים ובמקרים רבים גם לתבוע את חברת הביטוח של האשם בתאונה. אך ישנן תאונות שהתביעה בגינן מורכבת ולא כל כך ברור מה אפשר לעשות וכיצד להתקדם, לצורך כך, קיימת קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים לתת מענה לאנשים שמעורבים בתאונות מסוגים אלו.

 

תאונות פגע וברח

תאונות אשר בהן אדם כלשהוא פוגע באדם אחר וגורם לו לנזק, אך לאחר מכן הוא בורח מזירת האירוע כך שהזהות שלו לא ידועה. לעיתים אפילו לאחר חקירה ממושכת לא מוצאים את האדם שגרם לנזק וברח כך שהקורבן נותר ללא יכולת לתבוע אדם בגין הנזק שנגרם לו.

 

תאונות "לא מבוטחות"

במקביל לכך שיש הכרח על כל נהג להחזיק בביטוח חובה על כל כלי רכב שהוא נוהג עליו שמחייב זאת, ישנם נהגים אשר נוהגים בכלי רכב ללא ביטוח מתאים ובזאת כמובן עוברים על החוק. באם נהגים בכלי רכב אלו מבצעים תאונת דרכים ופוגעים באדם אחר, לנפגע בתאונה אין אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הפוגע בדומה למה שהיה עושה אם היה כלי הרכב מבוטח ועל כן, הוא נמצא בבעיה מבחינת התביעה. 

 

קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

הרעיון של קרנית, קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים היא לתת מענה לאנשים אשר נגרמו להם נזקי גוך במהלך תאונת דרכים והתאונה היא כזאת אשר התביעה בה מורכבת או בלתי אפשרית. המטרה היא לסייע לאנשים אלו אשר מגיעים לה פיצויים אך אין מענה לתביעה שלהם ובעצם לשלם להם על הנזק שנגרם להם כתוצאה מהתאונה לאור כך שלא ניתן מכל סיבה שהיא, לתבוע את האשם, באם קיים לצורך העניין.

 

הגשת בקשה לסיוע

על מנת לקבל את הסיוע מקרנית נדרש הקורבן בתאונה להגיש כול מיני טפסים לקרן שבהם יפורטו פרטי התאונה ופרטים אישיים. המטרה של הגשת טפסים אלו היא כמובן שתהיה לקרנית הידע לבחינת האירוע ולהחלטה האם לשלם פיצויים ואם כן, באיזה גובה. כחלק מהגשת הבקשה תידרש הגשה של כמה טפסים עיקרים וכמובן שלפי כול מקרה יכול להיות כי יידרש מידע נוסף. 

  • פרטים רפואיים – לאור העובדה כי מגיש הבקשה עושה זאת בגין נזקי גוף שנגרמו להם, כחלק מהגשת הבקשה נדרש ממנו להגיש פרטים רפואיים כדוגמת סיכומי מחלה מהבדיקות והטיפולים שניתנו לו לאחר התאונה וכתוצאה ממנה. 
  • חשבוניות – לצורך חישוב גובה הפיצוי ולהחלטה בדבר הזכאות אליו, יידרש מגיש הבקשה גם להגיש חשבונות אודות הוצאות רפואיות שהיו לו עקב התאונה. 
  • אישור על האירוע – לאחר תאונת דרכים על מנת שיהיה לה תיעוד, המעורבים בתאונה צריכים לדווח על התאונה למשטרה ובהתאם יקבלו אישור על האירוע ותיעוד שלו בצורת דיווח על תאונת דרכים. ללא הטפסים הללו לא ניתן לאשרר שהתאונה אכן קרתה כפי שהמעורב בה טוען ובהתאם שאכן מגיע לו פיצויים.

 

פיצוי כתלות בתאונה

חשוב מאוד שהמסר לא יהיה שכול אחד יכול להגיש בקשה לקרנית ולקבל כסף או החזרי הוצאות. קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים נותנת מענה רק לאנשים אשר לא אשמים בתאונה ואין להם את מי לתבוע, כולל חברת ביטוח כלשהיא רוב המקרים אשר יהיו רלוונטיים בקטגוריה זאת הם מעורבים בתאונות פגע וברח אך אנשים אשר אשמים בתאונות או שנפגע רכבם ולא גופם, לא יהיו זכאים לקבל פיצוי מקרנית.

 

עורך דין הוא הכתובת שלכם

אם המילה תביעה לא הספיקה לכם כדי לחשוב שאתם צריכים עורך דין, ישנן המון סיבות נוספות אשר ישכנעו אתכם שבאמת מדובר בגלגל הצלה ובסיוע משמעותי בתהליכים של פיצויים מתאונות דרכים ובהתמודדות עם קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים בפרט. 

  • ידע מקצועי – שפשוט אין עליכם אודות חברות ביטוח, סוגי תאונות דרכים, הכרות עם ההליך בקרנית ואפילו פסקי דין ואירועים קודמים שעורך דין ודאי ניהל.
  • זמינות – זאת העבודה שלו! לעומתכם, עורך דין מקדיש את כול זמנו המקצועי לסייע לכם ולקדם מקרים כמו שלכם כך שאתם תוכלו להמשיך בעבודה שלכם ולא לתת לתאונה להשפיע עליכם יותר ממה שהיא כבר גרמה.
  • בירוקרטיה – כמה שהמילה מפחידה ככה עורך דין הופך אותה לפשוטה, לא תצטרכו להתעסק עם כול מיני דברים עם שמות גדולים יהיה מי שיעשה זאת עבורכם.

 

קרנית היא קרן לפיצוי אנשים שנפגעו בתאונות דרכים פגיעות בגופם כלומר יצאו עם נזקי גוף מהאירוע. המטרה של קרנית לסייע לאנשים אשר לא יכולים לתבוע גוף או אדם אחר בשל אי ידיעת זהותם של המעורבים בתאונה או מכל סיבה אחרת שעומדת בתקנות של קרנית. בכול מקרה, אם עברתם תאונת דרכים גם אם אתם יודעים את זהות האשמים וגם אם לא, מומלץ לפנות לקבל יעוץ מאיש מקצוע ולא לוותר על הזכות שלכם בהרבה מקרים לקבל פיצויים.

קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!