לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונות אישיות תלמידים

ילדים מטבעם שובבים ולכן תאונות תלמידים בבית הספר קורות מדי יום אם במסגרת הבית ספרית או אם בחוג, בהצגה, בבית, בגן השעשועים, במתנ"ס השכונתי וגם בטיולים בחיק הטבע עם המשפחה אם כתוצאה משגגה, חוסר השגחה או רשלנות אשר יכולים לשמש כעילה לתביעת ביטוח.

ננסה לפשט במאמר זה סביב תאונות אישיות תלמידים – ביטוח תלמידים ומה לעשות במקרה והייתה תאונה בזמן שהייה בבית הספר – לפי סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה – כל "תלמיד/ה" הזכאיים לחינוך חינם מבוטחים בפוליסה לביטוח תאונות אישיות תלמידים – משרד החינוך. במקרה חבלה-נזקי גוף בזמן הלימודים חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות תאונות אישיות תלמידים על מנת שידריך אתכם מהו סדר ההליך הנכון בתהליך.

להלן קצת סדר בנושא:

מי הוא תלמיד/ה? הפוליסה מגדירה תלמיד כ"כל מי שרשום ללימודים באחד ממוסדות החינוך ולומד באותו מוסד, לרבות ילדים בגני ילדים, ילדים בפעוטונים וילדים במעונות יום, אשר אינם נתונים לפיקוח המדינה, המופעלים על ידי ארגונים מרכזיים או רשויות מקומיות."

באחריות מי לבטח את התלמיד/ה? פוליסת תאונות אישיות תלמידים הינה באחריות אותה רשות מקומית שבתחום שיפוטה מצוי המוסד הלימודי בו לומד התלמיד/ה.

 

את מי תובעים? איזה ביטוח יש לתלמידים?

הכיסוי בגין תאונות תלמידים מבוטח על ידי חברת ביטוח הנבחרת מדי כמה שנים באמצעות מכרז. לדוגמא בימים אלו מדובר באיילון חברה לביטוח בע"מ ופוליסת הביטוח נקראת – ביטוח תאונות אישיות תלמידים. מדובר בפוליסה המפרטת מאילו מקרים ניתן להיפרע (לרבות ההורים), מדובר בביטוח כוללני – דרקוני, כלומר לא ניתן לנהל מו"מ בנוגע לתנאים הקבועים בו.

חשוב לציין כי תביעת פוליסת תאונות אישיות תלמידים מכסה רק במקרה ונגרמה "תאונה" וכתוצאה ממנה נגרם נזק. כלומר אין כיסוי בגין מחלה למשל.

 

האם ביטוח תאונות אישיות מכסה פעילות לאחר שעות בית הספר?

התשובה היא כן.

הדבר המהותי בביטוח תאונות אישיות תלמידים שהכיסוי חל בכל ימות השנה (כולל שישי שבת) ובכל מקום בעולם וזאת ללא קשר אם התאונה עצמה קשורה לאירוע תאונתי במסגרת החינוכית, הבית ספרית. לדוגמה – דנה במזל טוב הגיעה לגיל מצוות ויחד עם משפחתה נסעו לטיול בת המצווה בצרפת והגיעו לפארק השעשועים דיסנילנד, דנה נפלה על שטח רטוב ושברה את ידה, גובסה והפסידה את תחילת שנת הלימודים אשר הוקדש לטיפולים פיזיותרפיסטים ומנוחה עד לחזרתה לספסל הלימודים ונזקקה לעזרה בכתיבה למשך חודשיים נוספים.

המשמעות היא שדנה באמצעות הוריה יכולים לתבוע את פוליסת תאונות אישיות תלמידים בגין המקרה כל עוד נגרם לה נזק ובנוסף תוכל לדרוש פיצוי עבור ימי הלימודים שהפסידה, ימי המחלה של הוריה וההקלות שקיבלה בגין הפגיעה שחוותה. לכך יש חשיבות עצומה לליווי נכון של עורך דין תאונות אישיות תלמידים המתמחה בתחום.

 

מתי אפשר להפעיל את ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

בשונה מתביעות ביטוח "רגילות" אשר תקופת ההתיישנות שלהם היא 3 שנים לפי חוק חוזה ביטוח. (כלומר מרגע התאונה אנו מתחילים לספור 3 שנים שרק בזמן זה ניתן לתבוע בגין הנזק שנגרם) ביטוח תאונות אישיות תלמידים מתחילים לספור את ההתיישנות החל מגיל 18.

המשמעות היא שכל קטין אשר מבוטח בפוליסת ביטוח תלמידים יכול לתבוע עד גיל 21 ואפילו יותר מכך (תלוי נסיבות). כמובן, יתרון אדיר להיפרע מהנזק אשר נגרם בתאונות תלמידים בבית הספר.

 

מתי פוליסת תאונות אישיות תלמידים אינה מכסה, כלומר מתי לא ניתן להפעיל את הביטוח?

ביטוח תאונות אישיות תלמידים אינו מכסה פגיעה בגין תאונת דרכים, תאונת עבודה או פגיעה כתוצאה מפעולות איבה. המשמעות היא כי אם התאונה קרתה במסגרות אלה ניתן לתבוע אך לא בהתאם לכיסוי פוליסת תאונות אישיות תלמידים ויש לפנות לאפיקים אחרים מתאימים.

למשל – אם גל היה מעורב בתאונת דרכים יחד עם הוריו יש לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב של הנהג הפוגע (במקרה מסוים היא יכולה להיות אותה חברת ביטוח שמבטחת את הביטוח של הילד בתאונות אישיות תלמידים אך כמובן מדובר במחלקות שונות).

במקרה נוסף דנית בת ה- 17 עובדת כמלצרית במסעדה והחליקה תוך כדי העבודה אזי תוכל דנית לתבוע את נזקה במסגרת תביעה לנכות מעבודה כנגד המוסד לביטוח לאומי.

 

קרתה תאונת תלמידים בבית הספר כיצד יש לנהוג?

ראשית, יש לדווח לבית הספר על התאונה. ככל והתאונה התרחשה בשטח בית הספר ובשעות בית הספר על בית הספר למלא דו"ח פציעה ויש לבקשו. שנית, בכל מקרה יש לבקש ממוסד הלימודים:

  • אישור על היותו/ה של התלמיד/ה כתלמיד/ה מן המניין בשנת האירוע הלומד בבית הספר בחתימת וחותמת בית הספר.
  • אישור על היעדרויות של התלמיד/ה כתוצאה מהתאונה.
  • אישור על הקלות שקיבל/ה התלמיד/ה כתוצאה מהתאונה – תוספת זמן, עזרה בכתיבה על ידי צד ג', העברת הכיתה למקום נגיש יותר, פטור משיעורים מסוימים וכו'

 

שלישית, תיעוד רפואי – החל מיום התאונה יש לשמור את כל התיעוד הרפואי אשר קשור לתאונה הנידונה לרבות הוצאות, ימי מחלה וגם ימי מחלת ההורים אשר כמובן הפסידו ימי עבודה כדי לטפל בתלמיד/ה שכולל בין היתר עזרה 24/7, זמינות וליווי לטיפולים רפואיים, ביקורות אצל רופאים, הטיפולים השיקומיים וכל הנלווה לכך.

רביעית, אל תהססו ופנו לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח – תאונות אישיות תלמידים על מנת שיכווין אתכם כיצד יש לפעול בהתאם לפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים וכיצד להתנהל מול חברת ביטוח במקרה של תביעה. כחלק מכך יש למלא טופס תביעה תאונות אישיות תלמידים אשר יאפשר את פתיחת התיק בחברת הביטוח ואל הדרך אל הפיצוי.

היתרון בפוליסת ביטוח תלמידים הינה שהפיצוי המוענק נקבע לפי שיעור הנזק שנגרם לתלמיד/ה המבוטח וללא קשר לשאלת "האשם" – כלומר, לא משנה מי אשם בתאונה אלא חשוב לנו מה הנזק שנגרם.

 

מה צפי הנכות שאוכל לקבל ובכמה כסף (פיצוי) זה מתבטא?

מנגנון הפיצוי בפוליסת ביטוח תאונות תלמידים הוא המצוין בפוליסה עצמה כפיצוי לפי "סכום הביטוח הבסיסי" שלא ניתן לשינוי או לניהול מו"מ מול חברת ביטוח והוא שונה ומשתנה מפעם לפעם. מפוליסה זו בחישוב פשוט ניתן להבין מה גובה הפיצוי בהתאם לקביעת מומחה בתחום. למשל – טל נפגע ונקבעה נכותו הצמיתה בשיעור של 10% נכות אורטופדית לאחר שנבדק אצל רופא אורטופד מומחה אשר ערך את חוות דעתו כדבעי.

האירוע היה בשנת 2018 – פוליסה זו מכסה לפי הגדרותיה – "סכום הביטוח הבסיסי" סכום בסך 402,000 ₪ (במילים: ארבע מאות ושניים אלף ₪), על פיו מחושבים תגמולי הביטוח בגין הכיסויים הכלולים בפוליסה זאת, כמפורט בתנאי הפוליסה." בחישוב פשוט ככל ונכותו של טל הינה בשיעור של 10% נכות, אזי בגין נכות זו זכאי לסכום של 40,200 ש"ח.

 

עורך דין תאונות תלמידים

זכרו! חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות תלמידים על מנת להיפרע מראשי נזק נוספים ולנהל את הליך התביעה מתחילתה ועד סופה עם פוטנציאל הפיצוי הגבוה ביותר.

תאונות אישיות תלמידים
תאונות אישיות תלמידים
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!