לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה את מי תובעים

תאונות מתרחשות כול הזמן אך כאשר הן מתרחשות בעבודה יש משמעות יתרה לכך וחשוב מאוד לקבל בכך הכרה. כול עובד מבוטח במסגרת הביטוח הלאומי בתאונות עבודה ואם אכן חווה כזאת, מגיע לו הכרה בכך ומגיע לו לקבל סיוע בגין כך מהביטוח הלאומי. באם חוויתם תאונת עבודה יש לכם כול מיני אפשרויות מתוכן תוכלו להחליט את מי לתבוע ובאופן כללי כיצד להתקדם בעקבות האירוע שקרה.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה בהגדרתה היא תאונה אשר התרחשה לעובד במהלך עבודתו או בדרכו אליה או בדרך חזרה ממנה. תאונת עבודה מתבססת על כך שלעבודה יש אחריות בכך שהעובד נפגע ועל כן, מגיעה לו הכרה בכך ופיצויים בגין כך. על מנת שתאונת עבודה תהיה מוכרת כך, צריך העובד להוכיח ולשכנע כי אכן יש קשר ברור לעבודה וכי אכן לעבודה כי אחריות בכך.

 

תאונת עבודה את מי תובעים?

בשונה מתאונות אחרות כדוגמת תאונות דרכים בהן די ברור שהפנייה צריכה להיות לחברה המבטחת את הרכב שלכם, או הרכב האחר שהיה מעורב, בתאונת עבודה לאנשים לא כול כך ברור כיצד להתנהל ולעיתים הם אפילו לא יודעים שמגיע להם הרבה יותר ממה שהם מכוונים אליו או מנסים להשיג. ישנם כמה ערוצי תביעה שניתן לפנות אליהם בהקשר תאונת עבודה, כמובן שלבחירת הנפגע.

  1. תביעה אזרחית – הערוץ הראשון שניתן לפנות אליו אשר אנשים רבים כן בוחרים לפנות אליו, הוא ערוץ של תביעה אזרחית, כלומר לתבוע את המעסיק או את החברה המעסיקה שבתאונה ובהשלכות שלה. במקרה זה, התאונה צריכה להיות באופן ברור קשורה לעבודה וכזאת שנגרמה בעקבות בעבודה ובהתאם באחריות המעסיק. תביעה זאת עושים בבית המשפט עם עורך דין תביעות עבודה מקצועי.
  2. תביעת הביטוח הלאומי – ערוץ נוסף אשר טובן בחובו זכויות רבות לנפגעי תאונות עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי אשר במסגרת התשלום החודשי אליו מקבל כול עובד ביטוח בגין תאונות עבודה וביטוח אובדן כושר עבודה במקרה הצורך. כאשר תובעים את הביטוח הלאומי לא מדובר בתביעה בבית המשפט לצורך העניין, אלא פנייה ישירות לביטוח הלאומי והגשת כול הפרטים של התאונה ומה שמבקשת התאונה על מנת לקבל הכרה כנפגע תאונות עבודה.

 

הגשת תביעה לביטוח לאומי

הנה הגיע הרגע לאחר ששילמתם כול השנים לביטוח הלאומי, לקבל מהם בחזרה. תאונת עבודה מבוטחת במסגרת הביטוח הלאומי הניתן לכול אזרח במדינה. על מנת להפעיל אותו תדרשו להגיש תביעה לביטוח הלאומי. התביעה כוללת הגשת כול מיני טפסים וחובה להגיש אותה בתוך 12 חודשים בדיוק מהיום שבו נפגע העובד, מעבר לכך, העובד צפוי לקבל פגיעה בזכויותיו בשל הזמן שעבר.

  • תעודה רפואית – אישר מאיש מקצוע רפואי או סיכום מחלה אודות הטיפול בעובד לאחר התאונה. נוסף לסיכום זה, יש לצרף כול מסמך רפואי אשר יעיד על הפגיעה שחווה העבודה כתוצאה מהתאונה.
  • פרטים אישיים – בתחילת הטופס יש למלא פרטים אישיים של העובד.
  • פרטי מקום העבודה – פרטים של המקום בו מועסק העובד או לחילופין באם מדובר בעצמאי פירוט של המיקום בו ניתן השירות שבמסגרתו נפגע העובד.
  • פרטי הפגיעה – פרטים באופן כללי של הפגיעה כדוגמת תאריך ושעה ותיאור כללי של הפגיעה. 
  • עדים – לצורך קבלת חוות דעת נוספות תצטרכו גם לתת פרטים של עדים שנכחו במקום בעת התרחשות התאונה. אם עוד לא יצרתם קשר או קיבלתם פרטי התקשרות מעדים בתאונה, מומלץ לעשות זאת מוקדם ככול האפשר.
  • סטטוס העסקה – על העובד לפרט את פרטי ההעסקה שלו טרם הפגיעה ולאחר הפגיעה על מנת להבין מה עשה טרם העבודה, לדוגמא כמה השתכר לצורך חישוב דמי פגיעה, אך גם על מנת להבין כמה נפגע, להבין כיצד הוא משתכר או היכן עובד היום.
  • פרטים פיננסיים – מכיוון התביעה מוגשת לצורך קבלת דמי פגיעה, כלומר כסף, יש גם למלא פרטים כדוגמת חשבון בנק או הטבות מס למיניהן.
  • טופס מעסיק – בסוף הטופס שממלא העובד, באם מדובר בשכיר יצטרף גם המעסיק למלא פרטים אודות הפגיעה ואודות השכר שהיה לעובד טרם הפגיעה. באופן זה מקבל הביטוח הלאומי חוות דעת ומהימנות אודות הטופס של העובד.

>>> מדריך מומלץ לפיצויים עבור נפגעי עבודה >>>

דמי פגיעה ופיצויים

בסופו של דבר, את כול ההליכים האלו תעשו על מנת לקבל פיצויים ומענקים כספיים אשר יכסו את הוצאות הטיפול הרפואי שהיו לכם. מתביעה אזרחית תוכלו לקבל פיצויים מהמעסיק שלכם או ממי שאשם בתאונה, ומביטוח לאומי תהיו זכאים לדמי פגיעה אשר מחושבים על פי השכר שלכם בשלושת החודשים טרם התאונה ואמורים לסייע לכם להתמודד עם כול ההוצאות וההשלכות של התאונה.

עו"ד אייל פייפר מדבר על איך להשיג את האת הפיצוי המקסימלי בתאונת עבודה:

 

עורך דין נזקי גוף ועבודה

בפועל, הגשת התביעה עשויה להיות מעמסה כבדה במיוחד לאנשים אשר נפגעו פגיעה חמורה כתוצאה מתאונת עבודה ולא כול כך רואים אך הם מוצאים את הזמן או את הפנאי להגיש תביעות למיניהן. על כן, דעו שגם אם אתם בוחרים לא לפנות לבית משפט, אלא רק לביטוח לאומי, עורך דין יכול מאוד לסייע לכם להשיג את מה שמגיע לכם ולפנות מכם בירוקרטיה רבה.

תאונת עבודה היא תאונה אשר ניתן להוכיח שהתרחשה בהקשר העבודה, ולעיתים ניתן לקשר אותה לעבודה גם אם היא לא התרחשה ממש פיזית במהלך עבודה של העובד. כתוצאה מתאונת עבודה, אנשים אשר מקבלים הכרה בכך מביטוח לאומי זכאים לקבל דמי פגיעה, ואנשים אשר בוחרים לתבוע את האשמים בתאונה יכולים להיות זכאים לקבל פיצויים. בכל מקרה נדרש לתבוע כדי לקבל מענקים מסוגים אלו ולצורך כך, ללא ספק תרצו שיהיה לצדכם עורך דין מקצועי ומנוסה.

תאונת עבודה את מי תובעים - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!