לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות תאונות עבודה: אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם

תאונות הן לא דבר שאפשר לצפות ואנשים שמעורבים בתאונות יכולים למצוא עצמם עם נזקים משמעותיים שהם לא צפו וגם לא בדיוק יודעים כיצד להתמודד. בפרט כאשר מדובר בתאונות עבודה, מעבר להתמודדות הפיזית והנפשית ישנה גם ההתמודדות הבירוקרטית אשר לא רק שלא ברור כיצד להתמודד באופן כללי איתה אלא גם כיצד להתמודד עם האתגרים שעשויים לצוץ. תביעות תאונות עבודה: אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם.

 

תביעת תאונת עבודה – רקע כללי

לכל עובד יש כיסוי מפני תאונות עבודה במסגרת הביטוח הלאומי ולכן כאשר עובד מעורב בתאונת עבודה עליו להגיש תביעת תאונת עבודה. במשרד עורכי הדין פייפר כהן ליווינו כבר מאות לקוחות מרוצים בהליכי תביעות תאונת עבודה ולכן אנו מכירים את האתגרים הנפוצים וכיצד להתגבר עליהם. כמובן שנעבור את כל ההליך ביחד אך כדאי שתכירו את האתגרים הנפוצים כדי להיות מוכנים לפחות מנטלית.

 

הוכחת הקשר הנסיבתי

האתגר הראשון שפוגש תובעים רבים הוא הוכחת הקשר הנסיבתי לעבודה. חשוב להבין כי לא מדובר בהגשת תביעה בגל מחלה או בשל תאונה שקרתה באופן כללי, אלא דמי הפגיעה שאנחנו דרושים הם בגין תאונת עבודה ולכן צריך להוכיח שאכן מדובר בכזאת. על מנת שתאונה שחווה עובד תהיה עכן תאונת עבודה על התאונה להתרחש:

  1. במסגרת העבודה
  2. תוך כדי העבודה
  3. בדרך אל העבודה
  4. בדרך חזרה מהעבודה

כאמור ישנם מקרים אשר ההוכחה שהתאונה היא בעלת אופי של אחד מאלו שתוארו לעיל היא פשוטה, אך ישנם מקרים שבהקשר של אתגרים נפוצים בתביעות תאונות עבודה, היא בהחלט אתגר עיקרי.

 

עדים בעבודה

על מנת להתמודד עם אתגר זה כדאי קודם כל לאסוף עדויות מעדים בעבודה. אם היו אנשים שצפו בתאונה או שיודעים שהיא התרחשה יעזור מאוד לקבל מהם תיאור של האירוע כדי שיהיה ברור שבאמת התאונה התרחשה בעקבות העבודה וכי מגיעים לכם דמי פגיעה עקב כך. בגלל שאתם אלו שעתידים לקבל את הפיצויים יכול להיות שירצו גם עדות של אנשים אחרים שכביכול אין להם אינטרס בתביעה והם יכולים לשפוך אור נוסף על מה שבאמת קרה.

 

פירוט מלא של האירוע

המוסד לביטוח לאומי במסגרת תביעות תאונות עבודה דורש פירוט מלא של האירוע כדי שהיו יוכל לקבוע בדבר הקשר הנסיבתי של התאונה לעבודה. גם אם אתם בטוחים מה קרה באירוע ויודעים לתאר זאת טוב, כדי לתת גם לאיש מקצוע להתבונן בהצהרה זאת. זכרו כי התביעה צריכה לשכנע שאכן מדובר בתאונת עבודה ולכן לא מספיק שהתרחשה תאונה ושנפגעתם אלא יש חשיבות להלך האירוע.

 

תקופת תשלום דמי הפגיעה

דמי הפגיעה משולמים החל מ-12 ימי היעדרות מהעבודה ולמשך תקופה מקסימלית של 91 ימים. לעיתים ימי ההיעדרות עשויים לא להיחשב כימים רלוונטיים, לדוגמא ניתן לטעון כי הימים מעבר ל-12 הימים נלקחו רק לשם דמי הפגיעה ולא באמת היה בהם צורך. התמודדות עם אתגר זה חייבת להיות עם תיעוד מסמכים והמלצות רפואיות כדי להוכיח שאכן ימי ההיעדרות היו נדרשים והיו גם בעקבות התאונה (שוב הוכחת הקשר הנסיבתי).

 

מתן תמונה איכותית על המצב הרפואי

אחד האתגרים הגדולים שגם נתקלים בו בתביעות מול ביטוח לאומי בנושא נכות, הוא מתן תמונה איכותית על המצב הרפואי של התובע. ישנו קושי להעביר בצורה המיטבית את המצב הרפואי ואת ההשפעה על התפקוד גם בגלל שלעיתים הביטוח הלאומי מקל במצב בגלל שהוא לא מצליח באמת להבין את התמונה הנכונה.

 

תיאור מקצועי של המצב

במסגרת תביעות נכות כתוצאה מתאונת עבודה, תזומנו לוועדה רפואית אשר לה תצטרכו לשקף את מצבכם הרפואי. אנשים נוטים להגיע לוועדות הרפואיות או אפילו עוד בשלב התביעה לדמי הפגיעה, ולפרט על מצבם מבלי להתייעץ קודם או מבלי לראות הרבה רופאים. זאת עשוי לפגוע באמינות של התביעה שלהם וכן ביכולת שלהם לשקף את התמונה בצורה מקצועית. חשוב לתת תשומת לב יתרה בשלב זה שכן יש לו השלכות גדולות על הפיצויים שתקבלו.

 

ערעור על קביעת המצב

אתגר נוסף שאולי תתקלו בו בשלב תביעות תאונות עבודה הוא כאשר התביעה שלכם לא תתקבל בחיוב בגלל שלא הובן המצב שלכם בצורה המיטבית או בגלל כל סיבה אחרת. במקרה זה אפשר להמשיך לערעור על החלטת התביעה ולנסות לשנות את ההחלטה של הביטוח הלאומי או של חברת הביטוח מולה נחליט להגיש את התביעה. הערעור בהחלט יכול לשנות את ההחלטה וצריך לא להתייאש כאשר מקבלים תשובה שלילית, לא משנה באיזה שלב בהליך מדובר.

 

להתגבר על האתגרים עם איש מקצוע

גם אם נפרט אודות תביעות תאונות עבודה: אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם, ברגע האמת לא תמיד יודעים מה לעשות או לא תמיד מתפקדים בצורה הטובה ביותר ולכן כדאי להתגבר על כל האתגרים, באופן כללי לעבור את ההליך בליווי של איש מקצוע. בגלל שמדובר באתגרים נפוצים אנחנו כבר פגשנו והתמודדנו איתם פעמים רבות ועם הניסיון שלנו נדאג שגם אתם תצלחו אותם בצורה הטובה ביותר.

תביעות תאונות עבודה: אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם אלו ללא ספק המומחיות שלנו ומאות הלקוחות המרוצים שלנו יכולים להעיד על כך. אתגרים יכולים לצוץ כל הזמן אך אנחנו כבר מוכנים לכל תרחיש ועם ניסיון ארוך שנים יודעים כיצד להתמודד אותו בצורה הטובה ביותר. צריכים סיוע וייצוג משפטי במסגרת תאונת עבודה שחוויתם? צרו איתנו קשר כבר עכשיו ונשמח לעמוד לצידכם.

תביעות תאונות עבודה אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם
תביעות תאונות עבודה אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם

 

אתגרים יכולים לצוץ בכל שלב בתביעה ובתכנון שלה. על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כל אתגר ובאופן כללי עם התביעה כדאי לשלב איש מקצוע – עורך דין שמתמחם בתחום, בהליך. כמו כן, הכנה מנטלית ולוגיסטית לאתגרים תסייע להתמודד איתם במידה ויגיעו בצורה המיטבית.

 

אתגרים נפוצים יכולים להיות ראשית בהקשר הוכחת הקשר הנסיבתי – להוכיח שהפגיעות הן מהתאונה ולהוכיח שהתאונה היא אכן עונה להגדרה של תאונת עבודה. נוסף על כך יכולים להיות אתגרים בהעברת חומרת המצב הגופני של התובע בעקבות התאונה.

 

שאלה מצוינת והתשובה היא בהחלט כן. אם אתם מגיעים לכן כבר אחרי שקיבלתם תשובה שלילית אתם בידיים טובות. ביחד נוכל לערער על ההחלטה ולנסות לשנות את התשובה כך שתקבלו את הפיצויים והסיוע שמגיע לכם.

המטרה של העובד שנפגע בתאונת עבודה היא לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי על ימי ההיעדרות שלו בעקבות התאונה. כמו כן, יכול להיות שבמקרה שלכם אפשר להגיש תביעות נוספות אשר מטרתן להשיג פיצויים או סיוע נוסף מגורמים אחרים, או גם מהביטוח הלאומי אך תחת סיבות אחרות (כמו נכות).

 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!