לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד?

כאשר שואלים את השאלה מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד, התשובה היא די ברורה. בישראל קיים קשר חזק בין השניים, מכיוון ששני סוגי הביטוח הללו פועלים יחד כדי להבטיח שהמבוטחים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר, הן בבית החולים והן מחוצה לו. כל מי שחי בישראל ורוצה להבטיח שיהיה לו כיסוי בריאותי מקיף – חשוב שיבין מה הקשר בין קופת החולים שלו לביטוח הסיעוד שברשותו, ולכן המאמר שלפניכם יוקדש לנושא זה.

 

מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד?

בישראל, כל אזרח מחוייב להשתייך לאחת מארבע קופות החולים. קופות החולים הללו דומות לחברות ביטוח במדינות אחרות, אולם למעשה הן הרבה יותר מזה. קופות החולים אחראיות על מתן טיפול ראשוני למבוטחים, כולל ביקורי רופא, בדיקות מעבדה ומרשמים כמו גם אספקת הפניות למומחים ולבתי חולים בעת הצורך.

בין השאר דואגות קופות החולים גם לבטח את המבוטחים בביטוח סיעודי, אשר מעוגן בדרך כלל בחברת הביטוח אשר עובדת עם קופת החולים הספציפית.

 

מה נועד ביטוח הסיעוד לכסות?

ביטוח סיעוד, מכסה את עלות הטיפול הסיעודי לאנשים הזקוקים לטיפול שוטף, כמו במקרים של מחלות כרוניות או מוגבלויות זמניות או קבועות. ללא ביטוח סיעודי, עלות הטיפול הסיעודי עלולה להיות יקרה לאין ערוך, מה שיקשה ואף יעשה את הטיפול לבלתי אפשרי.

לכן למעשה התשובה לשאלה מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד, היא שקיים קשר הדוק ובלתי נפרד ביניהם, בין השאר מכיוון שדאגה רפואית חייבת להיעשות גם בהסתכלות עתידית למקרים פוטנציאליים שעלולים להתרחש.

 

שילוב הביטוח בקופות החולים והביטוח הסיעודי

הקשר בין קופות חולים לביטוח סיעוד הוא פשוט. בעולם אידיאלי קופות החולים הן האחראיות על מתן טיפול ראשוני לחבריהן, בעוד ביטוח סיעוד מכסה את עלות הטיפול הסיעודי כאשר המבוטחים מגיעים לגיל השלישי. אך עם זאת, עדיין נשאלת השאלה מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד, מכיוון שברור ששני סוגי הביטוח פועלים יחד כדי להבטיח כיסוי בריאותי מקיף.

פעמים רבות, שני הביטוחים הללו מעורבים זה בזה. כך לדוגמה, אם מטופל כלשהו סובל ממצב כרוני הדורש טיפול סיעודי מתמשך, קופת החולים שלו תספק הן את שירותי טיפול הראשוניים כגון ביקורי רופא ומרשמי תרופות, והן את ביטוח הסיעוד שלו שיכסה את עלות הטיפול הסיעודי. השילוב ביניהם יבטיח שהאדם יקבל את כל הטיפול שהוא צריך, מבלי לדאוג לעלות.

 

לסיכום

משרדנו עוסק מזה שנים רבות בהגשת תביעות ביטוח סיעודי בקופות החולים, בחברות הביטוח הפרטיות ובמוסד לביטוח לאומי. לאורך שנות פעילותנו הספקנו לשרת אינספור לקוחות סיעודיים ולסייע להם להשיג את הפיצויים ושירותי הסיעוד המגיעים להם במלואם.

אנו סמוכים ובטוחים בכך שניסיוננו רב השנים בתביעות סיעוד וביטוח יאפשר לנו לסייע גם לכם בהשגת התוצאות הרצויות לכם ולבני משפחתכם מול קופת החולים שבה אתם מבוטחים. לקבלת ייצוג משפטי במימוש זכויותיכם הסיעודיות והשגת פיצויים מקסימליים – השאירו פרטיכם כעת באמצעות הטופס ונציג ממשרדנו יחזור אליכם בהקדם.

מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד?
מה הקשר בין קופת החולים שלכם לביטוח סיעוד?

כל אזרח בישראל משתייך לאחת מארבע קופות החולים הקיימות כדי להבטיח את הכיסוי הביטוחי שלו בהווה ובעתיד. קופות החולים אחראיות לתת לכלל המבוטחים טיפול שוטף לרבות ביקורים אצל רופא מקצועי ומומחה, בדיקות מעבדה ובדיקות אבחון אחרות, טיפולים עבור מחלות מזדמנות או כרוניות ועוד. בין כלל הטיפולים, דואגת קופת החולים גם לביטוח סיעוד.

ביטוח סיעוד מכסה את עלות הטיפול הסיעודי, בין אם המטופל נמצא בבית החולים, בבית או במוסד רפואי אחר. הביטוח חיוני לאנשים הזקוקים לטיפול שוטף, במקרים של מחלות כרוניות שונות או מוגבליות שנוצרו עקב תאונות למשל. את הביטוח הסיעודי ניתן לבצע דרך קופת החולים או באופן עצמאי ופרטי.

קופות החולים וביטוח סיעוד פועלים יחד על מנת להבטיח שהמבוטחים יקבלו כיסוי בריאותי מקיף. קופות החולים מספקות שירותי טיפול ראשוני, בעוד ביטוח סיעוד מכסה את עלות הטיפול הסיעודי. ביטוח סיעוד יכול להיעשות באמצעות תשלום לאחת מקופות החולים או באמצעות פוליסה פרטית באחת מחברות הביטוח הקיימות.

דוגמה לשילוב בין שני הביטוחים יכולה להינתן במקרה של אשפוז. אם אתם מאושפזים, קופת החולים תכסה את עלות האשפוז, אך במידה ויידרש טיפול סיעודי בזמן השהות בבית החולים, ביטוח הסיעוד הוא זה שידאג לכיסוי העלות, כמובן במידה אם בוחרים להפעיל אותו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!