לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות עבודה

תאונת עבודה הינה אירוע בעל אופי תאונתי המתרחש כאשר עובד נמצא בסביבת עבודתו, בדרך אל מקום עבודתו או בדרכו ממנו למקום מגוריו. להגדרה זו עונים גם אירועים שמתרחשים במקום העבודה עצמו וגם אירועים המתרחשים כפועל יוצא של העבודה, בשל תנאי העבודה או בהקשר לה.

פירוש הדבר הוא כי עובדים מוגנים מפני פגיעות הקשורות לעבודתם כמעט בכל עת שבה הם נמצאים בעבודתם, לרבות בהפסקה. בהתאם לכך, רשאים עובדים שנפצעו או חלו בגלל עבודתם זכות להגשת תביעת פיצויים לביטוח הלאומי, לחברות הביטוח המבטחות אותם ו/או לקרן הפנסיה שלהם. תפקידו של עורך דין תאונות עבודה, הוא לסייע לעובד נפגע העבודה לממש את זכויותיו החוקיות מול הגופים הללו.

 

מי זקוק לעורך דין תאונות עבודה?

נפגעי עבודה נתקלים במקרים רבים במכשולים אינספור, כאשר הם ניגשים להגשת תביעת פיצויים בעקבות תאונת עבודה. בין אם מדובר בתביעה המוגשת כנגד המעביד, תביעת ביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה, תביעת נכות לקרן הפנסיה, או תביעת ביטוח – התהליך למימוש הזכות לפיצויים איננו פשוט ולעיתים מזומנות גם רצוף קשיים.

במצבים אלו, כל נפגע עבודה יכול להפיק תועלת אדירה מסיוע משפטי מקצועי מטעם עורך דין תאונות עבודה. הסיוע מעו"ד תאונות עבודה לרוב מסייע בקיצור תהליכים למימוש הזכויות הביטוחיות מול הגופים המבטחים השונים וקבלת הכספים המגיעים למבוטח בתוך פרק זמן סביר.

 

באילו מצבים עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע?

המקרים שבהם עורך דין לתאונות עבודה יכול לסייע הם כדלקמן:

  • תאונת עבודה שהתרחשה בסביבת העבודה: הכוונה הינה לפגיעה שהעובד ספג בזמן שנכח במקום עבודתו. הכוונה כאן היא לא בהכרח לתאונה הקשורה במישרין לביצוע תפקידו של העובד, אלא כל אירוע בעל אופי תאונתי שקרה בסביבת העבודה. לדוגמה, החלקה על רצפה רטובה במשרד שהובילה לשבירת רגל או יד.
  • תאונה עבודה שהתרחשה בשל אופי העבודה או תנאיה: כאן מדובר בתאונה שהתרחשה בזמן העבודה בהקשר לתפקידו הספציפי של העובד בעבודתו. לדוגמה, פציעת גב בעקבות נשיאת ציוד כבד, או קטיעת אצבע בעקבות שימוש במכשור מכני מסוים. גם נהג מקצועי שעבר תאונת דרכים בשעות העבודה, עשוי להיחשב כנפגע עבודה באם הנסיעה בוצעה בהקשר לעבודתו.
  • תאונת עבודה שהתרחשה בדרך לעבודה או בחזור ממנה: כל תאונה שמתרחשת על המסלול הקבוע של העובד בין בתו למקום עבודתו, חזקה עליה שתיחשב כתאונת עבודה.

 

האם עורך דין תאונות עבודה יכול להשיג פיצויים לנפגעי עבודה האחראים לפציעתם?

למרות האמור לעיל, חשוב להביא בחשבון את האשם התורם של העובד לפגיעתו. אם עובד שעבר הדרכת בטיחות, פעל באופן המנוגד להוראות שקיבל ממעסיקו ובשל כך נפצע בעבודתו, זכאותו לפיצויים בגין פגיעתו עלולה להיות בסכנה.

גם עובד שסטה ממסלול הקבוע בדרך למקום העבודה או ממנו ועבר תאונה בזמן זה, לא בהכרח יוכר כנפגע עבודה הזכאי לפיצויים. אלו הם סוגי התרחישים שבהם מיומנותו של עורך דין תאונות עבודה טוב עלולה לחולל הבדל של ממש בתוצאות.

 

כך עורך דין תאונת עבודה יכול לסייע לכם במימוש טוב יותר של זכויותיכם

עורך דין המתמחה במתן סיוע לנפגעי תאונות עבודה פועל כדי להבטיח שמיוצגיו יוכלו לממש את כל הסעדים שהחוק בישראל מעמיד לרשותם.

 

לאילו סעדים נפגעי תאונות עבודה בישראל עשויים להיות זכאים על פי חוק?

עם הסעדים שהחוק מעמיד לטובת נפגעי עבודה ניתן למנות:

  1. דמי פגיעה: עובד שנפגע במסגרת תאונת עבודה במקום העבודה, בעקבות העבודה, בדרכו לעבודה או בשובו ממנה, זכאי לקבל מביטוח לאומי תשלומים שנקראים "דמי פגיעה" למשך עד 3 חודשים, בהנחה שבשל התאונה נבצר ממנו לעבוד למחייתו.
  2. טיפול רפואי מסובסד: עובד שנפגע בתאונת עבודה רשאי גם לקבל טיפול רפואי מסוגים שונים ללא תשלום כדי להשתקם ולהחלים מפגיעתו.
  3. קצבאות נכות: אדם שנותר עם נכות בשל תאונת העבודה שעבר, המלווה אותו גם בחלוף שלושה חודשים מתחילת הזכאות לדמי פגיעה, זכאי לבקש קצבת נכות והקלות מיסוי מהביטוח הלאומי ומס הכנסה.
  4. תשלומים לבני משפחתם של נפגעי עבודה שנפטרו: משפחה שאיבדה חלילה את המפרנס העיקרי בה או אחד מהמפרנסים בעקבות תאונת עבודה, זכאית לקבל תגמולים מגורמי ביטוח שונים שבהם העובד היה מכוסה ביטוחית, כדוגמת הביטוח הלאומי, קרן הפנסיה של העובד, פוליסת ביטוח חיים ועוד.

 

השירותים העיקריים הניתנים על ידי עורכי דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה מוסמך לספק כמה סוגי שירותים למי שנפגע בתאונת עבודה, על מנת לקדם את קבלת הפיצויים המגיעים לו:

  1. סיוע באיסוף התיעוד הרלוונטי לתאונת העבודה – ובכלל זה תיעוד רפואי הנוגע לטיפול שניתן לעובד בעקבות הפגיעה, עדויות מזירת האירוע, וכיוצא באלו.
  2. גיבוש אסטרטגיה משפטית – עורך הדין ייבחן את נסיבות התאונה ועל בסיסן ייעץ לנפגע לאילו גופים עליו להגיש תביעה כדי למקסם את היקף הפיצויים שישולמו לו.
  3. ליווי בהגשת התביעות השונות – עו"ד תאונות עבודה מסייע למיוצגיו גם בהכנת טפסי התביעות עצמן, בין שמדובר בתביעת ביטוח לאומי לדמי פגיעה, תביעה לקבלת קצבת נכות והיערכות לוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי, תביעה לקבלת פטור ממס לנכה, תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה, תביעת נכות בקרן הפנסיה, תביעה נזיקית כנגד המעסיק וכן הלאה.

 

לסיכום

פנייה לשירותיו של עו"ד תאונות עבודה היא הדרך המומלצת למיצוי זכויותיכם באופן מיטבי ויעיל. אם נפגעתם בשל תאונת עבודה, דעו כי הגעתם למקום הנכון לבדיקת זכאותכם לפיצויים והטבות שונות. צרו כעת קשר עם משרדנו ועשו צעד משמעותי וחשוב בדרך למיצוי כולל של הזכויות שלכם. לקביעת שיחת ייעוץ ראשונה ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

שאלות ותשובות נפוצות על עורך דין תאונות עבודה

להלן כמה שאלות שעורך דין לתאונות עבודה נשאל לעיתים קרובות:

עורך דין תאונות עבודה
עורך דין תאונות עבודה

תאונות עבודה עלולות לגרום לנזקים מרחיקי לכת לגופו ולנפשו של הנפגע. נזקים אלו מקשים מאוד על מימוש זכויות ביטוחיות וקבלת פיצוי כספי לנפגעים. בנוסף לכך, ישנם מקרים לא מעטים בהם המעביד אינו מסכים להודות באחריותו לתאונת העבודה, ואף מערים קשיים על העובד בבואו לממש את זכאותו לסעדים שהחוק מעמיד לנפגעי תאונות עבודה. במצבים אלו בדיוק נחוצים שירותיו של עורך דין תאונות עבודה. 

חשוב לפנות לעו"ד תאונות עבודה ללא דיחוי עם התרחשות התאונה, על מנת שלא לעכב את תהליך קבלת הפיצוי מהגופים המבטחים השונים בעקבות טעויות ואי דיוקים בהגשת תביעות הפיצויים או חוסר בתיעוד רלוונטי. הפנייה לעורך דין גם באה להבטיח כי הנפגע מממש את זכאותו באפיקים שיניבו לו את היקף הפיצוי הגבוה ביותר בנסיבות הקיימות מבלי שתיפגענה זכויותיו האחרות.

עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנפגעים בתאונות עבודה בקבלת כספי פיצויים מהביטוח הלאומי, מהמעסיק או חברת הביטוח של המעסיק, מקרן הפנסיה של העובד ו/או מחברת הביטוח שבה הוא מבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה או פוליסה רלוונטית אחרת. 

פנייה לסיוע מעורך דין תאונת עבודה, נועד להבטיח כי הנפגע מקבל את מלוא הכספים המגיעים לו מכל הגופים המבטחים וזאת בתוך פרק זמן סביר ממועד הגשת התביעות הקשורות בתאונת העבודה שהעובד עבר.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!