לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה

כל מי שיש לו שיעור אחוזי נכות גבוה מ-90 אחוזים זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. קבלת הפטור ניתנת באישור רשות המסים לאחר הגשת בקשה לקבלת הפטור. במידה ולא עשיתם זאת ותקופת הזכאות שלכם הסתיימה או כבר התחילה, חשוב שתדעו שאתם יכולים לבקש ולקבל פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה ובעצם לקבל בחזרה את המס ששילמתם ביתר. הליך זה לא מאוד מסובך ויכול לחסוך לכם הרבה כסף.

 

פטור ממס הכנסה

בעוד כולנו משלמים למס הכנסה סכומים לא קטנים בכל חודש מהשכר שלנו, ורבים מאיתנו נוטים להתלונן על כך מבלי להבין כל כך למה יורד וכמה יורד. ישנם אנשים שמגיע להם פטור מתשלום זה, אפילו ברטרו, ובגלל שהם אינם יודעים זאת הם בעצם מפסידים הרבה כסף. פטור ממס הכנסה יכול להיות על כל ההכנסה או על חלקה אך בכל מקרה הוא חוסך הרבה כסף ולכן אם יש לכם אחוזי נכות חשוב לוודא האם זה רלוונטי אליכם ואם כן כיצד להשיג זאת.

פטור ממס הכנסה עקב נכות

אחת הסיבות לקבלת פטור ממס הכנסה היא נכות. אנשים אשר חווים מצבים רפואים שמקשים או מונעים מהם לתפקד בצורה מלאה וכתוצאה מכך גם לעבוד ולהשתכר, ואכן קיבלו הכרה מהמדינה על הנכות שלהם, זכאים לקבל כל מיני זכויות וכן הטבות מהמדינה. לדוגמא, קבלת קצבת נכות חודשית אשר אמורה להשלים את הכנסתם או אפילו להחליף אותה. בין היתר, ישנה הטבת פטור ממס הכנסה אשר ניתנת לאנשים עם נכות ששיעורה גבוה מ-90 אחוזים והיא ניתנת ליותר מ-185 ימים.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

כאמור ישנם תנאים המזכים בפטור ממס הכנסה אך ישנן מחלות שפעמים רבות מזכות באחוזי נכות מספקים ולכן חשוב מאוד לבחון את הזכויות שלכם אם עוד לא עשיתם זאת. יכול להיות שמעבר לפטור רטרואקטיבי ממס הכנסה אתם זכאים לזכויות והטבות אחרות שאתם לא מנצלים בגלל היעדר ידע. דוגמא למחלות שמזכות בהטבות במידה ואכן המצב הרפואי של מי שחולה בהן עובר את שיעור אחוזי הנכות והתוקף הנדרשים:

  1. סוכרת
  2. טרשת נפוצה
  3. סרטן (כולל מחלימים מסרטן)
  4. אירוע לב או אירוע מוחי
  5. עיוורון

הטבות שאינן פטור מלא

עקב נכות, או עקב סיבות אחרות כדוגמת הורות או טיפול בקרוב משפחה עם נכות, ניתן לקבל הטבות מס אמנם קלות יותר מפטור ממס אך עדיין שמסייעות וחוסכות הרבה כסף. אם אתם לא עומדים בתנאי הזכאות לפטור ממס, כדאי שתבדקו על זכויות אחרות שכן מגיעות לכם, לדוגמא עקב היותכם הורים תהיו זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה. רוב הטבות המס ניתנות על ידי תחילה בקשה של משלם המסים ולכן חשוב לגלות אקטיביות. אנחנו מלווים אנשים בתהליכים אלו כבר שנים רבות ומזמינים אתכם להתחיל לממש את הזכויות שלכם בליצור איתנו קשר.

 

קבלת פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה

עבור אנשים עם נכות, ובעצם עבור כל מי שמגיע לו פטור ממס הכנסה על פי התנאים המפורטים בחוק, ניתן גם לקבל פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה. באופן כללי רשות המסים מאפשרת להגיש בקשות בנוגע לששת שנות המס שקודמות לשנת המס הנוכחית, כלומר אם היום 2023 ניתן להגיש בקשות רטרואקטיביות בנוגע לכל השנים החל משנת 2017 כולל ואכן ממש לקבל את הכסף ששולם ביתר בחזרה.

קבלת הכרה בפטור ממס הכנסה

על מנת לבקש את הכסף ששולם ביתר, או יותר נכון על מנת שהוא בכלל יהיה מוכר ככסף ששולם ביתר עליכם תחילה להגיש בקשה למס הכנסה ובה בקשה לקבלת הפטור. הבקשה היא על רקע אחוזי הנכות שלכם ולכן היא כוללת אישור אודות אחוזי הנכות שקיבלתם (ומשך התקופה שהם בתוקף). כמו כן, יש למלא טופס בקשה וכן לצרף תלושי שכר. לאחר שתקבלו את ההכרה בפטור אפשר להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי ממס הכנסה עקב פטור זה.

בקשת החזר מס רטרואקטיבי

הליכי תשלום המסים מאוד מסודרים (או לפחות אמורים להיות כאלו), אם אתם שכירים המס שנוכה לכם מפורט בכל טפסי ה-106 שלכם, ואם אתם עצמאים אז זאת מפורט בדוח השנתי שמגישים לרשות המסים. מאפיינים אלו מאפשרים מעקב מדויק אחר המס ששולם ולכן גם ניתן לבקש בחזרה מס עקב פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה. בקשת החזר מס נעשית על ידי טופס להחזר מס ובו פירוט הסיבות והמסמכים שתומכים בבקשה, לאחר מכן היא נבחנת על ידי רשות המסים ובמידה ותמצאו זכאים תקבלו את הכסף בחזרה.

 

סיוע איש מקצוע בהליכי מס

ישנם הליכי מס אשר רואה חשבון יכול לסייע בהם יותר אך ישנם הליכים אשר כוללים עמידה והתעקשות על זכויות שמגיעות לכם ובהן עדיף לפנות לסיוע של עורכי דין. המשרד שלנו – משרד עורכי הדין פייפר כהן, כולל בדיוק את האנשים שאתם צריכים בהליכים כדוגמת פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה. בגלל שמדובר בהרבה שלבים שונים החל מקבלת הכרה בנכות מול הביטוח הלאומי ועד לבקשת החזר מס מרשות המסים, כדאי להסתייע באיש מקצוע שינהל את הכל.

עורכי הדין במשרד עורכי הדין פייפר כהן בעלי ניסיון ארוך שנים. ניהלנו מאות תיקים בהצלחה וסייענו ללקוחות רבים לקבל את הזכויות שמגיעות להם. גם לכם נשמח לעזור החל משלב ההכרה בנכות דרך קבלת כל הזכויות שאתם זכאים להן על פי מצבכם. אל תתייאשו עוד טרם התחלת התהליך בגלל שהוא נראה ארוך ומסובך, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, בדיוק עם הידע והניסיון שאתם צריכים.

בוודאי שכן! עבור ששת השנים שקדמו לשנת המס שאנו במהלכה ניתן לבקש החזר מס מכל סיבה שהיא, כל עוד אכן שולם מס ביתר. בין כל האפשרויות ישנו פטור ממס אשר ניתן לאנשים עם נכות חמורה וגם אותו אפשר לבקש ברטרו, גם אם החלמתם לגמרי מהמחלה, מגיע לכם המס ששילמתם ביתר.

במידה וקיבלתם פטור ממס הכנסה על מס שכבר שילמתם אתם זכאים לקבל את כל המס ששילמתם ביתר בחזרה. כתלות בגובה ההכנסה שלכם ובתוקף אחוזי הנכות שלכם, יכול להיות שאכן תהיו לפטור מלא על התקופה הרלוונטית ואז אכן תקבלו את כל המס בחזרה, ויכול להיות שתהיו זכאים לקבל רק חלק. 

במידה ואתם אכן עומדים בתנאים לקבלת הפטור תדרשו להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה עקב נכות (או עקב כל סיבה אחרת שבגינה אתם תובעים זכות זאת). לאחר מכן מגישים בקשה להחזר מס מרשות המסים ואם אכן מגיע לכם מס בחזרה הוא יוחזר לכם. 

החזרי מס אפשר לבקש 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית. לכן אם לדוגמא נכון לכתיבת שורות אלו 2023, ניתן לבקש פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה על כל השנים משנת 2017, כולל 2017.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!