לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה – הגשת בקשה לפיצוי מביטוח לאומי

נפגעתם או נפצעתם במהלך העבודה? עליכם להגיש בקשה לפיצוי מביטוח לאומי על מנת שתוכלו להתאושש ולהחלים עם מינימום של טרדות כלכליות. אולם תהליך זה יכול להיות קשה, ארוך ומתיש בדרך להכרה בכם ולמיצוי הזכויות שלכם, ולכן חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן. משרד עורכי הדין פייפר – כהן טיפלו במאות לקוחות מרוצים וסייעו להם להשיג את מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק. במאמר זה נסביר כל מה שאתם צריכים לדעת על תביעת תאונת עבודה – הגשת בקשה לפיצוי מביטוח לאומי ועל השלבים השונים בדרך אל המענקים והקצבאות שייתכן ומגיעות לכם.

 

תאונת עבודה – מהי?

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה, מחלה או פציעה שקרתה במהלך העבודה ונגרמה ישירות מאופי העבודה. זו יכולה להיות תאונה קלאסית של נפילה, פציעה, תאונת דרכים, פגיעה ממכונה, התחשמלות או טביעה, זו יכולה להיות מחלת עבודה מוכרת הנמצאת ברשימת מחלות העבודה, וזו יכולה להיות פגיעת מיקרוטראומה כתוצאה מפעולה חוזרת ונישנית האופיינית למקצוע שלכם אשר גרמה לכם לנזק גופני. גם פגיעה מינית במקום העבודה נחשבת לתאונת עבודה במידה וגרמה לפציעה וחבלה או לנזק נפשי וטראומה. בנוסף לכל אלו, ישנם מצבים שבהם יכירו במחלות הנגרמות כתוצאה מסטרס ולחץ במקום העבודה כתאונות עבודה, כמו גם דיכאון או חרדה. על מנת לקבל הכרה כנפגעי עבודה יש להציג כי האירוע קרה במהלך יום העבודה, בדרך אליו או ממנו ( בתנאי שמדובר במסלול הקבוע שלכם מידי יום ביומו ) כאשר גם אירועים חברתיים מטעם החברה כלולים בכך וגם שליחויות מטעם העבודה, כמו לדוגמא לדואר או לבנק.

 

תביעת תאונת עבודה – הגשת בקשה לפיצוי מביטוח לאומי

לאחר הטיפול הרפואי הראשוני, בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים, תוכלו להתחיל את תהליך תביעת תאונת העבודה מול ביטוח לאומי. מומלץ כי בזמן התהליך, עוד בשלב הגשת הבקשה, יהיה איש מקצוע מיומן ומנוסה לצידכם אשר ידריך וייעץ לכם על מנת להגביר את סיכוייכם לאישור הבקשה, וכמו כן למקסם את גובה הפיצוי בהתאם לזכאותכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל במאות נפגעי תאונות עבודה, ליווה, סייע, ייצג ונאבק עבור השגת מלוא הזכויות עד למיצויים. להלן השלבים השונים בדרך אל הפיצויים:

  1. דמי פגיעה – השלב הראשון לאחר תאונת עבודה הינו הגשת בקשה לדמי פגיעה הניתנים לתקופה של עד 13 שבועות מיום הפגיעה, כאשר מקסימום הפיצוי עומד על 1241.25 ליום. פיצוי זה נועד לתקופה הראשונית של התאוששות ובחינת הנזק לטווח ארוך, אם יש כזה, אשר בה סביר להניח שלא תעבדו כדי לאפשר לעצמכם להחלים כראוי.
  2. קבלת החזר על טיפול רפואי – עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לטיפול רפואי ללא עלות. במידה וחוייבתם על טיפול רפואי כל שהוא, תוכלו לקבל החזר על ידי הגשת מסמכים מטעם קופת החולים שלכם או קבלות.
  3. קביעת נכות – במידה וחלפו 91 יום מרגע הפציעה ועדיין אתם זקוקים לזמן התאוששות ושיקום נוסף, תוכלו להגיש בקשה להכרה בנכות זמנית או לצמיתות, כמובן בהתאם למצבכם הרפואי. לאחר שתתקבל בקשתכם, תזומנו לועדה רפואית אשר תבחן את מצבכם ותקבע לכם אחוזי נכות. על פי גובה אחוזי הנכות שלכם ייקבע גובה הקצבה וסוג סל ההטבות שמגיע לכם. גם במקרה שבו אחוזי הנכות שלכם לא גבוהים מספיק כדי לקבל קצבה, עדיין תוכלו ליהנות משורה של הקלות והטבות שבהחלט יכולות לסייע לכם.

 

מהי ועדה רפואית?

במידה והסתיימו ימי דמי הפגיעה, חלפו 91 יום מיום התאונה, ואתם עדיין נמצאים במצב של אשפוז, שיקום או התאוששות והחלמה, הינכם רשאים להגיש בקשה להכרה בנכות לאחר תאונת עבודה. לאחר שהבקשה תתקבל, המוסד לביטוח לאומי יזמין אתכם לעמוד בפני ועדה רפואית. בראש הועדה הרפואית עומד רופא המתמחה בתחום הפציעה שלכם, למשל כירורג או רופא פנימי. במידה ונגרם לכם נזק המערב מספר גורמים רפואיים, כמו למשל במקרה ועברתם תאונת דרכים קשה אשר גרמה למחלת הלב הקיימת שלכם להחמיר, שברתם את שתי הרגליים ונפגעה יכולת ההתניידות שלכם, ובנוסף הינכם גם סובלים מפוסט טראומה מן האירוע ומתקשים מאד לתפקד, ישבו בועדה לפחות שני רופאים המומחים לליקויים הבריאותיים שלכם, או שתתבקשו להגיש חוות דעת מקיפה מטעם רופא מומחה לתחום. במהלך הועדה יעריכו הרופא, או הרופאים, את הנזק שנגרם לכם, מידת ההשפעה שלו על יכולת ההשתכרות שלכם, על חייכם ועל התפקוד היומיומי שלכם. לאחר שהרופאים יסכמו את התרשמותם ייקבעו לכם אחוזי נכות. מתוך אחוזי הנכות הללו ייקבעו גובה הקצבה ( אם תהיו זכאים לה ) וסל ההטבות המגיע לכם.

 

מה קורה אם המוסד לביטוח לאומי דוחה את הבקשה שלי?

המוסד לביטוח לאומי לעיתים דוחה בקשות, או שנענה להן רק באופן חלקי ומצומצם. מדוע? מפני שלעיתים קרובות המקרה הספציפי שלכם נופל בין הכיסאות, או שלא הצלחתם להסביר עד כמה הפגיעה שהתרחשה במקום העבודה שינתה את חייכם עד כי אינכם מסוגלים לחזור לעבוד ואתם סובלים מכאבים, חרדה, פוסט טראומה, סחרחורות או שורה של בעיות רפואיות אחרות שלא סבלתם מהן לפני התאונה. מן הסיבה הזו חשוב כל כך להערך היטב לועדה הרפואית ולהכין תיק רפואי טוב. עורך דין לביטוח לאומי יכול להעניק לכם הדרכה, ליווי, סיוע מקצועי וייצוג על מנת שזה לא יקרה לכם, וגם אם כן, תוכלו לערער על החלטת הועדה הרפואית בועדת הערר, וגם אם שם לא תרגישו שהצדק יצא לאור, תוכלו לערער בבית המשפט לעבודה. משרד עורכי הדין פייפר – כהן טיפלו במאות פניות של נפגעי עבודה ונאבקו בשבילם על מיצוי זכויתיהם כפי המגיע להם, ויאבקו גם בשבילכם ולמענכם.

תביעת תאונת עבודה - הגשת בקשה לפיצוי מביטוח לאומי

לאחר שתוכרו כנפגעי תאונת עבודה, השלב ההתחלתי הוא הגשת מסמכים רפואיים לקבלת החזר כספי, מאחר ותהיו זכאים לטיפול רפואי חינם. לאחר מכן יש להגיש בקשה לדמי פגיעה לתקופת זמן של עד 13 חודשים, ולאחר מכן, במידה ונותרתם עם נכות או שהינכם זקוקים לזמן התאוששות נוסף, תוכלו לעלות לועדה רפואית ולקבל אחוזי נכות. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון או ידני, בעצמכם או על ידי עורך דין שיגיש את הבקשה בשמכם.

במידה והגשתם את הבקשה ללא ייעוץ של עורך דין, ייתכן שלא הצלחתם להעביר את הכאב והסבל הרב שאתם סובלים ממנו ולזכות בפיצויים, ייתכן שגם נפלתם בין הכיסאות או לא הצלחתם להוכיח כי אכן נפגעתם בתאונת עבודה. פנייה אל עורך דין יכולה לצמצם מצב זה למינימום על ידי בניית תיק רפואי מקיף ומלא, תכנון אסטרטגי יעיל, ייצוג שלכם בועדה הרפואית ומאבק בלתי מתפשר על זכויותיכם.

עורך דין הבקיא בתחום המוסד לביטוח לאומי יכול להעניק לכם ייעוץ חשוב לפני הפניה, יתכנן עבורכם את האסטרטגיה המתאימה, יעזור לכם לבנות תיק רפואי מקיף ומלא, ייצג אתכם בועדות השונות ויילחם עבור הזכויות שלכם. בדרך זו תוכלו להגביר את הסיכויים להצלחה ולמצות את הזכויות שלכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!