לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס עקב נכות | קבלת פטור ממס הכנסה לנכה

נכות יכולה להיות דבר מגביל מאוד עד כדי אובדן כושר עבודה מלא, אך לעיתים אנשים ממשיכים לעבוד ולהכניס מעבודה למרות שהם מוגדרים כבעלי נכות. מתוך הבנה כי זאת משימה מורכבת וכי נכות גוררת עמה הוצאות כלכליות רבות, מס הכנסה מעניק הטבות מס לאנשים בעלי נכות עד כדי פטור מלא ממס לבעלי נכות של 90 אחוזים ומעלה. אם אתם בעלי נכות, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא ותגלו מה מגיע לכם.

 

הטבות מס – למי מגיע?

בעוד כולם מחויבים לשלם מסים על פי חוק מגיל מסוים ומהכנסה מסוימת, ישנן מקרים בהם המדינה ורשות המסים בפרט, רואות לנכון להעניק הטבות מס כדי לסייע. קבוצות האוכלוסייה שנמנות בהטבות המס מצד אחד משקפות אנשים שמתקשים יותר להכניס ולכן רוצים שיישאר להם יותר כסף מהמשכורת שלהם להמשך, או לחילופין קבוצות שהמדינה רוצה "לצ'פר" על מנת לעודד אותן כדוגמת חיילים משוחררים או בעלי תואר אקדמאי. בין היתר כמובן שישנה הטבת המס המעניקה פטור ממס עקב נכות, כעת נפרט על הליך קבלת פטור ממס הכנסה לנכה.

 

קריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה לנכה

כאמור, על מנת לקבל פטור ממס הכנסה לנכה יש לעמוד בקריטריונים שנקבעו עבור קבלת הטבה זאת. אלו תלויים ראשית בגובה שיעור אחוזי הנכות ומשך התקופה שאליה קיבל התובע הכרה בשל כך שיש מקרים שבהם שיעור אחוזי הנכות ניתנים לתקופה מסוימת שכן מצבים בריאותיים עשויים להיות דינמיים, ולכן ישנה התייחסות גם למשך ההכרה. כעת נפרט את הקריטריונים.

  1. הכנסה – הקריטריון הראשון נשמע ברור והוא אכן כזה, על מנת לקבל פטור ממס הכנסה נדרש התובע להיות בעל הכנסה החייבת במס. עד אשר תהיה לו הכנסה הוא אינו יכול להגיש בקשה כי הוא בעצם לא משלם מס הכנסה ולכן לא יכול לבקש פטור בגין דבר שלא רלוונטי כעת.
  2. משך הנכות – במידה ושיעור אחוזי הנכות גבוהים מהקריטריון הרלוונטי נבחן גם משך ההכרה בנכות שניתן. על מנת לקבל פטור ממס עקב נכות, קבלת פטור ממס הכנסה מותנית בהכרה בנכות בשיעור של למעלה מ-185 ימים או כמובן כאשר הנכות ניתנת לצמיתות בשל בעיה רפואית שלא ניתן לרפא.
  3. שיעור אחוזי הנכות – בעיקרון הרף המזכה בפטור מלא ממס הכנסה הוא שיעור בגובה של למעלה מ-90 אחוזי נכות, אך הוא עשוי להשתנות על פי החוק שתחתיו ניתנו הפיצויים כדוגמת חוק נכי המלחמה בנאצים או חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

 

הליך קבלת פטור ממס עקב נכות | קבלת פטור ממס הכנסה לנכה

עוד לפני שנצלול לנושא להבין את השלבים בתהליך חשוב שתדעו שבכל שלב אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי שתוכלו לקבל סיוע מקצועי שרלוונטי ספציפית אליכם ולמקרה שלכם. המשרד שלנו מתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי ובסיוע לאנשים שהוכרו עם נכות. עד אז, חשוב שתכירו גם מה מחכה לכם בדרך לקבל את הזכויות שלכם וכן בין היתר קבלת פטור ממס הכנסה לנכה.

השלב הראשון בקבלת הפטור – תביעה לקבלת נכות

עוד טרם ניגש להבין מה מגיע לבעלי נכות חשוב קודם כל לוודא שאתם אכן מוכרים ועומדים בתנאים הנדרשים. במדינת ישראל ההכרה בנכות מתבצעת מול ועל ידי המוסד לביטוח לאומי. על מנת לקבל שיעור אחוזי נכות התהליך מתחיל בהגשת תביעה לקבלת שיעור אחוזי נכות ולאחר התכנסות ועדה רפואית והליך בחינת התביעה נקבע שיעור אחוזי הנכות אשר בעתיד יזכו את התובע בקבלת פטור ממס עקב נכות.

השלב השני – הכרה בנכות

הכרה בנכות היא שלב מאוד חשוב שאסור לדלג עליו, גם אם לכאורה אדם נמצא במצב מאוד קשה מבחינה רפואית וברור כי הוא עם נכות, כל עוד אין לו הכרה מהמוסד לביטוח לאומי הוא אינו מוכר כך מול המדינה ולכן למרות שהוא לכאורה זכאי לקבל את ההטבות הניתנות לאנשים במצבו, כל עוד אין לו את האישור וההכרה מהביטוח הלאומי הוא אינו יכול לקבל את הזכויות.

השלב השלישי – תביעה לקבלת הזכויות

לאחר שקיבלתם הכרה בנכות, ויכול להיות שאתם פונים אלינו כבר עם שיעור אחוזי הנכות המתאים הגיע הזמן לתבוע את הזכויות וביניהן את הפטור ממס הכנסה. גם הליך זה עשוי להיות מותנה בוועדה ובהליך תביעה, כתלות במצב שלכם ובמה שכבר קיבלתם. לאחר קבלת ההכרה בנכות לא כל הזכויות מגיעות אוטומטיות וצריך לדרוש אותן לדוגמא מול רשות המסים, אנחנו נסייע לכם לעשות סדר.

 

קבלת הפטור גם לאחור

ההתנהלות מול רשות המסים היא לרוב ניתנת גם רטרואקטיבית. גם במקרה זה של פטור ממס עקב נכות, קבלת פטור ממס הכנסה לנכה מזכה בהחזרי מס עבור המס ששולם גם לאחור. זאת בתנאי שלא עברו 6 שנים מההכנסה שבגינה מבקשים פטור. כלומר גם אם עבדתם כבר זמן מה עם הנכות אך שילמתם מס, כל זאת נרשם ומגיע לכם החזר על המס ששילמתם, לכן גם אם היום אתם לא עובדים אך עבדתם במהלך ששת השנים האחרונות (ויש לכם כמובן הכרה בנכות), אתם עדיים יכולים לנצל את ההטבה.

אם הגעתם לכאן אז ברור כי משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה במה שאתם צריכים בו סיוע. אנחנו עם ותק של שנים רבות בניהול תיקים מול הביטוח הלאומי וכן מול מוסדות אחרים שנדרשים אליהם אנשים עם הכרה בנכות. גם בהקשר פטור ממס עקב נכות, ובעצם בכל הליך קבלת פטור ממס הכנסה לנכה, אנחנו נשמח לסייע בכל הדרך החל מהמקום בו אתם נמצאים ועד קבלת הפטור. זכרו שאתם לא לבד ושאתם זכאים לכל הזכויות שמגיעות לכם!

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים עם נכות על מנת לאפשר להם לקבל את מלוא ההכנסה שלהם בהנחה והם כבר עובדים. קבלת הפטור מותנית הן בהכרה בנכות בהתאם לקריטריונים מסוימים אך הן לאחר הגשת בקשה לקבלת זכויות אלו.

בעיקרון הפטור ניתן לאנשים עם נכות לצמיתות (או זמנית מעל ל-185 ימים) בשיעור שגבוה מ-90 אחוזים. ישנם מקרים שבהם הקריטריונים מעט משתנים ולכן חשוב לבדוק עם איש מקצוע.

הפטור עליו דנו הוא פטור ממס הכנסה, אך ישנם פטורים והטבות נוספות שנוגעות למסים שונים. כל אלו כדאי לבדוק עם איש מקצוע, מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר – משרד עורכי הדין פייפר כהן, ולהבין מה מגיע לכם.

פטור ממס אינו מגיע לאנשים עם שיעור אחוזי נכות נמוך מ-90 אחוזים, אך כן מגיעות הטבות מס טובות אחרות שגם אותן חשוב לנצל ולא לוותר עליהן למרות שהן לא פטור מלא. כמו כן, ישנן הטבות נוספות כמו תגמולים או הנחות אשר מגיעות לאנשים עם נכות שגם אותן כדאי לבדוק. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!