לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

סוגי תאונות דרכים

תאונות דרכים נפוצות מאוד בארץ ובעולם כולו ותחת כותרת זאת נמנים סוגים רבים של תאונות דרכים כך שישנן פעולות שיהיו משותפות לכולן לאחר שאדם יהיה מעורב בתאונת דרכים, ויהיו כאלה שספציפיים יותר לכול תאונה. כדאי להכיר את סוגי התאונות על מנת שתדעו בגין אילו סוגי מקרים מגיע לכם לתבוע את הביטוח שלכם לדוגמא או לדרוש פיצויים מאנשים שהיו מעורבים ונושאים באחריות לתאונה לדוגמא.

 

סוגי תאונות דרכים – תאונות בין כלי רכב

מדובר בסוג תאונות הדרכים המוכר והמדובר ביותר, שני כלי רכב ולעיתים יותר אשר נכנסים האחד בשני כך שנגרם נזק למעורבים או לרכבים עצמם. מדובר בסוג נפוץ של תאונה אשר מתרחשת על הכביש. חשוב לזכור שיש המון סוגים של כלי רכב ובהמשך לכך, גם המון סוגים של תאונות דרכים בין כלי רכב מעבר לרכבים פרטיים לצורך העניין אשר סביר כי עלו לכם ראשונים לראש.

 

תאונת דרכים עם טרקטורון

טרקטורון אמנם לא נתפס ככלי רכב מן המניין אך הוא ללא ספק אחד כזה, במיוחד סוגי הטרקטורונים אשר מחייבים את הרוכב, או יותר נכון הנהג, להחזיק ברישיון נהיה של ממש ולהיות מעל גיל 17. תאונת דרכים מסוג זה תהיה זהה בהתנהלותה לתאונת דרכים עם טרקטורון גם בכך שהנהגים הם נהגים בעלי רישיון ולא יכולים להיות כול אדם שמחליט לנהוג בטרקטורון וגם מבחינת הביטוח שחל עליו.

 

תאונת דרכים עם אופניים

תאונת דרכים עם אופניים היא תאונה אשר בה כלי רכב פוגע ברוכב אופניים. בגלל הפרש הגדלים והעוצמות בין אופניים לרכב פרטי, לרוב רוכב האופניים הוא זה שיפגע וסביר גם שיפגע באורח אנוש. בתאונת דרכים עם אופניים בהן נפגע הרוכב נדרש לבחון האם כולם נהגו על פי חוקי הדרך והאם הרוכב או הנהג ביצעו מעשה אשר אי עשייתו היה עשוי למנוע את התאונה ואת הנזק.

 

תאונות דרכים בדרכים

נוסף לתאונות דרכים בין כלי רכב, ישנן תאונות דרכים אשר לא בהכרח מעורב בהן יותר מכלי רכב ולעיתים אפילו לא מעורב בהן כלי רכב כלל. תאונות אלו יכולות לקבל יחס שונה מצדם של חברת הביטוח ובית המשפט בנושא דרישת פיצויים אך עדיין ניתן לתבוע ולדרוש פיצויים בגין נזק שנגרם בתאונות אלו, באם אכן למעורבים לא הייתה אשמה בדבר לדוגמא. הדרך כוללת בתוכה הרבה מעורבים למעט רכבים פרטיים אשר גם כן יכולים להיות חלק מתאונות דרכים וחשוב לזכור את זה.

 

תאונת מדרכה

תאמינו לא אך תאונת מדרכה היא בהחלט תאונה אשר ניתן לתבוע בגינה ולדרוש פיצויים. מכיוון שמדרכות הן באחריות הרשות המקומית או העירייה, באחריותן לדאוג שלא יהיו מפגעים בדרך אשר עשויים לגרום לאנשים להיפצע. באם אכן קרה כך הדבר וניתן להראות כי אכן הייתה לרשות אחריות בדבר הטיפול במפגע שלא מומשה, סביר כי הרשות תאלץ לשלם פיצויים להולך הרגל שנפצע.

 

תאונה עם עצם

סוג נוסף של תאונות דרכים הוא תאונה בין כלי רכב לבין עצם כלשהוא, לדוגמא כאשר נהג נתקע בעץ במהלך נהיגתו בכלי רכב מסוים. בתאונות מסוג זה, יכול להיות כי מעורב אדם אחד בלבד וכי אחריותו היא התאונה, אך עצם הפגיעה וההתנגשות בעצם אחר היא תאונה לכול דבר ועניין ועשויה לזכות את הנהג, באם נפגע או באם רכושו נפגע, בפיצויים או בסיוע מחברת הביטוח של כלי הרכב.

 

תאונה עם הולך רגל

עוד תאונה שלצערנו מאוד נפוצה היא תאונת דרכים בין כלי רכב לבין הולך רגל בה בעצם כלי הרכב פוגע בהולך הרגל ושוב, בדומה לאופניים, בגלל ההפרש הגדול בגדלים ובמסיביות, יכול לפגוע בו אנושות עד כדי להביא למותו. תאונות דרכים בין כלי רכב להולך רגל גם כן צריכות להיחקר על מנת להבין האם כולם נהגו על פי הכללים או שלחילופין מישהו הפר את חוקי הדרך וכתוצאה מכך נוצר המפגש שלא אמור לקרות בין הולך הרגל לכלי הרכב שפגע בו.

 

ביטוח חובה וביטוח מקיף

לאור העובדה כי תאונות דרכים מתרחשות בתדירות גבוהה מאוד, במדינת ישראל חל חוק ביטוח חובה לכלי רכב אשר מחייב כל נהג שנוהג בכלי רכב מסוים, לא רק ברכב פרטי לצורך העניין, להחזיק ברישיון בסיסי אשר המדינה קבעה מה הוא כולל למקרה שיפגע בתאונה או שכלי הרכב שלו יפגע בתאונה. בהמשך לכך, כל נהג יכול לבחור לבטח בביטוח מקיף יותר את כלי הרכב שלו, ובעצם גם את עצמו, למקרה של סוגי תאונות נוספים שהוא יכול למצוא עצמו בהן.

 

לא מתקדמים לפני שמתייעצים

מעבר לכול סוגי התאונות שהצגנו, כמובן שיש עוד סוגים רבים ומעבר לכך, אין ספק שכול מקרה לגופו ויכול להיות כי הליך אחד בתאונה מסוג אחד, יהיה שונה לגמרי לתאונה מסוג זהה אצל אדם אחר. על כן, מומלץ לא להתקדם בהליך בדבר התביעה או אפילו בדבר בחירת הביטוח טרם מתייעצים עם איש מקצוע שיוכל להמליץ מה נכון לעשות ויפרוש בפניכם מה הן בעצם האפשרויות. 

ישנן תאונות דרכים אשר מתרחשות בין כלי רכב כמו שאנחנו שומעים עליהן הרבה בחדשות, אך אלו לא הסוג היחיד של תאונות דרכים ובפועל יש עוד המון סוגי תאונות דרכים. בהמשך לכך, קיימים גם המון סוגים של ביטוחים אשר מציעים לכסות כול מיני סוגים של תאונות מעבר לביטוח החובה שכול כלי רכב מחויב בו. באם הייתם מעורבים בתאונה, מכול סוג שהיא, מומלץ לפנות במהרה לאיש מקצוע ולהבין מה נכון עבורכם לעשות וכיצד להתקדם מכאן.

סוגי תאונות דרכים - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!