לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מה עושים לאחר תאונת דרכים?

לצערנו, תאונות דרכים מתרחשות לעיתים קרובות, וכפי שידוע לכולם, תאונות דרכים הן אירוע פתאומי, מבהיל, הכולל לעיתים נפגעים בנפש ובגוף. תאונות דרכים יכולות להתרחש בכל זמן ובכל מקום, בין אם זה בדרך לעבודה, תאונת דרכים בחזרה מהעבודה, תאונת דרכים ליד הבית, תאונת דרכים כהולך רגל, תאונת דרכים כרוכב אופנוע, תאונת דרכים בין רכב לרוכב אופניים, תאונת דרכים באוטובוס וכו'.

 

מלבד החלפת פרטים עם בעל הרכב הנוסף, במידה והיה כזה, חשוב לפעול נכון לאחר תאונת הדרכים בכדי שתוכלו לקבל את מירב הפיצויים בעבור הפגיעה והנזק שנגרמו לכם. לכן, סיכמנו לכם במאמר זה כיצד צריך להתנהל לאחר תאונת דרכים על מנת לקבל את הפיצוי המירבי.

אך לפני כן חשוב לדעת, שלאחר תאונת דרכים, וטרם הפניה לחברת הביטוח, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים, על מנת שידריך ויסביר לכם מה בדיוק עליכם לעשות וכיצד עליכם לפעול לאחר התאונה מול חברת הביטוח וכל הגורמים הנוספים המעורבים בעניין, בכדי שתוכלו לקבל בסופו של דבר, את מקסימום הפיצויים שבאפשרותכם לקבל.

 

מתי ניתן לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים?

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975, בין אם מדובר בתאונה קלה ובין אם מדובר בתאונה קשה, אנשים שנפגעו בתאונת דרכים ונגרמו להם נזקי גוף, זכאים לפיצויים. נזקי הגוף יכולים להיות נזקים קשים, כגון: שברים, שבר ראש, פגיעות קשות בצוואר, בעמוד השדרה, נזקים בלתי הפיכים בגפיים, נזקים נפשיים, טראומות וכו'.

וכן יכולים להיות נזקים קלים, כגון: צוואר תפוס לאחר תאונת דרכים, גב תפוס לאחר תאונת דרכים, שבר קל בראש, שברים קלים בידיים, ברגליים וכו'. כפי שאמרנו לעיל, ניתן לקבל פיצויים בין אם מדובר בנזק קל ובין אם מדובר בנזק קשה. הפיצויים בעבור הנזקים לאחר תאונת הדרכים מתקבלים מחברת הביטוח של הרכב בו הנפגעים נסעו, בין אם זה הנהג או בין אם זה הנוסע לידו, ואין חשיבות לשאלת האחריות.

כלומר, גם אם לנהג ולנוסע לידו נגרמו נזקי גוף עקב תאונת דרכים שלא באשמתם, את הפיצויים הם יקבלו מחברת הביטוח של הרכב שלהם.

 

בעבור מה יתקבלו הפיצויים?

הפרמטרים שיילקחו בחשבון לקביעת גובה הפיצויים לאחר תאונת דרכים הם: חומרת נזקי הגוף שנגרמו, שיעור הנכות שנגרמה, גיל הנפגע, נזקים משניים שנגרמו עקב התאונה כגון הפסדי השתכרות, פוטנציאל השתכרות עתידי, הוצאות רפואיות, מידת הפגיעה באפשרויות התפקוד העתידיות, עלויות והוצאות רפואיות, כאב וסבל ועוד.

במקרה וחלילה תאונת הדרכים גרמה למוות, הפרמטרים שיילקחו בחשבון לקביעת גובה הפיצויים הם: גיל ההרוג, עיסוקו והשתכרותו טרם התאונה, מידת הפגיעה בקרובי משפחת ההרוג, מידת תלות מבקש הפיצויים בהרוג, מידת תלות ילדי ההרוג וכו'.

 

ממי ניתן לקבל פיצויים במידה ואין ביטוח לרכב או שמדובר בתאונת פגע וברח?

כאשר תאונת הדרכים גרמה לנזקי גוף, אולם אין חברת ביטוח שמבטחת את הרכב, או שמדובר בהולך רגל שנפגע בתאונת פגע ברח, תאונת דרכים בשל רכב גנוב, וכל מקרה אחר של תאונת דרכים שאין בידי הנפגעים לדרוש פיצוי מהחברה המבטחת, ניתן לפנות ל"קרנית". קרנית היא גוף שהוקם מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975, והיא נועדה לתת מענה לנפגעים במקרים מיוחדים אלו, שאין באפשרותם לדרוש פיצוי מחברה מבטחת.

לאחר שהסברנו מתי ניתן לקבל פיצויים בעבור תאונת דרכים, בעבור אילו ראשי נזק ניתן לקבל פיצויים ומה עושים כאשר אין חברה מבטחת, חשוב לדעת מה עושים לאחר תאונת דרכים ומהם כללי ההתנהגות לאחר תאונת דרכים לצורך קבלת הפיצוי המקסימלי.

אך כפי שציינו לעיל, בכדי לפעול בדרך הנכונה ביותר לאחר תאונת דרכים, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונת דרכים, אשר ידריך אתכם וילווה אתכם לאורך כל הדרך, מתחילתה ועד לקבלת הפיצוי המירבי.

 

מה צריך לעשות לאחר תאונת דרכים בכדי לקבל את הפיצוי המירבי?

על מנת לקבל את הפיצוי המירבי בעבור הנזק שנגרם לכם, יש להוכיח את הנזקים שנגרמו לכם בצורה המיטבית ביותר, כלומר, עליכם לתעד ולשמור כל מסמך וראיה רלוונטית כבר מהשנייה הראשונה לאחר התאונה וכן לפעול בהתאם לשלבים להלן:

שלב ראשון – כבר לאחר התאונה, במידה והמצב מאפשר זאת, יש לדאוג לתעד את פרטי הרכב או הרכבים הנוספים במעורבים בתאונה, גם אם לא כולם פגעו באופן ישיר ברכבכם.

יש לתעד ברישום, ובעדיפות לתצלום תמונה או וידאו את מספרי הרכבים, סוגם, בעלי הרכבים, פרטי רישיונות נהיגה ופרטי פוליסות ביטוח, שמות, ת"ז וכל פרט אחר שיעזור לכם לתעד ולאפשר לכם לחזור לאותם הנהגים, תיעוד זה יעזור לכם בהמשך, כך שאף פרט לא יעלם לכם ויקשה עליכם להוכיח את תביעתכם וכן לא יאפשר לאף נהג להתחמק מהדין.

שלב שני – תיעוד עדים, במידה ויש עדים שנכחו באיזור התאונה וראו את המתרחש, מומלץ לקחת את פרטיהם שכן בנוסף עדותכם, תהיה עדות נוספת של אדם שנכח בתאונה, וכן במידה ואחד הנהגים או הנהג הפוגע ינסה להתחמק מאחריות, תהיה עדות נוספת מלבד לעדותכם.

שלב שלישי – תיעוד התאונה עצמה, נזקי רכוש ונזקי הגוף. במידה והמצב מאפשר זאת, בנוסף להחלפת פרטים עם בעל הרכב ו/או בעלי הרכבים האחרים, מומלץ לתעד את כל הנזקים שנגרמו: נזקים שנגרמו לרכבים המעורבים בתאונה, נזקי רכוש, את סביבת התאונה, וכל נזק נוסף שנגרם בין אם זה מעקי בטיחות שנפגעו, עצים, רמזורים וכו'. כמו כן, יש לתעד את נזקי הגוף שנגרמו, אם ישנן פציעות, שברים ועוד.

שלב רביעי – להתפנות לקבל טיפול רפואי. מיד לאחר התאונה, החלפת הפרטים ותיעוד התאונה, יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי מתאים, בין אם זה בבית חולים ובין אם זה בקופת החולים, גם אם נראה "שלא קרה כלום" ואינכם זקוקים לטיפול רפואי.

יש חשיבות רבה לקבלת טיפול רפואי ראשוני לטובת הוכחת התביעה שכן במידה ולא תעשו כן, הדבר יקשה עליכם מאוחר יותר בעת שתדרשו פיצויים. כמו כן, לא תמיד כל הנזקים מתגלים מיד לאחר התאונה, אלא ישנם נזקים שיכולים להתגלות כמה שעות או כמה ימים לאחר מכן, ולכן חשוב לאבחן אותם מוקדם ככל הניתן ולמזער את הסכנות הרפואיות.

כאשר מגיעים לרופא המטפל יש לספר לו במדויק מה קרה, מה כואב לכם ומה הנזקים שנגרמו לכם כגון: חתכים, פגיעות ראש, פגיעות צוואר, פגיעות גב, פגיעות גפיים, כאבים למיניהם בחלקי הגוף וכו'. יש לוודא שהרופא המטפל אכן רושם את כל הפרטים שאתם מדווחים עליהם שכן מדובר בתיעוד ראשוני של התאונה והנזקים שנגרמו לכם.

עו"ד פייפר מסביר על החשיבות של בדיקת מומחה לאחר תאונת דרכים:

 

במידה ולאחר קבלת הטיפול הרפואי, מתגלים נזקים חדשים/ חבורות חדשות שלא היו קודם לכן, יש לחזור לקבלת טיפול רפואי נוסף ולדאוג שגם הנזקים החדשים שהתגלו מתועדים בתיק הרפואי.

שלב חמישי – אישור ממשטרת התנועה על דיווח התאונה. לאחר קבלת הטיפול הרפואי יש לגשת למשטרה, לדווח על התאונה ולקבל אישור על התרחשותה.

שלב שישי – שמירת כל המסמכים הרלוונטיים. לאחר תאונת הדרכים, ישנם תיעודיים ומסמכים רבים שיש לשמור היטב לטובת הוכחת התביעה כגון: תיעוד התאונה עצמה, פרטי הרכבים והנהגים הנוספים שהיו מעורבים, תיעוד העדים שהיו באירוע, תיעוד הרישומים הרפואיים, אישורי מחלה, מרשמים לתרופות, צילומים, רנטגן, תיעוד פינוי באמבולנס, תעודת שחרור מבית חולים ועוד.

את כל המסמכים האלו יש לשמור היטב, שכן בעת הגשת התביעה, יהיה בידכם את כל ההוכחות הרלוונטיות לתאונה ואף פרט לא יחסר.

שלב שביעי – פניה לעו"ד תאונות דרכים. לאחר התאונה, תיעוד התאונה, קבלת הטיפול הרפואי יש לפנות לעורך דין מומחה לתאונות דרכים, לספר לו על מקרה התאונה, להגיע לפגישה עם כל המסמכים שבידכם והתייעץ עמו כיצד עליכם להמשיך ולפעול מול חברת הביטוח, בית המשפט וכו'.

היעזרות בעורך דין לתאונות דרכים, וכן התנהלות נכונה לאחר התאונה, יעזרו לכם להוכיח את תביעתכם בדרך הטובה ביותר וישפרו משמעותית את גובה הפיצויים שתקבלו בסופו של דבר.

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין לאחר תאונת דרכים?

כפי שידוע לכולם, חברות הביטוח לא ששות לחלק כספים למבוטחיהם לאחר תאונות דרכים, אף במקרים שהחבות הוכחה ויש נזקי גוף. למרות היותו של הביטוח והתשלומים הגבוהים המושלמים עבורו מדי שנה ושנה, כאשר מתרחשת תאונת דרכים חברת הביטוח עשויה להסיר מעצמה את האחריות ולהותיר את המבוטח ללא פיצויים וללא מענה לפגיעה שנגרמה לו.

לכן, בכדי למנוע מצב עגום שכזה, וכן בכדי לקבל את מירב הפיצויים שניתן לקבל בעבור הפגיעה שנגרמה לכם, מומלץ לקחת את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים מומחה בנזקי גוף, אשר יפעל בשמכם מול חברת הביטוח ומול כל הגופים הרלוונטיים, והכל בכדי להשיג לכם את מירב הפיצויים.

מה עושים לאחר תאונת דרכים
מה עושים לאחר תאונת דרכים
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!