לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי?

אחד המצבים הפחות נעימים שעלולים להתרחש, הוא מצב שבו תביעת ביטוח סיעודי נדחית, וגורמת אגב כך למפח נפש ולהעמסת ההוצאות הכרוכות בתחזוקת המטופל הסיעודי על כתפי המשפחה. בשורות להלן נסביר מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי. כמו כן, נסביר מה אפשר לעשות ואיך לטפל בנושא באופן היעיל ביותר. חשוב לציין, עם זאת, שלרוב מדובר בסיבות פרוצדורליות שניתן לטפל בהן.

 

4 הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי

קיימות כמה סיבות אפשריות לדחיית התביעה לקבלת כספי הביטוח הסיעודי. עם הסיבות האפשריות לכך ניתן למנות כדלקמן:

  1. מסמכים חסרים: על מנת לקבל את כספי הביטוח הסיעודי, מי שמגישים את התביעה חייבים לצרף אליה לא מעט מסמכים. בדרך כלל, המסמכים הדרושים מפורטים בטופס שגם אותו חייבים למלא ביסודיות. חוסר הבנה או חוסר תשומת לב גורמים לכך שחסר מסמך, מה שמביא לדחיית התביעה על הסף.
  2. מסמכים לא מעודכנים או שגויים: לעיתים, המסמכים אכן הוגשו אבל הם לא מעודכנים. למרבה הצער, גם במקרה הזה התביעה תידחה, ותעכב עד לקבלת המסמכים העדכניים הנדרשים.
  3. טעויות במילוי טופסי הבקשה: לשאלה מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי אחת התשובות העיקריות היא טעויות במילוי הטפסים. מדובר בטפסים מורכבים המורכבים מלא מעט סעיפים. לעיתים סימון שגוי או בחירה לא נכונה של תת סעיף, יכולים להוות עילה לדחיית התביעה. גם במקרה הזה יידרש מגישי הבקשה פשוט לתקן את הטופס.
  4. חקירה נוספת: לעיתים מתגבש אצל החוקרים בביטוח הלאומי חשד שהנתונים שנמסרו הם שגויים. במקרים כאלה, התביעה עלולה להידחות. יחד עם זאת, מגישי הבקשה יידרשו להציג מסמכים נספים שמוכיחים את נכונות הבקשה ואת נכונות הפרטים שמסרו.

 

דחיית תביעת סיעוד – מה אפשר לעשות על מנת לטפל בבעיה במהירות וביעילות?

כשבודקים מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי מתברר שלרוב מדובר בסיבות טריוויאליות לחלוטין, שניתן היה להתגבר עליהן. יחד עם זאת, חשוב לתקן את הטעויות במהירות, על מנת לקבל את דמי הביטוח הסיעודי שהם כל כך נדרשים במקרים רבים.

דרך אחת היא לנסות ולתקן את כל השגיאות, תוך ניתוח הרג'קטים של הביטוח הלאומי. לחילופין, אפשר פשוט למלא את הטפסים מחדש תוך הקפדה על מילוי נכון. הדרך השנייה היא לשכור את השירותים של איש מקצוע, שיסייע הן במילוי הטפסים, הן באיסוף המסמכים הנדרשים והן בהגשת הבקשה.

 

לסיכום

משרדנו מספק סיוע משפטי בהגשת תביעות סיעוד מזה שנים רבות. ביכולתנו להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר בתביעתכם ואת הפיצוי המירבי ומלוא הזכויות הסיעודיות שניתן להשיג במקרה שלכם. לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות זה הזמן ליצור עמנו קשר: 077-804-4220.

מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי?
מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי?

כאמור לעיל, המסמכים שיש למלא בעת הגשת התביעה לקבלת ביטוח סיעודי הם ארוכים ומסובכים למדיי למילוי. יחד עם זאת, מילוי נכון של המסמכים אמור לאפשר לביטוח הלאומי לקבל את המידע הנחוץ על מנת לאשר את הקצבה עבור המבוטח. אי מילוי או מילוי שגוי של טפסים לא יגרום לדחייה מוחלטת של התביעה, אלא לדחייה שלה עד לתיקון הטעויות.

במקרה שמתעוררים חשדות כנגד מי שמגיש את הבקשה, יערכו החוקרים של המוסד לביטוח לאומי חקירה נוספת בעניין. חלק מהחקירה יכול להיות גלוי וחלק ממנה יהיה סמוי. זאת על מנת להגיע לחקר האמת ולוודא שהכסף שהמוסד לביטוח לאומי משלם אכן יגיע לידיים הנכונות ויסייע למטופל לקבל את המגיע לו.

בדרך כלל, מי שמגיש את הבקשה לקבלת ביטוח סיעודי הם בני המשפחה של המטופל. בדרך כלל, המטופל עצמו איננו יכול ואיננו כשיר להגיש את הבקשה, כך שמישהו אחר חייב לעשות את זה במקומו. במקרים רבים, בני המשפחה שוכרים איש מקצוע שיגיש את הבקשה וטיפל בה בצורה מהירה ויסודית.

בשורות לעיל הוזכרה יותר מפעם אחת העובדה שטופסי התביעה לקבלת ביטוח סיעודי הם מורכבים. בנוסף, המבקשים חייבים גם לצרף הרבה מאד טפסים שונים ואישורים על מנת לקבל את הכספים הנדרשים. כל טעות עוצרת את התקדמות התביעה ומחזירה אותה להתחלה. איש מקצוע מיומן שמטפל בבקשה, יכול לסיים את הטיפול בתוך זמן קצר ולחסוך הרבה מאוד עוגמת נפש.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!