לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה?

ההתמודדות עם חברות הביטוח היא לא תמיד נעימה, מפני שהאינטרסים של הצדדים הם מנוגדים. הלקוח מנסה למקסם את הפיצוי שלו, או למזער את תשלום הפוליסה שלו, ובחברת הביטוח רוצים בדיוק את ההפך – להכניס כמה שיותר ולהוציא כמה שפחות. בדיוק בגלל זה, ישנן חברות ביטוח רבות במדינת ישראל, שדוחות את התביעות של הלקוחות שלהן.

אז מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה? את התשובות בנושא זה נסקור בהרחבה במאמר הבא.

 

מה החשיבות של פוליסות ביטוח בחיינו?

התשלום על פוליסות ביטוח הם חלק מהחיים של כל אחד מאיתנו. חברות הביטוח מוכרות ביטוחים להכל, לרבות ביטוחי חיים, ביטוחי רכב, ביטוחי דירות ומשכנתאות וכמובן ביטוחים סיעודיים, על מנת שיהיה אפשר לחיות בכבוד גם תחת קשיים רבים.

עם זאת, לאחר שקורה מקרה מצער, יש לתבוע את חברת הביטוח כחלק מהפרוצדורה הסטנדרטית. עם זאת, לאור העובדה שחלק מהאנשים מנסים להונות את חברות הביטוח ולזכות בכספים שלא מגיעים להם, חברות הביטוח לעיתים דוחות את התביעה.

 

מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה? הפתרונות האפשריים

הרבה אנשים שתביעותיהם נדחו שואלים מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה ומה היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הנושא. ובכן, יש כמה דברים שאפשר לעשות, על מנת לנסות ולהפוך את רוע הגזירה, ולקבל את מלוא הפיצוי, או לפחות את חלקו.

  1. הגשת ערעור
  2. התייעצות עם מומחה
  3. ניסיון להגיע לפשרה
  4. פנייה לבית המשפט

 

מה הדבר הראשון שיש לעשות כאשר מתמודדים עם דחייה של תביעת ביטוח?

הדבר הראשון והבסיסי שיש לעשות הוא להגיש ערעור לחברת הביטוח. ניתן להגיש ערעור נגד החלטת החברה לדחות את התביעה, ובכך לנסות להפוך את ההחלטה. עליכם לבדוק את תנאי הביטוח ואת הסיבות שהובילו לדחיית התביעה כדי להבין מהם הבסיס לערעור.

לפעמים מדובר בסיבה טכנית כמו פרטים חסרים בטופס מסוים, או ניסיון של חברת הביטוח לעשות "שיטת מצליח" ולקוות שבעל הפוליסה לא ידרוש תשלום. בחלק מהמקרים, הערעור עובר חלק והתשלום מתקבל במהרה, ובחלק מהמקרים, גם הערעור לא מסייע ויש לעבור לפעולות אגרסיביות יותר.

 

מדוע כדאי לפנות לשירותיהם של עורכי דין המתמחים בערעור על דחיית תביעות ביטוח?

אם הערעור לא צלח, או צלח בחלקו שלא לשביעות הרצון של הלקוח, חשוב מאוד לקחת אנשי מקצוע שיעזרו לכם להתמודד עם העניין. כדי להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם, יש לפנות למומחה מתאים בתחום זה. עו"ד או יועץ מומחה יכול לסייע לכם להבין את הסיבות לדחיית התביעה ולתת ייעוץ לגבי הדרכים האפשריות להמשך פעולה. בנוסף, תקבלו ליווי מקצועי שיסייע לכם גם מבחינה לוגיסטית וגם מבחינה נפשית, להתמודד עם המצב.

 

מה הסיכוי להגיע לפשרה מול חברת הביטוח?

השלב הבא בהתמודדות עם דחייה של חברת ביטוח הוא להגיע לפשרה. בעזרת עורכי הדין שלכם, תוכלו אולי לנסות להגיע לעמק השווה עם חברת הביטוח, על תשלום של חלק מהדרישה שלכם, בהתאם לנסיבות. ניתן לנסות ולקבוע פגישה, ולנסות לראות כיצד גם הצד השני מקבל אחריות, ומשלם חלק מהסכום. פשרה היא תמיד טובה ונכונה, ואם אתם עובדים עם עורכי דין טובים ונכונים, הסיכוי שלכם להגיע לפשרה הוא יותר גדול.

 

מה המשמעות של פנייה לבית המשפט במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה?

כאשר אנשים שואלים מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה הם תמיד חושבים על האופציה של פנייה לבית המשפט. פנייה לבית המשפט היא למעשה האופציה האחרונה והפחות מועדפת, כי אף אחד לא רוצה לבזבז זמן וכסף על פוליסה שהוא כבר שילם עלייה. עם זאת, לפעמים פשוט אין מנוס.

אם הערעור שלכם נדחה או אם אתם סבורים שהחברה התנהגה בצורה לא תקינה ולא עמדה בתנאי הביטוח, ניתן להגיש תביעה נגד החברה לבית המשפט. חשוב לבדוק את תנאי הביטוח ולהיות מודעים לדרכי פעולה שהחברה יכולה לבצע כדי להגן על עצמה. בכל מקרה, תצטרכו להצטייד בעורך דין איכותי שיעזור לכם בתהליך.

 

מה האינטרס של חברת הביטוח כשהיא דוחה תביעה?

דחייה של תביעת ביטוח היא מאוד מתסכלת, מפני שאנשים משלמים על שירות שהם מצפים לקבל אותו. עם זאת, ניתן גם להבין את חברות הביטוח שמפחדות מהונאות ורוצות להקטין הוצאות. עם זאת, דחייה של חברת הביטוח זה לא בשורה משמיים, וניתן להפוך את ההחלטה באמצעות הידברות, או באמצעות הליכה לבית המשפט כדי לקבל הכרעה.

 

מה החשיבות של הצטיידות בעורכי דין מנוסים לתביעות ביטוח בהתמודדות מול חברות ביטוח סרבניות?

כאשר מתמודדים עם חברת הביטוח, לה יש לבטח סוללת עורכי דין מרשימה, חשוב מאוד להצטייד בעורך דין איכותי המבין את התחום ויודע לסייע ללקוחות שלו ולתת להם ליווי איכותי אל עבר הצלחה בתהליך בצורה הטובה ביותר. סיכויי ההצלחה עם עורך דין איכותי עולים פלאים, ואפשר לסיים את התהליך בצורה הרבה יותר מהירה, כדי שהתביעה שלכם תתקבל ותוכלו ליהנות מהפיצוי המגיע לכם.

 

לסיכום

משרדנו מספק סיוע משפטי בהגשת תביעות ביטוח וסיעוד מזה שנים רבות. ביכולתנו להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר בתביעתכם ואת הפיצוי המירבי ומלוא הזכויות הסיעודיות שניתן להשיג במקרה שלכם. גם במידה ותביעת הביטוח שלכם נדחתה על ידי חברת הביטוח, חשוב שתדעו כי אין מדובר בסוף פסוק, ובמרבית המקרים – יש מה לעשות.

לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות ביטוחיות וסיעודיות והגשת ערעורים בגין תביעות ביטוח שנדחו – צרו קשר עם משרדנו כבר עכשיו: 077-804-4220.

מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה?
מה עושים במקרה שחברת הביטוח דחתה את התביעה?

יש כמה דרכי פעולה, אך העדיפות היא לפעול בצורה מדורגת. אפשר ללכת ישר לבית המשפט, אך התייעצות עם עורכי דין, וניסיון להגיע לפשרה זוהי הדרך ההגיונית והנכונה יותר לכל הצדדים. רק אם אין הידברות, פונים לדרכים אגרסיביות יותר.

כמובן שאין לכך עדויות, אך אין ספק שיש הרבה חברות שדוחות תביעות רבות, בתקווה שהלקוחות לא יהיו מספיק אסרטיביים ולא יהיו להם את הכלים לקבל את התביעה. אם אתם בטוחים במקרה שלכם, וביכולת שלכם לקבל את הפיצוי המקסימלי, חשוב מאוד שתפעלו בנושא בצורה הנכונה ביותר.

כמובן שמרבית התביעות לא מגיעות לבית המשפט, וחברות הביטוח מתמודדות עם הלקוחות באופן פרטני. עם זאת, יש הרבה מאוד דוגמאות למקרים שהגיעו לבית המשפט, והסתיימו בצורה גורפת לטובת הלקוחות. הסיכויים עולים אם לוקחים עורך דין איכותי שמכיר את התחום ויודע לסייע ללקוחות שלו.

עורך דין טוב הוא נכס אמיתי ובמיוחד במקרים שבהם מתמודדים עם דחייה של תביעה לחברת הביטוח. עורך דין שמכיר את הנושא היטב, יכול להשתמש בידע, בניסיון ובקשרים שלו כדי להגיע להסדר לשביעות רצונו של הלקוח שלו. במקרים קיצוניים, התפקיד של עורך הדין בתוך הדיונים הוא ידוע וחשוב, ויכול להטות את הכף לטובת הלקוח.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!