לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בשרון 

עורך דין תאונות דרכים בשרון הוא הגורם הבקיא ביותר בחוק לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים, סעיפיו, משמעותיו והזכויות שנובעות ממנו עבור כל מקרה. קראו כיצד יכול עורך הדין לסייע לכם בהליך קבלת הפיצויים ומהן המלצותיו לנפגעים מיד לאחר התרחשות התאונה.

 

פיצוי בגין נזקי גוף מתאונת דרכים

מידי יום מתרחשות מאות תאונות בכבישי ישראל. חלקן יסתיימו בפגיעות פח בלבד, בעוד שאחרות יותירו את הנוסעים והנהגים עם פציעות גופניות בכל רמות החומרה, אשר מכוחן ניתן לתבוע פיצוי כספי בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (התשל"ה – 1975).

חוק הפיצויים קובע שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, בין אם אשם בתאונה ובין אם לאו, זכאי לקבל פיצוי כספי שהולם את נזקי הגוף שנגרמו לו. הגורם הנתבע לעניין זה הוא חברת ביטוח החובה של כלי הרכב, כך שנוסעים ונהגים שנפגעו בתאונה יתבעו את חברת ביטוח החובה של אותו רכב ואילו רוכבי אופניים והולכי רגל יתבעו את ביטוח החובה של הרכב המזיק.

עוד קובע החוק, שבמקרה של העדר ביטוח חובה, או כאשר זהות הנהג אינה ידועה (בתאונות פגע וברח למשל), הגוף המפצה הוא קרן קרנית – תאגיד שהוקם בדיוק למטרה זו ומכוח חוק הפיצויים עבור נפגעי תאונות הדרכים.

 

כל הסיבות לקחת עורך דין תאונות דרכים בשרון

אז אם החוק כה ברור ומסודר, איך זה שעדיין יש צורך בעורך דין תאונות דרכים בשרון? ובכן, על אף שהחוק עצמו מגדיר שכל נפגע זכאי לפיצוי, הוא איננו מגדיר במדויק מיהו נפגע מתאונת דרכים – דבר שמטיל בספק את שאלת היקף הפיצויים או את ההכרה בפגיעה מצידה של חברת הביטוח.

בנוסף, תאונת הדרכים בהגדרתה החוקית היא הגדרה רחבה מאוד, שהתרחבה לאורך השנים גם לכדי תאונות שאינן התנגשות "קלאסית" בין כלי רכב. הרחבה זו מכילה כיום גם אירועים אפשריים כמו נפילה ביציאה מהרכב או טריקת תא המטען על כף היד כתאונת דרכים למשל, דבר שמביא לכדי פרשנות משתנה שגוררת מחלוקות רבות בין נפגעים ובין חברות הביטוח הנתבעות.

לכך צריך להוסיף גם את האינטרס הפנימי של חברות הביטוח, שמטבען אינן ששות לפצות בגין מקרה הביטוח ומעדיפות להסתייג מכך במידת האפשר ובטענות שונות, לעתים בלתי מוצדקות. הנפגעים מצידם לא תמיד מודעים לחוק או לגבולות "המותר והאסור" שחברת הביטוח רשאית לפעול בהם מבחינה משפטית, כך שהם מניחים שאם תביעת הפיצויים שלהם נדחתה, הרי שמדובר בסיבה מוצדקת ולכן הם לא זכאים לדבר.

כל אלו מולידים כמובן כשל מובנה בתחום נזקי הגוף, שמכוחו רבים מהניזוקים אינם מממשים את זכויותיהם ולא מקבלים פיצוי שהולם את נזקי הגוף שנגרמו להם, כפי שמורה החוק. מסיבות אלו מומלץ בחום לגשת להתייעצות משפטית ברגע שבו ניתן לעשות זאת לאחר התאונה וקבלת הטיפול הרפואי ולקבל הכוונה, ייעוץ ושירותי ייצוג מתאימים כאשר יש צורך לתבוע חברת ביטוח שמסרבת לפצות מבוטח.

 

ייצוג מול גורמים נוספים

עורך הדין מתמחה בנזקי גוף ולכן יוכל לתפקד כמייעץ וכמייצג במקביל גם מול גופים אחרים, למשל מול הביטוח הלאומי במקרה של נכות או בתאונת עבודה (תאונת דרכים שהתרחשה כתאונת עבודה), מול קופת החולים במקרה של הפיכה לסיעודי, מול חברת הביטוח הפרטית בפוליסת התאונות האישיות, אובדן כושר עבודה, נכות, מקרי מוות וכיוצ"ב.

עורך דין תאונות דרכים בשרון הוא הגורם היחידי שמסייע לנפגעים לקבל פיצויים שמגיעים להם כחוק ומהותם היא לסייע בהתמודדות עם נזק גופני לטווח ארוך ובייחוד כזה שמונע מאדם לעבוד במשרתו או לבצע פעולות פשוטות ובסיסיות שבשגרה.

 

סוגיות נוספות להן נדרש עורך דין תאונות דרכים בשרון

מכיוון שתאונות הדרכים מתרחשות באופן מגוון מאוד, נוצרות מהן סוגיות משפטיות שונות ורבות. הנה כמה מהן:

תאונות שנגרמו עם הבדלים בסוגי הרכב – עורך דין תאונות מיומן נדרש להכיר את החוק על בוריו ובפרט את כל החוקים שמתייחסים לתאונות שנגרמו על ידי כלי רכב שונים כמו משאית, אוטובוס, אופנוע, קורקינט חשמלי ובהתאם אליהם להפנות את הניזוק לגורמים רפואיים מתאימים שיעריכו את היקף הנזק. על סמך הפגיעות הקיימות, יהיה ניתן לקבוע את גובה הפיצוי.

תאונות דרכים שהן תאונות עבודה – חלק גדול מהתאונות מתרחשות במהלך העבודה, בנסיעה ממקום העבודה או אליו או בנסיעות במסגרת מקום העבודה, דבר שמאפשר לתבוע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי וגם את חברת ביטוח החובה. במקרה זה יש להתייעץ עם עורך דין מתאים, משום שלא ניתן לקבל פיצוי כפול משני הגורמים וצריך להבין מיהו הגורם שיפצה בסכום הגבוה מהשניים.

ערעור על החלטת חברת הביטוח או פסק דין – במקרה שבו ההחלטה לעניין גובה הפיצוי איננה משביעה רצון או שאיננה מצדיקה את חומרת הפציעות על כל הוצאותיהן וההתמודדות עמן, יש צורך לערער באמצעות עורך דין מתאים.

תאונות שגרמו למוות – למרבה הצער, פגיעה מתאונת דרכים עלולה להסתיים גם בטרגדיה, הדורשת התעסקות בירוקרטית מורכבת עם כמה וכמה גופים מקבילים ולא רק מול ביטוח החובה. עורך דין מיומן מתחום נזקי הגוף בתאונות דרכים יוכל לסייע למשפחת הנפטר/ת למצות את מלוא הזכויות שמגיעות להם מול הגורמים המוסדיים בישראל מכאן והלאה.

 

כיצד לפעול אחרי תאונת דרכים?

הדבר החשוב ביותר לביצוע מיד אחרי התאונה הוא לאסוף ממנה תיעוד. צילום המקום, הפגיעות, כיווני הנסיעה וכל אלמנט שיכול להעביר דרך התמונות וממספר זוויות את ההתרחשות. כמו כן יש לקבל את פרטי המעורבים, לרבות פוליסות ביטוח מקיף וצד ג' במידת הצורך (לטובת כיסוי נזקי הרכוש לרכב) ולכתוב אצלכם את פרטי העדים לתאונה בשמם המלא, כתובתם ומספרם.

מיד לאחר מכן, יש לגשת לקבלת טיפול רפואי. הטיפול הרפואי הוא כמובן חלק הארי בסוגיית הפיצויים ואופן הפעולה שלכם כאן יכתיב את הלכי החשיבה וההחלטות בחברת הביטוח. ציינו בעת הגעה שעברתם תאונת דרכים, הלינו על כאבים או פגיעות שנגרמו לכם וודאו שנסיבות התאונה נכתבות ברשומות הרפואיות שממלא הצוות.

גם אם אתם מאמינים שיצאתם ללא שריטה מהתאונה, דעו שאתם עדיין עלולים לסבול מהופעת כאבי גב, צוואר וראש תוך 3-4 ימים ואף לסבול מתסמינים המאפיינים פוסט טראומה, שניתן לאבחן בפועל רק כחודש לאחר מכן.

כל עוד תוותרו על קבלת הטיפול הרפואי ביום התאונה, גם אם תוצאות הבדיקות יראו שאתם בסדר ותישלחו לדרככם – תאבדו את הסיכוי העתידי להוכיח שנזקי הגוף שהופיעו אחר כך נגרמו כתוצאה מתאונת דרכים שעברתם והסיכוי להילחם על כך ולקבל פיצוי הופך לקלוש ביותר. ראו בכך חלק בלתי נפרד מהתיעוד שעליכם לצבור על מנת להוכיח את קיום התאונה וקיום נזקים פוטנציאליים ממנה.

ולסיום, עליכם לגשת לתחנת המשטרה, לדווח על תאונת הדרכים ולקבל אישור משטרה. עם טופס זה ניתן לתבוע פיצויים כנפגעי תאונת דרכים ובלעדיו תביעתם לא תתקבל.

 

ומה הלאה?

לאחר שכל התיעוד והניירת בידכם, גשו לעו"ד מומחה לפיצוי נפגעים בתאונות דרכים באזור השרון ותקבלו מידע, הכוונה ודרכי פעולה שיסייעו למיטוב תביעת הפיצויים.

עורכי הדין פייפר-כהן זמינים עבורכם לכל שאלה, התייעצות משפטית ודרישה לייצוג בנושא ונשמח לעמוד לרשותכם עד להשגת הפיצוי המקסימלי.

עורך דין תאונות דרכים בשרון
עורך דין תאונות דרכים בשרון
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!