לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטורים ממס לחולי סרטן: מדריך חולי סרטן הערמונית

לאנשים עם נכות, ולחולי סרטן בפרט, מגיעות זכויות והטבות רבות מכל מיני גופים כדוגמת הביטוח הלאומי ורשות המסים. אם אתם חולים בסרטן הערמונית, סביר מאוד שאתם זכאים לסיוע מהמדינה על מנת להתמודד עם המצב מתוך הבנה כי מדובר במצב מורכב שעשוי לגבות מחירים נפשיים, פיזיים וכלכליים. ישנן כל מיני זכויות ובפרט פטורים ממס לחולי סרטן: מדריך חולי סרטן הערמונית, המשיכו לקרוא.

 

אבחנה בסרטן הערמונית, מה הלאה?

המדריך הקרוב לא יפרט אודות ההליכים הרפואיים שעליכם לעבור, אך ברור שאם קיבלתם אבחנה בסרטן הערמונית ואתם לא מטופלים, עוד טרם פנייה עבור פטורים ממס לחולי סרטן וקריאת מדריך חולי סרטן הערמונית לפטור ממסים וזכויות נוספות, עליכם להמשיך את הטיפול עם רופא. לאחר שהמצב הרפואי שלכם בטיפול, צריך גם להתמודד עם הבירוקרטיה שמספקת לכם זכויות והטבות המגיעות לכם מהמדינה. את רובן אם לא תדרשו לא תקבלו וחבל.

 

פטורים ממס לחולי סרטן: מדריך חולי סרטן הערמונית

מדריך חולי סרטן הערמונית צריך לא רק לכלול התייחסות לפטור ממס עקב כך שזו היא לא הזכות היחידה שניתנת, אך עבור גברים שמרוויחים הרבה, ובעצם עבור כל מי שמשתכר בהכנסה חייבת במס, זכות זאת עיקרית שכן יכול להיות כי מדובר בסכומי כסף גבוהים. בכל מקרה אתם מוזמנים לקבוע איתנו פגישת ייעוץ ולהבין מה מגיע לכם ומה השלב הבא שעליכם לעשות כדי לוודא שתקבלו זאת.

הגשת תביעה להכרה בסרטן

פטור ממס לחולי סרטן הערמונית ניתן מתוך הבנה כי ההתמודדות עם הסרטן עשויה להיות מורכבת ולהקשות על יכולת ההשתכרות, במקביל להוצאות רבות. לכן אדם אשר חולה בסרטן הערמונית זכאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולקבל הכרה בנכות שלו. בגלל שסרטן היא מחלה מאוד רחבה ונפוצה בקרב האוכלוסייה עבור חולי סרטן יש הליך מעט שונה לקבלת הכרה בנכות והוא כולל כמה הקלות בהליך.

  1. טופס שמתווסף לתביעה – הרופא המטפל ממלא טופס אשר התובע מצרף לתביעה. הטופס מקל את ההליך שכן ישנה חשיבות רבה למה שיכתוב הרופא בטופס, לדוגמת סיכום רפואי שימלא רופא על אדם שאינו תובע עקב סרטן.
  2. פטור מועדה רפואית – במקרים מסוימים יכול להיות שהתגובה לתביעה תהיה בקביעת הנכות ושיעור אחוזי הנכות מבלי צורך שיופיע התובע מול ועדה רפואית. מדובר ביתרון משמעותי אשר מזרז מאוד את התהליך,  מיעל ומטיב אותו. (זאת בהנחה שהתובע הגיש בקשה לכך במסגרת התביעה).

הגשת בקשה לפטור ממס

עוד דבר שחשוב לדעת על פטור ממס לחולי סרטן במסגרת מדריך חולי סרטן הערמונית הוא שיש גם הליך מקוצר לחולי סרטן מול רשות המסים. לאחר שתובע קיבל את ההכרה בנכות הוא ממשיך לטיפול מול רשות המסים לבקש את הפטור שמגיע לו. כאשר מדובר באדם חולה סרטן, ובפרט סרטן הערמונית, ישנו טופס מקוצר של חאלסרטן וגל ירוק אשר מאפשר להגיש בקשה ישירה לרשות המסים שגם תטופל בהקדם.

בקשת החזר מס עקב קבלת פטור

לאחר שקיבלתם את הפטור עליכם להגיש אותו למעסיק שלכם או לרואה החשבון שלכם וכבר מהמשכורת הבאה תוכלו לראות שלא מנוכה לכם מס (על התקרה הרלוונטית). במידה ואתם מקבלים את הפטור באיחור (לעומת קבלת הנכות) כנראה שנוכה לכם מס שלא מגיע לכם שינוכה, במקרה זה אתם זכאים להגיש בקשה להחזר מס. את הבקשה מגישים לרשות המסים ובסיבות מפרטים אודות הפטור שקיבלתם, הכסף אמור לחזור אליכם תוך כמה חודשים.

 

מידע נוסף על פטור ממס לחולי סרטן

פטור ממס לחולי סרטן, ובאופן כללי לאנשים עם נכות ניתן על כל התקופה שבה האדם מוכר עם נכות, בתנאי שתקופה זאת עולה על 185 ימים. לדוגמא אם לאדם ניתנה נכות שעומדת בתנאים לצמיתות, גם הפטור צריך להיות כזה. כמו כן, כפי שנכתב לעיל, הפטור גם ניתן ברטרו, ולכן אם אתם קוראים את זה לאחר שכבר החלמתם מהסרטן, אך הייתה תקופה ממושכת שבה הייתה לכם נכות, אתם יכולים לקבל את הכסף שלכם בחזרה (בתנאי שלא עברו 6 שנים).

קביעת תקרה לפטור ממס

יכול להיות שהבירוקרטיה נראית לכם מייאשת ואתם אומרים לעצמכם כמה כבר זה יכול לחסוך לי, אך אנחנו בפייפר כהן מדברים מניסיון, יכול להיות שמגיעים לכם אלפי שקלים בחזרה, או שאתם עתידים לחסוך אלפי שקלים עם הפטור שתקבלו. הפטור ניתן על ההכנסה החייבת במס עד תקרת הכנסה שתלויה בכמה קריטריונים.

  1. משך תקופת ההכרה בנכות – שוני בין תקופה של 185-365 ימים אל בין תקופה ממושכת של למעלה משנה.
  2. סוג ההכנסה – שוני בין הכנסה מיגיעה אישית לבין הכנסה שאיננה מיגיעה אישית.

קביעת זכאות לפטור ממס

כמעט בכל מקרה שבו נקבעת נכות ואנשים ממשיכים לעבוד מגיעות להם הטבות מס כדי להמשיך לעודד את עבודתם וכן לסייע להם לנצל את המשכורת. פטור ממס הוא ההטבה הגבוהה ביותר אך היא מותנית בשיעור אחוזי נכות של 90 אחוזים שנחשב די גבוה. במקביל, אנשים עם שיעור אחוזי נכות נמוך יותר גם כן יהיו זכאים (במקרים מסוימים) להטבות מס אחרות כדוגמת נקודות זכות.

מדריך לחולי סרטן הערמונית שלעיל אינו מקיף את כל הזכויות וההטבות שמגיעות לחולי סרטן הערמונית מכיוון שמדובר בהמון זכויות והטבות שניתנות על ידי המדינה. ביניהם אכן פטור ממס לחולי סרטן, אך ישנן הטבות נוספות שמגיעות עם ההכרה בנכות. כמו כן, אתם לא אמורים לדעת את כל הדברים בעצמכם, אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחים בדיוק בנושאים הללו ונשמח לסייע לכם, שלב אחר שלב, צרו איתנו קשר!

הנקודה הכי חשובה שעליכם לקחת היא שאתם צריכים להניע ולהתחיל את התהליך. אם אתם לא בטוחים איך, צרו איתנו קשר. אמנם אפשר לקבל החזר מס ברטרו אך גם לכך יש תוקף, אל תוותרו על הזכויות שלכם רק בגלל שאתם לא בטוחים מה לעשות!

קבלת הפטור ניתנת בסופו של דבר על ידי הגשת בקשה לפטור ממס לרשות המסים, אך עוד טרם יש לקבל הכרה בנכות וזאת על ידי הגשת תביעה לקבלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. כמו כן, שלב הגשת הבקשה לרשות המסים מקוצר עבור חולי סרטן.

בעיקרון כן. אם יש או היה לכם סרטן אתם זכאים גם כן להקלות בהליך הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי וכן להגשת הבקשה לפטור מול רשות המסים. כמו כן, המשרד שלנו מסייע לכל מי שיש לו נכות, לא משנה על איזה רקע היא ניתנה.

ישנם מקרים בהם אפשר להגיש ערעור כדי כן לקבל הכרה מספקת בתנאים ובקריטריונים שעליהם מקבלים פטור ממס. אתם מוזמנים לפנות אלינו ונבחן ביחד את ההליך כדי לראות מה אפשר לעשות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!