לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת דרכים משאית

תאונות דרכים הן אירועים מצערים מאוד בשל המחשבה על כך שעם מעט יותר זהירות או נסיבות אחרות היו יכולים חייהם או מצבם של הנפגעים בתאונה להישמר והתאונה הייתה יכולה להימנע. כאשר מדובר במשאיות, בגלל הוגדל המסיבי של כלי הרכב הזה, תאונות משאיות יכולות להותיר נזק רב ולפגוע אנושות באנשים המעורבים בהן. איך מתמודדים עם תאונות דרכים משאית מצד הנהג ומצד המעורבים?

 

פעולות בסמוך לתאונת דרכים משאית

תאונת דרכים משאית, בגלל הגודל והמסיביות של הכלי, לעיתים מותירה הלם גדול אחריה כך שהמעורבים אשר נותרו בחיים לא כול כך יודעים מה לעשות וכיצד להתמודד. למרות שיש שוני משמעותי בין תאונת דרכים משאית לתאונת דרכים עם כלי רכב פרטי, בסופו של דבר מדובר בתאונת דרכים לכול דבר ועניין ועל כן סדר הפעולות סך הכול די דומה ומומלץ לוודא שעשיתם הכול על מנת שלא יגרם לכם נזק משפטי או ביטוחי בהמשך שהייתם יכולים למנוע.

 

תיעוד אחרי התאונה

ישנם כלי רכב כיום אשר מצוידים במצלמות כך שיכול להיות שיש לכם תיעוד של ממש של התאונה אשר חשוב לשמור לצורך הביטוח או הליך משפטי שיגיע בהמשך. אך מעבר לכך, באחריותכם לתעד את זירת האירוע מבחינת לדוגמא הנזק שנגרם לכלי הרכב שלכם, למשאית, הדרך בה נסעתם וכמובן, נזקי גוף אשר נגרמו לכם או למעורבים נוספים בתאונה, כל אלו ישמשו בהמשך לראיות של אחרי התאונה.

 

החליפו פרטים עם עדים ומעורבים

מעבר לתמונות אשר יכולות לשמש עדות וראיה לכול המתרחש בתאונה, גם עדים יכולים להיות מאוד רלוונטיים בכול הליך אשר יגיע בהמשך בו תרצו להוכיח את חפותכם ולדרוש פיצויים. על כן, קחו פרטים של עדים שראו את התאונה כדי שעורך הדין שלכם בהמשך יוכל ליצור איתם קשר במקרה הצורך. כמובן שמעבר לעדים, החליפו פרטים עם הנהגים או כול שאר המעורבים בתאונה.

 

גשו לקבלת טיפול רפואי

מעבר למשמעות המשפטית של מסמכים רפואיים, אם הייתם מעורבים בתאונת משאית, גם אם אתם מרגישים נהדר לא תמיד ניתן לדעת בוודאות מה המצב שלכם וכמה אתם באמת בסדר ועל כן, חובה לגשת לבדיקה רפואית לאחר תאונת דרכים עם משאית, בייחוד אם אתם חשים ברע. נוסף על כך, תעדו את כול המסמכים הרפואיים אשר נותנים מידע אודות מצבכם הרפואי בעקבות התאונה, יכול מאוד להיות שיהיה לכם שימוש בכך מאוחר יותר.

 

בדקו פוליסות ביטוח

נהיגה במשאית ובכל כלי רכב אחר מחייבת החזקת ביטוח רכב מתאים ועל כן, מומלץ לאחר התאונה להבין מי באמת אשם בה ובהמשך לכך, לברר מה תנאי הפוליסה שלכם ושל המעורבים בתאונה על מנת להחליט כיצד להתקדם.

 

תביעה בגין תאונת דרכים משאית

לאחר תאונת דרכים עם משאית תצטרכו להחליט מה אתם רוצים לעשות הלאה מבחינת התמודדות עם נזקים לרכוש, לגוף ולנפש שלכם. באופן כללי ניתן לבחור בין כמה אפשרויות להמשך התמודדות עם הסיטואציה וכול דרך יכולה להיות רלוונטית לאחד ולא אחר כתלות בנסיבות התאונה, בהשלכותיה וברצונו האישי של המעורבים בתאונה. כדאי לסקור את כול האפשרויות ולהחליט מה נכון עבורכם.

  • תביעת הביטוח – כול כלי רכב בישראל מחויב בביטוח חובה ועל כן, באם נגרם נזק לכם או לרכוש שלכם נזק מכלי רכב אחר באשמתו, ניתן לתבוע את חברת הביטוח שלו לקבל פיצויים. מנגד, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם אך זכרו שזאת משפיע בהמשך על הפוליסה שלכם.
  • תביעת לקבלת הכרה בנכות – באם לאחר התאונה אחד המעורבים נותר עם פגיעה פיזית אשר מקשה עליו להתמודד עם פעולות יומיומיות, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי לקבל ועדה רפואית אשר תקבע אחוזי נכות זמניים או לצמיתות ובהמשך לקבל פיצויים בגין נכות והטבות נוספות. כמובן שזאת רלוונטי רק לאנשים עם פגיעות מספיק חמורות מהתאונה.
  • תביעה אזרחית – ניתן לבחור גם לתבוע באופן ספציפי מעורב בתאונה אשר נושא באשמת התאונה ולדרוש ממנו פיצויים בשל כל מיני הוצאות, עלויות ונזקים שקרו כתוצאה מהתאונה. כאן לדוגמא, יבוא לידי ביטוי תיעוד ההוצאות הרפואיות שלכם בעקבות התאונה.

 

פונים לאיש מקצוע

אחת המשימות הכי חשוב לאחר תאונת דרכים עם משאית, או כל תאונת דרכים שהיא היא לא להחליט מה לעשות לבד, או להתמודד לבד מול חברות הביטוח לדוגמא, אלא לפנות לקבל עזרה מאיש מקצוע. זאת במיוחד אם נותרה פגיעה משמעותית אשר מקשה באופן כללי ודורשת החלמה, אין סיבה שתתמודדו עם בירוקרטיה לאחר שחוויתם תאונה רצינית ויתרה מכך, אין סיבה שלא תקבלו את כל מה שמגיע לכם.

 

תאונת דרכים משאית – תאונת עבודה

אין ספק שהרוב המוחלט של אנשים הנוהגים במשאית עושים זאת במסגרת העבודה שלהם, ועל כן, ישנן תאונות דרכים עם משאית אשר אם הנהג משאית נפגע בהן, הוא יכול לקבל בפגיעה שלו הכרה כתאונת עבודה מהביטוח הלאומי ובהמשך, לקבל הטבות ומענקים כדוגמת דמי פגיעה או מענק לאובדן כושר עבודה. נהיגה במשאית היא מראש עבודה שמסכנת את הבעלים ועל כן, אם חוויתם תאונה במהלך עבודתכם, למקום העבודה שלכם יש אחריות וכדאי לפעול להכרה בכך.

 

תאונות דרכים עם משאית מתרחשות באופן תדיר לאור הקושי בנהיגה במשאית והמסיביות של הכלי. בכול תאונת דרכים עם משאית מדובר בתאונת דרכים רגילה אשר ניתן בה לפנות להפעלת הביטוח, לתביעה אזרחית או להתמודדות מול הביטוח הלאומי. באם חוויתם תאונת דרכים עם משאית, מומלץ לפנות במהרה לקבלת ייעוץ מאיש מקצוע כדוגמת עורך דין נזקי גוף ולהתקדם עם תהליך קבלת הפיצוי והסיוע שמגיע לכם.

תאונת דרכים משאית - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!