לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה מה מגיע לי

פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה נמנית עם הפגיעות שהשפעתן על הנפגע היא גדולה ביותר. מצד אחד, העובד מאבד את היכולת לעבוד, למשך תקופה שיעולה להיות ארוכה, ולעיתים דם ללא כל יכולת לחזור לעבודה, כתוצאה מנכות.

מצד שני, מדינת ישראל, באמצעות המוסד לביטוח לאומי ובאמצעות חקיקה מתאימה, דואגת לזכויותיו של העובד שנפגע וליכולת שלו לפרנסה, למרות הפגיעה. בשורות הבאות נתמקד בזכויותיו של העובד שנפגע, מה מגיע לו ואיך אפשר לדאוג לכל שמלוא הזכויות כתוצאה מהפגיעה ימומשו.

 

איך אדע לאחר תאונת עבודה מה מגיע לי?

באופן עקרוני, כל מבוטח במוסד לביטוח לאומי שעבר תאונת עבודה, יכול להגיש סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה תביעה למוסד לביטוח לאומי. הביטוח הלאומי משלם לכל נפגע תאונת עבודה או אירוע אחר בעבודה, פיצויים עבור 90 ימים ממועד הפגיעה. גובה התשלום הוא יחסי להכנסה של המבוטח, אבל הוא לא יכול לעלות מעל 1,141.13 ₪ ליום, נכון לשנת 2022.

אם הפגיעה בעקבות תאונת העבודה היא קבועה, ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי בגין נכות. ניתן להגיש תביעה גם אם הנכות היא זמנית, אבל משביתה את הנפגע לתקופה שעולה על 13 שבועות.

 

האם מגיעים לי גם פיצויים מחברת הביטוח בנוסף?

הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, איננה מונעת הגשת תביעה גם לחברות ביטוח פרטיות, בגין ביטוחים פרטיים. לדוגמה – אם הנפגע רכש פוליסת ביטוח תאונות אישיות, הוא בהחלט עשוי להיות זכאי לתשלום, בלי קשר לתביעה מול הביטוח הלאומי.

כעיקרון, כאשר מגישים תביעת פיצויים בתאונת עבודה, ההמלצה החד משמעית שלנו היא לבצע את ההגשה באמצעות מייצג, שזה אומר בעצם באמצעות עורך דין המכיר את התחום ומתמחה בו. עורך הדין ילווה את התובע מרגע יצירת הקשר ועד למיצוי הזכויות שלו אל מול הביטוח הלאומי ומול הביטוחים הפרטיים, אם יש כאלה.

 

למה חשוב להתחיל לגלגל תביעה סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה בעבודה?

לפני שמבררים בכל מה שקשור לנושא תאונת עבודה מה מגיע לי, חשוב להבין שמרגע הפגיעה יש חלון זמן קצר מאד יחסית להגיש את התביעה. זה לא אומר שאי אפשר להגיש אותה, אבל זה כן אומר שאם התובע ימתין זמן רב מדיי, התביעה שלו עלולה להידחות.

לחילופין, סכומי הכסף שייפסקו לטובת התובע עלולים להיות קטנים. הסתייעות בשירותיו הטובים של עורך דין, עשויה לזרז את ההליכים. אם הנפגע לא יכול לחזור לעבודה, השלב הבא הוא הגשת תביעת נכות. גם במקרה הזה, חשוב לגלגל את התביעה סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה.

 

הזכאות לדמי פגיעה לנפגע עבודה מביטוחים פרטיים

כאמור לעיל, מי שנפגע כתוצאה מתאונות עבודה, יכול להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה מביטוחים פרטיים. דוגמה לביטוחים כאלה הם ביטוח תאונות אישיות, או ביטוחים פרטיים אחרים. ככל שהתביעה אל מול המוסד לביטוח לאומי התקדמה ונענתה, כך הסיכויים לקבלת פיצויים או דמי פגיעה מביטוחים אחרים עולים.

 

מה מגיע לבעלי נכות בעקבות תאונת עבודה?

אם הפגיעה כתוצאה מתאונת העבודה היא מתמשכת, או אם בעקבות התאונה העובד הפך לנכה, ניתן לקבל אחוזי נכות בעקבות תאונת עבודה מהמוסד לביטוח הלאומי. זאת בהתאם לחומרת הפגיעה וליכולת של הנפגע להשתקם ולחזור למעגל העבודה.

במקרים ברורים, כמו למשל קטיעת אברים, או עיוורון חלקי או מלא או נכות, אחוזי הנכות יקבעו את גובה הקצבה החודשית. בנוסף אפשר, כמובן, לתבוע את קרן הפנסיה ולקבל גם ממנה קצבה, בגין אבדן יכולת ההשתכרות. מדינת ישראל מעניקה מגוון רחב של זכויות לנפגעי עבודה, וחשוב לקבל ייעוץ מקצועי על מנת למצות את כלל הזכויות הללו.

 

תאונת עבודה מה מגיע לי ולמה חשוב להתייעץ עם עורך דין בנושא?

תביעה בעקבות תאונת עבודה איננה עניין של מה בכך. תאונת העבודה גורמת לפגיעה ביכולת ההשתכרות של המבוטח, לעיתים גם לצמיתות. מעבר לקבלת פיצויים מביטוח לאומי לנפגעי עבודה יש גם מגוון רחב של זכויות נוספות. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין מיומן ואיכותי, שיסייע במיצוע כלל הזכויות, כדלקמן:

  • בדיקת אופי הפגיעה: עורך הדין יבחן את כלל המסמכים הרפואיים, על מנת לקבוע אם ניתן להגיש תביעה, ומה הסיכויים לזכות בה.
  • הגשת תביעת ביטוח בגין תאונת עבודה: אם עורך הדין ימצא לנכון, הוא ילווה את הנפגע ויסייע לו להגיש תביעות לקבלת פיצויים ככל שהדבר אפשרי. מי שרכש בעוד מועד פוליסות ביטוח פרטיות, צריך להתמודד עם חברות הביטוח, שינסו להמעיט בערך הבעיה ולהימנע מתשלום, או להפחיתו ככל שיוכלו. כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך הדין, עם היכולות והניסיון שלו.
  • תביעת זכויות לאחר תאונת עבודה: מעבר לקצבה, יש מגוון רחב של זכויות, שלמרבה הצער כעל כל אחת מהן יש להתמודד מחדש. למשל – הזכות לקבלת תו נכה או תעודת עיוור וכיוצא באלה.

עו"ד אייל פייפר מדבר על למה כדאי לבחור בעו"ד במהלך הגשה של תביעה של תאונת עבודה:

 

לסיכום

פנייה לשירותיו של עו"ד בעקבות תאונת עבודה היא הדרך הנכונה ביותר למיצוי הזכויות שלכם. אם נפגעת כתוצאה מתאונת עבודה, המקום הנכון לבדוק מה מגיע לכם הוא בדיוק כאן. זה הזמן ליצור קשר עם משרדנו ולעשות צעד משמעותי למיצוי כלל הזכויות שלכם. לקביעת שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

שאלות ותשובות בנושא תאונת עבודה וזכויות לנפגע

תאונת עבודה היא כל תאונה שנגרמת למי שמוגדר עובד במקום העבודה שלו, שכיר או עצמאי. להלן כמה שאלות שיעשו לכם סדר בנוגע לזכאותכם לפיצויים במצב כזה:

תאונת עבודה מה מגיע לי
תאונת עבודה מה מגיע לי

אם התאונה נגרמה במקום העבודה של העובד השכיר או עובד עצמאי, במסגרתה או בהקשר לתנאי העבודה, היא עשויה להיות מוגדרת תאונת עבודה מבחינת הביטוח הלאומי ולזכות את הנפגע בפיצויים ושאר זכויות רפואיות.

אם לעובד נגרמה תאונה בעודו בדרכו למקום העבודה, היא עשויה להיות מוכרת כתאונת עבודה, לחילופין, תאונה שנגרמה לעובד בדרכו ממקום העבודה הביתה, יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה. ההסתייגות במקרים כאלה, טמונה בעובדה שאם מסיבה כל שהיא העובד סטה מהדרך השגרתית למקום העבודה או בדרך הביתה, ואם במהלך הסטייה הזאת נגרמה לו תאונה, היא לא תוכר תאונת עבודה.

תאונה בשעות העבודה, אם העבודה כרוכה ביציאה ממקום העבודה ובשהייה מחוץ למקום לעיתים מזומנות. הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא תאונה הנגרמת לטכנאי (למשל טכנאי מחשבים), שהיה בדרך ללקוח או בדרך מלקוח חזרה למשרד אחרי שסיים את העבודה. התאונה הזאת תיחשב בהכרח תאונת עבודה, ויש לדווח עליה מוקדם ככל האפשר לממונה על הנושא במשרד העבודה. גם עצמאי העובד אצל מאן דהוא בבית, ונפגע בתאונת עבודה, יכול להגיש בקשה במוסד לביטוח לאומי, בדרך לתביעה בתאונת עבודה.

ההסתייגות היחידה במקרה זה היא היותו של התובע מבוטח במוסד לביטוח לאומי, ובהפקדות קבועות שלו והפרשות קבועות שלו לטובת הנושא. ככל שהתובע לא ביצע הפקדות או איננו רשום במוסד לביטוח לאומי, הוא לא יוכל לתבוע בגין תאונת עבודה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!