לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות תאונת עבודה: הבנת ההשפעה של נזקי שמיעה

נזקי שמיעה הם על פניו דבר שקורה לכולם בהגיענו לגיל מסוים וזאת קורה עקב זקנה, אך לעיתים נזקי שמיעה אינם נגרמים רק בגלל הגיל אלא בגלל חשיפה לרעש חזק מאוד או חשיפה ממושכת לרעש חזק. כאשר החשיפה לרעש קרתה בעבודה, צריך לחקור עוד בהקשר תביעות תאונת עבודה: הבנת ההשפעה של נזקי שמיעה שנגרמו בעבודה ובהתאם להבין מה מגיע לכם כתוצאה מכך מהמדינה וממקום העבודה.

 

תאונות עבודה – סקירה כללית

עוד טרם נתמקד בתביעות תאונת עבודה בהקשר נזקי שמיעה חשוב גם להבין מה זה תאונת עבודה. אדם אשר עובד והיה מעורב בתאונת עבודה תוך כדי עבודתו או בעקבות עבודתו, יכול לקבל הכרה כנפגע בתאונת עבודה. על מנת שאכן תהיה הכרה בכך צריך גם להוכיח קשר מובהק לעבודה, אך גם שתהיה פגיעה כלשהיא שבגינה יוכל התובע לקבל סיוע. לדוגמא בהקשר של נזקי שמיעה, אם יש חשיפה לרעש חזק אבל אין ירידה בשמיעה, אז לא תהיה זאת תאונת עבודה.

תביעה לקבלת הכרה בתאונת עבודה

במדינת ישראל תחום הנכות מטופל על ידי המוסד לביטוח לאומי. מעבר לתשלומים החודשיים שאתם צריכים לשלם לביטוח לאומי, הוא נותן גם הרבה כסף בחזרה לאנשים שנחשבים על ידי המדינה כצריכים זאת על מנת לצמצם פערים חברתיים ולסייע למי שצריך. כחלק מכך, גם נפגעי תאונות עבודה צריכים להיות מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי (על ידי הגשת תביעה מפורטת) ולאחר קבלת ההכרה יהיו זכאים לסיוע מהמדינה בהתאם למצבם.

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אמנם מכיל את המילה עבודה אך הוא לא חייב להיגרם כתוצאה מתאונת עבודה, יכול להיות שהייתה תאונה או מקרה רפואי שאינם קשורים לעבודה שהביאו לכך שהעובד כבר אינו יכול להמשיך לעבוד כי שעבד בעבר, אך זאת מאוד נפוץ במקרים של תאונת עבודה. אנשים רבים מבוטחים באובדן כושר עבודה מול חברות פרטיות, אך גם מול המוסד לביטוח לאומי יש ביטוח רלוונטי. אם אתם סבורים שנזקי השמיעה שלכם גורמים לפגיעה בעבודתכם, כדאי שתיצרו איתנו קשר כדי שנוכל לבחון את המצב ואולי אפילו נגלה שמגיעות לכם זכויות רבות שלא ממומשות כעת.

 

תביעות תאונת עבודה: הבנת ההשפעה של נזקי שמיעה

לאחר שהבנו מה הן תאונות עבודה ואילו תאונות באמת נחשבות כאלו, אפשר לפנות להתמקד בתביעות תאונת עבודה: הבנת ההשפעה של נזקי שמיעה. אם אתם גם חווים נזקים בשמיעה שלכם וגם חשופים לרעש רב באופן ממושך, או לרעש חזק מאוד חד פעמי שהותיר לכם נזק כחלק מעבודתכם, בהחלט יכול להיות שניתן להוכיח שהייתם מעורבים בתאונת עבודה. הנה כמה נושאים שכדאי להתייחס אליהם בעקבות המצב.

תביעת תאונת עבודה בגין הנזק

השלב הראשון שנרצה לבצע הוא לתבוע בגין תאונת עבודה ולהשיג לכם הכרה כנפגעי תאונת עבודה מה שיעניק לכם זכויות והטבות בהמשך. כחלק מתביעת תאונת עבודה צריכה להיות הבנת ההשפעה של נזקי השמיעה שלכם.

  1. האם אתם חווים פגיעה בתפקוד היום יומי?
  2. האם אתם חווים בפגיעה בכושר ההשתכרות שלכם? כושר העבודה.
  3. האם יש לכם נזקים גופניים או בעיות בריאותיות נוספות שלא מוכרות כנכות?

בהתאם לתשובות שלכם לשאלות אלו יש לגבש אסטרטגיה להליך שימצה את כל הזכויות שלכם, הן מול ביטוח לאומי והן מול גופים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים כמו רשות המסים או חברות ביטוח פרטיות שאתם מבוטחים בהן.

סיווג נזקי שמיעה

כחלק מהגשת תביעה לתאונת עבודה וכן תביעה לנכות, תזומנו לוועדה רפואית במוסד לביטוח הלאומי אשר תפקידה לבחון את המצב הרפואי ולקבוע בדבר הנכות ושיעור אחוזי הנכות. חשוב שתדעו שמגיע לכם ייצוג משפטי בוועדה הרפואית, מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייצוג משפטי מקצועי עם שנים של ניסיון בהליכים דומים ובוועדות רפואיות בפרט. סיווג נזקי השמיעה ישפיע על החלטת הוועדה ולכן חשוב להביא אישורים רפואיים המפרטים את המצב מהרופאים המטפלים.

הוכחת הקשר למקום העבודה

חלק בלתי נפרד מתביעת תאונת עבודה במסגרת הבנת ההשפעה של נזקי שמיעה, הוא להבין את הקשר למקום העבודה וכן, להוכיח אותו. אם לא מוכיחים את הקשר למקום העבודה וישנה נכות, עדיין כדאי שתפנו אלינו – משרד עורכי הדין פייפר כהן לקבלת ייצוג משפטי בהליכי מיצוי זכויות של נכות, אך ההליך יהיה מעט שונה אם יש קשר למקום העבודה. ישנם מקומות עבודה שבהם הדבר יהיה ברור אך בכל מקרה נעשה את המאמצים לוודא שתקבלו את ההכרה. כמה דוגמאות נפוצות:

  1. חשיפה לרעש מכונות חזקות – לדוגמא במפעל
  2. חשיפה לרעש של תותחים או יריות – לדוגמא בתפקיד בטחוני
  3. רעש של מנועי סילון – לדוגמא בשדה תעופה
  4. רעש של מועדונים – לדוגמא תקליטנים או ברמנים

מיצוי הזכויות

לאחר שמקבלים את ההכרה בנכות כתוצאה מתאונת עבודה נדרש להבין את ההשפעה של נזקי שמיעה ובעצם עוברים לשלבים הבאים אשר משתנים בין אחד לשני מבחינת מיצוי זכויות. לאנשים עם נכות, ובפרט לאנשים עם נכות כתוצאה מתאונת עבודה מגיעות זכויות רבות שאמורות לסייע להם להמשיך להשתכר ולהתכלכל כראוי, לדוגמא יכול להיות שמגיעות לכם נקודות זכות או אפילו פטור ממס, וכן מענקים והטבות נוספים.

נזקי שמיעה שנגרמים כתוצאה ממקום העבודה יכולים להיחשב כתאונת עבודה ובהתאם לזכות את הנפגע בזכויות רבות שיסייעו לו להתמודד עם המצב. את כל אלו אפשר לקבל רק אם מגישים תביעות באופן אקטיבי לביטוח הלאומי. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן, עם מאות לקוחות ושנים של ניסיון, נשמח לסייע לכם כבר מהשלב הראשון, דרך כל השלבים עד לקבלת כל מה שמגיע לכם!

בגלל שמדובר בהליך שרובו מול המוסד לביטוח לאומי אפשר להיעזר בעורכי דין שמתמחים בתביעות נכות. ודאו שאתם בוחרים עורך דין מקצועי שייצג כבר תיקים דומים על מנת שתיהנו מידע מקצועי רב וניסיון.

ירידה בשמיעה תיחשב תאונת עבודה אם היא נגרמה במהלך העבודה או בעקבותיה. במקרים אחרים, תהיה הירידה בשמיעה (בהנחה שהיא חמורה מספיק) נכות. גם במקרים אלו יש זכויות שמגיעות וצריך לדרוש אותן.

בהנחה שהמכונות אכן גרמו לירידה בשמיעה אשר גרמה לנכות, אכן יהיה זה מקרה של תאונת עבודה וצריך להתייחס אליו ככה. אל תוותרו על הזכויות שלכם בגלל שנראה שאלו החיים וזאת העבודה שבחרתם, למרות שאתם בחרתם לעבוד שם יש למקום העבודה אחריות עליכם, וכן גם למדינה דרך המוסד לביטוח לאומי.

כנראה שהדבר הכי חשוב לדעת הוא שמגיעות לכם הרבה זכויות ושעליכן לדרוש אותן. משם כדאי לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל סיוע מותאם אליכם מאנשים שיש להם את כל הידע הדרוש להשיג זכויות אלו עבורכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!