לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

האם אוכל לקבל בביטוח לאומי פיצוי גם על פוסט טראומה וגם על חרדה?

מלחמת חרבות ברזל הפגישה כמעט את כל אחד מאיתנו עם אירועים לא פשוטים, עם חוויות קשות ועם תחושות קשות מנשוא. עקב כך, רבים מאיתנו עלולים לחוות תסמינים של פוסט טראומה או של חרדה שעשויים לפגוע בתפקודים רבים בחיי היום היום ואף באיכות החיים. על כן, כדאי לדעת כי תוכלו לקבל בביטוח לאומי פיצוי על פוסט טראומה או על חרדה. לצערנו האירועים האחרונים במדינה לא קלים בכלל, כך שרבים האנשים החווים הן תסמיני פוסט טראומה והן תסמיני חרדה. החלטנו לעשות לכם סדר בבלגן ולפרט עבורכם בכתבה הבאה האם ניתן לקבל ביטוח לאומי גם על פוסט טראומה וגם על חרדה.

 

קודם כל – איך תדעו שאתם מאובחנים בפוסט טראומה או בחרדה?

חרדה ופוסט טראומה הינן הפרעות נפשיות הנגרמות בדרך כלל לאחר חשיפה לחוויות קשות המעלות איתן תחושות רבות. לכל אחת מאלו ישנם תסמינים שונים, כאשר במידה ואתם מרגישים כי אתם חווים חלק מאלו נמליץ לכם לייעוץ הנעשה על ידי איש מקצוע מומחה בתחום בריאות הנפש. נציין כי תסמינים אלו אינם מהווים אבחנה רשמית וכי כדאי ללכת לאבחנה מקצועית על מנת לקבל אבחון מסודר לכך, שיסייע לכם גם לאחר מכן בקבלת הפיצויים מביטוח לאומי.

 

תסמיני פוסט טראומה

במידה ונחשפתם לאירוע מסכן חיים או אירוע בעל מראות קשים שגרם לכם לתחושות כמו חוסר אונים או פחד למות, או אם אתם חווים את האירוע הטראומתי מחדש על ידי תחושות גופניות או חלומות – ייתכן כי כדאי לכם ללכת לאבחון פוסט טראומה שהנערך על ידי איש מקצוע מומחה.

 

תסמיני חרדה

תסמיני חרדה כוללים תחושות כמו דאגה מוגזמת או חוסר שקט, מחשבות חודרניות רבות וגם תסמינים גופניים כמו הזעה, דופק מהיר, רעד או עייפות. בנוסף לאלו, החווים חרדה עלולים גם לחוות קשיים בריכוז, עצבנות או הפרעות שינה.

 

כיצד מקבלים פיצוי בביטוח לאומי גם על פוסט טראומה?

הצעד הראשון במענה על שאלה זו הוא ראשית לגשת לאבחון מקצועי ולקבל אבחנה לפוסט טראומה. אם אכן, אובחנתם – הינכם זכאיים לפיצוי מביטוח לאומי. לאחר מכן, יצטרכו לקבוע את מידת הנכות שלכם ולהכיר בה, כאשר פעולה זה כוללת הוכחה שלכם שאכן הופעת הפוסט טראומה פוגעת לכם בתפקודים שונים בחיי היום יום, כמו גם בהיבטי חיים נוספים כמו ההיבט החברתי או ההיבט הכלכלי. משרידנו ישמחו לסייע לכם בכל הנוגע לכך, עד לקביעת מידת הנכות שלכם. קביעה זו תאפשר לכם לקבל פיצוי קבוע מביטוח לאומי מדי חודש – קצבת נכות, אשר תדאג לשפר לכם את איכות החיים ולו במעט לאחר הטראומה הקשה שעברתם.

 

מה הוא הפיצוי המגיע על חרדה?

בביטוח לאומי הסיוע לנפגעי החרדה כולל טיפול מידי ללא תשלום. תוכלו ליצור קשר עם ביטוח לאומי ולקבל סדרת טיפולים טלפונים ראשונית, שלאחריה תגיע גם סדרת טיפולים פנים אל פנים במרפאות ובמרכזי החוסן, כמו גם טיפולים פסיכולוגיים. במידה והינכם מרגישים כי הינכם זקוקים לטיפול בחרדה שאינכם מקבלים אותו מביטוח לאומי, או שהינכם זקוקים לפיצוי כספי מביטוח לאומי בעקבות החרדה, העשוי להתקבל בעזרת הוכחת נכות – תוכלו לפנות לעורכי הדין שלנו והם יסייעו לכם באדיבות, בנעימות ובמקצועיות רבה.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, האירועים האחרונים שהתרחשו במלחמת חרבות ברזל השאירו רבים מאיתנו עם תסמיני פוסט טראומה או חרדה המשפיעים רבות על איכות החיים שלנו, בהיבטים רבים. אם הינכם מרגישים כי אתם זקוקים לפיצי בעקבות אלו – אל תישארו לבד. צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם בשירות משפטי עד שתקבלו את הפיצוי לו אתם זכאים.

האם אוכל לקבל בביטוח לאומי פיצוי גם על פוסט טראומה וגם על חרדה

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!