לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת פוסט טראומה

תביעת פוסט טראומה: טראומה היא מצב של משבר נפשי, לחץ אדיר המכריע את הנפש. כשם שמשקל רב או מכה חזקה עלולים לשבור עצם, אירוע או חוויה טראומתית עלולים לשבור את הנפש ולהוציא אותה מאיזון.

 

הסיבות לטראומה משתנות ומגוונות, הן יכולות להתרחש כתוצאה מאירוע מזעזע שעבר על בן אדם, בעת קרבה פיזית למוקד אירוע טראומתי ואפילו כתוצאה מחשיפה לריחות, רעשים, קולות או מראות טראומתיים. החשיפה למשבר נפשי היוצר מצב של טראומה, בו הגוף נכנס למעין שוק, יכולה להתרחש בכל מקום ובכל עת.

לצערנו, טראומה איננה נחלתם של אנשי ביטחון וחיילים בלעדיו, שמתוקף אופי תפקידם חשופים הם גם ככה בשכיחות גבוהה יותר למראות קשים וחוויות לא נעימות. טראומה יכולה להתרחש בכל מקום, גם במהלך העבודה וגם במהלך תאונת דרכים, כשהאפקט שהיא משאירה על הגוף ועל הנפש הופך פעמים רבות להפרעה – פוסט טראומה אשר מגולמת להפרעת דחק פוסט טראומטית.

 

מה היא פוסט טראומה?

לפוסט טראומה שמות ותיאורים רבים, בעברית היא מזוהה לפי ההגדרה ״הפרעת דחק פוסט טראומתית״. (PTSD (post traumatic stress dissorder המצב הפשוט ביותר להגדיר אותה בלשון עממית היא נזק נפשי או פגיעה נפשית, לרוב כתוצאה מאירוע קשה שבן אדם עבר.

הפרעה פוסט טראומתית משתנה במידותיה ועוצמתה מאדם לאדם, בין היתר גם כתוצאה מהפרשנות האישית של האדם על האירוע הקשה שעבר. היא לרוב מתוארת על ידי אנשים כמעין רגע משבר בחייהם ששינה את המציאות שלהם ברגע ויחד עם המציאות גם את האופי והאישיות שלהם.

הנזק הנפשי ממנו סובלים הפוסט טראומתיים גורם לרבים מהם להשתנות מקצה לקצה. אנשים שהיו בעבר שמחים ואופטימיים אינם מצליחים כעת לעשות גם את הפעולות שבעבר היו כל כך פשוטות וברורות להם. שמחת החיים נעלמת ואותה מחליפה רגישות יתר למצבים שונים, דריכות מתישה, כעסים והתפרצויות בלתי נשלטות הנגרמות גם במהלך סיטואציות שכיחות ומינוריות לכאורה.

השינוי בהתנהגות מפריע לאותם אנשים מלהשתלב שוב באורח חיים בריא ותיקני, ומונע מהם פעמים רבות מלנהל קשרי חברות ועבודה, בחלק מהפעמים מקרה של פוסט טראומה מלווה בדיכאון ונזק נפשי כבד – לכן חשוב לאבחן מקרה של פוסט טראומה ואת הסימפטומים המלווים בכך העומדים תחת כמה קריטריונים שונים ובהם אובדן כושר עבודה ואי יכולת תפקוד כמו רגיל אשר נגרמה כתוצאה מנכות נפשית זמנית / לצמיתות.

חוסר היכולת ליצור קשרים חדשים, לכלכל את הבית ולפתח את ״העצמי״, הם הגורמים אשר יוצרים נכות בסובלים מההפרעה. עבור חלק מהאנשים מדובר בנכות זמנית, העוברת ככל שחולף הזמן, בעוד שחלק אחר מהאנשים נאלץ להתמודד עם ההפרעה למשך שארית חייהם (אשר מוגדרת כ"נכות לצמיתות".

 

 

פוסט טראומה תסמינים סיפטומים וטיפול

לפוסט טראומה סימפטומים שונים, פעמים רבות האירוע הטראומתי חוזר בצורה של פלאשבקים, זיכרונות ומחשבות חוזרות ובלתי נשלטות על האירוע. טריגרים שונים כמו מראות או ריחות עלולים להציף מחדש את האירוע ולהביא את האדם להתמודדות חוזרת עם האירוע כאילו הוא נמצא בעיצומו ממש באותו הרגע.

במקרים של פוסט טראומה כתוצאה של תאונת דרכים / פוסט טראומה מתאונת עבודה אנשים רבים מתארים את החוויה כמעין סרט שמוקרן, בו הם רואים שוב פעם את המראות, מריחים את הריחות ושומעים את הקולות שאליהם נחשפו במהלך האירוע הטראומתי אשר מלווים כנזק נפשי לאורך זמן.

החוויה המחודשת של האירוע היא מצב מעורר ונורא, בו הסובלים מהפרעת הדחק הפוסט טראומתית עוברים את החוויה מחדש, על כל המשמעות שבדבר. בחלק מהפעמים הזיכרון של האירוע עלול לחזור גם במהלך השינה, בלילה. במקום לישון שינה ערבה שמחזירה את האנרגיות, קורה מצב בו אנשים חולמים סיוטים שמחזירים אותם למוקד האירוע ומציפים אותו מחדש.

הסובלים מאותם סיוטים מתמודדים לרוב עם עייפות רבה ונצברת הנגרמת מחוסר יכולת להירדם כתוצאה מפחד מתמיד לחזור שוב פעם למוקד האירוע הטראומתי ולחוויה הנוראית שעברו.

 

אובדן כושר עבודה ונכות נפשית זמנית / צמיתות

בין אם מדובר בפוסט טראומה מתאונת דרכים ובין אם בפוסט טראומה מתאונת עבודה חשוב להתחיל בתהליך טיפול פוסט טראומה ובמקביל ליצור קשר עם עורך דין פוסט טראומה המתמחה בתחום זה כמו עורך דין פוסט טראומה אובדן כושר עבודה – עורך דין פוסט טראומה תאונות דרכים על נמת שיעזור בקבלת מלוא זכויותיכם ואת הפיצויים אשר אתם זכאים להם בגין נפגעי נזק נפשי.

הסימפטומים הלווים בהפרעה פוסט טראומתית מונעת מאנשים רבים לחזור למעגל העבודה ולכלכל את עצמם. הטריגרים שמצויים בכל פינה, המקפיצים את הסובלים מפוסט טראומה, לא מאפשרים להם לנהל אורח חיים נורמלי וחיוני בו הם יוצאים לעבודה ובאים על שכרם. כל רגע עלול להתרחש מהפך כלשהו במצבם של הסובלים מההפרעה, ואלה עלולים לסבול באופן מידי מהסימפטומים המלווים את ההפרעה.

במקום לצאת לעבודה ולהשתלב בהדרגתיות בחברה כאזרחים מתפקדים, נאלצים הסובלים מההפרעה בעל כורחם להישאר בבית ולהתמודד עם המציאות הקשה התוקפת אותם מדי יום – מציאות שכולאת אותם בבית ולא מאפשרת להם לעשות ולו את הצעד הקטן ביותר אל עבר שיפור במצבם הבריאותי, החברתי והכלכלי ולכן חשוב במקרה של חדש בפוסט טראומה על הסימפטומים המלווים בכך ואת דרכי הטיפול בפוסט טראומה.

הסיטואציה הבעייתית בה מצויים נפגעי פוסט טראומה מכריחה אותם להישאר בבית ומונעת מהם מלשקם את חייהם ולכן רוב האנשים המוגדרים כסובלים מפוסט טראומה יהיו זכאים לפיצויים בגין אובדן כושר עבודה כתוצאה מנזק נפשי, זאת על מנת שיכולו לפחות להתקיים בביתם מבלי הצורך לצאת ולהתמודד עם העולם שבחוץ, לכן במקרים אלו חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום אובדן כושר עבודה כתוצאה מפוסט טראומה

 

 

פיצוי בגין נזק נפשי בתאונת דרכים

אלה שעברו אבחון פוסט טראומה ומציגים את התסמינים לכך יכולים להיעזר בעורך דין פוסט טראומה שיעזור להם לקבל את הפיצויים המגיעים להם כתוצאה מתאונת דרכים. בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח אותה רכש אדם טרם התאונה, יהיה הוא זכאי לפיצויים שיכולים להגיע עד לסכום של כ-75% מהמשכורת שהיה מרוויח לפני תאונת הדרכים שגרמה לו להפרעה ונזק נפשי המלווה כנכות נפשית זמנית / לצמיתות.

לפי החוק, כל פגיעה בנפש המתרחשת בעקבות תאונת דרכים, מעניקה לנפגע את הזכות לקבלת פיצויים מחברת הביטוח. אין זה משנה אם האדם נהג ברכבו או נסע ברכבו של אדם אחר בעת התאונה, כל תאונה אשר משפיעה על המצב הנפשי ונזק נפשי של אדם תוכל לזכות אותו בפיצויים. נוסף על כך בית המשפט אף הוסיף והגדיר כי יהיה זכאי לפיצויים כל מי שנגרם לו נזק נפשי כתוצאה מפגיעתו או מפטירתו של אדם נוסף שהיה איתו ברכב באותו הזמן.

 

יש עם מי לדבר – עורך דין פוסט טראומה

להיות מאובחן כאדם הסובל מפוסט טראומה איננו דבר קל. בעוד מחלות או תאונות דרכים משאירות לעיתים צלקות או עדויות פיזיות לנזקי תאונות, במקרה של הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית המצב שונה לחלוטין (PTSD).

הסובלים מההפרעה יכולים להראות כאנשים מהשורה המנהלים אורח חיים בריא ונורמלי, אך מבפנים מדובר באנשים שאינם מסוגלים לנהל עצמם לדקה הבאה ולסיטואציה הבאה שתצוץ. מדובר במצב המשאיר שטח אפור הנתון לשיפוטיות מוטה שבגינה עלול אדם הסובל מפגיעה נפשית להפסיד את הזכויות שלו לפיצויים המגיעים לו.

אחת השאלות שנשאלות על ידי לקוחות רבים היא איך יכול עורך לתביעות תאונות דרכים או לתביעות תאונות עבודה לעזור תביעה של פוסט טראומה. ובכן, לא אחת מומחה של בית משפט שקובע את שיעור אחוזי הנכות הנפשית ואת שיעור פוסט טראומה עשוי לקבוע אחוזי נכות נפשיים שונים ממקרה אחד למקרה שני.

כלומר עבודה של בעל מקצוע עשויה לסייע לך בהגדלת אחוזי הנכות הנפשית בעת תביעת פוסט טראומה שתוגש לביטוח לאומי בתאונת עבודה או על רקע התביעה שתוגש על רקע תאונת הדרכים.  למשל, אחד הדברים שקובעים את אחוזי הנכות היא מידת הפגיעה בכושר העבודה. קח, למשל , תובע שעבר חבלת ראש בעבודה וסובל לא רק מבעיות של זכרון ובעיות של רכוז לאחר פגיעת ראש, אלא גם סובל מבעיות נפשיות ופוסט טראומה.

אותו מבוטח לא עובד כלל, לאחר תאונת העבודה שעבר. אם אותו מבוטח מגיע לוועדות רפואיות על רקע פוסט טראומה בעבודה ואותו עורך שמטפל בו לא מיומן דיו, הוא עשוי להשאר עם אחוזי נכות נמוכים או לא משמעותיים.לעומת זאת, אם אותו מבוטח יגיע עם הניירת הנכונה, עם התיאורים הנכונים ועם איש המקצוע שמלווה אותו אשר בקיא בחוק, אחוזי הנכות שלו עשויים לקפוץ בצורה משמעותית ללא כל ספק.

למשל, לא ממזמן טפל המשרד בלקוחה שעבר חבלת ראש משולבת עם פוסט טראומה לאחר תאונת עבודה. היא הגיעה למצב בו היא לא עובדת, עוברת שקום משמעותי וממושך על רקע פוסט טראומה. התוצאה לא אחרה לבוא והיא זכתה בנכות בשעור של 20% רק על רקע פוסט טראומה בעבודה, ובשעור כולל של 70% על רקע כל הפגיעות שלה מחבלת הראש אותה עברה.

לעומת זאת, זכור לי מקרה של אדם שעבר אונס בילדות שלו. לכולם היה ברור שפוסט הטראומה אותה עבר קשה מאוד, מה גם שאותו תובע לא עבד. לכולם היה ברור חוץ מלביטוח לאומי. אותו מבוטח תבע את ביטוח לאומי בתביעת נכות על פוסט טראומה. התוצאות שלו היו חלשות והייתי אומר אפילו עלובות, הוא זכה רק ב 20% דבר שלא הפסיק לו לקבל את קצבת הנכות לה ציפה כל חיו.

כמובן שבעזרת עבודת המשרד הוא זכה ל40% נכות נפשית על רקע פוסט טראומה בנכות כללית דבר שהוביל אותו אל הקצבה הנכפסת. חוץ עבודה של עורך דין אובדן כושר עבודה לפוסט טראומה מול חברת הביטוח חשובה מאוד. שוב עורך דין כזה יכול להוביל את חברת הביטוח ולשכנע אותה לאשר לכם את הזכאות לאובדן כושר עבודה. בכלל, זכור לי תיק של אישה שתבעה 6 פעמים אבדן כושר על רקע פוסט טראומה ותמיד נדחתה.

אולם לאחר שהמשרד נכנס לתיק וערבה עורך לאבדן כושר על רקע דכאון ופוסט טראומה התוצאות לא אחרו להגיע והיא זכתה בתשלום של חברת הביטוח באבדן כושר עבודה. בכלל, יש לשים לב חברות הביטוח לא אוהבות תביעות על רקע אבדן כושר עבודה נפשי, או על רקע אבדן כושר עבודה בו הטענה העיקרית היא פוסט טראומה.

לכן רק עקשנות איתם ועבודה עם איש מקצוע מיוחד שמכיר את תביעת פוסט טראומה בעבודה או תביעת אי כושר על רקע פוסט טראומה יכולה להגדיל לכם את הסיכויים לנצח ולהגדיל את הפיצויים מחברת הביטוח.

עבודה מול עורך דין פוסט טראומה תבטיח כי את התיק שלכם ייצג איש מקצוע המכיר את רזי התחום ויודע כיצד לדובב ולהוציא את הפגיעה הנפשית החוצה כך שכל מי שצריך לראותה לא יפספס את הנזק שהיא גרמה וממשיכה לגרום מדי יום.

משרד עורכי דין מומחה כשל ״משרד עו״ד פייפר כהן״ המתמחה בין היתר בתחום של פוסט טראומה כתוצאה מתאונת דרכים / פוסט טראומה כתוצאה מתאונת עבודה יבטיח כי לצדכם יעמדו עורכי דין בעלי ניסיון והיכרות עם התחום, שפעלו במקרים דומים לשלכם בעבר ויודעים כיצד לנווט את מערכת המשפט וחברות הביטוח בצורה כזו שתבטיח כי תוכלו למקסם את הזכויות המגיעות לכם ולנצל את הזמן הפנוי לתהליכי הבראה והחלמה.

אם אתם או יקירכם סובלים מהפרעה פוסט טראומתית / נזק נפשי שגרמה לכם לאובדן כושר עבודה אין סיבה שתעברו את ההתמודדות הקשה לבד. במקרה כשל זה חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום! משרד ״עו״ד פייפר כהן״ עומד לשירותכם בכל עת, להתייעצות, עזרה והכוונה. צרו קשר עוד היום.

 

תביעת פוסט טראומה
תביעת פוסט טראומה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!