לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אם אני סובל מחרדה ופוסט טראומה זה מגדיל לי את הסיכוי לאובדן כושר עבודה

מלחמת חרבות ברזל גרמה לכל אחד מאיתנו להיחשף במידה זו או אחרת למראות קשים, לסיפורים מבעתים ואף לחוות אירועים מסכני חיים שלא יישכחו מהראש זמן מה. עקב כל אלו, רבים מאיתנו עשויים לחוות תסמינים של חרדה או של פוסט טראומה. תסמינים אלו משפיעים רבות על שגרת היום יום שלנו – הן בבית והן בעבודה, גם על ההיבט הנפשי וגם על ההיבט הפיזי. כלל אלו עלולים לפגוע באופן ישיר בתפקוד השוטף וגם לפגוע ביכולת ללכת לעבודה או אפילו לבצע את משימות העבודה בצורה נאותה ויעילה. עקב כך, קיימת סכנה ממשית לפגיעה כלכלית של רבים מאיתנו. הכתבה הבאה מיועדת בדיוק בשביל אלו המרגישים כי ייתכן שהאירועים האחרונים משפיעים על התפקוד שלהם בעבודה. בכתבה נסביר עבורכם מה הוא אובדן כושר עבודה ואיך ניתן לקבל פיצוי בעבורו.

 

ראשית כל – איך תדעו כי אתם סובלים מחרדה או מפוסט טראומה?

פוסט טראומה וגם חרדה הן הפרעות בהיבט הנפשי. אלו נגרמות לעיתים לאחר חווית אירועים קשים המעלים איתם תחושות כמו פחד ממוות, אימה וגם חוסר אונים. לכל אחת מהפרעות אלו ישנם סימפטומים שונים ונציין שבמידה ואתם מרגישים כי אתם חווים חלק מתסמינים אלו -מומלץ לגשת לייעוץ מסודר הנעשה על ידי איש מקצוע אשר ממומחה בתחום בריאות הנפש. שימו לב, כי תסמינים אלו אינם מהווים אבחנה באופן רשמי וכי מומלץ ללכת לאבחנה מקצועית על מנת לקבל אבחון רשמי לכך, שיסייע לכם גם לאחר מכן בקבלת הפיצויים מביטוח לאומי.

תסמיני פוסט טראומה

אם קרה ונחשפתם לאירוע עם סכנת חיים, או אם אתם מרגישים כי את חווים את האירוע הטראומתי מחדש בדרכים שונות כמו תחושות פיזיות או על יידי חלומות – ייתכן כי אתם סובלים מפוסט טראומה ועל כן כדאי ללכת לאבחון הנערך על ידי איש מקצוע מומחה.

תסמיני חרדה

תסמיני החרדה הינם רבים, אשר בין השאר כוללים תחושות כמו חוסר שקט, מחשבות חודרניות רבות וגם תסמינים פיזיים כמו דופק מהיר, הזעה או רעד. בנוסף לאלו, אם אתם סובלים מחרדה ייתכן כי תחוו גם קשיים בריכוז או הפרעות בשינה.

 

מה הוא אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה מתאר מצב בו אדם נפגע מסיבה כלשהי, כך שאינו יכול להמשיך לעבוד כפי שעבד בעבר. ישנם מספר סוגים של אובדן כושר עבודה, אותם נתאר כעת.

אובדן כושר עבודה זמני

אובדן כושר עבודה זמני מתאר מצב בו עקב הסיבות השונות, המבוטח אינו יכול לעבוד למשך תקופת זמן מוגדרת, כאשר מסתמן כי בסוף התקופה המבוטח ישתקם ויוכל לעבוד כבעבר.

אובדן כושר עבודה חלקי

אובדן כושר עבודה חלקי הינו מצב בו המבוטח לא מסוגל להמשיך לעבוד בעבודתו, עקב הסיבות השונות, כך שיכולת ההשתכרות שלו נפגעת בשיעור הנע בין 25 ל- 74 אחוזים.

אובדן כושר עבודה מוחלט

המצב של אובדן כושר עבודה מוחלט הינו מצב בו משום סיבות שונות, המבוטח אינו יכול להמשיך בעבודתו באופן קבוע, כך שהפגיעה ביכולתו להשתכר הינה מעל ל75 אחוזים, בין אם באופן זמני ובין אם לצמיתות.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח זה הינו רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנוהלים של המבוטח. מטרת הביטוח הוא לספק חלופה של הכנסה במקרים בהם נפגע כושר ההשתכרות, כתוצאה מסיבות כאלו ואחרות. הביטוח מספק תגמולי ביטוח לאובדן כושר עבודה, כל עוד למבוטח יש אכן הכנסה מעבודה כלשהי.

 

חרדה ופוסט טראומה כגורמים לאובדן כושר עבודה

ללא ספק ייתכן כי אם הינכם סובלים מחרדה ומפוסט טראומה – תחוו אובדן כושר עבודה. אך אל דאגה, בכל מקרה כזה – תוכלו לפנות למשרדינו, והצוות המשפטי שלנו יסייע לכם בכל ביצוע התהליך של קבלת תגמולי הביטוח המגיעים לכם. צרו עימנו קשר עוד היום ותיהנו משירות יעיל, מקצועי וחם.

אם אני סובל מחרדה ופוסט טראומה זה מגדיל לי את הסיכוי לאובדן כושר עבודה

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!