לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בהרצליה

עורך דין תאונות דרכים בהרצליה מהווה גורם מקצועי המלווה, מסייע ומייצג נפגעים בתאונות דרכים. עורך הדין דואג שלקוחותיו יקבלו סכום פיצויים מלא שהולם את היקף וחומרת הפגיעה שנגרמה להם ודורש בכל זכות נוספת שצמחה מהמקרה. אז מתי מומלץ לפנות לעורך הדין וכיצד הוא צפוי לסייע?

 

פגישה עם עורך דין תאונות דרכים בהרצליה

כל נפגע ונפגעת מתאונת דרכים מחפשים את הגורם שיסייע להם לקבל מידע לגבי זכויות ופיצויים מתאימים. על מנת לעשות סדר בנושא ולענות על חלק גדול מהשאלות האפשריות ממש עכשיו, ריכזנו כאן את כל המידע החשוב ביותר בנושא וכיצד עליכם לפעול כדי לממש זכאות לפיצוי. נדגיש שחלק בלתי נפרד מהאמצעים להגדלת סיכויי התביעה והיקף הפיצויים הוא פגישת התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים בהרצליה.

משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה בנזקי גוף מתאונות דרכים וצבר לאורך עשרות שנותיו ניסיון ומיומנויות, שהעניקו לאלפי נפגעים פיצויים בסכומים מכובדים. המשרד עומד לרשותכם בכל שאלה והתייעצות סביב הנושא ויוכל לטפל עבורכם גם בסוגיות מורכבות כמו תאונות קשות, תחשיבי נזק למקרה מוות, ייצוג נפגעים מול המוסד לביטוח הלאומי בתאונות עבודה ועוד.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים

על פי חוק הפלת"ד (התשל"ה – 1975), כל נפגעי תאונות הדרכים זכאים לפיצוי כספי בגין נזקי הגוף שנגרמו להם, זאת ללא קשר לאשמה בתאונה עצמה. הפיצוי מתקבל עבור כל מקרה שעומד בהגדרה החוקית של תאונת דרכים, כך שלא מדובר רק על התנגשות "קלאסית" בין רכבים, אלא על שורה של סיטואציות נוספות שעשויות להיחשב כתאונת דרכים המצמיחה זכאות לפיצוי.

הגדרת החוק לתאונת דרכים היא כללית ורחבה מאוד, כוללת בתוכה גם מקרים של פציעה בעת כניסה ויציאה מהרכב או פגיעה בעקבות תיקון דרך. אלא שהגדרה זו מלבד יכולתה להכיל ולהכיר במגוון מקרים אפשריים, יוצרת גם פרשנויות משפטיות מגוונות, דבר שמאפשר לחברות הביטוח לטעון טענות שמצדיקות לכאורה דחייה של תביעת הפיצויים.

האם יש מה לעשות ברגע שחברת הביטוח דוחה תביעה? בהחלט. נוכל להגיש עבורכם ערעור שיעבור לוועדה עליונה בחברת הביטוח. אם גם שם תידחה התביעה, נפנה לבית המשפט. האם ניתן לדאוג לפיצוי משמעותי מאוד בזכות כישוריו המשפטיים של עורך הדין? בוודאי. המטרה שלנו היא לדאוג שתקבלו את סכום הפיצויים הגדול ביותר בהתאם לנזק הכולל שנגרם לכם מתאונת הדרכים.

 

מעורבים בתאונת דרכים: כך תפעלו בדקות הראשונות

תעדו כל פרט – אם אתם מסוגלים לזוז ולהתנועע, וודאו שאיש איננו מזיז את כלי הרכב המעורבים או מסלק חפצים מהזירה. יש לצלם את זירת התאונה כפי שהיא ולהתמקד בפגיעות הקיימות לכם ולרכבים, בכיווני הנסיעה ובכל פרט שעשוי להצביע על התאונה בנוסף. כמו כן, יש לקבל פרטי עדים ובמידת הצורך גם את פרטי הנהג הפוגע ופוליסת ביטוח החובה שלו.

אם אין באפשרותכם לצלם את הזירה באותו הרגע מפאת מצבכם הרפואי, בצעו זאת בהמשך וצלמו את כל המקום באור יום מלא. גשו לקבלת טיפול רפואי – גם אם נדמה שיצאתם ללא שריטה וגם אם קיימת פגיעה מינורית ושטחית שאין צורך לבדוק, חשוב שתתפנו באופן יזום ומיידי לטיפול רפואי. מלבד הרצון לשמור על בריאותכם המלאה, קיים גם צורך להוכיח קשר בין נזקי הגוף לתאונה שהתרחשה.

כידוע, חלק מהפגיעות כמו צליפת שוט המהוות פגיעה בחוליות הצוואר, סחרחורות שמעידות על פגיעת ראש ואפילו חוסר שינה שעלול להצביע על התפתחות של פוסט טראומה מופיעים כמה ימים לאחר התאונה ומחייבים קבלת טיפול מתאים. אלא שבשלב זה מי שייגש לטיפול רפואי לא יוכל להציג קשר עובדתי בין אותם סימפטומים לבין תאונת הדרכים ויהיה קשה מאוד לתבוע ולהשיג תוצאה מוצלחת.

דווחו במשטרה על התאונה – כעת יש לגשת למשטרת ישראל ולמלא טופס דיווח על התאונה. בסיומו תקבלו אישור משטרה המהווה מסמך קריטי להגשת תביעה.  שמרו את הניירת במסודר – ורצוי אפילו בסדר כרונולוגי. כל הניירת הרפואית, מסמכים שנוגעים לתאונה, קבלות, אישורים, מרשמים, הפניות, הוצאות, חשבוניות וכל דבר אחר אמורים להשתמר אצלכם מרגע התאונה ועד סיום מוחלט של הליך התביעה וקבלת הפיצויים.

אלו ההוכחות שלכם להיקף הנזקים הכולל מהתאונה והם מהווים חלק מרכזי מאוד בקביעת תחשיב הפיצויים הסופי.

 

התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים בהרצליה

אמנם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים קובע שכל נפגע אמור לקבל פיצוי, אך בפועל התובעים צפויים לאתגרים שונים כך שלא כולם יצליחו להפיק תועלת מאותה זכות סוציאלית שנקבעה בחוק.

על הקושי להתמודד עם התקנות והגדרת החוק עצמה, נוספים גם אלפי פסקי דין שמכריעים לעניין הפיצויים בבתי המשפט, דבר שמאלץ נפגעים רבים להתמודד עם סכומי פיצויים זעומים במקרה הטוב ולהסתפק בהם, על אף קיומן של זכויות נוספות (מביטוח הלאומי או ביטוח פרטי למשל) במקרה הרע.

עורך הדין הוא גורם שיאפשר לכם להתמודד עם הנושא בכללותו ולהבין כיצד במדויק עליכם לפעול. הייצוג המשפטי יצמצם את הסיכויים לדחיית תביעה מצד הביטוח או קבלתה עם החלטה על סכום פיצויים נמוך ויוכל לפעול עבורכם גם הלאה, במיצוי זכויות נוספות.

 

אופן ניהול התביעה

בתביעות נזקי גוף, הפיצויים מחושבים על פי חוות דעת של מומחים רפואיים שמלווים את התביעה. אלא שתביעות נזיקין בתאונות הדרכים ייחודיות יותר ובהן מעורבות המומחה הפרטי איננה קיימת ובית המשפט הוא זה שממנה מומחה מטעמו, ששולט בתחום הרפואי הרלוונטי. חוות דעתו של אותו מומחה תצביע על מגבלות תפקודיות ורפואיות שונות, שיעור הנכות המתאים וצרכים רפואיים שנובעים מהנזקים.

כפי שאתם מבינים, חוות הדעת בעלת השפעה מכרעת לעניין התביעה והיא תיקבע על סמך התיעוד הרפואי המלא שהוגש לבית המשפט. כך אם ברשותכם תיעוד חלקי שעדיין לא מציג את התמונה המלאה, מוטב להמתין ולהתייעץ משפטית לפני שתובעים.  לשאלות נוספות ופגישת התייעצות ראשונית ללא התחייבות פנו אלינו ונשמח לסייע גם לכם.

עורך דין תאונות דרכים בהרצליה
עורך דין תאונות דרכים בהרצליה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!