לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת דרכים טרקטורון

בעוד אנשים רבים בוחרים להתנייד בתחבורה ציבורית או ברכב, ישנם כלי רכב רבים אחרים אשר משמשים לתחבורה ונכנסים גם הם תחת חוקי התנועה והדרך ובהתאם, גם תחת התקנות בהמשך לתאונת דרכים. תאונת דרכים בטרקטורון היא תאונת דרכים לכול דבר, יש להתייחס לנהיגה בטרקטורון ברצינות בדומה לנהיגה ברכב פרטי לצורך העניין. הייתם חלק מתאונת דרכים בטרקטורון? הנה מה שחשוב לדעת.

 

נהיגה בטרקטורון

תאונת דרכים בטרקטורון קודם כול, יכולה לקרות בין טרקטורון לכול כלי רכב אחר, או לאדם אחר, וגם יכולה לכלול נזק לרכוש כדוגמת התנגשות בקיר. בכול מקרה, באם הייתם מעורבים בתאונת דרכים עם טרקטורון, מומלץ קודם כול להבין האם הנהיגה של הנהג בטרקטורון הייתה נהיגה חוקית תחת כול התקנות הנוגעות בדבר. בין היתר לדוגמא, נהג בטרקטורון חייב להחזיק ברישיון נהיגה מתאים.

 

מהירות מותרת

במקרים רבים של תאונות דרכים עם טרקטורון, הנהגים בטרקטורון משתתפים בתאונה תחת מעבר על מגבלת המהירות המותרת לנהיגה בכלי רכב שהיא 40 קמ"ש. באם הנהג נהג מעל למהירות המותרת, הוא נהג שלא כחוק ועל כן, סביר כי האשמה בתאונה היא עליו, ניתן לראות חריגה מנהלים אלו בקלות כאשר טרקטורונים נוסעים בכבישים עם סף מהירות מינימאלי למרות שהם אינם יכולים להגיע למהירות כזאת בכביש.

 

רישיון נהיגה מתאים

עצם העובדה שלא מדובר ברכב פרטי אלא בכלי רכב יחסית קטן ופשוט לתפעול, אין זה אומר שכול אחד יכול לנהוג בו. עולם הטרקטורונים מחולק לשני סוגים עיקריים של טרקטורונים ובהתאם גם לשני סוגי רישיונות שנהג נדרג להחזיק בהם כדי לנהוג כחוק. לרוב הבלבול קורה בקרב בני נוער אשר עוד לא רשאים להוציא רישיון נהיגה לרכב פרטי אך כן לטרקטורון ולעיתים, נוהגים על כלי רכב שאינם רשאים לנהוג בהם.

  1. טרקטורים – ישנם טרקטורונים אשר נכנסים תחת ההגדרה של מעין טרקטור קטן ועל כן, דורשים להחזיק ברישיון נהיגה מתאים לטרקטור אשר אותו ניתן להוציא רק מעל גיל 17.
  2. טרקטורוני משא – טרקטורונים קטנים כדוגמת טומקאר אשר נהיגה בהם מותרת לכול המחזיקים ברישיון נהיגה לרכב פרטי. כלומר, אנשים אשר מחזיקים ברישיון נהיגה על טרקטור אינם רשאים לנהוג בטרקטורונים מסוג זה.

 

ביטוח לטרקטורון

טעות נפוצה נוספת שאנשים אשר מעורבים בתאונת דרכים עם טרקטורון שוגים בה היא ההנחה שלא מדובר בתאונת דרכים אשר יכולה לערב ביטוח או פיצויים. לכן חשוב לחזור ולהדגיש כי מדובר בתאונה כשאר התאונות ועל כן, גם ניתן להפעיל את הביטוח של הטרקטורון או של כלי הרכב השני שהיה מעורב בתאונה ואם הטרקטורון לא מכוסה בביטוח מתאים, מדובר בעבירה של הנהג על החוק, למרות שלא מדובר ברכב פרטי לצורך העניין.

 

תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים טרקטורון

בהמשך לחובת קיום ביטוח לטרקטורון, לאחר תאונת דרכים בהחלט ניתן לתבוע לקבלת פיצויים את נהג הטרקטורון, במיוחד אם עבר על החוק במהלך התאונה או טרם התאונה והעבירה גרמה לתאונה, כמו נסיעה בכביש שאינו מתאים בשל מהירות, או נהיגה ללא רישיון מתאים. באם פגע בכם או בכלי הרכב שלכם טרקטורון, אתם בהחלט יכולים לפנות לתבוע לקבלת פיצויים מהנהג או מחברת הביטוח של הטרקטורון כתלות במקרה.

 

פנייה לעורך דין

בדומה לכול תביעה אחרת, גם בתביעה שמוגשת בגין תאונת דרכים טרקטורון, מומלץ ואפילו חובה לשלב עורך דין אשר יוביל את התביעה ובמידת הצורך גם ייצג אתכם בבית המשפט. במועד בחירת עורך הדין לתהליך, מומלץ לחפש איש מקצוע אשר כבר התנסה עם תיקים ותביעות דומות בעבר ומכיר את נהלי הנהיגה של טרקטורון ואת ההליכים המקובלים לאחר תאונת מסוג זה – משרדנו בקיאים ומנוסים בדיני תאונות דרכים ומתגאים באחוזי הצלחה פנומנליים -ואנו ניתן לכם מענה מקיף ומקצועי על למימוש כל זכויותכם.

 

תביעת הביטוח אל מול תביעה אזרחית

לאחר התאונה, באם אתם סבורים שאתם לא אשמים בה אלא הקורבנות, תוכלו לבחור כיצד להתקדם ושוב, כמובן שאת ההחלטה הזאת כדאי לעשות בסיועו של מומחה. יכול להיות שיהיה נכון לתבוע את חברת הביטוח שלכם, של הנהג השני או דווקא לבחור בתביעה ישירה לקבלת פיצויים אל מול הנהג השני. הבחירה תלויה בפרטי המקרה וביכולת להוכיח אשמה לצורך העניין, אך היא בהחלט אופציה לבחירתכם.

 

תיעוד הפרטים

אם במקרה אתם נהגים של טרקטורון, או דווקא חוויתם את התאונה מהצד השני, בכול מקרה חשוב מאוד לתעד את כול פרטי התאונה לאחר שהיא קרתה ולבצע כמה פעולות בסיסיות שסביר שתעשו בתאונת דרכים עם רכב אך לא בהכרח תחשבו על כך מיד בתאונת דרכים עם טרקטורון בשל הבלבול והחשיבה שמדובר בתאונה קלה או בתאונה שאין מה לעשות בהקשרה בכול כך קלות כמו עם אופניים לדוגמא.

  1. החליפו פרטים – החליפו פרטים עם המעורבים האחרים בתאונה, דאגו לצלם רישיונות, גם את של הטרקטורון באם קיים לפי סוג הכלי, תעודות מזהות ופרטי ביטוח של הרכב.
  2. צלמו – טרם הזזת כול כלי הרכב, צלמו את המצב שאליו הגעתם כולל פגיעות בכלי הרכב עצמו וכמובן פגיעות בגוף.
  3. תעדו הליכים רפואיים – באם נפגעתם במהלך התאונה בגופכם ונזקקתם לטיפול רפואי כלשהוא, דאגו שנשאר לכם תיעוד מההליך למקרה שיהיה רלוונטי בהמשך לתביעת הפיצויים וקביעת ערכם, או לכול הליך אחר.

 

תאונת דרכים טרקטורון היא תאונת דרכים כמו שאר תאונות הדרכים ועל כן, כול ההליכים אשר קורים בתאונת דרכים רגילה, צריכים לבוא לידי ביטוי גם בתאונה מסוג זה. לדוגמא, תיעוד כול הנזקים והחלפת פרטים. לאחר מכן, תוכלו לבחור כיצד להתקדם וזאת כדאי לעשות בייעוץ של עורך דין, לבחור לפנות לחברת הביטוח, לתביעת פיצויים או כול הליך אחר אשר יסייע לכם להתמודד עם נזקי התאונה באשר יהיו.

תאונת דרכים טרקטורון

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!