לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות נגד ביטוח לאומי – איך זה עובד?

תביעות נגד ביטוח לאומי – ביטוח לאומי הוא "הבטחון שלנו" ונמצא איתנו בכל הרגעים החשובים בחיינו.

תביעות שמוגשות נגד ביטוח לאומי הפכו להיות שכיחות , והמוסד ביטוח לאומי מדווח מידי שנה בשנה על גדול בהגשת תביעות. התחומים השכיחים ביותר שאליהם מוגשות תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי הם תביעות נגד ביטוח לאומי נכות כללית , תביעות נגד ביטוח לאומי בנכות עבודה.

הסיבה לגדול בשכיחות התביעות נגד ביטוח לאומי הם בתחום הנכות הכללית הגדול בתחלואה מידי שנה בשנה, ובתחום נכות העבודה הגדול בתאונות עבודה בשל העדר פקוח על חוקי הבטיחות בעבודה.

 

בין אם אתם מגישים תביעות נגד ביטוח לאומי לנכות כללית, או תביעה נגד ביטוח לאומי לנכות מעבודה, שמגישים תביעה לביטוח לאומי חשוב להפקיד תמיד על עניינים זהים, שאם לא נפקיד עליהם התביעה שלנו שהוגשה לביטוח לאומי עשויה להדחות.

כלל ראשון – מילוי נכון של מסמכים- המסמכים הראשוניים אותם אתם מגישים לביטוח לאומי הם המסמכים שלפיהם בודק ביטוח לאומי את הזכאות שלכם לתשלום ולאישור התביעה.

למשל, אם לא תמלאו בטופס נכות מעבודה שעות לא נכונות של תאונת העבודה התביעה שלכם עשויה להדחות או אם מלאו בטופס תביעה לנכות כללית בל 7801 לא את כל המחלות מהם אתם סובלים, אתם עשויים להיות שלא מזומנים לוועדות רפואיות מתאימות. לכן כלל ראשון תמלאו את הטפסים בזהירות.

זכרו ! אם תמלאו את הטפסים בצורה שגויה, תצטרכו לערער תצטרכו להאבק קשות כדי לתקן את הטעויות אותם עשיתם.

 

כלל שני- שמגישים תביעה ולא משנה מה אתם מגישים תבדקו את המסמכים אותם אתם מצרפים לוועדות.

זכרו ! שאתם מגישים תביעה לנכות עבודה או תביעה לנכות כללית המטרה היא לצרף רק את אותם מסמכים שמראים שיש לכם בעיות רפואיות. אם המסמכים לא רלוונטים, אל תצרפו אותם.

תביעות נגד ביטוח לאומי – איך זה עובד?

לא אחת נתקלתי בתובעים שאכן יש להם בעיות רופאיות מוכחות אך הניירת שהגישו לוועדה ולביטוח לאומי מראה שאין להם בעייה רפואית. הרופא בוועדות שראה את הניירת שהוגשה לתביעה כמובן ביסס את ההחלטה שלו לפי הניירת שלא הייתה רלוונטית. למשל,תובע שסובל מקושי להזיז את הצוואר שלו, בחר לצרף דווקא את המסמך בו הרופא בקופת חולים ציין שאין לו מגבלה בתנועה.

נכון שלאותו היו מסמכים רבים בתיק הרפואי שהראו שיש לו מגבלה בצוואר, אך המסמך הראשון אותו צירף התובע יצר את הרושם השגוי אצל הרופא.

 

כלל שלישי – בדקו את הזכאות שלכם ומה אתם רוצים להשיג בתביעה .למשל, אם מדובר בנכות כללית , אתם צריכים לבדוק שאכן אתם מגיעים לסף רפואי מזכה.

כלומר התביעה שלכם מגיעה לרף 40% עם סעיף ליקוי של 25%, או 60% על כלל הבעיות , ואם אתם מגישים תביעה לנכות עבודה ,אתם רוצים לדעת שתוכלו להגיע למענק לכל הפחות כלומר נכות בשיעור של 9%. לא אחת ראיתי תביעות רבות שמוגשות לביטוח לאומי לנכות כללית שנדחות על הרקע של סף מזכה, או תביעות של נכות עבודה בהם אין סיכוי להגיע למענק, וכמובן שהתוצאה של הגשת תביעות כאלה היא אכזבה גדולה מאוד.

לעומת זאת אם אתם בודקים את התביעה , בודקים אם יש לכם סיכוי להגיע לתוצאות הרצויות , אתם מגדילים בצורה ניכרת את הסיכוי שלכם להצליח עם התביעה.

 

כלל רביעי – בביטוח לאומי יש כללים שאין כפל קצבאות.

כלומר אם אתם מקבלים נכות עבודה לא תוכלו לקבל נכות כללית גם כן במקביל. התוצאה של הגשת תביעות עם קצבאות מתנגשות מה שנקרא כפל קצבאות, היא אכזבה גדולה. לכן תמיד שהנכם מגישים תביעות בדקו האם תוכלו לקבל כפל קצבאות ורק אם התשובה חיובית תגישו תביעה מתאימה. למשל, אם אתם מקבלים נכות כללית תוכלו לקבל שירותים מיוחדים בנוסף לנכות כללית.

 

כלל חמישי – מומלץ תמיד להעזר בעורך דין מנוסה לתביעות נגד ביטוח לאומי.

בזמן האחרון מגיעים למשרד תובעים רבים שנעזרים ביועצים של המוסד לביטוח לאומי, מה שנקרא מתנדבים של המוסד לביטוח לאומי. לא אחת התוצאה של אותם יועצים שעובדים בביטוח לאומי קשה מאוד ללקוחות. מתנדב לא בא להיות תחליף לאיש שיודע את החוק, ולא אחת הוא עשוי לגרום לנזק גדול בשל אי הכרה של החוקים הרלוונטים.

 

לסיכום הכללים שלעיל נועדו להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות בתביעות נגד ביטוח לאומי בנכות כללית או בתביעות נגד ביטוח לאומי נכות עבודה.

 

תביעות נגד ביטוח לאומי - איך זה עובד
תביעות נגד ביטוח לאומי – איך זה עובד
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!