לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בנתניה

עורך דין תאונות דרכים בנתניה הוא הגורם המקצועי שעומד לצד נפגעי תאונות הדרכים ודואג לקבלת סכום הפיצויים המלא ולכל יתר הזכויות שנובעות מהפגיעה. מתי מומלץ לפנות אליו ואיך הוא צפוי לסייע?מחפשים עורך דין תאונות דרכים בנתניה? יש לכם כתובת

 

נפגעים בתאונות דרכים שואלים את עצמם למי ניתן לפנות והיכן מצוי כל הידע הדרוש בנוגע לתאונה, לפגיעה, הזכויות והפיצויים. כדי לעשות סדר בנושא ולפתור חלק גדול מהשאלות המלוות אתכם כבר עכשיו, ריכזנו במאמר זה את המידע הרלוונטי בנוגע לזכאותכם לפיצוי כנפגעים מתאונת דרכים, כיצד יש לפעול מיד לאחר קרות התאונה ומהו חלקו של עורך הדין בנושא.

משרד עורכי הדין פייפר כהן זמין עבורכם לכל שאלה ומתמחה כבר שנים ארוכות בתביעות נזקי גוף מתאונות דרכים, לרבות תאונות קשות, ביצוע תחשיבי נזק למקרי מוות וייצוג נפגעים מול חברות ביטוח, המוסד לביטוח הלאומי וגופים נוספים.

 

נתחיל עם החוק "היבש":

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (תשל"ה – 1975) קובע כי כל אדם שנפגע מתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי בגין נזקי הגוף שנגרמו ממנה. פיצוי זה ניתן ללא קשר לאשמתו של נהג/ רוכב/ הולך רגל בתאונה ולעתים מתקבל גם בסיטואציות שאינן תאונה "קלאסית", אך עדיין עומדות בהגדרתה של תאונת דרכים על פי החוק.

כמובן שאירוע תאונת הדרכים זוכה להגדרה כללית מאוד, הרי כולנו מכירים היטב גם סיפורים של אנשים שנחבלו בכניסה או היציאה לרכבם והוכרו כנפגעי תאונות דרכים. יחד עם זאת, הגדרה רחבה וכוללת מביאה איתה גם פרשנות משפטית רחבה ומגוונת מאוד, דבר שמאפשר לחברות הביטוח לטעון לא פעם להצדקות שמכוחן ניתן יהיה לדחות את תביעות הפיצויים.

האם יש מה לעשות כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה? בוודאי. לשם כך אנו פועלים מידי יום. האם ניתן לדאוג לפיצוי מוגדל או משמעותי בזכות שירותיו המשפטיים של עורך הדין? כן, בהחלט. מטרתנו היא ליצור הלימה בין סכום הפיצויים שתקבלו לבין הנזק האמיתי שנגרם מתאונת הדרכים.

 

כך תפעלו מיד אחרי התאונה:

תעדו הכל – כמובן ככל שמצבכם הפיזי מאפשר, צלמו את זירת התאונה, את כיווני הנסיעה, את הפציעות הגופניות אם קיימות, רשמו פרטי עדי ראייה לתאונה ופרטי מעורבים בתאונה וציינו כל פרט שיצביע על אופן ונסיבות התאונה. אם אין לכם אפשרות לעשות זאת בדקות שאחרי הפגיעה, הגיעו בהמשך וצלמו את המקום באור יום.

פנו לטיפול רפואי – גם אם נדמה לכם שיצאתם בנס ללא שריטה מהתאונה או שהפגיעות הנוכחיות לא מצריכות התערבות, חשוב שתפנו מיד לטיפול רפואי. מלבד החשיבות בשמירה על שלומכם ובריאותכם, הרשומות הרפואיות יקשרו סיבתית בין התאונה לנזקים שנגרמו כך שיהיה אפשר לטעון לנזק המזכה בפיצויים. דווחו על התאונה במשטרה – עליכם לגשת למשטרת ישראל ולמלא טופס דיווח על התאונה שהתרחשה.

בסיום, תקבלו אישור משטרה שאיתו יש להגיש את התביעה. שמרו כל קבלה, תיעוד ומסמך – ניירת היא החברה הטובה ביותר שלכם ככל שהדבר נוגע לתביעת ביטוח החובה של הרכב (הגורם המפצה בגין נזקי הגוף בתאונת דרכים). לכן החל מרגע התאונה יש לשמור את כל הניירת הרלוונטית בדגש על הרפואית שכוללת אשפוזים, בדיקות, מרשמים, הפניות, קבלות על רכישת ציוד רפואי, תרופות, נסיעות לטיפולים, תמונות מהאירוע ועוד.

 

התייעצות עם עורך דין תאונת דרכים בנתניה

אמנם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים קובע שכל נפגע זכאי לפיצוי בגין נזקים גופניים שנגרמו לו בתאונת דרכים, אך כפי שאתם מבינים, במציאות לא כולם מצליחים להפיק תועלת מהזכות הסוציאלית שהסדיר החוק. ניסוח החוק והתקנות קשים להבנה ועליהם צריך להוסיף את מאות פסקי הדין המעודכנים שקבעו לכאן או לכאן, דבר שמאלץ נפגעים רבים לקבל בהכנעה את דחיית תביעת הפיצויים שלהם, או להסתפק בסכום סמלי ונמוך.

במקרה הגרוע יותר, רבים אינם מודעים לזכויות נוספות שמגיעות להם כנפגעים, כמו למשל אלו שמגיעות מהביטוח הלאומי ומפוליסות ביטוח אחרות. עורך הדין יוכל לסייע לכם להתמודד עם האינפורמציה הרבה סביב הנושא ובפרט סביב נסיבות התאונה שלכם ולהבין כיצד לפעול.

הליווי והייצוג מטעמו יסייעו לכם להימנע מדחיית התביעה או קבלתה בסכום נמוך ויהיה ניתן לפעול באמצעותו גם הלאה, למיצוי זכויות שמגיעות לכם גם מגופים אחרים כמו הביטוח הלאומי, מס הכנסה, פוליסות ביטוח פרטיות, מקום העבודה (אם מדובר בתאונת דרכים שמוגדרת גם כתאונת עבודה) ועוד.

 

כיצד מנוהל הליך התביעה?

כעיקרון בתביעות נזקי גוף, הפיצויים מחושבים בהתאם לחוות דעתם של מומחים רפואיים המלווים את התביעה. אלא שבתביעות נזקי גוף מתאונות הדרכים אין מעורבות של מומחים פרטיים ובית המשפט ממנה אותם בהתאם לניירת הרפואית ותחומי הפגיעה הרלוונטיים. חוות הדעת שיפיקו תצביע על שיעור הנכות, המגבלות התפקודיות והרפואיות וכל הצרכים הרפואיים שנובעים מהנזקים.

חוות הדעת היא בעלת השפעה מכרעת לגבי גובה הפיצויים ובית המשפט ממנה את המומחה המתאים על סמך התיעוד הרפואי שבידי הנפגע. כך, כאשר מגיע תובע ללא תיעוד רפואי מלא, הוא עשוי למצוא את עצמו מקופח שכן חוות הדעת בעניינו לא תהיה מספקת והשופט אף עלול לסרב למנות מומחה בתיק.

זוהי הסיבה שבגינה נפגעים מוכרחים להתפנות למיון, קופת חולים או מרפאת חירום, לפרט בהם על נסיבות התאונה ולהשמיע כל תלונה ומגבלה – החל מרגע הפגיעה ועד לסיום הליך התביעה. יש להדגיש כל מצב שבו הכאבים או המגבלה החלו בעקבות התאונה ואחריה, לעבור את כל הבדיקות הנדרשות ולדאוג לקחת כל טיפול תרופתי ורפואי שהומלצו.

הרופאים מצידם מוכרחים לתעד כל אבחנה, תלונה וטיפול שהעניקו, אך על המטופל לוודא כי הדברים מתועדים כראוי בכל מפגש.

חשוב לגייס כל ראיה קבילה וברורה שמשקפת את השפעתה של התאונה על מצבו האישי של הנפגע, כושר השתכרותו, הנכות הרפואית, יכולות התפקוד בכל המישורים, צרכי שיקום ועוד. כמובן שגם לאישיות השופט יש השפעה רבה על הדרך שבה התביעה תסתיים ולכן יש לשקול היטב מול עורך הדין את אופן ההתנהלות לאורך התהליך המשפטי. 

עורך דין תאונות דרכים בנתניה
עורך דין תאונות דרכים בנתניה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!