לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות קשות

נפגעתם בתאונה קשה? לצד ההתאוששות הארוכה והממושכת יהיה עליכם לטפל בעניינכם מול חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי, מה שבוודאי נראה לכם כרגע כמשימה בלתי אפשרית. עורך דין מיומן ומנוסה יהיה שם בשבילכם כדי לנהל בשמכם את כל הנושאים הבירוקרטים לרבות הגשת מסמכים, בניית התיק הרפואי והמשפטי, ועוד. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו במאות לקוחות מרוצים לאחר תאונות דרכים קשות, ובתוך כל המורכבות וההתמודדויות הלא פשוטות, הצליחו להשיג עבורם מיצוי זכויות ומקסום גובה הפיצוי לאור הזכאות. במאמר זה נסביר את החשיבות הגדולה של עורך דין תאונות קשות על מנת שתוכלו להחלים בשלווה ולוודא שכל זכויותיכם נשמרות.

 

מתי תאונה תוגדר כתאונה קשה?

עבור מי שחווה אותה, כל תאונה הינה קשה. גם תאונת פגוש אל פגוש עלולה להיות טראומתית ומלווה בהרבה מאד חשש וחרדה בנוסף על הפגיעה הפיזית. אך על פי ההגדרות ה'יבשות' תאונת דרכים תוגדר כקשה כאשר לפחות אחד מן הנפגעים בה מפונה לבית החולים במצב קשה. למרבה הצער, תאונות כגון אלו מתרחשות כמעט מדי יום בישראל, ולא פעם גם קורה שהנפגע מאבד את יקיריו בתאונה, מה שהופך את ההחלמה וההתאוששות ממנה לקשה ומורכבת במיוחד.

 

מדוע חשוב כל כך לפנות לעורך דין מיד לאחר תאונה קשה?

תפקידו של עורך הדין המיומן בטיפול במקרים של תאונות קשות הוא לנהל את כל נושא הנזק הרכושי, הפיזי והמשפטי של האדם אשר נפגע קשה בתאונה ונתון כעת לאשפוז ושיקום ממושך מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי. בזמן שהאדם הנפגע מקדיש את כל זמנו להחלמה, ולסעוד את יקיריו שייתכן ונפגעו גם הם בתאונה, ייאבק עורך הדין על זכויותיו, יחקור את נסיבות התאונה, יאסוף עדויות ותיעוד, ינהל את כל התחום הבירוקרטי של הגשת מסמכים, בניית תיק רפואי ומשפטי, וייצג אותו בועדות הרפואיות השונות להכרה בפגיעותיו. כאשר יש לצידכם איש מקצוע אמין ומנוסה אשר יטפל בכל הצד המשפטי, תוכלו אתם לטפל בעצמכם וביקיריכם ולהתאושש ולהחלים בשלווה.

 

מה עושים לאחר תאונת דרכים קשה?

בזמן שאתם מחלימים, יש צורך בטיפול במספר מישורים, ורצוי כמה שיותר מהר על מנת להגיע למקסום תוצאות:

  • נזק רכושי – בדרך כלל תאונות קשות מתאפיינות בנזקים קשים לרכבים שהיו מעורבים בתאונה, עד כדי טוטל לוסט. במקרה זה יש לדרוש פיצויים על הנזק הרכושי שנגרם לכם מחברת הביטוח ולדאוג שהיא אכן מקבלת את תביעתכם. הדרך לעשות זאת היא להגיש מסמכים בצורה מסודרת ומיטבית ולהדגיש את זכאותכם לפיצוי. אגב, גם אם אתם האשמים בתאונה, על פי החוק עדיין תהיו זכאים לפיצוי כספי מלא מטעם חברת הביטוח.
  • נזק גופני – מהרגע שבו התרחשה התאונה החלו לטפל בכם, הגישו לכם עזרה ראשונה בשטח, פינו אתכם לבית החולים, ייתכן שגם עברתם ניתוח, וכעת אתם מאושפזים או נחים בבית בסיוע של מטפל או מטפלת, או עוברים שיקום במוסד שיקומי. כל הטיפול הזה עולה כסף, ולכן חשוב לדרוש פיצוי כספי מחברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי על מנת לכסות את ההוצאות שנגרמו לכם וייגרמו לכם בעתיד.
  • נזק נפשי – בדומה לגוף, גם הנפש התרסקה בתאונה. תחושות של אבל ואובדן, דיכאון וחרדה לקראת העתיד בצל הפציעה הקשה בתאונת דרכים קשה אינן חריגות. כפי שאתם מטפלים בעצמכם גופנית ומחלימים מן הפציעה, חשוב גם לטפל במצבכם הרגשי ולהשתקם גם נפשית מן התאונה.
  • היבטים משפטיים – לא כל תאונה קשה מסתיימת במשפט, אבל לעיתים יש צורך בכך, במיוחד כאשר יש חשד לנהיגה ברשלנות, תחת השפעת אלכוהול וסמים, וכדומה. ייתכן שאתם תהיו אלו שתובעים לדין את הרכב הפוגע על נהיגה ברשלנות, וייתכן שיתבעו אתכם.

 

חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי – למי פונים?

כעקרון ניתן לפנות לשניהם במקביל, אך לא תוכלו לקבל כפל פיצויים אלא רק להשלים את תקרת הזכויות שלכם משניים או יותר מקורות. להלן השירות שמעניקים כל אחד מן הגופים:

חברות הביטוח

בהתאם לפוליסת הביטוח שלכם, חברת הביטוח תעניק לכם פיצוי כספי לכיסוי ההוצאות הנזקיות המיידיות לרכוש ולגוף, תשלומים עבור טיפולים שונים לשיקום והתאוששות, ועוד. חשוב לבדוק למה אתם זכאים על פי פוליסות הביטוח השונות, קרנות הפנסיה או ביטוחי המנהלים שלכם בנוגע לאובדן כושר עבודה, נכות ועוד על מנת שתוכלו לממש את הזכויות שלכם על פי התנאים שחתמתם עליהם. חשוב לציין שגם אם תוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכים, חברת הביטוח אינה מחוייבת לקבל זאת, ולכן סביר שהיא תזמן אתכם לועדה רפואית מטעמה כדי לבחון ולקבוע בעצמה את היקף הפגיעה בכם.

המוסד לביטוח לאומי

במקרה של תאונת דרכים, המוסד לביטוח לאומי מטפל בשני אופנים: האופן הראשון הוא כיסוי הוצאות לנפגעי תאונות עבודה, כלומר, אם תאונת הדרכים הוגדרה כתאונת עבודה, תוכלו לקבל את הזכויות המגיעות לכם על פי הנהלים והקריטריונים של נפגע תאונת עבודה. האופן השני הוא כיסוי הוצאות למי שהוכר כנכה עקב התאונה. על מנת לקבל הכרה בנכות ( זמנית או קבועה ) יש לעבור ועדה רפואית אשר תקבע לכם אחוזי נכות, או במקרים קשים במיוחד, דרגת סיעוד, וממנה ייגזרו הקצבאות וההטבות השונות שתהיו זכאים להן.

 

משרד עורכי הדין פייפר –  כהן

משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו המשרד המוביל לטיפול בתאונות דרכים קשות. בכל מקרה של תאונה קשה תוכלו לקבל מאיתנו ייעוץ, הכוונה, הדרכה וייצוג בועדות הרפואיות השונות, ואנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך עד למימוש כל הזכויות. אם עברתם תאונת דרכים קשה, פנו עוד היום ותנו לצוות המיומן לנהל עבורכם את המאבק בזמן שאתם מחלימים ומתאוששים.

עורך דין תאונות קשות

תאונת דרכים קשה הינה תאונה שבה לפחות אחד הנפגעים נפגע במצב קשה, כלומר, שאם לא היה מקבל טיפול רפואי מיידי במקום ייתכן ולא היה שורד את התאונה. בדרך כלל מדובר על פגיעות ראש, צוואר וגב, פציעת קטיעה, דימום כבד ומסכן חיים, כוויות קשות ועוד. במקרה של תאונת דרכים קשה חשוב לפנות לעורך דין הבקיא בתחום על מנת שיסייע לכם לטפל בכל ההיבטים הנזקיים בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים.

תאונות דרכים קשות מתאפיינות בדרך כלל בזמן החלמה ממושך, בהתמודדות עם הפציעה הקשה והשלכותיה על חייכם, וחלילה גם עם אובדן. בזמן שאתם מתאוששים, חשוב שיהיה לצידכם מישהו שינהל עבורכם את התביעות מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, על מנת שתקבלו פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו לכם, גופנית, נפשית ורכושית, כתוצאה מן התאונה. כמו כן, עורך דין יכול לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ולהאבק למיצוי הזכויות שלכם כדי שתוכלו להשתקם בשלווה וללא דאגות.

תלוי באופן התאונה, חברות הביטוח מטפלות בדרך כלל בתאונות רגילות, באובדן כושר עבודה וכדומה, ואילו הביטוח הלאומי מטפל בנפגעי תאונות עבודה ונכות. ניתן לשלב תביעה משולבת לשני הגופים אולם אי אפשר לקבל כפל פיצויים.

בוודאי, גם פגיעה נפשית לאחר תאונה קשה אשר מתאפיינת בחרדות, פוסט טראומה, קשיים לחזור לתפקוד או לעבודה, בהחלט נחשבת לנזק לאחר תאונה קשה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!