לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים עם נפגעים מעבירה לפתחה של חברת ביטוח החובה את האחריות לפצות בגין נזקי הגוף מהתאונה. תאונות במסגרת יום העבודה יקנו לנפגעים הכרה בתאונה כתאונת עבודה ואפשרות לקבלת דמי פגיעה כחוק. בשני המקרים פגיעה שנותרה עשויה להוביל גם לקבלת אחוזי נכות וזכויות נוספות. אז כמה יועיל לכם עורך דין תאונת דרכים עם נפגעים בנושא הזה? 

 

חשיבותו של עורך דין תאונת דרכים עם נפגעים

בתיאוריה זה פשוט: אתם נוהגים ברכב או אולי נוסעים בהסעה או אפילו אוטובוס, הולכים ברגל ממקום העבודה הביתה או רוכבים להנאתכם על אופניים. וכעת מגיח רכב כלשהו ומתרחשת תאונה. אז מה עושים? מבקשים את פרטי ביטוח החובה של נהג הרכב האחראי לתאונה, מגישים תביעה מסודרת ומקבלים פיצויים. האמנם?

אם בתיאוריה השתלשלות העניינים פשוטה להבנה ולתפעול, הרי שבמציאות הכל עלול להשתבש: קיבלתם טיפול רפואי לאחר התאונה אך לא צוין בו שמדובר בתאונת דרכים. לא ניגשתם לדווח על התאונה במשטרה וכעת אין בידכם אישור משטרה. לנהג הפוגע בכלל אין ביטוח חובה תקף וכעת צריך לתבוע את תאגיד קרנית שדורש מכם הוכחות לא קיימות לכך שאין חברה מבטחת ועוד ועוד.

כל אלו בזמן שאתם מתמודדים עם פגיעה שייתכן והיא אפילו מורכבת וקשה ועם השלכותיה לגבי בני המשפחה, העבודה שלכם, ההכנסה ומצבכם הרפואי העתידי. ומכאן חשיבותו הגדולה של עורך דין תאונת דרכים. עורך הדין הוא בראש ובראשונה גורם שעושה סדר מחשבתי ותהליכי בכל מה שנוגע לטיפול בפגיעה הגופנית ובתביעה בגין נזקי הגוף.

הוא יאפשר לכם להבין למי פונים, איך ומתי, להימנע מתרחישים של דחיית התביעה השוללת מכם פיצויים וזכויות ולמקסם את הסכומים שתקבלו, על מנת לקבל יציבות כלכלית בתקופה שבה תחומי חיים רבים נפגעו והשתנו עבורכם.

 

כנגד ארבעה גורמים דיברה התביעה

בכל מקרה של תאונת דרכים שהותירה נפגעים עם פציעות גופניות או נפשיות, ישנם ארבעה גופים נפרדים שניתן לתבוע:

 

תביעת חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים בין אם הוא נהג, נוסע, הולך רגל או רוכב אופניים, בין אם אשם בגרימת התאונה ובין אם לא, זכאי לקבל פיצוי כספי מחברת ביטוח החובה של הרכב. למעשה, ביטוח זה מכסה נזקי גוף בלבד במקרה של תאונה ומכאן החובה לרכוש אותו ומכאן גם שמו.

חברת הביטוח תעביר אתכם דרך תהליך אחיד ומסודר כדי לטפל בתביעה ולעמוד על שיעור הפיצויים שמגיע לכם. רבים גורסים שאם מדובר בחוק המורה על מתן פיצויים בכל מקרה, אין כל סיבה לערב גורם משפטי. אלא שהמציאות מוכיחה שדין ודברים מול חברת הביטוח מגיעים להצלחות משמעותיות הרבה יותר כאשר גורם משפטי מקצועי נמצא בצד של התובע ומאפשר לו לקבל פיצוי מקסימלי.

 

תביעת המוסד לביטוח הלאומי

ישנן תאונות דרכים עם זיקה לזכאות לתבוע את ביטוח לאומי, בייחוד כאשר התאונה שהתרחשה היא תאונת עבודה. כאן התהליך כולל פנייה למחלקת נפגעי עבודה וקבלת דמי פגיעה, כשלאחר מכן ובמידת הצורך יהיה ניתן לתבוע נכות כללית, שירותים מיוחדים, סיעוד, ניידות, תביעה לקצבת שארים במקרה של פטירה ועוד.

 

תביעת אובדן כושר עבודה או פנסיית נכות

כיום למרבית העובדים במשק יש פנסיה המכילה גם רכיב ביטוחי המכסה פגיעות צמיתות ומספק קצבת נכות חודשית. כאן חשוב להיעזר בעורך דין תאונות דרכים שיבדוק לעומק את הכיסוי של הנפגע.

 

תביעת הביטוחים הפרטיים

עורך הדין יוכל לבדוק מהם הביטוחים הקיימים של הנפגע, לרבות קיומה של פוליסת אובדן כושר עבודה, פוליסת תאונות אישיות, נכות מעבודה, ביטוח סיעודי, פוליסה קבוצתית או פוליסה של בני/בנות הזוג וידע כיצד לפעול על מנת לקבל את מלוא הסכום בכל אחת מהפוליסות הקיימות.

 

יתרונות הייצוג והייעוץ המשפטי

עורך דין תאונות דרכים הוא גורם מקצועי שצבר ניסיון של שנים בליווי ומענה לנפגעי תאונות הדרכים, לרבות בתאונות שבהן התרחשה פגיעה רב מערכתית – מספר רב של פגיעות שנגרמו באותה תאונת הדרכים ובמספר חלקי גוף ותחומים רפואיים. פגיעה רב מערכתית מלווה באחוזי נכות גבוהים ובסכומי פיצויים של מיליוני שקלים, המתבססים על תקבולי המוסד לביטוח הלאומי והגורמים הנתבעים הנוספים.

במקרים אלו הנפגע עצמו עשוי להתקשות לנהל את ההליך לבדו וכעת משפחתו נדרשת לטפל בו ולהתרכז במאמצי ההחלמה. לפיכך עורך הדין יתפקד מטעמו של הנפגע מול כל הגורמים הרלוונטיים ויעמוד על זכויותיו עד למיצוי זכויות מלא.

 

תביעה באמצעות עורך דין תאונת דרכים עם נפגעים

למרבה הצער, תאונות הדרכים בישראל נחשבות למכת מדינה. חלקן נגרמות מהתנגשות בין כלי רכב או פגיעת כלי רכב בהולך רגל או רוכב אופניים. חלקן עצמיות, כלומר, תאונה שבה הנהג איבד שליטה על כלי הרכב או נפל מאופנועו במהלך נהיגה. חלקן עשויות להיגרם בשל כשל מכני ברכב, כאשר גם כניסה ויציאה מהרכב או חבלה מתא המטען עשויים להיחשב כתאונת דרכים תחת הנסיבות המתאימות.

בכל אחד מתרחישי התאונות האפשריים, עלולים להיגרם למעורבים נזקים פיזיים חמורים ומשמעותיים לרבות נכות ואף מוות. ולכן אין מקום לוותר על זכותכם לתבוע את שמגיע לכם מפאת הבירוקרטיה או החשש מסחבת משפטית. עורך דין טוב המתמחה בתחום ישאף להשיג עבורכם את הפיצוי והתגמולים הגבוהים ביותר, שהולמים את הפגיעה ומאפשרים לכם להתמודד עם ההשלכות הכלכליות שנגרמו ממנה.

עורך הדין יוכל לספק לכם תמונת מצב מהימנה לגבי מצבכם, לאסוף את החומר הרפואי שנשמר אצל הרופאים והמוסדות הרפואיים אליהם הגעתם לטיפול וללוות אתכם צעד אחר צעד עד לקבלת הכספים בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וחברות הביטוח השונות.

 

תמיכה וסיוע במהלך תקופת הפגיעה

בכל תאונה שהתרחשה וגרמה לנזקי גוף חשוב לבדוק לעומק את נסיבות המקרה לגופו כדי להבין את מי תובעים במדויק ולהעריך את גובה הפיצויים המתאים. חשוב להבין שמדובר בתהליך שלעתים נוטה להימשך פרקי זמן ארוכים ולכן כאשר גורם מקצועי מטפל בנושא, ניתן להתפנות לטיפול והשיקום האישיים מהתאונה וליתר העיסוקים והסידורים.

ישנם מקרים שבהם ניתן יהיה לפעול כדי לקבל סכום יחסי מהפיצויים הצפויים מוקדם יותר, מה שיסייע לנפגע להתמודד עם הוצאות שונות שנגרמו לו בעקבות הפגיעה ולמנוע המתנה מותחת וחסרת וודאות עד לקבלת הכספים בפועל.

עורך הדין יוכל לשמש גם כמייצג מול וועדות רפואיות במוסד לביטוח הלאומי, שקובעות את אחוזי הנכות. שיעור הנכות שנקבע בוועדות אלו הוא קריטי לתביעת הביטוח וההחלטה על גובה הפיצויים מטעמן. ישנם גם מקרים שבהם התגמולים מהביטוח הלאומי עולים על אלו של חברת הביטוח הפרטית ולכן רצוי להתייעץ עם עורך דין שיבהיר האם יש מקום להיכנס בכל מקרה להליך משפטי מקביל לתביעת הביטוח הלאומי.

 

נפגעתם בתאונת דרכים? יש הרבה דרכי פעולה!

אם נפגעתם בתאונת דרכים – אל תוותרו על זכויותיכם ופנו אלינו כדי שנוכל לסייע, לייעץ וללוות אתכם באופן מקצועי ומסור עד למיצוי כל הזכויות שמגיעות לכם. תוכלו לפנות אלינו בכל עת ללא התחייבות ולהבין מה נדרש מכם על מנת לתבוע ומהן דרכי הפעולה היעילות ביותר לנסיבותיכם.

עורך דין תאונת דרכים עם נפגעים
עורך דין תאונת דרכים עם נפגעים
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!