לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

זכויות חולי סרטן ביטוח לאומי

במסמך זה נפרט על זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי. אנו במשרד עורכי דין פייפר כהן כאן כדי לתת לכם את האפשרות להבין מהן זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי, ובהמשך נשמח לייעץ לכם וליקיריכם בנושא.

 

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי – כיצד ניתנות?

ישנו הבדל בתהליך מיצוי זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי בין מי שעדיין לא הגיע לגיל הזקנה, לבין אדם בגיל זה. שיעור החולים בסרטן עלה בשנים האחרונות. במקביל הטכנולוגיה הרפואית השתכללה וכיום היא מאפשרת מענה טוב לחולים אלה מבעבר.

למרות זאת, חולי סרטן רבים נותרו חסרי אונים לנוכח העובדה שבשל מצבם הבריאותי נפגעים כישורי העבודה שלהם והכנסתם יורדת. בנוסף לכך, לעתים קרובות קשה לחולי הסרטן לתפקד באופן עצמאי במילוי המטלות הבסיסיות היום-יומיות או לפחות בחלקן.

התמודדות עם מחלת הסרטן דורשת כוחות נפשיים רבים. לכן, רבים מהחולים מתמקדים בתהליך הריפוי והטיפולים שדרושים להם, ולא תמיד מוצאים את הכוח לבירור זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי. כפי שקורה לגבי מחלות ומצבי קושי תפקודי אחרים מלבד מחלת הסרטן, ישנו הבדל בתהליך מיצוי זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי בין האדם שעדיין לא הגיע לגיל הזיקנה לבין האדם הזקן.

תחילה נפרט את הזכויות לעזרה הכספית ולעזרה בשעות טיפול לה זכאים חולי הסרטן שאינם זקנים ("טרום הזיקנה") ולאחר מכן נפרט את הזכויות וההליך למימושן לגבי חולי סרטן בגילאים מבוגרים.

 

זכויות חולי סרטן – טרום זקנה

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי– קצבת נכות כללית

חולי סרטן אשר כושר התעסוקה שלהם נפגע כתוצאה מהמחלה, זכאים לתבוע מהביטוח הלאומי קצבת נכות כללית. על הרופא המטפל למלא טופס שהופק ע"י הביטוח הלאומי והאגודה למלחמה בסרטן. במקרים רבים הטופס מקל על קבלת זכאות לקצבת נכות מביטוח לאומי, ולעתים אף חוסך את הצורך להגיע לדיון בוועדה של הביטוח הלאומי.

ברוב המקרים חולי סרטן זכאים לקצבה זמנית מלאה. בסיום הטיפולים האונקולוגים, ביטוח לאומי יחליט אם להמשיך את הקצבה הניתנת לחולה באופן מלא, חלקי או להפסיק את הקצבה לחלוטין.

 

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי -קצבת שירותים מיוחדים

לקצבת לשירותים מיוחדים זכאים:

  • חולה אונקולוגי המטופל בטיפול רפואי.
  • גברים ונשים מגיל 18 עד גיל פרישה, המבוטחים בביטוח הלאומי וזקוקים לעזרה של אדם אחר בפעולות היום-יום (רחצה, לבישה, אכילה, ניידות בבית והיגיינה אישית) במשק הבית, או זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים.
  • חולה הנמצא במוסד המוענקים בו שירותי רפואה, שיקום או סיעוד – לא זכאי לקצבה.

 

שינויים במבחן זכאות לקצבת שירותים מיוחדים

הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים וגובה הקצבה עצמה נקבעו לפני השינויים לפי מידת התלות של החולה בזולת כאשר מדובר בפעולות היום-יום ולפי הצורך בהשגחה על החולה עבור מניעת סכנה לו או לזולת.  הזכאות לקצבה וגובה הקצבה בימינו נבדקים גם לפי הצורך בעזרה למטופל במשק בית : הכנת אוכל, הפעלת מכשירים בבית, תרופות, טיפול ותחזוקת הבית, ביצוע קניות לבית וכו'.

סכום קצבת שירותים מיוחדים נקבע בהתאם למידה בה זקוק החולה לעזרה בביצוע פעולות היום-יום. ישנן שלוש רמות זכאות לקצבה:

1. קצבה בשיעור 50%- קצבה זו תינתן למי שזקוק לעזרה רבה בעשיית רוב פעולות היום-יום ברוב שעות היממה, או מי שזקוק להשגחה מתמדת. סכום הקצבה – 1,427 ש"ח

2 .קצבה בשיעור 112%- קצבה זו תינתן למי שזקוק לעזרה רבה בעשיית כל פעולות היום-יום ברוב שעות היממה. סכום הקצבה – 3,334 ש"ח

3. קצבה בשיעור 188%- קצבה זו תינתן לאדם התלוי באופן מוחלט באדם אחר בביצוע פעולות היום-יום בכל שעות היממה. סכום הקצבה – 5,341 ש"ח

4 .מסלול ירוק – הליך מקוצר לבעלי נכות קשה.
אנשים בלי נכות קשה יכולים לפנות להליך מקוצר הנקרא הליך מהיר. מדובר באנשים עם מוגבלות קשה לדוגמה חולים במחלה ממארת בשלבי טיפול אקטיבי או במצב סופני. במקרים כאלה רופא אשר נבחר מטעם הביטוח הלאומי יחליט אם יש צורך להפנות את המטופל למסלול המהיר.

 

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי– קצבת נפגעי עבודה

אם החולה הצליח להוכיח שמחלת הסרטן בה חלה נגרמה כתוצאה מעיסוקו באופן ישיר או בשל חשיפה בעת עבודתו לחומרים הנחשדים כמסרטנים, הוא יהיה זכאי לקצבת נפגעי עבודה מול ביטוח לאומי. כדי להגיש בקשה לקבלת הקצבה יש לפנות למוסד לביטוח לאומי, אל מחלקת נפגעי עבודה.

סכום הקצבה יוחלט בהתאם לשכר של החולה טרם אובחנה מחלתו ותחול התייחסות לאחוזי הנכות שהוחלטו עבורו. חולה שזכה להכרה כנפגע עבודה ו כתוצאה מכך נקבעו לו אחוזי נכות, זכאי לקבל טיפול רפואי ושיקום מקצועי. בנוסף, המטופל זכאי לפיצויים בעקבות אובדן כושר הפרנסה שלו.

במידה והחולה נפטר כתוצאה מהמחלה, השארים שלו זכאים לגמלת תלויים בנפגע עבודה. קצבת נפגעי עבודה גבוהה בהרבה מקצבת נכות כללית, ולכן במקרה בו נמצא קשר בין מחלת הסרטן לעיסוקו של החולה חשוב לפנות לביטוח הלאומי.

 

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי– קצבת ניידות

קצבת ניידות זוהי קצבה המעניקה הטבות לחולים אשר סובלים מליקויים ברגליים אשר יוצרים להם מגבלה בניידות. יש לזכור לכל הטבה ישנם תנאים משלה.

 

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי – שיקום מקצועי

המטרה העיקרית של השיקום המקצועי היא הענקת מקצוע למטופל ולסייע לו בהשתלבות בעולם התעסוקה עבור אנשים עם מוגבלויות. השיקום המקצועי מיועד בעיקרו לנכים, לאלמנים ולאלמנות אשר מקבלים קצבת תלויים, ובני זוג של נכים אשר לא יכולים לקבל שיקום מקצועי. הזכאות לא תלויה בקבלת קצבה.

זקוקים לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי? אנחנו כאן כדי לעזור לכם ! במשרדינו עובדים עורכי הדין מהשורה הראשונה, המתמחים בעיקר בתביעות ביטוח לאומי. ניתן לפנות למשרד עורכי דין פייפר כהן ואנחנו נתן לכם מענה לכל שאלה.

 

זכויות חולי סרטן – גיל זקנה

לאחר גיל הפרישה, מתחלפת קצבת הנכות של הביטוח הלאומי בקצבת זקנה. זקן שקיבל עד פרישתו לפנסיה גמלת שירותים מיוחדים עקב קשיים בתפקוד, רשאי לבחור להשאיר את גמלת השירותים המיוחדים או להגיש בקשה לגמלה עפ"י חוק סיעוד חדש של ביטוח לאומי.

גמלה זו תאפשר למטופל הקשיש סבסוד של מטפל בביתו עבור מספר שעות ביום. במידה ומדובר במגבלה תפקודית חמורה במיוחד, אפשר להמיר את שעות הסיעוד להן זכאי המטופל הקשיש במסגרת חוק סיעוד חדש אשר בו קיימת השתתפות במימון מהביטוח הלאומי למטפל קבוע..

סכום קצבת סיעוד שתיקבע למטופל תלויה בניקוד שנקבע עבורו במבחן התלות של הביטוח הלאומי.  מטופלים קשישים הנמצאים עפ"י חוק סיעוד חדש בדרגות התלות הגבוהות ויש ברשותם מטפל ישראלי, זכאים למימון של תוספת שעות טיפול בסבסוד המוסד לביטוח לאומי.

 

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

פטור מתשלום למס הכנסה זוהי זכאות המוענקת לחולי סרטן שדרגת נכותם היא מעל 90 אחוז. במידה ולמטופל נקבעה נכות לתקופת זמן של עד חצי שנה הוא לא זכאי לפטור מתשלום למס הכנסה. נכות אשר ניתנה למטופל לחצי שנה עד שנה מאפשרת פטור ממס הכנסה לאותה שנה וזאת באופן יחסי.

במידה ואתם או יקיריכם חולי סרטן, אנו כאן כדי לדאוג שתקבלו את כל הזכויות שמגיעות לכם. לרשותנו מיטב עורכי דין מומחים לביטוח לאומי שישמחו לעזור לכם ולדאוג שתקבלו את מה שמגיע לכם.

זכויות חולי סרטן ביטוח לאומי
זכויות חולי סרטן ביטוח לאומי
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!