לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הסבר למילוי טופס ערר – נכות כללית

אם אתה סבור שביטוח לאומי לא קבע לך את אחוזי הנכות שמגיעים לך באפשרותך להגיש ערר לוועדה רפואית לעררים.טופס הערר לנכות כללית נקרא "כתב ערר על החלטה של המוסד לביטוח לאומי" ומספרו בל 7810.

 

טופס התביעה הינו עמוד אחד בלבד בו עליך למלא את פרטיך האישיים, נימוקי הערר וכן הצהרה שלפיה אתה מודע לעובדה שכל החלטה שניתנה בוועדה קודמת יכולה להתהפך. בראש העמוד עליך לרשום את שם הסניף המטפל. מתחת לכותרת הערר עליך לפרט את תאריך ההחלטה ועל מה אתה מערר – אחוזי נכות רפואית או אחוזי נכות אי כושר.

 

חשוב שתדע:

באפשרותך לערר על אחוזי נכות רפואית, אחוזי נכות אי כושר או שניהם. אם אתה מבקש לערער רק על אחד מהם עליך לסמן את האופציה המתאימה לך.

 

סעיף 1 – פרטים אישיים

עליך לרשום את שם המשפחה, שם פרטי, מספר זהות מלא כולל ספרת ביקורת, טלפון קווי, טלפון נייד, אם אתה מעוניין בקבלת הודעות SMS עליך לסמן √ בתיבה וכן לרשום את מספר הפקס.

 

סעיף 2 – נימוקי הערר

בסעיף זה עליך לפרט מה הסיבות שאתה חושב שמגיעים לך אחוזי נכות גבוהים יותר. מומלץ בנימוקי הערר לבדוק איך המסמכים הרפואיים אותם צירפת לוועדה מוכיחים כי הוועדה בה נבדקת טעתה בקביעת אחוזי הנכות.

 

בפסקה אחרונה – הצהרה

עליך לחתום כי ידוע לך שביטוח לאומי יכול לאשר, לבטל או לשנות את ההחלטה שעליה אתה מגיש ערעור. אם הערר מוגש בשמך על מגיש הבקשה לחתום את שמו וחתימתו.

 

חשוב לדעת:

1. לוועדה עליך לצרף את כל המסמכים שאתה רוצה להסתמך עליהם בערר כולל בדיקות חדשות ומסמכים חדשים שהצטרפו לאחר הגשת הערר.

2. אם אתה מערער על אחוזי נכות רפואי:

(1)  קיבלת את החלטת המוסד לביטוח לאומי – עליך לקרוא היטב את הפרוטוקול שנערך במועד הוועדה.
(2)  בפרוטוקול רשומים החלטות רופאי הוועדות – אחוזי הנכות על כל בעיה רפואית ולפי איזה סעיף נקבעו ואם נקבעו אחוזי       נכות זמניים או לצמיתות.
(3)  בדוק באתר "פיצויים" האם הסעיפים שנרשמו בהחלטה ואחוזי הנכות שלהם מתאימים למצבך הרפואי.
(4) כדי שהערר יתקבל עליך להוכיח שהרופאים בוועדות לא נתנו לך אחוזי נכות רפואית שמשקפים את מצבך הרפואי.      כלומר, נתנו אחוזי נכות נמוכים מידי, נתנו אחוזי נכות לפי סעיפים אחרים, לא מיצו את אחוזי הנכות שניתן לקבל מכל       בעיה.
(5) חשוב מאוד לדעת, שאם אתה טוען שלא ניתנו לך אחוזי נכות שמשקפים את מצבך האמתי, כי המסמכים שלך מעידים       מעבר לכל ספק כי המצב שלך מזכה אותך באחוזי נכות גבוהים יותר.

3. אם אתה מערער על בעיות רפואיות אתה יכול לבקש לתחום את הערר כך שהרופאים ידונו בבעיות מסוימות בלבד ולא בכל הבעיות שהוכרו לאחוזי נכות.

4. למרות שלוועדת העררים סמכות לדון בכל עניין רפואי שהוועדה הראשונה נתנה עליו אחוזי נכות, אם תבקש מהוועדה לדון רק בטענות שערערת עליהן, הוועדה ככל הנראה תיעתר לבקשה זו.

5. אם אתה מערער על אחוזי אי כושר:

(1) בדוק את ההחלטה שקיבלת – עליך להוכיח כי הבעיות הרפואיות שעליהן קיבלת אחוזי נכות רפואית משפיעות על כושר העבודה שלך ומכן על יכולתך לעבוד וכי החלטת פקיד השיקום / פקיד התביעות מוטעית.

 

סיכום

אם אתה חושב שוועדה ראשונה לא נתנה לך אחוזי נכות שמתאימים למצבך בדוק תוכל להגיש ערר ולטעון מדוע מגיעים לך אחוזי נכות גבוהים יותר. לפני שאתה מגיש את הערר, עליך למלא את טופס הערר בצורה מדויקת ולרשום בטופס את כל הטענות שיש לך, לחתום ולצרף את כל המסמכים הרפואיים שעליהם אתה מבסס את הטענות שלך.

אם יש בידך מסמכים חדשים שעוזרים לך להוכיח את הטענות שלך צרף אותם. לפרטים נוספים בנושא הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי היכנס לאתר ביטוח לאומי

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

הסבר למילוי טופס ערר – נכות כללית
הסבר למילוי טופס ערר – נכות כללית
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!