לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בכפר יונה

עורך דין תאונות דרכים בכפר יונה הוא הגורם המייעץ, המנחה והמייצג שמהווה לא פעם את קולם של נפגעים מול חברות הביטוח ויתר הגופים המפצים. מכיוון שתאונות הדרכים בישראל מהוות אחוז משמעותי מנזקי הגוף הנגרמים לציבור, חשוב להבין כיצד לפעול מיד לאחר התאונה ומדוע הליווי המשפטי במקרים הללו חשוב כל כך.

 

תאונות דרכים: מי זכאי לפיצוי ומתי?

מאות אלפי כלי רכב ממונעים נוסעים מידי יום בכבישי ישראל, חלקם צפויים להשתתף בתאונת דרכים הכוללת נזקי גוף שמכוחה ניתן לקבל פיצוי כספי. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים קובע כי כל נזקי הגוף שנגרמו בתאונת דרכים וללא קשר לאשמתו של הנפגע בגרימת התאונה או תוצאותיה, יפוצה בהתאם לנזקים שנגרמו לו וחומרתם.

חוק זה הורחב עם השנים, מתוך מטרה להכיר במכלול רחב יותר של סוגי תאונות דרכים. כך לדוגמה, גם כניסה לרכב וירידה ממנו עשויים להיחשב כתאונת דרכים וגם סיטואציות כמו של תאונה בעקבות החלפת גלגל ברכב שלא באמצעות בעל מקצוע, תאונות דרכים במהלך הידרדרות או התהפכות של הרכב, הינתקות חלק מהרכב או נפילת מטען ממנו ועוד.

מבחינה עקרונית, כל אירוע שתואם את ההגדרה של תאונות דרכים ושגרם לנזקי גוף מזכה בפיצויים מצד חברת ביטוח החובה של הרכב. החוק מגדיר שנפגעים שהיו הנהג ונוסעיו יתבעו את חברת ביטוח החובה של רכב זה ואילו רוכבי אופניים והולכי רגל יתבעו את ביטוח החובה של הרכב הפוגע. אלא שכפי שניתן לשער, פני הדברים אינם תמיד פשוטים כל כך.

 

הדרך לפיצויים רצופה תלאות

הגדרת תאונות הדרכים בחוק, כמו גם תרחישים שונים של תאונות הדרכים ובעיקר – מדיניות חברות הביטוח, הם אלמנטים שמלכתחילה נתונים לפרשנות משתנה ביותר סביב כל מקרה לגופו.

כך יוצא שנפגעי תאונות דרכים נתקלים באתגרים רבים בדרך לקבלת הפיצויים שלהם וכעת לא רק מתמודדים עם שיקום פיזי ואולי גם נפשי, אלא גם מול חברת הביטוח שכעת טוענת שנסיבות התאונה אינן עומדות בדרישות הכיסוי, או שלא ניתן להוכיח שנזקי הגוף עליהם דווח נגרמו מתאונת דרכים כלשהי. במצב כזה, היא צפויה לדחות את התביעה שהוגשה אליה ולהותיר את הנפגעים בלא כלום, ללא זכות כספית כלשהי.

 

ייעוץ עם עורך דין תאונות דרכים בכפר יונה

דחיית התביעות בחברות הביטוח היא מדיניות שקיימת בכל הכיסויים וכמעט בכל מקרי הביטוח ולכן תאונות הדרכים אינן מיוחדות בנושא זה. ולכן על מנת למקסם את הסיכויים לקבלת פיצויים וגם כאלו שהולמים את הנזק שנגרם מהתאונה, מומלץ להסתייע בעורך דין תאונות דרכים שימליץ ויכוון את הנפגעים לדרכי פעולה מתאימות למקרה.

עורך הדין יוכל במידת הצורך לשמש גם כמייצג מול חברת הביטוח בערעור על דחיית התביעה, או בתביעה בבית המשפט שמטרתה תהיה לשכנע את השופט שיש לפסוק פיצויים לאותו המקרה.

 

מהו גובה הפיצויים המתקבל?

פיצויים בנזקי גוף מתקבלים בעקבות תחשיב של כמה אלמנטים המכונים "ראשי נזק". אלו הם למעשה קריטריונים, או סעיפים שמעניקים פיצוי בהתאם לנזק ממוני ולא ממוני שנגרם לנפגע והם רלוונטיים כמובן גם לפיצוי כלפי נפגעי תאונות הדרכים. להלן ראשי הנזק המרכזיים במקרים אלו:

  • כאב וסבל – מדובר בנזק לא ממוני שמחושב על פי נוסח מתמטית ובהתאם לשיעור הנכות הרפואית (אם ניתנה), גיל הנפגע ומשך ימי האשפוז שלו. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים קובע את הסכום המקסימלי שנפגע זכאי לקבל עבור ראש נזק זה, כאשר התקרה מתעדכנת באופן שוטף.
  • אובדן השתכרות והפסדי שכר – הפסדי השכר של נפגע התאונה מחושבים על פי תקופת אי הכושר שנקבעה לו, שיעור הנכות הזמנית ולאחר מכן הצמיתה שהתקבלה וכן השלכות אותה הנכות על היכולת התפקודית של הנפגע בביצוע עבודתו. קיימות מספר נוסחאות חישוב לראש נזק זה, אם כי המקובלת היא הכפלת אחוזי הנכות התפקודית בגובה ההכנסה ולאחר מכן הכפלת מספר החודשים עד לגיל הפרישה.
  • הוצאות סיעוד ועזרת הזולת (סיוע צד ג') – נפגעים בתאונות דרכים שנפצעו באורך קשה, אינם מסוגלים לבצע חלק מהפעולות היומיומיות והבסיסיות בעצמם ועל כן זקוקים לאדם מסייע. ראש נזק זה מעניק החזר הוצאות לעזרה שניתנה עבור ניקיון, בישול, האכלה, רחצה, הלבשה ועוד ובהתאם למצב התפקודי של אותו אדם אחרי התאונה.
  • הוצאות ניידות –  נפגעים זכאים לקבל החזר עבור כל הוצאות הנסיעות שנדרשו להן כתוצאה מהתאונה. נסיעות אלו יכולות לכלול הגעה לטיפולים מתאימים, לרופאים מומחים, עלויות התאמת רכב לנכה, שימוש בתחבורה ציבורית וכל הוצאה אפשרית נוספת.
  • הוצאות התאמת דיור – נפגעים באורח קשה מתאונות הדרכים עשויים להזדקק להתאמת דיור שתאפשר להם למשל לנוע בין קירות ביתם עם כיסא גלגלים, ליצור מעלית לגרם המדרגות הביתי ועוד. גם כאן יתקיים שיפוי בהתאם להצגת הוכחות לנחיצות התאמת הדיור עקב התאונה.

 

התיישנות תביעת הפיצוי מתאונת דרכים

בישראל חוק ההתיישנות לתביעת פיצוי בגין נזקי גוף מתאונת דרכים עומד על 7 שנים מיום התאונה. נתון זה שונה מעט כאשר הנפגע בתאונה הוא קטין, כך שהחוק מאפשר לו לתבוע במהלך 7 שנים מיום הגיעו לגיל 18, כלומר עד לגיל 25. באופן זה, נפגע שהיה בן 15 ביום התאונה למשל, יצטרך לתבוע תוך 10 שנים מיום התרחשותה כדי להימנע מהתיישנות.

כמו כן, ישנם נפגעים רבים שבבעלותם ביטוח פרטי מזכה, גם ממנו אפשר לקבל פיצויים מסוימים. פוליסת ביטוח לאובדן כושר עבודה למשל, ביטוח תאונות אישיות, נכות מתאונה וכמובן כל סוגי ביטוחי החיים. תביעות אלו נושאות בתוכן מסגרת זמנים קצרה בהרבה – עד 3 שנות התיישנות בלבד!

 

פגישה עם עורך דין תאונות דרכים בכפר יונה

קבלת כספים היא זכות שנובעת מפגיעות הגוף, אך היא איננה אבסולוטית. כלומר שתמיד קיים הסיכוי לכך שתביעה תידחה בטענה מסוימת, או שיינתן בגינה פיצוי מופחת שלא בצדק. עורך הדין הוא הגורם היחידי שנמצא בצד של הנפגע שעה שהוא מעוניין לדרוש בזכויותיו ומבחינה סטטיסטית מגדיל את הסיכויים לקבלת פיצוי ראוי שהולם את כל נזקי הגוף שהתרחשו.

משרד עורכי הדין פייפר-כהן זמין עבורכם בכל עת להתייעצות, להכוונה ולייצוג מול חברות הביטוח ותוכלו להיפגש איתנו ללא כל התחייבות כדי לקבל מידע ראשוני לנפגעים לאחר תאונת דרכים. 

עורך דין תאונות דרכים בכפר יונה
עורך דין תאונות דרכים בכפר יונה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!