לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת דרכים-עבודה ואובדן כושר לאחר פגיעה בעמוד השדרה

במאמר זה המכיל סיפור מקרה אמיתי משולחננו, עורך דין אייל פייפר ינסה לעשות קצת סדר בהליך תביעת תאונת דרכים המובילה לאובדן כושר עבודה והכרה בתאונת עבודה עם אחוזי נכות מול ביטוח לאומי.

 

אובדן כושר עקב תאונה שגרמה לפגיעה בעמוד השדרה

ביום בהיר, שטוף שמש, בחודשי האביב השמחים, לקראת חג הפסח ההולך וקרב, יצא נאור ממקום עבודתו בשטחים בדרך לביתו. נאור אוהב את מקום העבודה ועוד לפני שחזר לביתו ובדרך לרכבו, העדיף ללכת ולשמוע את גלי הים, להתחבר עם השקט. אחרי 20 דקות של רגיעה החליט נאור להיכנס לאוטו ולנסוע לעוד יום עם אשתו, הילדים עם הנכדים בינתיים.

כמה דקות לאחר תחילת הנסיעה החלה "סערת צונאמי", סערה בה הגלים ניסו לשטוף את נאור. רכב שנסע במהירות הגיח ממולו, אך למזלו הטוב נאור הצליח להסיט את ההגה קצת ימינה, וחייו ניצלו. למרות זאת, ראשו נפגע בצורה קשה מאוד שעה שרכבו התהפך ועמו גם פגיעת גב קשה שגרמה לשיתוק ברגליו ולישיבה ממושגת על כיסא גלגלים. מכאן ברור לכל שהשיקום של נאור יהיה קשה וממושך, ומישהו צריך לשלם על זה.

 

גיבוש התיעוד הרפואי המלא לאחר התאונה

במקרה של נאור אובחנו מספר נזקים מהותיים:

  • פגיעה בעצם החזה (סטרנום),
  • פגיעה בעצם השכמה (סקפולה),
  • ייתכן שנגרמה גם פגיעה באיברי הבטן.

 

כמו שאנו יודעים פגיעות בצלעות לא נעימות כלל. רמת הכאבים שהם גורמים לחולה עשויות להיות קשות, מטרידות ואף מבהילות מאוד. אם אנו מסתכלים על פגיעה בעצם השכמה (סקפולה)- פגיעה כזאת עשויה לגרום לנזק גדול, לחלבה בריאות, לפגיעה בחזה, אולי אפילו לנזקים במקלעת הבריאכיאלית, ולפעמים לא עלינו גם פגיעה בכלי הדם הגדולים.

ולכן עם הגעתו של נאור לבית החולים, קיים הצורך לבדוק האם הוא סובל מפגיעה וקושי בנשימה, האם הוא משתעל ואם קיימת פקקת בכלי הנשימה. לכן הומלץ בעניין זה להכניס את נאור לטיפול של פיזיותרפיה שקומית על מנת לשקם את הנזק שנגרם לו.

עניין אחר שרצו לבדוק הרפאים הוא נזק שנקרא fail chest, מה שנקרא שברים קדמים בבית החזה. הנזק לא נעים בכלל, ולכן הרופאים שלחו את נאור לצילום בית חזה. הצילום אבחן שבר בבית החזה. כמובן ששבר כזה ניתן לאבחון בעזרת ct בית חזה, או m.r.i. הומלץ בעניין זה לבצע אוורור וניזוק הפרשות.

עוד היה צריך לשלול פגיעה באיברי הבטן – פגיעה כזו מאופיינת בפגיעה בצלעות התחתונות 7-12. פגיעה כזו עלולה לפגוע בטחול, בכבד, בכליות. ולכן נאור נשלח לבצע בדיקת אולטרסאונד. הצלעות היו סנונית קטנה מאוד מהחוויה הלא נעימה אותה עבר נאור. מאחר והייתה בפנינו פגיעת ראש וחשד לדימום מוחי, כעת הרופאים צרכים לראות מה לעשות עם עניין זה.

על מנת לבצע את האבחון האם קיים דימום מוחי, נשאל נאור שאלות ובהם מה מידת כאבי הראש מהם הוא סובל? או שמא הוא בכלל לא סובל מכאבי ראש כלל, האם יש לו חולשה בצד אחד של הגוף? מה מידת ההקאות אותם חווה נאור לאחר התאונה?

 

המשך בדיקות רפואיות

בימים הראשונים שלאחר התאונה נאור חווה מספר פעמים הקאות, מה גם שסבל מקושי בהזזת הצוואר. בית החולים ביצע בדיקת m.r.i  שם נראו דימומים בראש. הטיפול שהוחלט עליו היה טיפול מיידי של הורדת לחץ הדם. לא היה צורך במקרה זה לבצע פעילות מיוחדת של ניקוז מתני או חדרי, או ניתוח שנועד לעצור את הדימום. כעת עלתה שאלה מעניינת אחרת מה עושים עם הפגיעה של נאור בעניין הפגיעה בתסמינים הקוגניטיביים.

הרי בין היתר התלונות של נאור שהופיעו היו תלונות של ריכוז, זיכרון, היה צורך לבצע אבחון האם קיימת בעיית חוסר התמצאות, או בכלל האם קיימת חזרה על השאלות פעם אחר פעם . בכלל, עניין שאולי נראה שולי לרופאים אחרי התאונה הקשה וכל הסבוכים הלא נעימים אותם עבר נאור הייתה בעיית פוסט טראומה מורכבת.

הלילות של נאור היו לא נעימים בכלל, מלא סיוטים בלילות, חלומות זוועה לא נעימים בכלל והיה ברור שצריך למצוא לזה טיפול על מנת להקל על סבלו הקשה. עוד עניין היה הצורך לשלול נזק לחוט השדרה. כמו שהמשפחה הבינה, לחוט השדרה יש תפקיד לקשר בין המוח לבין מערכת העצבים ההיקפית שמגיעה אל איברי הגוף השונים.

בכלל, המוח בדרך זו מבצע את העבודה שלו לשלוח פקודות שמורים לאיברים לתפקד. אכן אובחנה לנאור פגיעה בחוט השדרה.

 

אובדן כושר מתאונת דרכים מול הביטוח הלאומי

אחרי שעברנו את הפתיח וענינו על שאלות רבות שקשורות לדרכי הטיפול הרפואי, נשארה השאלה שהכי מעניינת איך היו ההישגים של נאור מול ביטוח לאומי? מול חברת הביטוח? ראשית כמו שענינו בהרבה תאונות עבודה, המטרה הראשונית בתביעות לתאונות עבודה היא להכיר בכמה שיותר איברים נפגעים ולהתמודד עם המצב כמה שאפשר.

אכן, המקרה של נאור ועצם ההכרה בתביעת תאונת העבודה גרמו לכך שעניינו הוכר כתאונת עבודה רב חבלתית בה נפגעו איברים רבים, בין יתר, האיברים שהוכרו כאיברים שנפגעו בתאונת עבודה היו אלה:

צלעות שבורות,

פוסט טראומה,

פגיעת ראש,

פגיעה בצוואר,

פגיעה בגב,

פגיעה בחוט השדרה,

פגיעה באיברי הבטן.

 

הכרה כנכות מעבודה מול ביטוח לאומי – תאונת עבודה

לאחר שעברנו את שלב ההכרה בתאונת עבודה וגרמנו לכך שנאור יוכר על כל האיברים בהם הוא נפגע, גרמנו לכך שהעלנו לנאור את הסיכוי לקבל אחוזי נכות גבוהים יותר בתאונת העבודה. שכן כל איבר שנפגע עשוי במקרה הזה להיות בסיס לקבלת אחוזי נכות אם יוכח בהתאם לתקנות כי מגיע לנאור אחוזי נכות בתאונת העבודה. לא אחת שאנו מכירים במספר קטן יותר של איברים נפגעים, אנו עשויים לקבל אחוזי נכות קטנים יותר.

ביחד עם המשפחה הוגדרו המטרות שאותם תרצה המשפחה להשיג. המשפחה רצתה לעסוק בשיקום של נאור ולקבל את המשכורת המלאה לאורך כמה שיותר זמן. הסבר: כשאנו תובעים את ביטוח לאומי לאחר תביעת ההכרה לתאונת העבודה, אנו מקבלים נכויות זמניות.

ככל שהנכות הזמניות בתביעת תאונת העבודה תהינה גבוהות יותר, כך הסיכוי שלנו להיות מוכרים "כנכה נזקק" מה שנקרא תקנה 18 גבוהים יותר, ולכן במצב כזה, אנו צפויים לקבל 100% , כלומר תשלום של 100% בתביעת תאונת העבודה. לעניין זה יש משמעות כלכלית גבוהה מאוד שכן פיצוי מקסימלי לאורך זמן מתמשך יותר, עשוי להקל על המשפחה ועל הפרנסה של המשפחה.

שלחנו את המשפחה לשאול בבית החולים מה משך השקום של נאור, בבית החולים נאמר שמקרה כזה, השקום יכול להארך יותר משנה. לכן סוכם עם המשפחה שאנו הולכים במקרה זה על תקופת נכות זמנית בתאונת עבודה ארוכה מאוד, זאת בשעה שאנו יודעים שביטוח לאומי לא אוהב בתאונות עבודה להכיר בנכות זמנית ארוכה אלא רק לתקופה קצרה וכמה שיותר קצרה, הכל תלוי בנסיבות.

ואכן גם המשוכה הזאת עברנו, במקרה הזה הצלחנו לקבל נכות זמנית למשך 20 חודשים, כמעט שנתיים מאז הוגשה תביעת הנכות מעבודה. כתוצאה מהישג זה, נאור נשאר בנכות של 100% למשך 20 חודשים וזאת בנוסף לתקופה בו שילם לו ביטוח לאומי תשלום דמי פגיעה. עכשיו במהלך כל החודשים הבאים כיוונו את נאור להשיג כמה שיותר אחוזי נכות סופיים לפני שאנו מפעילים את תקנה 15.

אז כמו שראינו בהתחלה היו לנו הרבה איברים שנפגעו בתאונת העבודה, ולכן כל פעם שנצליח להיכנס לסעיפי החוק המתאימים נוכל לנסות ולדרוש מביטוח לאומי אחוזי נכות מתאימים בהתאם לפגיעה. כך על צלעות שבורות הצלחנו לבסס אחוזי נכות על רקע הפגיעות המשמעותיות.

 

אחוזי נכות ביטוח לאומי

הצלחנו לבסס אחוזי נכות על הבעיה בצוואר – ביטוח לאומי ניסה לטעון שמפאת הגיל לנאור הייתה בעיה קודמת לתאונה בצוואר – פריצת דיסק צווארי וכי אין להשאיר אותו עם אחוזי נכות על רקע זה. אולם בסוף הצלנו לבסס את הטענה על עמוד שדרה צווארי אחוזי נכות, על רקע מה שנקרא נוקשות צווארית. גם על רקע הפגיעה בחוט השדרה ועל רקע הבעיות של חוסר תחושה ברגליים ובגפה עליונה הצלחנו לבסס את אחוזי הנכות.

גם הפגיעה בגב בתאונת העבודה הצלחנו לבסס את אחוזי הנכות. גם הפגיעה בראש עם הדימום מוחי הצלחנו לבסס את אחוזי הנכות. התוצאה הובילה אותנו אל 67% לפני תקנה 15. תוצאה מטורפת לכל הדעות. עם הפעלת תקנה 15 הגענו אל 99% נכות בתאונת עבודה.

התוצאה הובילה תיק משמעותי כזה עם 100% פיצוי כספי לנאור, לתוצאה כזאת ישנה משמעות גדולה מאוד שכן אם נאור היה מקבל תוצאה אחרת, השווי הכלכלי של הפיצוי בביטוח לאומי היה עשוי לפחות במאות שקלים או באלפי שקלים, ולכן שמתכננים בתביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי להגיע לכמה שיותר אחוזי נכות, אנו יכולים לתרגם את הפיצוי למאות שקלים בודדות או לאלפי שקלים, הכל תלוי ברמת השכר בה מבוטח מי שנפגע וכן ברמת אחוזי הנכות אליהם נוכל להגיע בסוף ההליך.

 

חשיבותו של עורך הדין לתביעת פגיעה מתאונה

כאשר אנו נפגשים עם בעל מקצוע בתחום או עורך דין תאונת עבודה, עלינו לתאם איתו ציפיות בהליך. מניסיון רב השנים עם לקוחות אפשר להגיד שנתקלנו בהרבה מאוד של אנשי מקצוע שעובדים בלי עתיד ובלי מטרות. תוצאות כאלו מקטינות את הסיכוי לקבל פיצוי משמעותי.

זכרו! כמה שתכננו את עצמכם, כך תזכה לקבל כסף וכמה שיותר כסף שיסייע לכם לעבור את הסבל ואת אי הנעימות של התאונה. משרדנו ערוך לסייע לכם בכל עת, מכוחו של ניסיון בולט והצלחות משפטיות רבות שצברנו לאורך השנים, תוך מתן מידע מקצועי, אפקטיבי, צמוד ובלתי מתפשר עד לקבלת מלוא הפיצויים.

תאונת דרכים-עבודה ואובדן כושר לאחר פגיעה בעמוד השדרה
תאונת דרכים-עבודה ואובדן כושר לאחר פגיעה בעמוד השדרה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!