לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בכפר סבא

עורך דין תאונות דרכים בכפר סבא צפוי למקסם את הפיצויים ומכלול הזכויות שמגיעות לנפגעים ובני משפחתם בשל פציעות שנגרמו להם מתאונת דרכים. משרד עורכי הדין פייפר כהן עומד לרשותכם בכל שאלה או צורך משפטי סביב הנושא ומספק ייעוץ והכוונה מותאמים לנסיבותיו של כל מקרה.

 

נפגעתם בתאונת דרכים? אתם זכאים לפיצוי. נקודה.

בין אם נסעתם, נהגתם, הלכתם או רכבתם ונפגעתם בתאונת דרכים, אתם זכאים לפיצוי כספי כפי שקובע חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (התשל"ה – 1975). זהו חוק שיסודו סוציאלי, שכן הוא מסלק מהמשוואה את עקרון חיפוש האשמים בתאונה ומאפשר לכל הנפגעים להפוך לברי זכות הפיצוי.

לפי החוק, כל אדם שנגרמו לו נזקי גוף בתאונת דרכים, רשאי לקבל פיצוי וזאת ללא קשר לאשמתו בגרימת התאונה עצמה. כלל זה קובע זכאות לפיצוי גם בעת תאונה עצמית וגם כאשר אדם פוגע ברכב אחר כנהג וניזוק בעצמו. ועם זאת, חוק זה מסייג את מתן הפיצוי במקרים מסוימים, כמו למשל במצב שבו השימוש ברכב היה לצורך כוונה פלילית (ניסיון שוד או דריסה מכוונת לדוגמה).

 

אם אני זכאי, לשם מה אצטרך עורך דין תאונת דרכים?

כיום הורחב חוק הפיצויים לכדי הגדרה כוללת יותר, לפיה תאונת הדרכים היא אירוע שנגרם בשל שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. הגדרה זו משקפת אפוא, גם את העובדה שסגירת תא המטען על אצבעותיו של הנהג טרם הנסיעה עשויה להיחשב כתאונת דרכים, משום שתא המטען הוא אכן חלק הכרחי ובלתי נפרד מהרכב המנועי ובלעדיו לא תוכל להשתמש בו למטרות תחבורה.

ולכן כיום אנו רואים גם סיטואציות של פגיעות וחבלות כתוצאה מאמצעים או אלמנטים שימושיים לנסיעה ברכב המנועי, אך מבלי שנגרמה תאונת דרכים "קלאסית" כהגדרתה.  כך או כך, מדובר בהגדרה רחבה עד כדי בעייתיות ממש, שכן היא מכילה שפע פרשנויות שיפוטיות שמטות לכאן ולכאן את היקף הפיצויים וההכרה בנזק שנגרם, אם בכלל, מאירוע שהגדרתו תואמת את ההגדרה של תאונת דרכים.

כמובן שבתי המשפט בוחנים ביסודיות כל מקרה לגופו, אך לא תמיד תימצא לנכון היכולת להגדיר שימוש ברכב מנועי כתאונת דרכים מכוחה יש לפצות את הנפגע.

 

ייעוץ משפטי מאת עורך דין תאונות דרכים בכפר סבא

שאלות משפטיות אלו הן הצורך והסיבה לכך שרבים פונים לשירותי הייעוץ וההכוונה המשפטיים. הלקוחות מעוניינים ובצדק למקסם את גובה הפיצויים ולמצות את כל הזכויות הניתנות להם, אך פעמים רבות הידע האישי שלהם סביב תקנות התעבורה, החקיקה והפסיקה מוגבל, דבר שצפוי לגרום להם להסתפק במינימום מבלי לדעת על זכויות או אפשרויות נוספות שביכולתם לנצל.

עורך הדין הופך למלווה המקצועי היחידי של הנפגע ולגורם שמדריך אותו כיצד לפעול כראוי עד לסיום התהליך, תוך שמירה מלאה על כל הזכויות וקבלת כל ההטבות שנובעות מפגיעות הגוף שנגרמו בתאונה.

 

זהות הנתבע בתאונת הדרכים

"שאלת השאלות" במקרים של תאונות דרכים, היא את מי בעצם תובעים לעניין הפגיעה. ובכן, כל נהג ונוסעיו באותו רכב ושנפגעו מתאונה, תובעים את ביטוח החובה של אותו רכב. הולכי רגל תובעים את ביטוח החובה של הרכב הפוגע.

ומה לגבי מקרים שבהם זהות הנהג איננה ידועה או שאין לו ביטוח חובה תקף? קרן "קרנית" היא הכתובת – קרן המפצה נפגעי תאונות דרכים שאין להם כתובת ישירה לתביעת הפיצויים. לדוגמה, מקרים של פגע וברח, נהג פוגע שנסע ללא ביטוח חובה וכדומה.

 

כיצד לפעול לאחר תאונת הדרכים?

סדר הפעולות המומלץ מיד לאחר קרות התאונה נקבע מתוך ראייה רחוקת טווח של הליך התביעה האופייני בישראל, התיעוד הנחוץ לו כדי להוכיח את התאונה ונזקי הגוף ממנה והשפעתם של פרטים קטנים וחשובים על היקף הפיצויים הסופי שהנפגע אמור וצריך לקבל.

  1. תיעוד מפורט, בתמונות ובכתב – רוב האנשים מאמינים שהם יזכרו בעתיד פרטים כמו כיוון הנסיעה המדויק, סוג הרכב המעורב או את התמרור שהיה בדרכם. אל תסמכו על הזיכרון, במיוחד לא כאשר החוק דורש ראיות והוכחות מפורשים. צלמו את המקום, את הפגיעות, את זירת ההתרחשות, כיווני הנסיעה, התמרורים, פרטי עדי התאונה והמעורבים ושמרו במקום בטוח.
  2. פנו לקבלת טיפול רפואי – יש כאלו שתאונת הדרכים שהיו מעורבים בה הסתיימה בדרך נס ולא הותירה פגיעות, כך שהם סוברים שאין טעם לגשת למיון ולבזבז את זמנם. האמנם? פגיעות גב, צוואר, ראש ופוסט-טראומה צפויים להופיע כשלושה-ארבעה ימים מהתאונה, אלא שאז כבר קשה לקשור סיבתית בין הפגיעות הללו לתאונת דרכים.

 

לכן המלצתנו היא לא לוותר בשום אופן על קבלת הטיפול הרפואי מיד אחרי התאונה. יש לפרט בפני הרופא את נסיבות התאונה ולדרוש שהן יתועדו, לדווח על כל תחושה, כאב ונזק פיזי מובחן שנוצרו מהתאונה ולהיבדק ככל שתידרשו. גם אם תוצאות הבדיקות יסתיימו בלא כלום, הן ישמשו כגיבוי לכל תופעה רפואית שתתרחש כעבור מספר ימים ותאלץ אתכם לקבל טיפול, בו יתגלה נזק שמכוחו ניתן לתבוע.

 

  1. קבלו אישור משטרה – אישור המשטרה הוא מסמך חיוני שבלעדיו לא תוכלו לתבוע פיצויים כנפגעים מתאונת דרכים. מומלץ לגשת לתחנת המשטרה (כל תחנה, ללא קשר למחוז בו נגרמה התאונה) אחרי קבלת הטיפול הרפואי ולא לפני. יש למלא טופס דיווח על התאונה ובסיומו לקבל אישור דיווח המכונה "אישור משטרה" שתשמרו אצלכם עד להגשת התביעה.
  2. שמירת התיעוד, ניירת רפואית וקבלות – כל מסמך, קבלה, אישור או מרשם שקיבלתם מאז התאונה ועד בכלל ושנוגע לתאונה עצמה, עליכם לשמור במסודר. נסעתם לביקורת רפואית במונית? שמרו את קבלת הנסיעה. נעדרתם מעבודתכם לאחר התאונה? קבלו אישורי מחלה ושמרו אותם. ניתנו לכם תוצאות בדיקות וסיכומי בדיקות? תייקו אותם אצלכם באופן כרונולוגי.

 

בנוסף, תעדו כל הוצאה כמו תרופות, תשלום לרופאים מומחים, הוצאות על עזרת צד ג', רכישת ציוד רפואי ועוד.  פנו לעורך דין תאונת דרכים בכפר סבא – עורך דין המתמחה בנזקי גוף ותאונות דרכים יוכל לאסוף את המידע שבידכם, להדריך אתכם ולעמוד על הוכחות תביעת הפיצויים הן מול חברות הביטוח והן מול גופים נוספים כמו הביטוח הלאומי, משטרת ישראל, נתבעים נוספים ועוד.

עורך דין תאונות דרכים בכפר סבא
עורך דין תאונות דרכים בכפר סבא
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!