לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בראש העין

עורך דין תאונות דרכים בראש העין מטפל בתביעות פיצויים בגין פציעות בתאונת דרכים, מקרי מוות בעקבות תאונת דרכים, נפגעים שסובלים מחבלות ראש קשות, פגיעה בעמוד השדרה, נזק מוחי ועוד. איך תובעים ואת מי? כיצד נקבע גובה הפיצויים המתאים? מהן דרכי הפעולה בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה? כאן תקבלו את כל התשובות. 

 

סיבות למפגש עם עורך דין תאונות דרכים בראש העין

כמעט בלתי אפשרי להתמודד באופן עצמאי עם חברת הביטוח ולקבל פיצוי שהולם באמת את נזקי הגוף מהתאונה. לרוב הנפגעים יש פערי ידע משמעותיים ביחס לידע המשפטי והחוקי שמחלקות התביעות המשומנות של חברות הביטוח מחזיקות בו והן נהנות מכוח אדם נוסף לרבות יועצים רפואיים, חוקרים ועורכי דין המאפשרים להן לגבור על האזרח הקטן.

פערי הכוחות הללו מביאים כמעט תמיד למצב שבו חברת הביטוח מוצאת הצדקה לדחיית התביעה בטענה כלשהי – טענה שלא תמיד התובע יודע שבאפשרותו לערער עליה ולהתעמת איתה בכלים משפטיים שונים.

מכיוון שלכל אלו מתווספים גם פערי הידע שנוגעים למנגנוני פיצויים קשורים כמו המוסד לביטוח הלאומי ופוליסות ביטוח פרטיות, עורך הדין יוכל להיות הגורם שמלווה ומייצג לאורך כל התהליך, עד למיצוי מלא של כל הזכויות וכל הפיצויים שמגיעים לנפגע תאונות הדרכים.

 

נפגעתי. ועכשיו מה?

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים ונגרמו לו ממנה נזקי גוף, זכאי לקבל פיצויים כספיים מחברת הביטוח שביטחה את הרכב בו נסעו בביטוח חובה. חברת הביטוח אמורה להעניק פיצוי ללא קשר לרשלנותו או אשמתו של הנהג בתאונה. גם כאשר הנפגע הוא הולך רגל או רוכב אופניים, חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע מחויבת לפצות.

מה קורה בתאונות בהן הנהג נסע ללא ביטוח חובה בתוקף, או ללא ביטוח כלל? מה קורה בתאונות בהן זהות הנהג אינה ידועה, כמו במקרה של תאונות פגע וברח? כל המקרים הללו זכאים גם כן לפיצוי, כאשר עבורם הגוף המפצה הוא הקרן הממשלתית "קרנית" שנועדה לספק פיצוי לנפגעים נטולי "כתובת לתביעות" והיא זו שתיכנס לנעליה של חברת הביטוח הרגילה לעניין התביעה.

ומה אם שתי מכוניות היו אחראיות לפגיעתו של הולך רגל? תובעים את ביטוח החובה של שני הרכבים. אחרת, יינתן פיצוי חלקי בלבד. מי מפצה בתאונת אופנוע? האופנוען מבוטח בביטוח חובה של חברת "הפול", כך שאליה עליו לפנות במקרה של תאונה.

 

תאונות דרכים המהוות תאונות עבודה

אם תאונה התרחשה כתאונת עבודה (כלומר בדרך לעבודה או ממנה, בנסיעת עבודה או מטעם העבודה), הרי שיש צורך להגיש תביעה גם למוסד לביטוח הלאומי במקביל. תביעה זו תזכה אותו הן בדמי פגיעה ולאחר מכן באפשרות להגיש תביעה לנכות מעבודה והן בפיצוי מחברת ביטוח החובה.

חשוב לציין שפיצויים שניתנים מחברת הביטוח, מובאים בקיזוז גמלאות ותשלומים שהתקבלו מהמוסד לביטוח הלאומי. כמו כן, ישנם מקרים שבהם מומלץ לתבוע תחילה את הביטוח הלאומי והדבר מחייב התייעצות משפטית על מנת שלא לפגוע בזכויות והיקף הפיצויים המלא.

 

עורך דין תאונות דרכים קשות

מה אם אדם נפגע בתאונת דרכים באורח קשה, כך שהוא זקוק כעת לסיוע כלכלי דחוף? ישנן תאונות בהן אנשים נותרו משותקים, מרותקים לכיסא גלגלים, במצב סיעודי או בשיקום ממושך. כל אלו ועוד המון מצריכים טיפול מסביב לשעון, אמצעים מיוחדים, התאמות וגם דרך שתאפשר התמודדות במקביל עם כל הוצאה שוטפת: משכנתא, ארנונה, שכר דירה ועוד.

במקרה כזה, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מאפשר לקבל תשלום תכוף. הנפגע או בני משפחתו פונים לחברת ביטוח החובה בתצהיר משפטי ומסמכים שמשקפים צורך בתשלום תכוף וזו תאשר אותו תוך 60 ימים. הסכום למעשה יינתן על חשבון סכום הפיצויים המלא בסוף התביעה. אם מסיבה כלשהי הכספים לא הועברו או שחברת הביטוח סירבה להעניק תשלום תכוף, ניתן להיעזר בעורך הדין ולהגיש תביעה דחופה לבית המשפט.

 

הרכב הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חברת הביטוח תוכל לפצות בגין נזקים ממוניים ובלתי ממוניים, המוגדרים כ"ראשי נזק" – אלמנטים בעלי ערך כלכלי שמשתתפים בתביעה וחיבורם מהווה את סכום הפיצויים הסופי. עקרונית, ניתן לתבוע עבור מספר רחב של ראשי נזק בהתאם למקרה ולנסיבותיו, כמו למשל הפסדי כושר ההשתכרות, הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, הפסדים בגין תנאים סוציאליים, כאב וסבל, סיוע צד ג', הוצאות נסיעה, התאמת דיור ועוד.

ייתכן שיהיה צורך לגלם בפיצויים אלמנטים נוספים כמו למשל רכישת ציוד ביתי, שיקום ואשפוז במוסד סיעודי, התאמת רכב, קבלת טיפולים רפואיים ופרא-רפואיים, רכישת ציוד מתכלה (מוצרי היגיינה), מיזוג אוויר, שירותי כביסה, עזרה 24/7 ועוד.

 

החלטה על גובה הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חברת הביטוח אמורה להחליט האם לקבל או לדחות תביעה שלפניה. אם התביעה מתקבלת יוחלט גם גובה הפיצוי. כאשר תביעה מסוימת ממשיכה הלאה לבית המשפט, היא תוגש יחד עם בקשה למינוי מומחה רפואי מתאים לתחום הפגיעה של התובע. כמו כן, יש לצרף מסמכים רפואיים לגבי מצב הנפגע ונזקיו. כל הנתונים יגיעו לפתחו של השופט והוא זה שיקבע לבסוף את גובה הפיצויים הכולל.

 

עורך דין תאונות דרכים בראש העין לשירותכם

תאונת דרכים עלולה להיות קשה ומטלטלת לכל המעורבים בה ובני משפחותיהם. כדי לעבור את התקופה הקשה בשלום ולהפוך את ההתמודדות עם הפגיעה ונזקיה ליעילה יותר, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים על מנת לאסוף ולתעד חומרים לביסוס התביעה ולגבש אסטרטגיה משפטית יעילה, המאפשרת לתבוע את חברת הביטוח באופן מסודר ולקבל פיצוי מקסימלי.

עורך הדין יישאר זמין גם לשלב שאחרי (במידת הצורך), כל עוד נדרשת הגשת תביעה לבית המשפט או שישנו צורך בסעדים דחופים ונוספים בעקבות נזקי הגוף. בכל שאלה והתייעצות בנושא אתם מוזמנים לפנות למשרדנו ונעניק לכם את השירות המקצועי והמסור ביותר. 

עורך דין תאונות דרכים בראש העין
עורך דין תאונות דרכים בראש העין
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!