לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין תאונת מדרכה

תאונת מדרכה אולי יכולה להיתפס אצל אנשים רבים כדבר שלא ניתן לצפות ולכן גם אין את מי להאשים אם היא אכן מתרחשת. על פניו, אנשים נופלים בדרכים כול הזמן ונחבטים, אך בפועל, ישנן נפילות ותאונות שמתרחשות ממש על המדרכה, ללא מעורבות של כלי רכב, אשר היה ניתן לצפות ויתרה מכך, ללא ספק ניתן להראות כי לעירייה לצורך העניין יש אשמה בדבר ובהתאם גם להגיש תביעה בגין תאונת מדרכה.

 

תאונת מדרכה

אולי השם נשמע מעט מפתיע שכן רובנו רגילים לתאונות דרכים בהקשר הולכי רגל, אך תאונות מדרכה הן בהחלט דבר מה שקורה ואפילו די הרבה. תאונת מדרכה היא תאונה אשר בה הולך רגל שהלך על המדרכה נפצע כתוצאה משיבוש כלשהוא בדרך. השיבוש יכול לבוא לידי ביטוי בכול מיני צורות נפרט כמה על מנת להמחיש בצורה טובה יותר מה יכולה להיות תאונת מדרכה.

  • בור בדרך שלא נסתם – חור במדרכה.
  • דרך חלקה או רטובה – יכול לקרות עקב בנייה או תיקון לא מיטבי אשר יוצר זרם בכיוון שיוצר רטיבות.
  • בלטה או אבן בולטת – קורה הרבה במדרכות אשר עוברות שיפוץ לא איכותי או נמצאות עדיין בהליך בנייה למרות שלא מגודרות.
  • מפגע שלא מאפשר מעבר בטוח בדרך
  • גידור לא מיטבי – יכול להיות של אזור שיפוצים אשר עוד מסוכן להתהלך בו.

 

תביעה בגין תאונת מדרכה

באם הייתם מעורבים בתאונת מדרכה חשוב שתדעו שיכול להיות שיש לכם עילה לתביעה ובהתאם גם עילה לקבלת פיצויים בגין התאונה או הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה ממנה. לאור העובדה שמדרכה נמצאת בשטח עירוני או יישובי, או תחת אחריות של כול רשות בהתאם לתחום האחריות שלה, נזק במדרכה אשר גרם לתאונה שלכם הוא תחת אחריות הרשות ובהתאם היא גם אשמה בתאונה שלכם.

 

הוכחת האשמה

הידיעה והעובדה כי המדרכה היא באחריות הרשות איננה מספקת על מנת לקבוע בצורה חד משמעית שמדובר באשמת הרשות ובהתאם גם לחייב אותה בפיצויים, לצורך קבלת הפיצויים וזכייה בתביעה נדרש להוכיח שאכן לרשות יש אשמה בתאונה וכי היא הייתה יכולה והייתה צריכה למנוע אותה, הוכחת עובדה זאת תזכה בזכייה בתביעה וקבלת הפיצויים.

 

התייעצות עם עורך דין

באם נבהלתם מהסעיף האחרון, כדי להרגיע אתכם נייעץ לכם לשכור את שירותיו של עורך דין אשר מתמחה בתחום ויוכל מראש, על ידי בחינת המקרה, להמליץ האם יש עילה לתביעה ויתרה מכך, האם כדאי לכם לתבוע. באם נראה שאין לרשות באמת אשמה בדבר התאונה שלכם, כדוגמת מעידה שלא היה ניתן למנוע או מהמורה שלא ניתן לתקן, לא כדאי לגשת לתביעה שכן הסיכוי לנצח בה הוא נמוך.

 

הכנה לייעוץ ולתביעה

בסופו של דבר אתם רוצים במהלך התביעה להוכיח שיש אשמים בתאונה שלכם שהם לא אתם ושבהתאם הם צריכים לתת את הדין ולשלם לכם פיצויים. על כן, לצורך פגישת הייעוץ בדבר החלטה האם כדאי לתבוע, ולצורך התביעה כולה, חשוב מאוד לבצע הכנה ולתעד את כול הקשור לתאונה לאחר שהתרחשה, אך גם לחזור למקום האירוע כדי לצלם תמונות נוספות או לחפש דברים רלוונטיים.

 

עדים לתאונה

בחירה לפנות לתביעה בגין תאונת מדרכה היא החלטה שצריכה להגיע לאחר מחשבה, אך דבר שיכול לתמוך באמינות ובחוזק של התביעה הוא עדים לתאונה. באם אנשים הלכו אתכם, או היו בסביבה כאשר התאונה התרחשה, הם יוכלו בהמשך להעיד בבית משפט על התרחשות התאונה מה שיחזק את האשמה של המהמורה בדרך שהיא באחריות העירייה או הרשות המקומית. על כן, צרו קשר עם עדים שהיו באזור כדי שיוכלו לסייע לכם בהמשך במקרה הצורך.

 

נזק מתאונת מדרכה

תביעה בגין תאונת מדרכה כנגד הרשות אמנם תשיג לכם פיצויים, אך באם נותרתם עם נזק כלשהוא מהתאונה, יכול להיות כי מגיעים לכם פיצויים גם מביטוח לאומי לדוגמא במקרים בהם הייתם בדרך לעבודה או אם נותרתם עם נכות זמנית או עם נכות לצמיתות. על כן, כדאי לבדוק גם ערוצים מסוג זה כדאי למצות את כול הזכויות שלכם בעקבות התאונה שחוויתם מה שיסייע לכם להתמודד כלכלית עם השלכותיה.

 

תיעוד טיפול רפואי

תיעוד הטיפול הרפואי שתעברו עשוי בהחלט להיות רלוונטי לתביעה שתוגש לקבלת הפיצויים, אך הוא עשוי בהחלט גם להיות רלוונטי לתביעות מול חברת ביטוח כלשהיא לתאונות אישיות או לביטוח הלאומי. על כן, שמרו מסמכים שמצביעים על המצב הרפואי שלכם ופנו סמוך ככול האפשר לתאונה לקבל חוות דעת רפואית מאיש מקצוע על מנת שאכן יהיה תיעוד שהמצב שקרה לכם קרה בעקבות התאונה.

 

נזק קטן ונזק גדול

יכול להיות כי בתאונות מסוימות אנשים יחוו נזק גדול אך ישנן תאונות שבהן הנזק מזערי ותהליך ההחלמה לדוגמא קצר מאוד. למרות שלא יצאתם עם נזק גדול מהתאונה, אין זה אומר שלרשות אין אשמה בדבר וכי לא תוכלו לבקש פיצויים או לפחות לתבוע לכך שהרשות תטפל במפגע. על כן, גם אם הנזק היה יחסית קטן מהתאונה ונדמה שאין לכם למה לתבוע, מומלץ עדיין להתייעץ ולבדוק האם כן יש לכם מה לעשות בנושא, במקרה הכי גרוע תחליטו לא לפעול, אך כדאי לנסות.

 

תאונת מדרכה היא בהחלט דבר שיכול לקרות, בעיקר לאור רשלנות מסוימת של הרשות המקומית או העירייה אשר לא טיפלה או הזניחה מפגע מסוים. באם התאונה אכן קרתה באשמה כלשהיא של הרשות, ניתן וכדאי לתבוע אותה על מנת לקבל פיצויים כספיים שיכולים להגיע גם לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים שיוכלו לסייע לכם להתמודד עם עוגמת הנפש אך גם עם העול הכלכלי של אחרי התאונה.

תביעה בגין תאונת מדרכה - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!