לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים

תאונות דרכים הן לא צפויות ולעיתים אנשים מוצאים עצמם כמה דקות אחרי שהיו מעורבים בתאונה בלי שהם יודעים מי עוד היה מעורב שם ומה בדיוק גרם לתאונה. מידע זה רלוונטי והכרחי לתביעות ולקבלת פיצויים בהמשך ולכן כעת נפרט על חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים על מנת שתהיו מוכנים וממוקדים במקרה שחס וחלילה תהיו מעורבים באחת.

 

התמודדות עם מעורבות בתאונת דרכים

מעורבות בתאונת דרכים היא לא צפויה ויכולה לגרום לנזקים רבים – נפשיים, גופניים וכלכליים. עם כל אלו חשוב להתמודד בדרך המתאימה בין אם מדובר בפנייה לטיפול רפואי ובין אם מדובר בדרישת הפיצויים שמגיעים. במשרד עורכי הדין פייפר כהן אנו מתמחים בהתמודדות עם תאונות דרכים מבחינה משפטית וביטוחית ואנחנו כאן להסביר לכם עוד על ההליכים שצפויים וגם לסייע לכם לעבור אותם.

 

תביעת חברת הביטוח

חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים רלוונטית תחילה לחברת הביטוח שבה אתם מבוטחים מפני תאונות דרכים. בעקבות החוק שנחקק בשנת 1970 במדינת ישראל כל נהג חייב בביטוח חובה אשר מכסה מפני נזקי גוף בתאונת דרכים ולכן אם יש לכם ביטוח חובה יש למי לפנות לקבלת כיסוי על הנזקים שנגרמו. בגלל שחברת הביטוח גם רוצה לצמצם הפסדים היא תדרוש לקבל מידע מקיף ומפורט על התאונה ועל הנסיבות שלה, לכן תצטרכו את הראיות.

 

בחינת תביעות נוספות

תיעוד הראיות בתאונת הדרכים שעברתם תהיה חשובה גם לצורך בחינה כללית ומקיפה של האפשרויות העומדות בפניכם. מעבר לביטוח חובה יכול להיות שיש גורמים נוספים שאליהם תוכלו לפנות כדי לקבל פיצויים והבולטים שבהם הם:

  1. נהגים שהיו מעורבים בתאונה
  2. חברת ביטוח פרטית בגין כיסויים אחרים
  3. המוסד לביטוח לאומי

כדי שנוכל לבחון בצורה מקצועית ויעילה את היתכנות הגשת תביעות נוספות חשוב שיהיו כמה שיותר ראיות ומידע על מה שהתרחש בתאונה כדי שנוכל לבחון את הסבירות לנצח ולקבל פיצויים מגורמים אחרים.

 

יצירת קשר עם איש מקצוע

הליכי התביעה מול חברת הביטוח יכולים להיות פשוטים אך לפעמים מרגישים את חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים באופן אישי כאשר חברת הביטוח מערימה קשיים והופכת את ההליך למורכב וקשה. אם הייתה מעורבים בתאונת דרכים כדאי להתחיל דבר ראשון לאחר טיפול בנזקי הגוף שלכם, ביצירת קשר עם עורך דין שמתמחה בתחום. זכרו כי אתם צריכים להילחם על הזכויות שלכם ועם איש מקצוע ההליך עתיד להיות פשוט יותר.

 

תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים – למה הכוונה?

גם אם הבנתם את חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים, חשוב גם להדגיש ולמקד במה בעצם מדובר כאשר מדברים על ראיות. אפשר לחלק את הראיות לכמה סוגים ובכולם חשוב להשקיע בתיעוד ובשמירה כי לכל סוג ראיות תפקיד שונה בהליכי התביעות.

 

פרטי המעורבים

מצד אחד חברת הביטוח שלכם היא שלכם ואם תבחרו לתבוע אותה לא בהכרח תהיה משמעות למי היה מעורב בתאונה, אך לצורך המשך הליכים משפטיים או לצורך תביעת חברת הביטוח של מי שהיה מעורב אתכם בתאונה אתם חייבים להשיג את פרטי המעורבים. אכן ישנם מקרים של פגע וברח ולכן כדאי לצלם את הרכב המעורב כמה שיותר מהר או לפנות לקבלת פרטים מזהים ממנו.

 

פרטי עדים

מעבר למעורבים פיזית בתאונה כדוגמת נהגי רכבים אחרים, גם עדים שהיו באזור וצפו בתאונה בעלי ערך לתביעת תאונת דרכים עתידית. ניתן יהיה לבקש מהם בהמשך למסור עדות או פרטים על מה שקרה בתאונה, אלו יתמכו בתביעה שלכם ויסייעו לנו לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם.

 

מסמכים של נזקי גוף

במידה ויצאתם בעצמכם עם נזקי גוף אתם חייבים לתעד אותם גם בעצמכם על ידי צילום וכן לפנות לקבל טיפול רפואי שגם יסייע לכם להחלים ולהשתקם אך גם ייתן לכם אישורים מהימנים מאנשי מקצוע על המצב הרפואי ובעצם על נזקי הגוף שחוויתם בעקבות התאונה. זכרו כי התביעה מוגשת כדי לקבל החזר על ההוצאות עקב הנזקים שנגרמו ולכן חשוב לתעד לצורך פירוט עתידי על הנזקים הללו שעשויים להיעלם עם החלמת הגוף.

 

מסמכים של נזקי רכוש

לא רק הגוף יכול להינזק כחלק ממעורבות בתאונת דרכים אלא גם נזקי רכוש. מצד אחד אתם רוצים לצלם את מה שקרה לרכב שלכם או לפנות למוסך שיתעד זאת עבורכם, אך מצד שני חשוב גם לצלם את מה שקרה לרכוש אחר (כדוגמת רכבים אחרים) שהיה מעורב בתאונה. זאת כדי שלא יבקשו מכם לפצות על נזקים שלא אתם גרמתם להם או "ירכבו על הגל" בעקבות התאונה לדרוש מכם לשלם על דברים שלא קשורים אליכם.

 

התקנת מצלמה ברכב

הרבה אנשים מבינים את חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים אבל בפועל כשהם מעורבים בתאונה האדרנלין והלחץ מטשטשים את המחשבות ומקשים על ביצוע פעולות בזמן אמת. כמו כן, לעיתים התאונה גורמת לפגיעה של ממש ופוגעת ביכולת לאסוף ולתעד ראיות. כדי להתכונן למקרים אלו אפשר לשקול להתקין מצלמת תנועה ברכב אשר מתעדת את הנסיעה. כמו כן, חברות ביטוח רבות מציעות התקנת מצלמה זאת בתמורה להנחה קלה בביטוח ולכן אפשר לבדוק אפשרויות אלו דרכן.

תביעות מול חברות ביטוח פרטיות לא תמיד הולכות חלק ולפעמים גם אם ברור מי אחראי לתאונה או מה הפיצוי הנדרש, קשה להשיג אותו. אם אתם רוצים לוודא את מימוש הזכויות שלכם צרו איתנו קשר – משרד עורכי הדין פייפר כהן, ועם הניסיון והידע שלנו נשיג לכם את מירב הפיצויים ונוודא שאתם מקבלים בדיוק מה שמגיע לכם. לצורך כך חשוב שתשמרו ותתעדו ראיות מתאונת הדרכים שכן ודאי יהיה בהם צורך בתביעות בהמשך.

חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים
חשיבות תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים

 

כחלק מהגשת תביעה לחברת ביטוח היא תדרוש ראיות אשר יציגו מה באמת קרה בתאונה ומה הם הנזקים שבגינם הוגשה התביעה. על מנת לוודא שתקבלו בדיוק מה שמגיע לכם חשוב לתעד את הראיות כדי שלא יהיה ניתן להקל במה שקרה או לתת כיסוי לא מספק.

 

הראיות העיקריות שחשוב לתעד לאחר תאונת דרכים הן פרטי המעורבים בתאונה, פרטי עדים לתאונה, תצלום של הנזקים שנגרמו לרכב שלכם ותצלום הנזקים שנגרמו לרכבים אחרים או לרכוש אחר שנפגע בתאונה. כמו כן, נזקי הגוף שלכם ישמשו בהמשך לתביעה בגין ביטוח חובה או מול ביטוח לאומי ולכן חשוב לתעד גם מסמכים רפואיים.

 

תיעוד ראיות בתביעת תאונת דרכים ישמש בהמשך להגשת תביעה מול הגורמים הרלוונטיים אשר בבסיסם חברת הביטוח שבה יש לכם ביטוח חובה אך גם לצורך תביעות אפשרויות עתידיות כמו מול מעורבים בתאונה או מול הביטוח הלאומי.

 

הפיצויים תלויים במידת המעורבות שלכם בתאונה, באם לכם יש את האחריות עליה או שהייתם מעורבים בתאונה שמישהו אחר היה אחראי עליה (לדוגמא בשל ביצוע עבירה). בכל מקרה אתם זכאים לפיצויים מחברת הביטוח שלכם ואם מדובר בנזקי גוף חמורים גם מהביטוח הלאומי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!