לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

נהגים לא מבוטחים: מה לעשות אם אתה מעורב בתאונה

במדינת ישראל ישנו חוק ביטוח חובה אשר מחייב נהגים להחזיק בביטוח חובה שכולל כיסוי מפני נזקי גוף של הנוסעים ברכב. לצערנו ישנם מקרים בהם הביטוח יוצא מתוקף ולא מספיקים לחדש או שנוהגים ברכב שאינו מבוטחים בו ואז העניינים יכולים להסתבך. נהגים לא מבוטחים: מה לעשות אם אתה מעורב בתאונה?

 

חוק ביטוח חובה

בשנת 1970 נחקק בישראל חוק בשם "פקודת ביטוח רכב מנועי" אשר מחייב כל נהג שמחזיק ברכב לבטח אותו במסגרת ביטוח חובה בחברת ביטוח כלשהיא שיבחר. הביטוח כולל כיסוי מפני נזקי גוף שיגרמו לנהג ברכב או לנוסעיו במקרה של תאונת דרכים. נהגים לא מבוטחים אשר מעורבים בתאונה בעצם עוברים על חוק זה ולכן מבצעים עבירה פלילית ולא רק מפסידים כסף רב.

 

נהגים לא מבוטחים: מה לעשות אם אתה מעורב בתאונה

תפקידו של הביטוח בתאונת דרכים הוא לפצות את המעורבים ובעצם לכסות את ההוצאות הכלכליות בעקבות הנזקים שנגרמו בתאונה. על פניו, נהגים לא מבוטחים רק מפסידים כסף כי לא יהיה מי שיכסה להם את הנזקים שנגרמו בגלל שאין להם כיסוי ביטוחי. אך כפי שנכתב לעיל, נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק ולכן במידה והדבר ייודע למשטרה אתם עומדים בסכנה לעונש.

 

יצירת קשר עם איש מקצוע

נפרט בהמשך על פעולות שכדאי לבצע או לפחות לשקול במקרה שנהג לא מבוטח מעורב בתאונת דרכים, אך הטיפ הכי טוב שניתן לתת הוא דבר ראשון ליצור קשר עם איש מקצוע. בגלל שאתם בעצם נכנסים להליך פלילי שמעורבים בו גם נזקים שנגרמו לכם והפסדים כלכליים, אתם צריכים איש מקצוע שיעשה לכם סדר וינסה להטיב כמה שאפשר את ההליכים העתידים עבורכם. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן עוסקים גם בתיקים ותביעות כאלו ונשמח לעזור.

 

נהגים שגרמו לנזק ולא מבוטחים בצד ג'

תחילה נתמקד במקרה הפשוט יותר שבו נהגים לא מבוטחים בצד ג' ותוהים מה לעשות לאחר מעורבות בתאונה שבה נפגע אדם או רכוש אחר. נזקים אלו מכוסים על ידי ביטוח צד ג' אך הוא אינו חובה ולכן לא כולם מחזיקים בביטוח זה. במקרה זה במידה והנפגע בתאונה ידרוש זאת יהיה עליכם לשלם את הפיצויים בעצמכם. במידה והוא או חברת הביטוח שלו יוצרים אתכם קשר, המתינו עם מתן תשובה והתייחסות והשאירו זאת לעורך דין שמייצג אתכם. למרות שיש לכם לכאורה מעורבות אנחנו צריכים קודם לבחון את המקרה כדי להבין כיצד לפעול.

 

נהגים לא מבוטחים בביטוח חובה

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים ושוטר שם לב שאינכם מבוטחים בביטוח חובה אתם בעצם פתוחים להליך פלילי אשר יכול להיגמר בקנס כספי, השהיית הרישיון ואף שלילה. כמו כן, במקרה שגרמתם לנזק אצל אחרים היעדר ביטוח החובה מהווה ראיה לרעתכם. חשוב להבין כי מדובר בהליך מורכב ששם לכם הרבה על הכף ולכן אל תהססו ליצור איתנו קשר במהרה כדי לוודא שלא יהיו טעויות משמעותיות בדרך שהיה ניתן למנוע.

 

קבלת פיצויים מגורמים אחרים

כעת נשים בצד את ההליך הפלילי וההתמודדות עם הנזקים שנגרמו לאדם אחר שהיה מעורב בתאונה ונתמקד בנזקים הגופניים שנגרמו לך. במידה ולאחר התאונה נותרת עם נזקי גוף משמעותיים שאף גרמו לאובדן כושר עבודה או לנכות, למרות שלא היית מבוטח בביטוח חובה, אתה עדיין מבוטח מול הביטוח הלאומי ולכן חשוב לשקול לפעול מול גוף זה לקבלת פיצויים או לפחות סיוע ראשוני לכיסוי הנזקים.

 

הגשת תביעה לביטוח הלאומי

במקרה שאכן נותרתם עם נכות סביר שתהיו זכאים לקבל קצבת נכות מביטוח לאומי וזאת מותנה בהגשת תביעה ובה פירוט על המצב הרפואי שנגרם כתוצאה מהתאונה. הגשת התביעה מתבצעת על ידי מילוי טופס תביעה וצירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים וכן גם בשלב זה ניתן לשלב ייצוג משפטי וכדאי שיהיה מקצועי ועם ניסיון ככל שניתן כדי שבאמת תקבלו מה שמגיע לכם.

 

פיצויים מהמעורבים בתאונה

היעדר ביטוח חובה מסבך את ההשלכות של מעורבות בתאונת דרכים, אך נהגים לא מבוטחים ששואלים מה לעשות אם מעורבים בתאונה צריכים גם לקחת בחשבון שיש עוד מעורבים ולהם עשויה להיות האחריות. במקרה זה נדרש ליצור קשר עם הצד הפוגע ולדרוש ממנו פיצויים. במידה ויש לו ביטוח צד ג' סביר שחברת הביטוח שלו תשלם לכם את הפיצויים אך במקרה וגם לו אין ביטוח, הוא יצטרך לשלם לכם הפיצויים וביחד נדרוש זאת.

 

פיצויים על רקע כיסויים אחרים

יכול להיות שנהג לא מבוטח בביטוח חובה או בביטוח מקיף לרכב אך הוא כן מבוטח בביטוחים פרטיים אחרים כדוגמת אובדן כושר עבודה או ביטוח נזקי גוף. במידה ואכן כך הדבר נדרש לדרוש את הכיסויים הרלוונטיים מחברת הביטוח. ההליך מול חברות הביטוח הפרטיות גם כן דורש הגשת תביעה ובה פירוט על הנזקים.

בשאלה בדבר נהגים לא מבוטחים: מה לעשות אם אתה מעורב בתאונה נדרש להתייחס לכמה אפשרויות. במקרה של היעדר ביטוח חובה הנהג עומד בסכנה להליך פלילי עד כדי קנס כבד או אפילו שלילת רישיון, אך במקרה של היעדר ביטוחים אחרים כמו ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף נדרש לבחון את האפשרויות האחרות העומדות בפני הנהג להתמודדות עם הנזקים הכלכליים. בכל מקרה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים אנחנו, במשרד עורכי הדין פייפר כהן, יכולים לסייע לכם וביחד נדאג שהמצב יטופל בצורה הטובה ביותר.

נהגים לא מבוטחים מה לעשות אם אתה מעורב בתאונה
נהגים לא מבוטחים מה לעשות אם אתה מעורב בתאונה

אם נהגת בלי ביטוח חובה והיית מעורב בתאונת דרכים הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא ליצור קשר עם עורך די שייצג אותך ויסייע לך להתמודד עם כמה שפחות טעויות בדרך. חשוב לזכור כי מדובר בעבירה פלילית ולכן כדאי שיהיה איש מקצוע שמתמחה בתחום זה וינסה במקצועיות למנוע מצב של עונש כבד.

מטרתו של ביטוח צד ג' הוא שחברת הביטוח היא זאת שתשלם למי שנפגע בתאונה את הפיצויים במקום הנהג המעורב. במקרה שאין ביטוח צד ג' צריך הנהג לשלם בעצמו את הפיצוי אך כדאי לשלב איש מקצוע שיוודא שאתם יוצאים הכי פחות מופסדים שאפשר בגלל שגם לכם יש פגיעות ונזקים להתמודד איתם.

במקרה של נכות חמורה עד כדי אובדן כושר עבודה של המעורב בתאונה אפשר לתבוע לביטוח לאומי לקבלת הכרה בנכות וכן קצבת נכות או לפחות מענק להתמודדות. הביטוח הלאומי מבטח גם אם אין ביטוח חובה ולכן זה הוא בהחלט מישור שכדאי לבחון במקרה של נהגים לא מבוטחים.

נהגים לא מבוטחים אכן נמצאים בסכנה לשלילת רישיון בגלל שמדובר בעבירה פלילית במסגרת "חוק ביטוח חובה". אם קיבלתם שלילה לזמן ממושך יכול להיות שעורך דין יוכל לסייע לכם לקצר את תקופת השלילה ולכן כדאי לפנות לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי בהקדם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!