לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין דיני עבודה

דיני עבודה, מעצם מהותם, הם עולם תוכן פתלתל ומורכב. לכן בהיווצר סכסוכי עבודה בין עובדים ומעבידים או בין עובדים ומוסדות המדינה (רשות המיסים, קרנות הפנסיה, הביטוח הלאומי וכדומה), נדרשת מעורבותו של גורם מקצועי בעל בקיאות רבה בתחום דיני המשפחה והעבודה.

זהו בדיוק תחום התמחותו של עורך דין דיני עבודה. במדריך זה, נסקור את מגוון הנושאים המשפטיים שעו"ד כזה יכול לסייע בהם למיוצגיו ואת הדרכים למציאת עורך דין טוב לענייני עבודה.

 

על חשיבות הייצוג המשפטי של עורך דין דיני עבודה בסכסוכי עבודה

סכסוכי עבודה ובפרט כאלו שמגיעים לפתחם של בתי המשפט, הם מחלוקות שבכוחן להשפיע בצורה מרחיקת לכת על מצבם הכלכלי של הצדדים לסכסוך. משום כך, חשוב ביותר שכל החלטה שמתקבלת וכל צעד שמבוצע, יעשו ממקום של הכרת החוק על בוריו והיכרות מעמיקה עם מנגנוני השלטון, המשפט והאכיפה הקשורים בעניין.

ייצוג משפטי של עורך דין לענייני עבודה בסכסוכי עבודה, נועד לספק למיוצגיו הכוונה משפטית מקצועית הנשענת על ידע מקיף שכזה ומאפשרת קבלת החלטות מושכלת, זהירה ונבונה.

 

באילו נושאים עורך דין דיני עבודה מסייע?

עורכי דין לענייני עבודה עוסקים בסוגים רבים ושונים של סוגיות משפטיות הנוגעות ליחסי עובד ומעביד. הנה כמה מהסוגיות הנפוצות שבהן ראוי להסתייע בעורך דין דיני עבודה:

  1. סכסוכי שכר
  2. מחלוקות על תנאי העסקה ותנאים סוציאליים
  3. מחלוקות הנובעות מהתנגשות בין זכויות עובדים לזכויות מעסיקים
  4. תביעות על רקע פיטורי עובדים ותשלום פיצויי פיטורים או התפטרות לעובד
  5. מחלוקות הנוגעות להסכמי עבודה
  6. בעיות הנוגעות לייצוג עובדים
  7. תלונות על הטרדה מינית במקום העבודה
  8. תביעות המוגשות על רקע התנכלות או הפליה בעבודה
  9. תביעות כנגד מעסיקים בעקבות תאונות עבודה
  10. מחלוקות הנוגעות לפרישת עובד לפנסיה והזכויות הפנסיוניות המגיעות לו
  11. מחלוקות מול הביטוח הלאומי
  12. סכסוכי עבודה בין עובדים ומעבידים בנושאים אחרים

 

מהם הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת עורך דין לדיני עבודה?

הרשימה מעלה היא קצה קצהו של תחום דיני העבודה, המונה מגוון רחב מאוד של נושאים המחייבים התייעצות עם עורך דין דיני עבודה מיומן. מפאת רוחב היריעה של תחום משפטי זה, מטבעם של דברים לעורכי דין שונים המספקים שירותים משפטיים לעובדים ומעבידים, יש תתי התמחויות שונות.

לכן כאשר מחפשים עו"ד דיני עבודה, אחד הדברים הראשונים שראוי לברר הוא  האם אותו עורך דין שאת שירותיו שקלתם לשכור, אכן מספק את השירות שלו אתם זקוקים וצבר בו ניסיון מעשי רלוונטי.

 

עורך דין דיני עבודה או ייצוג עצמי?

אף שבאופן עקרוני, כל אדם במדינת ישראל יכול לייצג עצמו עצמאית מול רשויות המדינה ובכללם רשות המיסים, הביטוח הלאומי ומערכת המשפט, בענייני עבודה – אין להתעלם מן העובדה שחוקי העבודה בארץ נתונים לשינויים תדירים. לא אחת הפסיקה התקדימית בתביעות הדנות בזכויות העובד או המעביד, יוצרת תקדימים משפטיים שבכוחם לחולל שינויים בתביעות דומות שיידונו בבתי המשפט לענייני עבודה בהמשך.

כך עלול להיווצר מצב שבו אדם מהשורה שאינו עוקב באופן יומיומי אחר התמורות בחקיקה ובפסיקה, יגיע בעמדת חסרון להליך המשפטי ולא יצליח לממש את זכויותיו כהלכה בשל כך. לכן לא מומלץ כלל ועיקר לוותר על ייצוג משפטי מקצועי של עורך דין דיני עבודה מנוסה, מיומן ומעודכן.

עורך דין מומלץ לדיני עבודה לרוב יהיה בעל וותק של שנים רבות בתחום עיסוקו ויגיע עם ניסיון מעשי עשיר ומגוון. כמובן, כדאי למקד את החיפוש שלכם בעורכי דין שיש להם רקורד של הצלחות רבות בתיקים דומים לשלכם.

 

מדוע אסור לוותר על שיחת ייעוץ ראשונית לפני שחותמים על הסכם ייצוג עם עורך דין דיני עבודה?

בתחום המשפט שלא בשונה משאר התחומים שבהם יש צורך בסיוע מקצועי מנותן שירות כזה או אחר, אין תחליף להתרשמות אישית. פירושו שהדרך הנכונה ביותר לבחירת עורך דין מקצועי לענייני עבודה, הינה לשוחח אישית עם האדם שבשירותיו אתם שוקלים להסתייע, ורצוי אף פנים אל פנים, אם הדבר מסתייע.

שיחות ייעוץ ראשוניות ופגישות ייעוץ עם עורכי דין לענייני עבודה, נועדו בדיוק למטרה זו. זו ההזדמנות שלכם להתרשם גם מידענותו ומקצועיותו של עורך הדין בתחומו, גם מיחסי האנוש שלו וגם מרמת הקשב והאכפתיות שהוא מגלה כלפי מיוצגיו.

פגישת ייעוץ תאפשר לכם בין השאר גם לקבל אומדן ברור יותר בדבר סיכויי ההצלחה בהליך המשפטי שלפתחו אתם עומדים, העלויות הצפויות בו, משך התהליך בהערכה גסה ודרכי הפעולה השונות שתוכלו לנקוט להשגת מטרותיכם.

רק עו"ד מקצועי באמת לענייני עבודה, יקפיד לדון עם לקוחותיו הפוטנציאליים באופן קונקרטי על התיק שלהם בשיחת הייעוץ ומכאן שזוהי דרך נוספת לבצע סינון ולבחור מתוך עורכי הדין השונים ששקלתם לשכור, את הטוב ביותר.

 

לסיכום

אם הגעתם למצב המחייב סיוע משפטי מעורך דין דיני עבודה, דעו שהגעתם למקום הנכון. זה הזמן ליצור קשר עם משרד עורכי דין איכותי שילווה אתכם יד ביד עד למימוש כולל של זכויותיכם וקבלת הסעדים המגיעים לכם כחוק. לקביעת שיחת ייעוץ ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

עורך דין דיני עבודה – שאלות ותשובות נפוצות

להלן כמה שאלות נפוצות שלקוחותינו שואלים אותנו לעיתים קרובות בהקשר לקבלת סיוע משפטי בתחום דיני העבודה:

עורך דין דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה

במדינת ישראל של שנת 2022, ישנם אינספור חוקים שתכליתם היא הסדרת מערכת היחסים, החובות והזכויות של עובדים ומעבידיהם. מערכת חוקים זו מתעדכנת בתדירות גבוהה להפליא ומושפעת גם מרוח התקופה וגם מהחלטות תקדימיות המתקבלות בבתי המשפט מעת לעת. לכן יש צורך להסתייע בעורך דין כדי לדעת בבירור למה אתם זכאים וכיצד מותר לכם לפעול בהתאם להוראות החוק וההלכה הפסוקה.

המפתח לאיתור עורך דין דיני עבודה מעולה, הוא לשאול במעגל החברתי הקרוב שלכם האם לחבריכם, לקולגות שלכם או לקרובי משפחתכם, יש המלצה מניסיון אישי על עורך דין טוב לדיני עבודה. גם באינטרנט ניתן למצוא חוות דעת וביקורות מלקוחות קודמים – בין אם בגוגל או בפייסבוק וכמובן, גם באתר האינטרנט של משרד עורכי הדין. על מנת להיות בטוחים שמדובר בהמלצות מלקוחות אמיתיים, ניתן לסקור גם את חוות הדעת באתרים של השוואת בעלי מקצוע וכן לבקש מעורכי הדין שעמם אתם מדברים, להפנות אתכם ללקוחות מרוצים ששכרו בעבר את שירותיהם.

בהתגלע מחלוקות הנוגעות לזכויות עובדים ומעסיקים, ליווי משפטי מעורך דין מומלץ לענייני עבודה, שמצוי גם ברזי החוק וגם בהלכה הפסוקה העדכנית, מסייעת במקרים רבים להביאאת המחלוקת אל פתרונה בהליכי גישור או פשרה מזורזים ומבלי שבהכרח תידרש הגשת תביעה משפטית יקרה, מתמשכת ומורכבת.

מטבע הדברים, שירותיו של עורך דין דיני עבודה, כמו כל עורך דין או בעל מקצוע אחר, מתומחרים גם בהתאם לוותק המקצועי שלו. זה אך טבעי שעו"ד דיני עבודה ותיק ועתיק ניסיון יגבה מלקוחותיו שכר טרחה בסכום גבוה מעו"ד לעניני עבודה שאך החל את דרכו בתחום. יחד עם זאת, עלות שירותיו של עורך דין דיני עבודה נגזרת לא רק מהוותק והניסיון שלו אלא גם מסוג השירות שהלקוח זקוק לו, מורכבות התיק ופרמטרים רבים ונוספים. לכן עו"ד דיני עבודה טוב לא בהכרח יעלה לכם סכום כסף משמעותי, אם כי מומלץ להשקיע בנותן שירות אמין, מומלץ ואיכותי – שיודע לחסוך מלקוחותיו הפסדים כספיים מיותרים ולסייע להם בהשגת הכספים המגיעים להם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!