לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים במרכז

עורך דין תאונות דרכים במרכז הוא הכתובת שלכם לתביעות פיצויים ודרישה להכרה בזכויות כנפגעים בעקבות תאונת דרכים. אז מה בדיוק מבצע עבורכם עורך הדין? מי יפצה אתכם? וכיצד לבחור עורך דין מומחה במרכז שיפעל עבורכם במקצועיות הגבוהה ביותר?

 

מתן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

אם נפגעתם או פגעתם באחרים בתאונת דרכים, דעו שלמרות החוקים המוגדרים והברורים, אתם צפויים למספר אתגרים בדרך לקבלת הפיצויים הכספיים. מידי יום מתרחשות בישראל מאות תאונות, חלקן מסתיימות בפגיעות ואיש איננו חסין ממעורבות בתאונה.

עד שנת 1975 כל אדם שנפגע בתאונת דרכים והיה זקוק לתקציב על מנת להחלים ולהשתקם, היה צריך לתבוע את אדם שגרם לתאונה, כלומר את הנהג הפוגע או את הגורם שלדעתו אשם באותה התאונה. אלא שמצב זה גרם לכך שרבים לא הצליחו להוכיח אשמה של נהגים אחרים ונותרו בסופו של דבר עם נזקי גוף קשים אך ללא כל פיצוי.

מכיוון שתאונות הדרכים גורמות לנזקי גוף קשים בחלקן ויש מי שצפויים לאבד את כושר עבודתם והתפרנסותם, כמו גם את יכולתם לבצע פעולות בסיסיות ולתפקד בכלל, קבע המחוקק את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (התשל"ה – 1975). חוק זה מתייחס לכל זכויותיהם וחובותיהם של נהגים ונוסעים ומצביע גם על מנגנון הפיצויים שלפיו נפגעים בתאונה יקבלו תשלום.

 

הגורמים המפצים בתאונות דרכים

על פי החוק, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לקבל פיצוי, זאת ללא קשר למי שאשם בגרימת התאונה. גוף המפצה הוא חברת ביטוח החובה של כלי הרכב בו נסע הנהג יחד עם נוסעים נוספים (אם היו). אם התאונה התרחשה מול הולך רגל או רוכב אופניים, הם יתבעו את ביטוח החובה של הרכב הפוגע.

חוק זה מכיל גם סייגים שבהם לא יינתן פיצוי, כמו למשל תאונת דרכים שנגרמה כתוצאה ממעשה פלילי (שוד למשל, או ניסיון דריסה) וכן קובע העדר אפשרות לתבוע צדדי ג' נוספים מלבד חברת ביטוח החובה.

מה קורה אם נהג נפגע בתאונה אך אין ברשותו ביטוח חובה? כאשר אין ביטוח חובה או ביטוח חובה תקף וכן במצבים שבהם זהות הנהג אינה ידועה ולפיכך גם המבטחת שלו (למשל בתאונות פגע וברח), נוצר מצב שבו אין חברת ביטוח שניתן לתבוע ולשם כך הוקמה קרן לפיצוי נפגעים בשם “קרנית“.

גוף זה "נכנס לנעלי" חברת הביטוח הרגילה כך שהנפגע תובע אותו ומקבל פיצוי. יחד עם זאת, חשוב להבהיר שדרכי הפעולה מול קרנית מעט מורכבות, שכן הנפגעים נדרשים להוכיח שאין ביכולתם לתבוע את חברת ביטוח החובה לאור המקרה.

 

כאשר תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה במרכז

כידוע, לא מעט נהגים מקצועיים, סוכני מכירות, שליחים ועובדים מבצעים נסיעות כחלק מעבודתם או מטעם מקום עבודתם וגם הם עלולים להיות מעורבים בתאונת דרכים. כאן הופכת התאונה למעשה לתאונת עבודה בהגדרתה ולכן ניתן לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי במקביל לתביעת ביטוח החובה.

העובד יוכל לקבל תשלום דמי פגיעה וזכאות להגיש תביעת נכות מעבודה אם יש צורך, אך במצב כזה התשלום שיקבל מחברת ביטוח החובה של הרכב יהיה בקיזוז מה ששולם לו מהביטוח הלאומי. האם כדאי לתבוע את ביטוח החובה בלבד ולוותר על תביעה במוסד לביטוח הלאומי? ובכן, הדבר בדרך כלל לא מומלץ.

זאת מפני שקיימת אפשרות שחברת הביטוח תנכה מסך הפיצוי את הסכום שאותו הנפגע יכול היה לקבל בביטוח הלאומי, אם היה מגיש תביעת עבודה. ניכוי זה מוכר בשם “ניכוי רעיוני“.

 

כמה כסף מגיע לי מתאונת דרכים?

סכומי הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מחושבים על פי מספר פרמטרים מרכזיים: מועד התאונה, גיל הנפגע, כמות שנות העבודה שנותרו לו עד לגיל הפנסיה, השכר הממוצע שלפני ואחרי התאונה, סוג והיקף הנזקים הרפואיים וההשפעה התפקודית שנובעת מהם. בנוסף ישנה התייחסות גם לנסיבות אישיות של הנפגע ולסיוע המשפחתי שקיבל.

ולכן הפיצוי עצמו מובא דרך נוסחה שמחשבת את גובה הסכום עבור כל אחד מראשי הנזק הקיימים: אובדן שכר בגין התאונה, פיצוי בגין ימי אשפוז, הוצאות רפואיות, הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הפסדי פנסיה לעבר ולעתיד, כאב וסבל, עזרה צד ג', עלויות התאמת דיור ועוד.

 

אין חכם כבעל ניסיון – כך תבחרו עורך דין תאונות דרכים במרכז

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים ומעוניין להבטיח לעצמו את סכום הפיצויים הראוי ביותר לנזקים שנגרמו לו, טוב יעשה אם יפנה לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים ותביעות נזקי גוף. חשוב שעורך הדין יהיה אדם בעל ידע מקצועי עשיר וניסיון רב בייצוג נפגעים ובהצלחה משביעת רצון כמובן.

עורך הדין הוא הגורם היחידי שמהווה מתמודד "שווה ערך" למנגנון המשפטי של חברות הביטוח. היכרותו עם מנעד רחב של מקרים, מדיניות פנימית בכל חברת ביטוח ואת הפסיקה ותקנות החוק צפויים לסייע לנפגע משמעותית לדרוש בזכויותיו ולקבל אותן במלואן בתהליך יחסית קצר, יעיל וממוקד.

כמובן שעורך דין בעל ניסיון מקצועי מוצלח חוסך רבות בהתעסקות הבירוקרטית שלפני הגשת התביעה, מסייע לאסוף מסמכים רפואיים, קבלות ותיעוד רלוונטי, נמצא בקשר עם הלקוח ומבהיר מה עוד נדרש כדי להגיש את התביעה וכיצד לפעול אם וכאשר תתקבל תשובה בלתי מספקת מבחינתו. עורך הדין יוכל גם לפעול לכך שישולם לנפגע תשלום תכוף – תשלום שמועבר מיידית לנפגע ועל חשבון סכום הפיצויים הסופי שיוחלט.

 

נפגעתם בתאונת דרכים במרכז?

משרד עורכי הדין פייפר כהן נמנה עם משרדי עורכי הדין הבולטים והמובילים בתחום תביעות הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים וכבר צבר ניסיון עשיר והצלחות מקצועיות רבות לאורך עשרות שנות עבודה. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת להתייעצות ראשונית ונשמח להעריך את סיכויי התביעה שלכם, לייעץ ולכוון על מנת שתקבלו את כל זכויותיכם. 

עורך דין תאונות דרכים במרכז
עורך דין תאונות דרכים במרכז
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!