לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה

עורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה הוא הגורם המסייע, המכוון והמייעץ לנפגעי תאונות הדרכים. עורך הדין נדרש לבקיאות ומקצועיות רבה בתחום וככל שמומחיותו וניסיונו טובים יותר, כך הוא צפוי למקסם את סכומי הפיצויים המתקבלים ולקצר ככל האפשר את התהליך הבירוקרטי הממושך שמאחורי התביעות הללו. 

 

תאונת דרכים: התמודדות מאתגרת בכל המישורים

תאונת דרכים היא אירוע מטלטל ודרמטי, שעשוי להיות מורכב לכל המעורבים.

התאונה מתרחשת באופן פתאומי, לא צפוי ובהחלט בלתי מתוכנן, אך כמוה גם היקף הפגיעות והנזקים שנגרמים מהתאונה. לא פעם קורה שנפגעים ניזוקים עד כדי סטייה חדה מכל מסלול החיים הנוכחי שלהם, מאבדים את מקום העבודה, נכשלים בלית ברירה בלימודיהם ואף נגרעת מהם היכולת ליהנות מהנאות החיים כמו תחביבים או מפגש עם חברים ובני משפחה.

התמודדות זו היא בעל כורחם של הנפגעים, כאשר במקרים קיצוניים יותר היא תהיה גם בעל כורחם של בני המשפחה, המסייעים לנפגע האהוב. בביטוי החמור ביותר בני המשפחה הם למעשה הניזוקים בתאונת דרכים קטלנית בה איבדו את יקירם.

 

מנגנון הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

כדי לסייע לנפגעי תאונות הדרכים להתמודד עם כל מצב ותרחיש שנובעים מפגיעתם, נוסד חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (התשל"ה – 1975). חוק זה קובע מנגנון פיצויים לכל נפגעי תאונות הדרכים באשר הם, ללא קשר לאשמתם בתאונה. גובה הפיצוי ניתן על פי המקרה. כל זאת מתוך כוונה לאפשר לנפגעים להתאושש מהתאונה ולשוב במהירות האפשרית לשגרת חייהם.

הגורם המפצה בתאונות הדרכים הוא פוליסת ביטוח החובה שכל רכב מחויב בה, כך שפוליסה זו תופעל במקרה של תאונה עם נזקי גוף ותכסה אותם. אם זהות בעל הפוליסה אינה ידועה, או שנהג פגע באחרים כשהוא נוסע ללא ביטוח חובה, הנפגעים יתבעו את הקרן הממשלתית קרנית.

 

הגדרתה של תאונת דרכים

החוק בישראל מגדיר תאונת דרכים כך: "אירוע שבו נגרם לאדם נזק גופני בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה". מבלי להתעכב על מלוא הדקויות שמאפיינות את ההגדרה, נציין שמדובר בהגדרה כללית ורחבה מאוד, שהקשתה בעבר על בתי המשפט לקבוע מי מהתאונות השונות עומדת בהגדרה. כיום הגדרה זו הורחבה, על מנת שתוכל להכיל נסיבות ומקרים מגוונים יותר.

כך למעשה, תאונת הדרכים כיום יכולה להיחשב גם כסיטואציה שבה אדם נפגע בעת שרכבו הידרדר, או כאשר נפגע מדלת תא המטען. במקרה מפורסם לדוגמה, אדם זכה שפגיעתו תוכר כתאונת דרכים לאחר שנכנס לרכבו במטרה להוציא מצית ובמהלך כניסתו מעד ונחבל.

 

הסיבה לפעול מול עורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה

פרשנויות אלו לחוק, שעליהן מבוססת הגישה הסובייקטיבית של מחלקות התביעות בחברות הביטוח שמאשרות או דוחות את תביעות הפיצויים, עמדתם של שופטים בתיקי נזיקין וכן גופים נוספים שניתן לקבל מהם פיצוי במקרה של זכאות (כמו המוסד לביטוח הלאומי או פוליסת ביטוח פרטית), הן הסיבות העיקריות שבגללן חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה.

 

כיצד לפעול אחרי התאונה?

תיעוד, תיעוד, תיעוד – ככל שפגיעתכם ומצבכם בדקות שלאחר התאונה מאפשר, חשוב לתעד את אזור התאונה עצמו, את הרכבים ומיצובם על גבי הכביש, את נתיבי הנסיעה וכל פרט נוסף שעשוי להיות רלוונטי. אם צריך, מנעו מאחרים להזיז או לפנות דברים לפני שתיעדתם אותם כפי שהם.

בנוסף, עליכם לרשום את פרטי העדים בשמם המלא, כתובתם ומספר הטלפון. אם נפגעתם ואינכם הנהגים ברכב, יש לקבל כמובן את פרטי הנהג ופוליסת ביטוח החובה שלו לצורך הגשת תביעה.

קבלת טיפול רפואי – גם אם נדמה שיצאתם ללא פגע מהתאונה, הבדיקה שאחרי היא קריטית לאבחון פגיעות שעלולות לצוץ תוך כמה ימים מהתאונה. במצב כזה, יש צורך בקשר סיבתי ובהוכחות לכך שנזקי הגוף הקיימים נגרמו מתאונת הדרכים ולכן התיעוד במעמד קבלת הטיפול הופך לניירת שיהיה צורך להציג לחברת הביטוח בעת התביעה. בלעדיו, הסיכוי שתביעתכם תתקבל הוא מזערי.

קבלת אישור משטרה – סמוך ככל האפשר לתאונה יש לגשת לתחנת המשטרה הקרובה ולדווח על תאונת הדרכים שהתרחשה. דיווח זה מתאים לכל המקרים, לרבות תאונות שבהן הגיעו שוטרים ובוחנים לשטח. הדיווח על תאונת הדרכים יאפשר לכם לקבל טופס אישור משטרה, בלעדיו לא תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח.

 

פנייה לעורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה

כעת מומלץ לגשת להתייעצות משפטית עם עו"ד לבחירתכם. חשוב שעורך הדין יהיה גורם שמתמחה בטיפול בתביעות נזקי גוף מול חברות הביטוח ושיהיו לו ניסיון והצלחות רבות להציג בפניכם במקרים דומים.

עורך הדין צפוי להנחות אתכם לתעד כל דבר מרגע זה ואילך: לשמור קבלות על הוצאות שנוגעות לתאונה כמו למשל נסיעה לטיפול רפואי או רכישת אביזרים רפואיים, לשמור ניירת רפואית שהתקבלה כמו אישורים, מרשמים או הפניה לרופא מומחה וכן לשמור ניירת שמעידה על הפסדים כספיים כמו אישורי מחלה וכדומה.

כמו כן, עורך הדין יבהיר לנפגע שהחל מרגע זה אין למסור פרטים לחוקרי הביטוח או לענות לשאלותיהם ולהפנות אותם לעורך הדין בלבד. הסיבה נעוצה באינטרס האישי של חברות הביטוח, לפיו הן מחפשות נתונים ופרטים שיעזרו להן למצוא סיבות מוצדקות לדחיית התביעה, למשל מצב רפואי קודם שחברת הביטוח עלולה לסרב לפצות מעצם קיומו. הנחיות נוספות ימסור עורך הדין בהתאם למקרה לגופו ועל פי נסיבותיו.

 

נפגעתם בתאונת דרכים? תנו לנו לעבוד בשבילכם!

כפי שקראתם, עורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה הוא האדם המקצועי לפנות אליו על מנת לנהל כראוי תביעת פיצויים מול חברת הביטוח ולהגדיל את הסיכויים למיצוי יעיל יותר של זכויותיכם ובהיקף פיצויים משמעותי.

משרד עורכי הדין פייפר כהן מכיל צוות עורכי דין תאונות דרכים מיומן ומנוסה, שצבר הצלחות רבות בניהול תביעות פיצויים של נפגעים ונפגעות. המשרד צבר בקיאות אדירה לאורך השנים בתחום נזקי הגוף ותאונות הדרכים בפרט ומתמחה גם בתביעות פיצויים מול גורמים נוספים כמו המוסד לביטוח הלאומי, חברות ביטוח פרטיות, תביעות רשלנות ועוד. צרו עמנו קשר לפגישה ראשונית כבר עכשיו.

עורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה
עורך דין תאונות דרכים בפתח תקווה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!