לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים ברעננה

עורך דין תאונות דרכים ברעננה הוא הגורם המקצועי היחידי שנמצא "בצד" של נפגעי תאונות הדרכים, שנדרשים להוכיח שעברו תאונה ונפצעו ממנה, כדי לקבל את הפיצוי הכספי שמגיע להם לפי החוק. אז מהם יתרונותיו של עורך הדין במקרה של תאונת דרכים ומתי רצוי לפנות אליו? כל התשובות כאן במאמר:

 

תאונת דרכים ברעננה: לא תמיד סיפור פשוט

איסוף נתונים מזירת התאונה, קבלת טיפול רפואי במיון, שמירה, תיוק, תיעוד, סבלנות וקבלת ייעוץ משפטי – כל אלו נשמעים כמו טרחה המסרבלת ומקשה על חייהם של נפגעים בתאונות הדרכים. אלא שלמעשה, בלעדי האלמנטים הללו, לא ניתן למצות כראוי את זכויותיכם כנפגעי תאונת דרכים במדינת ישראל ולאפשר לכם להתמודד טוב יותר עם הנזקים הגופניים שנגרמו והשלכותיהם.

ולכן שאלת השאלות בקרב נפגעים בתאונות דרכים היא כיצד לבצע את תהליך התביעה כראוי, כדי להבטיח את קבלת סכום הפיצויים המקסימלי? ובכן, במאמר זה נציג את סדר הפעולות החשוב שתידרשו אליו מיד לאחר תאונת הדרכים וגם את חשיבות הסיוע והליווי המשפטי בחלק שאחרי.

 

איסוף נתונים מזירת התאונה

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מאפשר לכל אדם שנגרמו לו נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים, לקבל פיצוי כספי וללא קשר לאשמתו בתאונה. את התביעה יש להפנות לחברת הביטוח שמבטחת את הרכב בביטוח חובה: נהגים ונוסעיהם יתבעו את חברת ביטוח החובה של אותו רכב ואילו הולכי רגל יתבעו את חברת ביטוח החובה של הרכב המזיק.

כדי להעניק לכם את הפיצוי המתאים, חברת הביטוח תדרוש ראיות לקיומה של התאונה, מה שמצריך מכם לאסוף מהשטח תיעוד כמה שיותר ממצה: תמונות של זירת התאונה והתאונה עצמה, של פציעות הגוף שנגרמו לכם, של כיווני הנסיעה, התמרורים, הרמזורים, הצומת, הרחוב, פרטי עדים לתאונה (כתבו אותם), פרטי הנהגים המעורבים ועוד.

 

פינוי לבית החולים בהקדם

כחלק בלתי נפרד מכל תביעת פיצויים, עליכם להוכיח את הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהאירוע. במקרה שלנו, תידרשו כמובן להוכיח את נזקי הגוף מתאונת הדרכים ולכן קיימת חשיבות לקבלת הטיפול הרפואי בסמוך ככל הניתן למועד התאונה, על מנת לקשר סיבתית בינה לבין הפגיעה.

חשוב לציין שישנם נהגים שמאמינים שיצאו ללא שריטה מהאירוע ולכן מיותר עבורם להתפנות לבית החולים ולהיבדק. בפועל הם צפויים לגלות על כאבי גב, צוואר וראש כשלושה ימים אחרי התאונה, אלא שאז אם ייגשו להיבדק, סביר שחברת הביטוח כבר תסרב לפצות אותם. מכיוון שמוכרח להיות קשר ישיר בין התאונה והנזקים ממנה, אין להמתין ולגשת מהר ככל האפשר למיון או מרפאת חירום לבדיקה.

במעמד הבדיקה, הסבירו שהגעתם בעקבות תאונת דרכים ופרטו את נסיבותיה. עליכם לוודא שהדברים נכתבים כדי שהדבר יהווה תיעוד כמתבקש לחברת הביטוח ולשמור כמובן את כל הניירת הרפואית שניתנה לכם. אם קיבלתם המלצה לבדיקות המשך או בירור מול רופא בקהילה, יש לפעול על פיהן. למעשה, ככל שהתמונה לגבי מצבכם הרפואי תהיה רחבה ומפורטת יותר, כך גדל הסיכוי לפיצוי יותר גבוה.

 

דיווח על התאונה במשטרת ישראל

אחד המסמכים העקרוניים והחיוניים ביותר להגשת התביעה הוא אישור משטרה. זהו למעשה טופס המאשר שניגשתם למשטרה כדי לדווח על התאונה ומילאתם טופס דיווח עליה שנשמר וטופל במשטרת ישראל. את הדיווח מומלץ לבצע לאחר קבלת הטיפול הרפואי ולא להיפך, כדי להבטיח תחילה את בריאותכם וגם משום שניתן לדווח גם לאחר 48 שעות על תאונה שלא הצריכה משטרה בפועל.

לאחר שתמלאו את הטופס ותשלימו את הדיווח, תקבלו את אישור המשטרה ואותו יש לצרף למסמכי התביעה בהמשך.

 

פגישת ייעוץ עם עורך דין תאונות דרכים ברעננה

נפגעים רבים שואלים את עצמם ובצדק: אם עומדת לי בכל מקרה הזכאות לפיצוי כנפגע/ת מתאונת דרכים, מדוע יש צורך בסיוע של עורך דין בנושא?

ובכן, יש לכך כמה סיבות:

האחת – דין ודברים מול חברת הביטוח. לא פעם קורה שאדם מגיע עם נזקי גוף לדרוש את הפיצויים שמגיעים לו ובעקבות סתירה בתיעוד, בממצאים הרפואיים או "חורים בעלילה" חברת הביטוח דוחה את בקשתו. עורך הדין מודע להתנהלותן בפועל של חברות הביטוח ויודע כיצד להגיש את התביעה כדי לצמצם את סיכויי הדחייה וכיצד לפעול אם התביעה נדחתה בכל מקרה.

הסיבה השנייה – לא תמיד מסתיימות זכויותיהם של נפגעי תאונות הדרכים בפיצוי מביטוח החובה. אנשים שנגרמה להם נכות, שהיה להם צורך בשיקום ממושך או שלא היה להם את מי לתבוע (למשל בתאונת פגע וברח) יצטרכו לפעול מול גופים נוספים כמו המוסד לביטוח הלאומי, מס הכנסה, קרן קרנית, פוליסות ביטוח פרטיות ועוד.

הייצוג מול גופים אלו חשוב ביותר גם לתובעים שעברו תאונת דרכים המוגדרת כתאונת עבודה ולכן אמורים לקבל הן הכרה כנפגעי תאונות הדרכים והן הכרה כנפגעי עבודה, על כל זכות המשתמעת מכך.

הסיבה השלישית – סיוע של עורך דין תאונות דרכים ברעננה צפוי למקסם את גובה הפיצויים שתקבלו. כידוע, יש קשר הדוק בין היכולת להציג נזקים באופן מלא, ממצה ומשכנע, לבין התרשמות הצד השני מגובה הסכום שיש להעניק עבורם.

עורך הדין מודע לאופן המיוחד שבו המדינה רואה את נפגעי תאונות הדרכים ואת מנגנוני הפיצויים הניתנים להם, מעודכן בפסיקות, תקנות וחקיקה סביב הנושא ולכן ישתמש בידע הרב שלו לטובת עמידה על כל זכויות הלקוח שלו.

 

נפגעתם בתאונת דרכים ואתם מחפשים עו"ד טוב?

משרד עורכי הדין פייפר כהן ישמח להעניק לכם ייעוץ והכוונה על פי נסיבות המקרה ולעמוד לרשותכם עד קבלת מלוא הפיצויים והזכויות שמגיעים לכם כנפגעים או כבני משפחתם של הנפגעים. פנו אלינו לתיאום פגישה כבר עכשיו ונדאג גם לכם. 

עורך דין תאונות דרכים ברעננה
עורך דין תאונות דרכים ברעננה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!