לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פיצויים בתאונות דרכים

נפגעתם בתאונת דרכים? על פי חוק הפלת"ד משנת 1975 אתם זכאים לקבל פיצוי בגין פגיעות בנפש ובגוף שנגרמו לכם מתאונת דרכים, גם אם היא קרתה באשמתכם. על פי החוק, בכל מקרה של תאונת דרכים יש לתבוע את חברות הביטוח שמבטחות את הרכבים שהיו מעורבים בתאונה, ואם מדובר בתאונה המוגדרת כתאונת עבודה – הכתובת לתביעה תהיה המוסד לביטוח לאומי. כדי למקסם את גובה הפיצוי המשולם לכם ולמצות את הזכויות שלכם, חשוב לפנות למשרד עורכי דין מנוסה ומיומן שיילחם עבורכם בזמן שאתם מתאוששים ומשתקמים מן הפציעה.

 

פיצויים בתאונות דרכים

על פי חוק הפלת"ד משנת 1975 נקבע כי גם האשם בתאונה זכאי לפיצויים מחברת הביטוח שלו על מנת שיוכל לשקם את חייו ולקבל טיפול רפואי מיטבי. כפועל יוצא מחוק זה כל אזרח במדינת ישראל המחזיק ברשותו רכב צריך לבטח אותו בביטוח חובה אשר מקנה לו פיצוי במקרה שנקלע לתאונה, ואם מסיבה כלשהי חברת הביטוח דוחה את הבקשה לפיצוי ניתן לפנות לקרן קרנית שמעניקה פיצויים ללא כתובת לתביעה. במידה והתאונה התרחשה בעת העבודה היא תוגדר כתאונת דרכים ולכן הכתובת לתביעה יהיה המוסד לביטוח לאומי.

בכל מקרה של הגשת תביעת פיצויים בתאונות דרכים חשוב מאד לפנות לעורך דין מיומן ומנוסה כדי שיילחם עבור הזכויות שלכם וימקסם את גובה הפיצוי בזמן שאתם מנצלים את הזמן לשיקום והחלמה מהפגיעה. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו משרד בעל נסיון רב בהגשת תביעות פיצויים עקב תאונות דרכים והשיג ניצחונות רבים עבור עשרות רבות מלקוחותיו. במידה ונפגעתם בתאונה, פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ, הדרכה והכוונה.

 

תאונות דרכים בישראל

למרבה הצער, תאונות הדרכים בישראל הפכו ללא פחות ממכת מדינה. בכל שנה מאות אנשים מקפחים את חייהם בתאונות קשות שנגרמות מסיבות שונות, ואלפים אחרים נותרים נכים, משותקים, פצועים וחבולים, ונאלצים לבלות שבועות, חודשים ואף שנים בשיקום ממושך, כואב ומתיש. לא כולם מצליחים לחזור לחייהם שלפני התאונה, משפחות לעיתים מתפרקות, מקומות עבודה אינם ששים לקבל בחזרה עובדים לא מתפקדים, וחיים שלמים נהרסים כליל.

 

כיצד מגישים תביעה בגין פיצויים בתאונות דרכים?

על מנת להגיש תביעה בגין פיצויים על נזקים שנגרמו לכם עקב תאונות דרכים יש להבין קודם כל מי נפגע וממה:

  1. כאשר הנפגע הינו הנהג ברכב השייך לו – במידה ונפגעתם בשעה שהסעתם את הרכב שרשום על שמכם או שהינכם נהגים מורשים בו ( למשל, רכב ממקום העבודה ) עליכם לתבוע את חברת הביטוח שבה ביטחתם את הרכב שלכם. במידה ונפגעתם במהלך יום העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה הביתה ממקום העבודה, תיחשב התאונה לתאונת עבודה ולכן יש לתבוע את הביטוח הלאומי.
  2. כאשר הנפגע הינו נוסע ברכב – במידה ונפגעתם בזמן שנסעתם במונית, באוטובוס, או ברכב של מכרים וחברים, עליכם לתבוע ישירות את חברת הביטוח שמבטחת את הרכב בו נסעתם. מסיבה זו חשוב מאד לזכור לאסוף פרטים מזהים של הנהג או חברת ההסעות שבה נסעתם כדי שתדעו את מי לתבוע. גם במקרה זה, אם הנסיעה היתה קשורה באופן ישיר לעבודתכם, הכתובת הינה המוסד לביטוח לאומי.
  3. כאשר הנפגע הינו הולך רגל – במידה ונפגעתם מרכב חולף עליכם לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, אך אם חלילה הרכב ברח לפני שהגיעו כוחות השיטור וההצלה לגבות ממנו פרטים, ניתן לתבוע את קרן קרנית. בכל מקרה שבו הייתם בדרככם למקום העבודה או ממנו, או שביצעתם שליחות עבור מקום העבודה, עליכם לתבוע את המוסד לביטוח לאומי.

 

האם חברת הביטוח עשויה לדחות את תשלום הפיצוי?

בהחלט כן, ברגע שמתבצעת תאונת דרכים, חברת הביטוח תשלח חוקרים לברר את סיבת התאונה ומי גרם לה. במידה ויתברר כי בתאונה שלכם התרחשו המקרים הבאים, ייתכן וחברת הביטוח תסרב לשלם לכם פיצויים, ולכן לא יהיה מנוס אלא לפנות לקרן קרנית:

  • הנפגע גרם לתאונה במתכוון
  • הנפגע נהג ברכב ללא רשות בעל הרכב
  • הנפגע בתאונה נהג ללא רשיון בתוקף
  • הנפגע בתאונה נהג ללא ביטוח חובה בתוקף
  • הנפגע השתמש ברכב לביצוע או סיוע לפשע כגון גניבת רכב, שוד וכדומה

 

ומה לגבי נזקי רכוש?

קרן קרנית, המוסד לביטוח לאומי וביטוח החובה לרכב עוסקים אך ורק בהיבטים הגופניים של הפציעה והפיצוי על אובדן ימי עבודה, טיפולים שונים, שיקום וכדומה. הם אינם עוסקים בהיבט הרכושי כגון נזק שנגרם לרכב, לרכוש שהחזיק הנפגע כגון שעוני יד, טלפונים סלולריים או מחשב נישא או כל רכוש אחר שנפגע באופן ישיר מן התאונה ( אופניים, קורקינט חשמלי וכו ). כאשר אדם רוצה להוסיף גם תביעה רכושית על זו הגופנית, הוא יכול לתבוע שני גורמים עיקריים:

ביטוח המקיף לרכב – הביטוח המקיף לרכב מיועד לכל אותם מקרים שבהם יש נזק לרכוש, בין אם מדובר לרכושו של הנהג הפוגע ובין אם לרכושו של הנפגע. חברת הביטוח מפעילה השתתפות עצמית כאמצעי הרתעה בביטוח זה, ולכן מי שישלם עבור הנזק יהיה הנתבע בצירוף חברת הביטוח, על פי ההסדר שנקבע ביניהם במעמד החתימה.

תביעת נזיקין של צד ג' – במידה והנהג הפוגע מחזיק ביטוח צד ג', ניתן לתבוע גם אותו, אך חשוב להבין שבמקרה זה אשמתו של הנהג חייבת להיות חותכת ומגובה בראיות חד משמעיות כי הוא האשם הבלעדי בתאונה והיא התרחשה רק בשל רשלנותו וחוסר זהירותו.

על פי חוק הפלת"ד משנת 1975 כל מי שנפגע בתאונת דרכים לרבות הנהג האשם בתאונה זכאים לפיצויים אשר יכסו את הטיפולים הרפואיים על הפציעות שנגרמו עקב התאונה. בין אם אתם הנהגים, הנוסעים ברכב או הולכי רגל, תהיו זכאים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, או לחילופין, אם מדובר בתאונה שהוגדרה כתאונת עבודה, את המוסד לביטוח לאומי.

בכל מקרה של תאונת דרכים יצטרך הנפגע לעבור סדרה של בדיקות רפואיות, לעבור ועדות ולהציג את מכלול הבעיות שנגרמו לו מן התאונה, בין אם מדובר בפגיעות גופניות ובין אם מדובר בפגיעות נפשיות. לאחר מכן ייקבעו לו אחוזי נכות או דרגות חומרת פציעה ועל פיהם ייקבע גובה התשלום לפיצוי.

במידה ותהיו מעוניינים לשלב בתביעת הפיצויים בתאונות דרכים גם תביעת נזיקין לרכוש, יש לתבוע את הביטוח המקיף או את ביטוח צד ג' של המבוטח. במידה והוא לא דאג לכסות את עצמו בביטוחים אלו, ניתן לתבוע אותו אישית. זכרו שבמקרה זה תצטרכו להוכיח מעל לכל ספק שהוא אכן אשם בתאונה ולא היו גורמים נוספים כגון תאורה לא מספקת, כביש משובש או ראות לקויה.

על מנת למקסם את גובה הסכום לפיצוי ולמצות את הזכויות שלכם, חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן ומנוסה שיעניק לכם מנסיונו, ידריך אתכם ויכין אתכם לועדות השונות, ייצג אתכם וילחם עבור זכויותיכם מול חברות הביטוח השונות והמוסד לביטוח לאומי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!