פיצויים בגין תאונת אופנוע – תאונות אופנועים הם מבין תאונות הדרכים השכיחות.
מאחר ומדובר בתאונות דרכים שכיחות, חברות הביטוח אוהבות להקשות על נהגי אופנועים בקבלת הפיצוי .
3 הכללים לתביעת פיציים בתאונת אופנוע
כשתובעים תאונת דרכים באופנוע ומעוניינים לתבוע פיצויים בתאונת הדרכים, חשוב ליישם מספר כללים.
כלל ראשון: לתעד את הפציעה
נכון שקורת תאונת דרכים הראש שלנו לא חושב על תיעוד האירוע, אבל בתאונות דרכים עם אופנועים חשוב מאוד לתעד את הפציעות אם אפשר ולתעד את התרחשות תאונת הדרכים. הסיבה לא אחת חברות הביטוח אוהבות לטעון כי לא קרתה תאונה, או כי האיבר עליו אנו תובעים את הנכות לא נפגע. אם אנו נקפיד לתעד את האירוע מיד לאחר התאונה, העניין יחסוך לכולנו טרדה מיותרת והליכים מיותרים בבית המשפט.
כלל שני: לפעול מהר
יש הרבה פציעות שכיחות לרוכבי אופנועים, בין הפציעות השכיחות שקורת תאונת אופנוע היא מכות יבשות, פציעות לא פשוטות בראש, שברים בחוליות, פוסט טראומה. אחד הכללים הכי חשובים בתאונות דרכים של אופנוע או תאונות דרכים של קטנוע הוא להתלונן על הפגיעה מיד לאחר שקרתה. כלומר אם איחרנו את חדר המיון ואנו סובלים מכאבי גב, עלינו לנסות ולפעול לתעד את הפגיעה מהר ככל האפשר.
אם נפעל באיחור חברת הביטוח עשויה לאמר לנו שלא הייתה פגיעה ואז נצטרך להתעמת עם חברת הביטוח בבית המשפט ,דבר מיותר לחלוטין. אם הפגיעה היא פגיעה רב מערכתית כתוצאה מחבלה קשה שקרתה בתאונת האופנוע, חשוב להשתדל לתעד את העובדה כי הפגיעה היא רב מערכתית. ככל שנפקיד בפגיעה רב מערכתית לתעד את הפגיעות, נוכל להגדיל את הסיכויים לקבל פיצוי גבוה ככל האפשר.
כלל שלישי: חישוב הפיצויים
מחירון הפיצויים בתאונות אופנועים או תאונות קטנועים. רבים שואלים אותנו מה המחירון של הפיצויים שקורת תאונת דרכים עם אופנוע או קטנוע, כמה פיצויים אוכל להשיג מחברת הביטוח בה אני מבוטח. כמובן שהפיצוי הוא תלוי גיל, עיסוק, שכר ויכולת שיקום מהפציעה .
אולם בשונה מתאונות דרכים ברכב, הפציעה של רוכב אופנוע היא קשה יותר. רוכב האופנוע חשוף, למשל, לצלקות כואבות למגע שיישארו לזמן רב לאחר התאונה. לא אחת מומחים של בית המשפט יטו לפסוק לרוכב אופנוע נכות על צלקת מכוערת גבוה יותר מנהג רכב.
אם ,למשל, באחד המקרים בהם טיפל המשרד היה רוכב אופנוע שנפגע בראש. התלונות של הנהג לאחר התאונה היו כי יש לו כאבי ראש קשים ביותר. הסיבה לאחר התאונה הראש שלרוכב האופנוע חטף טלטלה קשה ביותר כתוצאה מהטלטלה הקשה ביותר, רוכב האופנוע סבל מכאבי ראש מקצביים. בנוסף הוא גם סבל מבעיות ריכוז וזיכרון.
מומחה של בית המשפט שבדק את רוכב האופנוע קבע על כאבי הראש המקבצים, נכות של 20%, נכות על בעיות ריכוז וזיכרון בשיעור של 15%. התוצאה הייתה שהפיצוי מחברת הביטוח עמד על 1,350,000 ש"ח. (בעת הפיצוי התחשב בית המשפט בשכר העבודה , בתשלומי ההוצאות הרפואיות, בגיל ובעיסוק של רוכב האופנוע).
פוסט טראומה לאחר תאונת אופנוע
עוד עניין לא אחת לאחר תאונת דרכים בה מעורב אופנוע, או תאונת דרכים בה מעורב קטנוע, מתפתחת פוסט טראומה לא פשוטה. גם כאן את פוסט טראומה הלא פשוטה שמתפתחת מתאונת האופנוע, מתאונת הקטנוע, ניתן לכמת באחוזי נכות גבוהים יותר.
באחד התיקים בה טיפל המשרד נקבעו לנפגע תאונת אופנוע, נכות בשיעור של 15%, דבר שעזר לו להגדיל את הפיצוי שנפסק מחברת הביטוח. חברת הביטוח שילמה לו 350,000 ש"ח תוך שמתייחסת לעובדה כי לאחר התאונה התשנו חייו מקצה לקצבה, ומאדם פעיל בתחילת שנות ה-50, הפך לאדם שפעיל פחות, מפחד להעלות על "אהבת חייו" רכיבה על אופנועים, דבר שפגע קשות במצב הרוח שלו. בית המשפט התייחס לפגיעה בעניין החברתי וקבע לו כאמור את הפיצוי ואת אחוזי הנכות .
לסיכום
תאונות אופנוע או תאונות קטנועים הם תאונות שכיחות ואם כבר קרתה התאונה עלינו לפעול נכון על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי ראוי מחברת הביטוח.