לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות תאונת דרכים

תאונות דרכים הפכו להיות מכת מדינה בארץ, כל יום אנו שומעים על עוד ועוד אנשים שעברו תאונת דרכים. חשוב לזכור כי בישראל ביטוח רכב בסיסי הוא חובה ולכן כנראה שהם עברתם תאונת דרכים אתם זכאים להגיש תביעות תאונת דרכים לחברת הביטוח שלכם ולקבל פיצוי שמטרתו לסייע לכם להתמודד עם נזקי התאונה הן הנזקים בגופכם והן הנזקים שנגרמו לרכב שלכם. הנה כמה דברים שכדאי תדעו אם עברתם תאונת דרכים.

 

נזקים כתוצאה מתאונת דרכים

כאשר מגישים תביעה בגין תאונת דרכים צריך להבין בגין אילו נזקים תובעים את חברת הביטוח על מנת להתאים את התביעה למטרה זאת. בעיקרון בתאונת דרכים הנזקים יכולים להיות נזקים לגוף או לרכוש וכל אחד מהם עשוי להיות מבוטח אצלכם בנפרד. אחד הדברים הראשונים שנעשה אתכם אצלנו בפייפר כהן הוא להבין מה הוא הכיסוי הביטוחי אשר רכשתם וכיצד ניתן להטיב את הפיצויים שתקבלו מאותם ביטוחים.

 

נזקים לרכוש

ישנן תאונות דרכים אשר הנוסעים יוצאים ללא פגע אך האוטו במצב של טוטאל לוס אשר לא ניתן להצילו. במקרים אלו אתם ודאי תרצו פיצוי על הנזק שנעשה לרכב אך זאת לא תמיד אפשרי. בסופו של דבר החיים שלכם הם החשובים ביותר ובמסגרת כך גם שלמות גופכם ולכן במסגרת ביטוח החובה אתם אלו שמבוטחים ולא הרכב שלכם ולכן אם אין לכם ביטוח מקיף יותר כנראה שלא תוכלו לקבל פיצויים אודות נזקים שנגרמו לו.

 

נזקים גופניים

בין הנפגעים בתאונות דרכים ניתן למצוא את אלו שעברו פגיעת ראש, מכת ויפלש, שברים ברחבי הגוף ועוד. הנזקים שעלולים להיגרם למעורבים בתאונת דרכים הם מתחילים מנזקים קלים ויכולים להיגמר גם במוות. בגלל שכל תאונה בעלת מאפיינים שונים חשוב לנהל כל תביעה מתוך מחשבה והתאמה למקרה הספציפי שלה. לצורך כך מומלץ לערב איש מקצוע בתביעה אשר מתמחה בתחום ויוכל לסייע לכם לכוון את התביעה לאן שאתם צריכים ורוצים.

 

הליך תביעה בגין תאונת דרכים

השאלה הראשונה שמעלים אנשים שנפגעו בגוף היא מה לעשות לאחר שהתאונה קרתה ולאחר מכן נשאלת השאלה האם מגיעים פיצויים ואיך בעצם מגישים תביעה בגין תאונת דרכים לחברת הביטוח כדי לקבל את הפיצויים הללו. ישנם כמה שלבים בסיסיים שחשוב שתכירו למקרה שחס וחלילה תעברו תאונת דרכים, או שתוודאו שעברתם בהם אם כבר חוויתם תאונה.

 

דיווח על התאונה

ראשית חשוב שתדעו שאם יש נזקי גוף צריך לדווח למשטרה על התאונה על מנת שהיא תכיר בה, זאת גם יסייע בהמשך להליך התביעה וגם אתם נדרשים לכך במסגרת החוק. ישנן תאונות חמורות אשר בהן המשטרה מגיעה לבד על ידי דיווח של בית החולים (במידה והוזמן אמבולנס) או דיווח של עד או מעורב, אך גם בתאונות קלות שבהן נפגעתם יש לדווח למשטרה על מנת שיהיה תיעוד מאדם מוסמך לקבוע מה התרחש בתאונה לצורך הפעלת התביעה בעתיד.

 

דיווח רפואי על נזקי גוף

לאחר שתעברו את שלב הדיווח למשטרה נדרש לפנות למוקד או לבית חולים ולהתלונן על הפגיעה ועל הבעיות הרפואיות אשר נגרמו לכם כתוצאה ממנה. כמובן שאם התאונה הייתה מאוד חמורה ההליך הרפואי התבצע אוטומטית ואם אתם כבר בבית חולים חשוב שתוודאו שכל מה שאתם עוברים ידווח ויתועד כדי שתוכלו להשתמש בכך אחר כך להליך התביעה שתוגש לחברת הביטוח. התיעוד הראשוני מאוד חשוב כי הבדיקה בחדר מיון נחשבת אוטומטית .

 

על החשיבות של תיעוד רפואי ותביעה מסודרת

לפניכם שתי דוגמאות לנפגעים בתאונות דרכים אשר ידגישו את החשיבות של סיוע מאיש מקצוע שמתמחה בתחום.

  1. דוד, בן 48, עבר תאונת דרכים נפגע בצוואר, בגב, וסבל מכאבים ברגלים. דוד סבל נורא, הכאבים בגב ובצוואר הכריעו אותו ולכן הוא נעדר מעבודה תקופות ממושכות והתקשה לתפקד.
  2. חדווה בת 42 עברה תאונה קשה עם הרוגים היא נפגעה בירך וקצת בצוואר אך הנזק הגדול של חדווה היה נזק נפשי. כתוצאה מכך חדווה התקשתה לעשות בדיקות ולא רצתה עוד לשתף פעולה עם הרופאים.

עו"ד פייפר מסביר על החשיבות של הכנה לקראת בדיקת מומחה לאחר תאונת דרכים:

נאבקים מול חברת הביטוח

דוד וחדווה החליטו להיאבק מול חברת הביטוח. במצב כזה חשוב להקפיד על התיעוד הרפואי ולבצע בדיקות מה שאמור לסייע להגדיל את הפיצוי מחברת הביטוח. דוד עשה הרבה בדיקות, ביקר אצל רופאים, ואז הגיש תביעה לחברת הביטוח, בין היתר הוא נבדק על ידי אורטופד של בית המשפט אשר קבע לו נכות על הגב של 7.5% ועל הצוואר של 7.5%. כמו כן, לחדווה לא היה תיעוד רפואי נרחב והפגיעה שלה הייתה קשה לצפייה בשל שהיא הייתה בעיקר נפשית.

 

מקבלים תשובה

התוצאה הייתה שחברת הביטוח נאלצה לפצות את דוד בסך של 300,000 ₪ ואת חדווה בפיצוי של 25,000 ש"ח.

שתי הדוגמאות האלה מראות את ההתייחסות של בית המשפט למסמכים וניירת בשל כך שבית המשפט מחפש לראות מעקבים בקופת חולים ובדיקות אשר יעידו על מצבם של התובעים לקבלת פיצוי. המסקנה כאן היא שיש משמעות גדולה לתביעה מאורגנת ומסודרת ולכך יש השפעה על גובה הפיצוי שיקבל התובע.

גם אם חוויתם תאונת דרכים קשה ואתם בהליך שיקום ונדמה כי ברור שמגיע לכם פיצוי גדול, לתביעה יש משמעות אדירה בהחלטת בית משפט ובהתאמה בפיצוי שחברת הביטוח תיתן לכם. אתם אינכם אנשי מקצוע בתחום ולכן לא מצופה מכם להצליח להטיב את התביעה שלכם, ולכן אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר איתנו – משרד מנוסה ומקצועי ואנו נשמח לסייע לכם ליצור תביעה איכותית ושלמה שתזכה אתכם בכספי הפיצויים כמו שמגיע לכם.

תביעה בגין תאונת דרכים

ישנם מקרים רבים בהם תביעת חברת הביטוח היא פשוטה וניתן לבצע אותה לבד אך לא תמיד כך הדבר. במקרים אלו מומלץ לקבל סיוע מעורך דין המתמחה בתביעות בגין תאונות דרכים. אנחנו בפייפר כהן מתעסקים בתחום כבר שנים רבות ונשמח לסייע לכם בכל תביעה תחת נושא זה ונוספים.

אפשר לתבוע מחברת הביטוח פיצוי עבור כל דבר שביטחתם אצלה. בישראל נהגים חייבים רק בביטוח חובה אשר אינו מכסה נזקים לרכוש, אך אם רכשתם ביטוח מקיף יותר שכן מכסה נזקים מסוג זה, אתם בהחלט זכאים ויכולים לתבוע את חברת הביטוח בגין נזקים אלו.

לאחר שחוויתם תאונת דרכים ונפגעתם ממנה מגיע לכם פיצויים מחברת הביטוח אך תוכלו לקבל אותם רק אם תגישו תביעה אודות התאונה שחוויתם. באם לא תגישו תביעה ולא תדרשו את הפיצויים שלכם אתם לא תקבלו אותם.

ישנן תביעות פשוטות אשר לא מצריכות הופעה בבית המשפט אלא פשוט הגשת תביעה ישירות לחברת הביטוח אך ישנן תביעות מורכבות יותר שכן דורשות התערבות של בית המשפט או הכרעה מצד בית המשפט במקרה והפיצוי שמוצע לכם אינו תואם את הפגיעה שחוויתם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!